Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön apr 30, 2023 4:13 pm

Känns som två spelare till måste lämna om #87 och #60 ska få plats. Vilka?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4867
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön apr 30, 2023 4:46 pm

Skall vi ta dubbeln nästa säsong behöver vi en fet trupp. Vi behöver bli lite rundlagda om midjan. Målbild Vladimir KRUTOV. Tänk CSKA och CCCP under sin prime. Växjö Lakers Hockey - SOVJETHOCKEY när den glimrar som mest - THE BIG BLUE MACHINE :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1645
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » sön apr 30, 2023 5:07 pm

Jag tycker att Kellman varit välldigt blek i vinter MEN i säsongens elfte timme när det gällde som mest klev han fram ock visade sin fulla potential . Inte lätt att plocka bort någon i denna truppen men tror att Halbgewachs hamnar i HA eller , faktiskt , i Rögle . Dansken rycktades till Malmö men precis som Kellman levererade han på slutet , kan han hålla samma nivå från start nästa sässong kommer han tillhöra toppen av SHLs poäng liga .
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön apr 30, 2023 5:53 pm

Dysterqvist skrev:Jag tycker att Kellman varit välldigt blek i vinter MEN i säsongens elfte timme när det gällde som mest klev han fram ock visade sin fulla potential . Inte lätt att plocka bort någon i denna truppen men tror att Halbgewachs hamnar i HA eller , faktiskt , i Rögle . Dansken rycktades till Malmö men precis som Kellman levererade han på slutet , kan han hålla samma nivå från start nästa sässong kommer han tillhöra toppen av SHLs poäng liga .


Halbgewachs är redan borträknad. Dansken får lämna? och Eriksson lånas ut eller spelar J20 i inledningen. Då är det bara en gubbe för mycket om vi vill ha 13 forwards. Svårt att se att Malmö är intresserade om inte VLH står för lite kostnad.

Sylveliten Kossila Sexton
Ågren Kellman Gustafsson
Rieder Stjernborg Ågren
Nilsson Lundberg Sylvestor

Blickfeld, Eriksson, Josefsson, Rosén.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4867
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » sön apr 30, 2023 8:59 pm

SMP skriver att Växjö är intresserade av Edvin Hammarlund , låter som en typisk Evertsson värvning 8)
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön apr 30, 2023 9:37 pm

Om forwadsuppsättningen är hyfsat intakt adderat med Sylvegårds och en Kossila som är hel in i slutspel är vi ju definitivt inte sämre än detta år. Problemet och krutet måste ligga på försvaret och återigen bli starka där. HA, Koivisto och Bengtsson ska ersättas. Norberg och Martinsson ryktas vara klara och Lowe kommer säkert förlänga. Om det är läget på backsidan så behövs ett par EHT-backar (eller iaf potential till att vara det) in.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån maj 01, 2023 9:21 am

Enligt SMP ska budgeten höjas inför nästa säsong. Koivisto och Bengtsson har haft en bra respektive riktigt bra lön. Men i övrigt är det inga dyra spelare som lämnar.

Jag gissar på att det kommer värvas ett par riktigt spetsiga backar, någon forward med klass samt att truppen kommer vara bredare. Vi såg hur svårt det kan vara att hitta spelare under säsongen, och när vi vet att ett CHL väntar behöver vi stå rustade.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån maj 01, 2023 10:23 am

Jag välkomnar mer än gärna en tung defensiv back med nävar av stål och som har som prio 1 att freda egen zon till vilket pris som helst. Det ska märkas när han är på isen. En Rahimi-/Melart back med ytterligare krydda.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån maj 01, 2023 10:49 am

Person skrev:Enligt SMP ska budgeten höjas inför nästa säsong. Koivisto och Bengtsson har haft en bra respektive riktigt bra lön. Men i övrigt är det inga dyra spelare som lämnar.

Jag gissar på att det kommer värvas ett par riktigt spetsiga backar, någon forward med klass samt att truppen kommer vara bredare. Vi såg hur svårt det kan vara att hitta spelare under säsongen, och när vi vet att ett CHL väntar behöver vi stå rustade.


38:an säger ju inget om det nu. Vänta tills det kommenteras att det blir en höjning. Klart att det kommer in minst en skicklig back till.

Ändå: money talks och ni ligger ganska lågt jämfört med många andra. Jag har hört att det är en höjning av spelarbudgeten på gång till nästa säsong. Kan du säga någonting om det?

– Nej, det kan jag inte.

Kan inte eller vill inte?

– Kan eller vill? Det finns inte så mycket att säga om det i dag. Jag avböjer att kommentera.


Persson
Lowe(räknar med att det blir klart)
Cooper
Nordberg
Ny billig
Ny mellandyr
Ny dyr
Martinsson
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4867
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån maj 01, 2023 4:54 pm

Skulle gissa att Högberg går in på en av backarna.
Drömmen vore ju få hem Calle Rosén
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Daste » mån maj 01, 2023 8:56 pm

Tidigast 24/25 på Calle va? Även hans AHL-lön är stabila 450 000 dollares om han inte skulle platsa i NHL samtidigt som han loggade 18p på 49 matcher för St Louis den här säsongen. Inte kattpiss direkt.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1391
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » mån maj 01, 2023 10:12 pm

Lägg där till bäst +/- , så nej ingen Calle R. i Lakers nästa år.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån maj 01, 2023 10:18 pm

Sa inte det var realistiskt till nästa säsong! Men förhoppningsvis så är han ju kuggen i laget från han blir 31 eller något sådant. Så haft vi 6-7 år med honom i täten.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis maj 02, 2023 5:45 am

Enligt mrmadhwk är Växjö väldigt sugna på Noah Östlund. Han ryktas enligt Sportbladet vara klar för Skellefteå, men enligt mrmadhawk är det inget klart. Mrmadhawk säger även att han ”vet” att Östlund gärna vill spela i Lakers. Dock har Buffalo mycket att säga till om då han redan signat.
Så blir det Lakers, Skellefteå eller AHL?
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis maj 02, 2023 3:08 pm

Det är väl en NO-BRAINER? Vad hade du själv valt? Att traska runt i buss över nordamerikanska kontinenten, spela för SAIK - eller spela för den klubb som dominerat SAIK i ett årtionde och - kört över - dem i tre raka finalserier?

Vi måste uppgradera forwardssidan. 'SYLVE' x 2 = prima. Men även om både 'Robban' och 'Jocke' stannar vill jag ha in något mer i stäven redan från start. Det är mycket backsnack. Med rätta. Strategin gav ju guld. Men vill vi ha dubbeln kommande år - och den mytomspunna back-to-back-titeln - krävs evolution. Lite håll käften - och vårt trade mark - KARATEHOCKEY.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1645
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis maj 02, 2023 3:43 pm

Emil Lilleberg ska tydligen vara klar.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis maj 02, 2023 4:01 pm

Jag gillar verkligen alla rykten hittills kring Växjö. Noah Östlund hadde varit mumma att få in , mitt framför ögonen på Västerbottens Silverado :)
Jag vill även att Växjö matchar Jacob Sagadin och Filip Eriksson i vinter , vill se ett ungt ock hungrigt lag som backas av några rutinerade rävar: Emil Sylvegård , Sexton , Robban , Lundberg och förhoppningsvis även Josen .
Lilleberg från IkO är en mycket bra värvning , in med ett riktigt skithus med nävar av stål också , sen börjar backsidan likna nåt , igen ! :D
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis maj 02, 2023 9:06 pm

Måste säga att det känns lite konstigt inför silly. Laget är på det stora hela ganska intakt och med Sylvegårds in finns inte jättemycket plats kvar om både Robban och Josen kör ett år till.

Några backar ska in, helt klart! Där vet man med föregående säsong i färskt minne hur viktigt det är för tryggheten i laget. I år vann vi dessutom utan någon riktig "evil doer" i backbesättningen, våra övriga guld har haft en riktigt stark sådan.

Sedan finns våra unga spelare som man vill ska växa. Kul att Stjernborg fick börja trampa rejält med istid. Är det Josens arvtagare? Han kan ha ett C eller iaf ett A på bröstet inom några år om han blir kvar. Finns även fler juniorer som ska testas och få istid.

Samtidigt körde vi men en oerhört smal trupp förra året och även om vi hade någon tung skada på viktiga kuggar som Sexton och Kossila var vi sett över säsongen ganska skadebefriade, kan vi inte räkna med nästa säsong.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons maj 03, 2023 3:23 pm

Wennerholm har tippat Växjö 6:a , vinner gör Frölunda.
Det bådar gott inför fortsättningen :lol:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor maj 04, 2023 9:27 am

Nu när Hardy försvinner borde kanske Cooper få en lite mer offensiv roll , pp spel? Tycker han har dom kvaliteerna: hittar lösningar , smarta passningsvägar mm.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor maj 04, 2023 12:51 pm

Riktigt kul för Claesson att få en större roll i SHL!
Han förtjänar det, väldigt stabil och duktigt på många sätt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor maj 04, 2023 2:28 pm

Ja, CLAESSON hämmades nog av vårt brutala backsida den här säsongen. Men i utbyte mot mindre speltid fick han ett SM-guld. Inte alla lirare som kan skryta med det. Fråga Tony MÅRTENSSON. Hade jag varit 'Ludde' hade jag hellre valt Oskarshamn än Rögle.

Dallas Stars verkar inte speciellt heta på att matcha Fredrik KARLSTRÖM. Huserar mest i farmarlaget. I SHL en snabbskrinnande målskytt väl inskjuten i VIDA. Vi vet att han och SYLVEGÅRD trivs ihop. Hungrig och skadefri kan det bli väldigt mycket hockey per krona..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1645
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor maj 04, 2023 7:09 pm

Towen skrev:Ja, CLAESSON hämmades nog av vårt brutala backsida den här säsongen. Men i utbyte mot mindre speltid fick han ett SM-guld. Inte alla lirare som kan skryta med det. Fråga Tony MÅRTENSSON. Hade jag varit 'Ludde' hade jag hellre valt Oskarshamn än Rögle.

Dallas Stars verkar inte speciellt heta på att matcha Fredrik KARLSTRÖM. Huserar mest i farmarlaget. I SHL en snabbskrinnande målskytt väl inskjuten i VIDA. Vi vet att han och SYLVEGÅRD trivs ihop. Hungrig och skadefri kan det bli väldigt mycket hockey per krona..
Hade inte gråtit om Jayden och Rieder får leta sig vidare.
Kan få mer hockey/mål/krona.
Fredrik hade gärna fått komma tillbaka.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor maj 04, 2023 7:23 pm

Halbgewaks kan jag fatta men Rieder ska väll ändå ingenstans??? Tycker han har varit fenomenal i många matcher !
Karlström - ja tack !
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor maj 04, 2023 7:38 pm

Dysterqvist skrev:Halbgewaks kan jag fatta men Rieder ska väll ändå ingenstans??? Tycker han har varit fenomenal i många matcher !
Karlström - ja tack !
Kan vi komma loss från kontraktet och hitta någon annan för den stora pengen så tycker jag det är ok.

Att vara jättebra i enstaka matcher duger inte med en fetelön.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor maj 04, 2023 7:54 pm

Halben och dansken hade jag gärna bytt men Rieder vill jag ha kvar!

Däremot hoppas jag att vi siktar högre än Karlström!…

Han gjorde ett ok slutspelmed Holmberg o Sylve men han gör väl 20 max 25 p på en säsong!

Jag vill ha in två som åtminstone nosar på 40p
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor maj 04, 2023 8:13 pm

Om det nu stämmer att bröderna Sylvegård skall in och vi gissar att Rosén förlänger, har vi då råd med fler forwards? Speciellt med tanke på att det är ganska stora luckor på backsidan.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor maj 04, 2023 8:22 pm

steve_saviano_theking skrev:Om det nu stämmer att bröderna Sylvegård skall in och vi gissar att Rosén förlänger, har vi då råd med fler forwards? Speciellt med tanke på att det är ganska stora luckor på backsidan.


M Sylvegård ersätter Jayden? , E Sylvegård ersätter Glenn? , Noah Östlund ersätter Josen? Sen en extra anfallare med tanke på CHL , skulle i så fall kunna vara Karlström?
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor maj 04, 2023 11:16 pm

Blichfeldt hade det tungt och levererade inte det som var tänkt. Om man löser hans kontrakt är det inget jag kommer sörja. MEN, inte helt ovanligt att man har det tufft i SHL efter en sejour i AHL. Han växte under säsongen och i slutspelet underordnade han sig laget och jobbade i check och egen zon, dessutom stod han för en och annan viktig strut. Kan han månne leverera lite en andra säsong efter att han acklimatiserat sig? Hoppas på det iaf...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre maj 05, 2023 3:35 pm

Samtidigt har vi blivit lovade (?) en höjd budget inför nästa säsong. Och ingen av ryktade spelare in kan varit speciellt dyra: Lillebror 'SYLVE' signade vi tidigt, innan han blev glödhet. LARMI förlängde vi tidigt, innan han blev glödhet. MARTINSSON bör vi fått rabatterad, NORDBERG och ev ÖSTLUND, HAMMARLUND - inga monetära lyxprylar. Inte heller storebror 'SYLVE' bör ha varit svindyr.
Vi vet att Keegan blir dyrare. Vi vet också att Lukas lämnar - som garanterat satt på ett FETT kontrakt. Stålars som nu frigörs.
Summa sumarum: Om 38-gänget säger budget UPP inför 23/24 - då bör det finnas utrymme kvar för ytterligare SPETS in både i offensiv och defensiv (även om vi räknar in de ovan listade ryktade namnen).

Om inte den välförtjänta lagresan äter upp allt och fullständigt välter guldklubben nu :clap: :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1645
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre maj 05, 2023 3:58 pm

Det är nog så att SM guldet genererar en lönehöjning / bonus , budgeten för truppbygget höjs oavsett flashiga nyförvärv eller inte .
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre maj 05, 2023 5:00 pm

Det är ganska sällsynt med bonusar vid guld för merparten av ett lag som inte satsade för Guld. Kanske en liten slant, men svårt tänka mig det är extravaganta summor.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » fre maj 05, 2023 6:45 pm

Jag har missat var de sagts att budgeten skall höjas, Markusson sa ju varken bu eller bä i intervjun med SMP.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre maj 05, 2023 7:28 pm

Efter dom tidigare gulden har väll alltid Evertsson gått ut och sagt att lönerna höjts ?
Sen har jag inte heller hört att spelarbudgeten ska ökas , Markusson varken bekräftade eller dementerade nyligen i SMP .
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » lör maj 06, 2023 9:33 am

Jagr verkar ju se ut att förlänga med Kladno... så honom kan man ju nog tyvärr stryka från listan
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1077
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster