Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis jun 20, 2023 11:45 pm

Med tanke på hur mycket det snackats om Lakers extremt låga spelarbudget så är det rimligt att vi alla får lite huvudbry med en sådan liten vinst. Finns kanske någon jättelogisk förklaring till det eller att man i olika bolagsformer och allt vad ekonomi heter kan investera och gömma pengar som inte syns i dagsläget. Säg att man använder pengar till en smart investering som på sikt ger utdelning och därmed plockar 5 miljoner av vinsten kan jag köpa det. Solceller och nytt kylningssystem är investeringar det pratats om väl som mycket väl kan vara gjorda under årets budget.

Sanny pratade om topp 5 saker han ser fram emot 23/24, en av dem är Noah. Han har höga förväntningar och tror det blir ett spännande år med given flytt till NHL säsongen efter. Har själv inte sett Noah mer än någon enstaka match men hoppas på ett riktigt genombrott.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons jun 21, 2023 7:18 am

Jag har svårt för ekonomisk snömos ock siffror hit o dit, en klubb kan visa upp ett positivt kapital på 3 miljoner men ändå visar resultatet 2 miljoner back. Sånt får andra annalysera :zzz:

Växjö gick i alla fall plus ock två backar till ska in enligt vad Evertsson sa till SMP förra veckan. Jag förmodar att den ena blir mer defensiv ”polis” ock den andre mer offensiv , med potential att göra en del poäng? Bengtsson o Häman svarade för 46 poäng tillsammans i vintras, 21 mål. Martinsson får spela sitt livs hockey om han ska vara med ock bidra efter dom två, men det måste in en till offensiv back. Samtidigt hamnade Joel P lite i skymundan av Bengtsson i vintras, där kan vi kanske få se fler mål i vinter?
Är det nån som har läst Expressens intervju med Martinsson, om varför det blev som det blev i HV? Någon vänlig kan kanske saxa in texten här…?
Senast redigerad av Dysterqvist ons jun 21, 2023 10:10 am, redigerad totalt 1 gång.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jun 21, 2023 8:09 am

Hittade siffrorna för 2023. Gjordes inga stora utdelningar. De var mycket mindre än tidigare året. Såg inga extra stora poster så det gjordes nog inga extra amorteringar, utdelningar eller liknande.
Så om de ökade kostnaderna verkligen åt upp all vinst så kommer vi märka det kommande åren när laget inte går hela vägen. Sedan kanske det nya tvavtalet döljer endel ökade kostnader.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons jun 21, 2023 12:21 pm

Jahopp, vi får i så fall kanske vara nöjda med ett positivt resultat likt alla säsonger i SHL och gå vidare :-? . Vi har ett kapital på ca 42 miljoner tror jag, så vi är ju knappast en krisklubb ekonomiskt. Men det blir helt klart tufft att mäta sig med de ekonomiska jättarna i SHL om man ska behöva fynda och maxa truppen varje år för att hänga med i toppen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor jun 22, 2023 12:30 pm

Josefsson tackar för sig [emoji3590]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tor jun 22, 2023 1:01 pm

Detta var tråkit att höra!
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor jun 22, 2023 1:30 pm

Trist, men ett otroligt värdigt avslut på en magisk karriär!
Tänk att den lille parveln skulle bli Kapten för oss i SHL och vinna fyra SM-Guld i klubben när vi värvade honom 2008!!

Tröjan i taket är väl mest givna på länge!

Frågan är vem som axlar C:et hädanefter? Rosén eller Joel? Hade gärna sett Marre annars, mest naturlig som ledare
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tor jun 22, 2023 2:20 pm

Förjävla tråkig nyhet, men ENORMT stor spelare och människa. Josefsson är VÄXJÖ LAKERS på så många plan.

Joel P kan jag tycka är den som nosar närmast på C:et, eller rättaresagt den jag personligen hoppas som tar över kaptensbindeln i alla fall.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor jun 22, 2023 2:23 pm

Evertsson kan glömma Gösser i hängmattan, han har viktiga saker att ta tag i.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor jun 22, 2023 4:12 pm

Omöjlig att ersätta, men man får göra så gott det går. Laget har stor potential känner jag, men det kan gå lite hur som.

Rieder - Kossila - M Sylve
E Sylve - Rosén - Dansken
Hugo - Östlund - Ågren
Stjernan - Lundberg - Nilsson
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jun 22, 2023 4:59 pm

Svartvadet skrev:Omöjlig att ersätta, men man får göra så gott det går. Laget har stor potential känner jag, men det kan gå lite hur som.

Rieder - Kossila - M Sylve
E Sylve - Rosén - Dansken
Hugo - Östlund - Ågren
Stjernan - Lundberg - Nilsson
Philip finns också att tillgå. Men jäklar så tunt det känns, med tanke på det hårda matchandet som väntar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor jun 22, 2023 5:57 pm

Svartvadet skrev:Trist, men ett otroligt värdigt avslut på en magisk karriär!
Tänk att den lille parveln skulle bli Kapten för oss i SHL och vinna fyra SM-Guld i klubben när vi värvade honom 2008!!

Tröjan i taket är väl mest givna på länge!

Frågan är vem som axlar C:et hädanefter? Rosén eller Joel? Hade gärna sett Marre annars, mest naturlig som ledare


För min del är det givet att Joel är nästa kapten!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor jun 22, 2023 6:46 pm

steve_saviano_theking skrev:
Svartvadet skrev:Trist, men ett otroligt värdigt avslut på en magisk karriär!
Tänk att den lille parveln skulle bli Kapten för oss i SHL och vinna fyra SM-Guld i klubben när vi värvade honom 2008!!

Tröjan i taket är väl mest givna på länge!

Frågan är vem som axlar C:et hädanefter? Rosén eller Joel? Hade gärna sett Marre annars, mest naturlig som ledare


För min del är det givet att Joel är nästa kapten!
99% på att det blir Joel!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3306
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jun 22, 2023 7:17 pm

Tack Josen! Otroligt fin karriär! :clap: Ser fram emot en ordentlig hyllning!

Personligen tycker jag Marre ska ha C:et kommande säsong.

Robban kan ha det men jag tycker han ska forsätta att försöka leda offensiven och driva poäng. Att ha C:et kan bli en extra tyngd om poängen inte trillar in som tidigare. Värdig kapten!

Joel är det självklara valet för de flesta. Men jag tycker det är för tidigt. Dels för att jag föredrar att ha en forward som C men ännu mer för att jag att jag är osäker på om han inte kommer försöka med ett Europaäventyr om något år. Skriver han nytt långtidskontrakt med VLH är han en klockren kapten och hoppas verkligen att han vill göra det. Gå för legendstatus med tröja i taket och C på bröstet. Men inte än. Inte än.

Marre är mitt självklara val! Han har varit i klubben tillräckligt länge. Visst, han kan försvinna men då är förhoppningsvis Joel redo. Men framför allt har han meriter värdigt en kapten. Hans resultat talar för sig själv, en styrka och proffsighet som smittar av sig. Respekterad av motståndarna och medspelarna. En vinnare :clap:

Vill inte Marre så hade jag övervägt Stjernan, faktiskt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor jun 22, 2023 9:26 pm

Hade mer än gärna sett Stjernborg fått ta över kaptensrollen efter Josen. Finns ju en anledning till att han var kapten i juniorkronona i 2 år.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor jun 22, 2023 10:54 pm

Det hadde varit typiskt Växjö kaxigt att utse en så ung spelare som Stjernborg till kapten,
kunde Colorado göra det med Landeskog så kan vi . Stjernan får tumme upp från mej !
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre jun 23, 2023 5:49 am

Nummer 60 krigade alltid i sextio minuter. En riktig "JÄRNKAMIN DE LARGE" för det här laget. Men är krämen slut så är det ett klokt beslut. Dessutom tror jag det är bra med gradvis föryngring. Att inte två ikoner slutar samma år. Nu hänger 'Robban' kvar lite till.
En väldigt spännande säsong som kommer. Så många unga fräscha talanger. Som får speltid i höst. Vi kanske inte har sexton millar att skjuta på ett spjuth - men jag är tvärsäker på att Dan ersätts. Lönekuvertet var ju avsatt. Men kanske att 'Chief' är kylig att vänta tills under säsong. Något som kan visa sig bli en jackpott i vår.

Visst sänder det en härlig signal till de yngre grabbarna - om 'Stjernan' får förtroendet. Men 'Marre' är som Jörgen - han vet egentligen inte hur man misslyckas i ett SM-slutspel. Och bindeln skulle kanske vara en extra morot till förlängning, då kontraktet går ut efter denna säsongen. Karln är ju född till slutspelshockey.

Min upplevelse här och nu är att vi får ett roligare lag kommande säsong.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön jul 02, 2023 2:09 pm

Finns det några fasta deadlines i sommar (typ NHL-camps) när spelare får besked om framtiden som kan vara intressant för oss?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3306
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jul 03, 2023 4:32 pm

Härmapan skrev:Finns det några fasta deadlines i sommar (typ NHL-camps) när spelare får besked om framtiden som kan vara intressant för oss?


Egentligen inte. Klubbarna håller på att de över sina trupper. Sedan börjar camperna och efter det kan klubbarna spel sina rookies i upp till nio matcher innan de behöver ta beslut om spelaren ska till forsätta i NHL, forsätta i AHL eller möjligen lånas ut till SHL. Så det kan dröja. Men utslagning sker under hela processen så kan gå fortare än så också.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » mån jul 03, 2023 7:16 pm

Jag tror inte riktigt det är denna hyllan vi plockar från heller, det är mer Schweiz och de ”stora” shl-klubbarna, tillexempel Färjestad. Jag tror vi kikar mer mot andra europeiska ligor och även allsvenskan.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jul 03, 2023 7:51 pm

steve_saviano_theking skrev:Jag tror inte riktigt det är denna hyllan vi plockar från heller, det är mer Schweiz och de ”stora” shl-klubbarna, tillexempel Färjestad. Jag tror vi kikar mer mot andra europeiska ligor och även allsvenskan.


Skulle kunna påverka en spelare som Emil Martinsen Lilleberg och hur han ser ut på campen.

Sedan får VLH inte värva från allsvenskan efter den 27 Juni. Undantaget är om man tappar en spelare till NHL. Då kan man ersätta spelaren fram till 17 Juli.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån jul 03, 2023 8:16 pm

Det borde komma 1 forward ock 2 backar innan serien drar igång men jag tror det max kommer 1 back till.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jul 04, 2023 2:19 am

Dysterqvist skrev:Det borde komma 1 forward ock 2 backar innan serien drar igång men jag tror det max kommer 1 back till.
Kommer det bara en back till är det ju århundradets nedgradering på backsidan


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis jul 04, 2023 4:09 am

vlk skrev:
Dysterqvist skrev:Det borde komma 1 forward ock 2 backar innan serien drar igång men jag tror det max kommer 1 back till.
Kommer det bara en back till är det ju århundradets nedgradering på backsidan


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ja men man inväntar nog hur det går för Lilleberg i Tampa, ekonomin tillåter antagligen inte att man tar in två topp backar nu , ifall man sedan står där med norrmannen också. På forward sidan har ju Evertsson redan sagt att han är trygg med att inleda sässongen med 13 spelare . Också en nedgradering anser jag.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tis jul 04, 2023 6:47 pm

Tänkte skriva av mig och klaga på ganska så blek silly och inga bomber ännu. Men sen kom jag på att vi har Evertsson som sportchef och insåg då igen att jag kan luta mig tillbaka i fåtöljen.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis jul 04, 2023 11:20 pm

DeLarge skrev:Tänkte skriva av mig och klaga på ganska så blek silly och inga bomber ännu. Men sen kom jag på att vi har Evertsson som sportchef och insåg då igen att jag kan luta mig tillbaka i fåtöljen.
Ja, vi kan skrika oss hesa och kräva Hönerövens avgång både unde silly, försäsong och grundserie - men sen står vi ändå där med ett SM-guld framåt vårkanten…

Inte ens Kloker klöks över honom längre [emoji12]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3306
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav ratscore » tor jul 06, 2023 5:50 pm

Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor jul 06, 2023 6:27 pm

Budget, ICA Basic, Eldorado osv
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor jul 06, 2023 6:34 pm

Endast 9 matcher förra säsongen …?
Men vi har ju Evertsson, bara luta sig tillbaka ock invänta guldet. Ingen mening att analysera eller disskutera 8)
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jul 06, 2023 6:58 pm

Jag skyller på våra motståndare. De är för sunkiga för oss. Varför värva hetare spelare än McLaughlin när vi vinner för j-a enkelt ändå. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor jul 06, 2023 7:06 pm

"Dylan är med all sannolikhet den sista forwarden vi tar in till vår grundtrupp. Vi får en mångsidig kille som behärskar de flesta momenten av spelet. Dylan fick föregående säsong förstörd av en fotledsfraktur men kunde komma tillbaka och spela på slutet, säger sportchef Henrik Evertsson."

Klassiskt med en skadad spelare, Evertsdon-style.

Undra hur dom scoutar en sådan här gosse?
Vad har dom att ta på liksom?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jul 06, 2023 7:17 pm

Säsongen 22/23 gjorde han 42 poäng, näst mest i hartford ahl lag. Blir nog bra detta. Vilken svensk spelade där också då ? Någon ? Alexander Nylander. Han lämnade dock efter några omgångar. Jag tror Dylanvärvningen är väl underbyggd


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Senast redigerad av vlk tor jul 06, 2023 11:09 pm, redigerad totalt 1 gång.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor jul 06, 2023 7:29 pm

Verkligen en klassisk Evertsson-värvning. Tittar man på EP så går man ju inte igång direkt, men avdelning "billigare" lär han vara med tanke på förra årets skada. Utgår från att han ses som bredd och inte någon som förväntas dra laget framåt. Kanske i samma kategori som Jayden men förhoppningsvis med bättre utfall.

På forwardssidan (och just nu backsidan) är den stora frågan hur man ska kunna bära både SHL och CHL när skadorna börjar komma. Vi kan inte sitta på en sliten trupp och flera skador redan tidigt in på säsongen. Det som är positivt är att de unga kommer få speltid även Eriksson kommer behöva göra en hel del tid, välförtjänt sådan.

Med denna värvning hoppas jag det iaf finns en del att pytsa in på en riktigt fin back. Med förhoppning om att Lilleberg ansluter till okt/nov kan det bli okej på baksidan.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor jul 06, 2023 8:56 pm

Känns det inte lite som en ”budgetlösning” som ersättare för Joel Kellman, som passar vår plånbok bättre? Kan bli succé men om han skulle floppa så är det inte extremt mycket pengar investerade i han. :D
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jul 07, 2023 1:37 am

Hur bra han är blir svårt att avgöra nu. Den stora gåtan är hur Coacherna tänkt centerplatserna Är han endast center? Är han framtung eller kan han spela fjärdecenter.

Kalle
Noah
Robban
Dylan

Eller måste Marre ta en centerroll :?:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster