Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jan 07, 2023 10:06 am

Härmapan skrev:Kan någon förklara mantrat (rent tekniskt alltså) om varför Lakers spelar tråkigt???

Färjestad sa det igår. Kommentatorn tjatade om det och nu skriver SMP det….?

Jag kan förstå att det är frustrerande att få stryk och bli utspelade - men att påstå att motståndarna spelar. tråkigt???

Är det för att vi har grymma backar och inte bara kastar puckar omkring oss eller vad bygger kritiken på egentligen???
Det är tydligen tråkigt att stänga ner motståndaren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör jan 07, 2023 12:58 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:Kan någon förklara mantrat (rent tekniskt alltså) om varför Lakers spelar tråkigt???

Färjestad sa det igår. Kommentatorn tjatade om det och nu skriver SMP det….?

Jag kan förstå att det är frustrerande att få stryk och bli utspelade - men att påstå att motståndarna spelar. tråkigt???

Är det för att vi har grymma backar och inte bara kastar puckar omkring oss eller vad bygger kritiken på egentligen???
Det är tydligen tråkigt att stänga ner motståndaren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag förstår som sagt att motståndarna blir frustrerade för att vi är så bra men att någon som håller på Lakers skulle tycka att det är tråkigt att vinna…?

Vi leder serien och har gjort näst flest mål. När vi spelar bra (som ex mot saik hemma) så finns det inget lag i serien som har en chans! Vi spelar då fullständigt bländande och sköljer över motståndarna

Ändå skriver Jepsen i smp:

”Säkert fanns det supportrar som också tyckte att matchen var ganska tråkig. De som drömmer om ett mer underhållande Lakers mot Brynäs får hoppas. Huvudtränaren Jörgen Jönsson har inte det som ambition. Vi frågar: ”Får vi se ett mer underhållande Lakers mot Brynäs än mot Färjestad””

Det är klart att en 0-0 match kan anses tråkig men en dag när när puckarna trillar in och målvakterna inte står på huvudet hade vi vunnit med 7-3 efter ordinarie tid - det saknades ju inte chanser direkt…

Är Jepsen taifare eller vad menar han?
Jag tror inte att Stubben skulle uttrycka sig så)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör jan 07, 2023 3:29 pm

De flesta lag har ett mer defensivt utgångsläge på bortais. VLH är bra på att stänga ner ytor, på att kontrollera pulsen/tempot i matcherna och vi är bra på att skydda slottet i egen zon. När vår egen offensiv låser sig kan matcherna uppfattas som tråkiga. Men det finns inget tråkigt med att vara defensivt skickliga och taktiskt disciplinerade. Och när vi levererar offensivt är det ingen som gnäller.

Jag tror det är så enkelt att Jepsen gör likhetstecken mellan många mål och rolig hockey. Något ingen hockeyälskare jag mött gör.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör jan 07, 2023 4:18 pm

Jag har aldrig varit något större fan av Stubbsvansen Jepsen och dennes krokiga pekfingerpletande. Att han sitter där han sitter och gör det han gör - avlönat. Är för mig en gåta.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » lör jan 07, 2023 4:58 pm

Man ska aldrig lägga energi på journalister som baserar sina texter på personliga åsikter. Samma sak när "sk". experter gör sina listor och rankningar. Dem har inte mer koll eller expertis än gemene supporter
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 08, 2023 1:23 am

Vill inte Malmö ha en dansk med ett "superskott" inför kvalet. Skulle vara skönt om någon lösning hittas där, tom värt att betala någon mellanskillnad på kontraktet för att lösa det. Gäller väl över nästa år också dessutom :bash: . En sak om han inte fått chansen att visa sig, men han har fått alla chanser man kan tänkas få. Spelat i PP och i bra omgivning men presterat typ nada. Att han höjt sig lite i det defensiva arbetet är föga imponerande när Stjernborg snart är tillbaka och gör det dubbelt så bra.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 08, 2023 10:55 am

Litet snack Chiefen.
https://hockeynews.se/articles/27113/

Var helt övertygad att något skulle adderas till truppen. Men ser vi på vad krislagen och toppkonkurrenterna plockar in så känns det inte direkt som det finns mycket intressant att få in.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 08, 2023 12:31 pm

Hoppas verkligen dom förlänger Rosen


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 08, 2023 3:27 pm

vlk skrev:Hoppas verkligen dom förlänger Rosen


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Hoppas de förlänger med båda, vi behöver ledarskapet och vinnarkulturen från dem. Sen hoppas man ju att de kan tänka sig något/några steg ner på sina kontrakt lönemässigt. Samtidigt levererar Rosén som han alltid gjort och Josen är lika gedigen som vanligt.

Men för de här två finns finns bara två alternativ förläng eller avrunda elitkarriär, och i dagsläget finns ingen anledning att avrunda.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 08, 2023 3:44 pm

Aleks skrev:
vlk skrev:Hoppas verkligen dom förlänger Rosen


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Hoppas de förlänger med båda, vi behöver ledarskapet och vinnarkulturen från dem. Sen hoppas man ju att de kan tänka sig något/några steg ner på sina kontrakt lönemässigt. Samtidigt levererar Rosén som han alltid gjort och Josen är lika gedigen som vanligt.

Men för de här två finns finns bara två alternativ förläng eller avrunda elitkarriär, och i dagsläget finns ingen anledning att avrunda.
Konsten är att avsluta ett långvarigt kontrakt i tid. Avslutet måste inte ske med en riktig plattsäsong. Lakers har varit bra på detta. Så jag säger att detta bör vara Josefsons sista säsong. Dags för Stjernborg att ta över ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 08, 2023 4:27 pm

vlk skrev:
Aleks skrev:
vlk skrev:Hoppas verkligen dom förlänger Rosen


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Hoppas de förlänger med båda, vi behöver ledarskapet och vinnarkulturen från dem. Sen hoppas man ju att de kan tänka sig något/några steg ner på sina kontrakt lönemässigt. Samtidigt levererar Rosén som han alltid gjort och Josen är lika gedigen som vanligt.

Men för de här två finns finns bara två alternativ förläng eller avrunda elitkarriär, och i dagsläget finns ingen anledning att avrunda.
Konsten är att avsluta ett långvarigt kontrakt i tid. Avslutet måste inte ske med en riktig plattsäsong. Lakers har varit bra på detta. Så jag säger att detta bör vara Josefsons sista säsong. Dags för Stjernborg att ta över ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Stjernborg matcher många av egenskaperna och om han blir Lakers trogen förmodligen en uppgradering på sikt. Ooooom Rasmussen ändå är på g till Lakers skulle jag känna mig mer trygg med en avrundning av någon legendar.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » sön jan 08, 2023 10:43 pm

Hoppas de förlänger med båda, vi behöver ledarskapet och vinnarkulturen från dem. Sen hoppas man ju att de kan tänka sig något/några steg ner på sina kontrakt lönemässigt. Samtidigt levererar Rosén som han alltid gjort och Josen är lika gedigen som vanligt.

Men för de här två finns finns bara två alternativ förläng eller avrunda elitkarriär, och i dagsläget finns ingen anledning att avrunda.[/quote]Konsten är att avsluta ett långvarigt kontrakt i tid. Avslutet måste inte ske med en riktig plattsäsong. Lakers har varit bra på detta. Så jag säger att detta bör vara Josefsons sista säsong. Dags för Stjernborg att ta över ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]
Stjernborg matcher många av egenskaperna och om han blir Lakers trogen förmodligen en uppgradering på sikt. Ooooom Rasmussen ändå är på g till Lakers skulle jag känna mig mer trygg med en avrundning av någon legendar.[/quote]

Rasmussen ska vara klar för Örebro om det inte blir Schweiz.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 08, 2023 11:47 pm

Jo, jag har läst och hört att han eventuellt har skrivit på för Örebro. Men vägrar att tro på det förrän det blir officiellt. Kan tycka att det av flera anledningar är konstigt om han väljer Örebro även om kontraktet är värt mer i lönekuvertet.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån jan 09, 2023 1:14 pm

Vi lånar ut Krupic och tar in Filip Nordberg på lån från SSK. Bra lösning. Me likey! Och extra plus att Nordberg har några kilon att bidra med. Vi är inte alltför biffiga den här säsongen. Jag förstår att lånet är för framtiden, men glädjande att vi vågar testa annat än en hobbitt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jan 09, 2023 1:19 pm

Varanen skrev:Vi lånar ut Krupic och tar in Filip Nordberg på lån från SSK. Bra lösning. Me likey! Och extra plus att Nordberg har några kilon att bidra med. Vi är inte alltför biffiga den här säsongen. Jag förstår att lånet är för framtiden, men glädjande att vi vågar testa annat än en hobbitt.


Nya HHA som försvinner till NHL. :clap:
https://youtu.be/OPpFV_wyY50

Kan matchas i J20 vilket krupic knappast vill. Klarar han att ta steg i SHL har han alla möjligheter att ta en plats nästa säsong för våran back heter Joel Cooper Bengtsson och hans styrka ligger i spelet med pucken.

SSK säger följande: ” – Växjö har ställt frågan om att få testa Filip Nordberg under en tvåveckorsperiod och åt andra hållet får vi Amil Krupic på lån. Vi har accepterat detta då Filip också har en önskan om att spela USHL resterande del av säsongen. Detta är ännu inte klart men vi kikar på en lösning tillsammans med Filip och hans agenter, säger Emil Georgsson.”
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons jan 11, 2023 1:07 pm

Vad är det Växjö har på gång ? Back sidan har hela Sverige öst beröm över , ändå välljer Evertsson att gå in och ändra där . Inte för att Classon och Krupic har varit ton givande , män ändå lite risky in ock peta i en väl fungerande maskin kann jag tycka !
Forwards sidan där emot är alla över ens om inte håller samma klass som backarna , en hel del spetts som inte levererar enligt planen . DÄR borde man förstärka , men det värkar inte komma något nytt , inga ryckten ute i alla fall . Så vad är det Växjö har på gång …? En lovande junior som knappt platsar i allsvenskan med SSK kan knappast ersätta Classon + Krupic …
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1015
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jan 11, 2023 1:52 pm

Dysterqvist skrev:Vad är det Växjö har på gång ? Back sidan har hela Sverige öst beröm över , ändå välljer Evertsson att gå in och ändra där . Inte för att Classon och Krupic har varit ton givande , män ändå lite risky in ock peta i en väl fungerande maskin kann jag tycka !
Forwards sidan där emot är alla över ens om inte håller samma klass som backarna , en hel del spetts som inte levererar enligt planen . DÄR borde man förstärka , men det värkar inte komma något nytt , inga ryckten ute i alla fall . Så vad är det Växjö har på gång …? En lovande junior som knappt platsar i allsvenskan med SSK kan knappast ersätta Classon + Krupic …


Evertsson tänker för framtiden. Är bara lån och allt kan vara som tidigare om två veckor om Chief inte är nöjd.
Nästa säsongen blir det följande

Persson - Junioren
Tingsryd - Bengtsson
Lowe - Cooper
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons jan 11, 2023 3:54 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Dysterqvist skrev:Vad är det Växjö har på gång ? Back sidan har hela Sverige öst beröm över , ändå välljer Evertsson att gå in och ändra där . Inte för att Classon och Krupic har varit ton givande , män ändå lite risky in ock peta i en väl fungerande maskin kann jag tycka !
Forwards sidan där emot är alla över ens om inte håller samma klass som backarna , en hel del spetts som inte levererar enligt planen . DÄR borde man förstärka , men det värkar inte komma något nytt , inga ryckten ute i alla fall . Så vad är det Växjö har på gång …? En lovande junior som knappt platsar i allsvenskan med SSK kan knappast ersätta Classon + Krupic …


Evertsson tänker för framtiden. Är bara lån och allt kan vara som tidigare om två veckor om Chief inte är nöjd.
Nästa säsongen blir det följande

Persson - Junioren
Tingsryd - Bengtsson
Lowe - Cooper
Engsund ska ju troligtvis också in där.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons jan 11, 2023 5:12 pm

Den här nya backen känns ju lite spännande. Kommer han få speltid på torsdag redan? Hoppas verkligen han ser och lär - förstår - spelet, när han studerar 'COOP'. Det handlar inte bara om att grymta runt på banan. Nej spelet kräver stil och klass. Att vara MAN FÖR SIN MUSTASCH.

Bara det inte blir ett nytt KOSSILA-gate. En spelare det håsas kring - som Varanen flåsar upp till en gigant - och som bränner säsongens hela produktion på första tio. För att sedan dyka som en ishavets knubbval. Till en historiens parentes. I sällskap med NÄTTINEN-härvan och JUNTTILA-fiaskot.
Men än finns det hopp. En MVP-titel i vår räddar förstås upp situationen.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1632
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jan 12, 2023 11:42 am

Towen skrev:Bara det inte blir ett nytt KOSSILA-gate. En spelare det håsas kring - som Varanen flåsar upp till en gigant - och som bränner säsongens hela produktion på första tio. För att sedan dyka som en ishavets knubbval. Till en historiens parentes.

En av idrottshistoriens största skandaler. Tillsammans med Hugo "jag är och förblir en medioker AS-spelare" Gustafsson måste de vara hockeyns mest överskattade radarpar. Knubbvalen och hans knubbvalsunge.

Om inte första kedjan levererar mot Frölunda måste ALLA avgå hela tiden!

Känn ingen press boys.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » lör jan 14, 2023 4:32 pm

Tror ni att chiefen letar efter spets innan deadline? Känns som att vi behöver få loss #89 eller #86 isåfall vilket kanske kan vara svårare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör jan 14, 2023 5:38 pm

Förläng med Lowe innan han blir för dyr... Eller sitter han på 2 år?
Årets hockey/krona?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jan 14, 2023 6:01 pm

Extrem tuff utvisning på josen


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör jan 14, 2023 6:16 pm

västrastå skrev:Tror ni att chiefen letar efter spets innan deadline? Känns som att vi behöver få loss #89 eller #86 isåfall vilket kanske kan vara svårare


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag tror vi kommer förstärka. Vi bör gå för Guldet. 1-3 anfallare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jan 15, 2023 3:23 am

Spaning (Inför nästa säsong): Skellefteå's Tom KÜHNHACKL är en giftig ytterforward med utgående kontrakt. Tysk och från samma stad (Landshut) som en viss Tobias RIEDER. De nära jämngamla herrarna torde känna varann väl från både uppväxt och landslag.
Kan Maestro sätta Toby på Operation övertalning?

KÜHNHACKL är för övrigt tvåfaldig Stanley Cup-mästare (gissa om Mats SUNDIN och Henke LUNDQVIST är löjligt avundsjuka) med Pittsburgh Penguins. Mats är man för sin kilt. Men 'LUNKAN'? Ha ha, skulle tro han sålde sin fru mot bucklan om han kunde :lol:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1632
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 15, 2023 4:24 pm

Tror absolut det letas förstärkning samtidigt som det också jobbas på förlängningar. Ska det förstärkas är det viktigt att det finns näst intill en garanti för att det är just en förstärkning. Ser meritlistan ut som 86 och 89 är det bättre att köra på befintlig trupp enligt mig. Lassa i så fall in pengarna på en viktig spelare inför nästa säsong
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 15, 2023 11:33 pm

Nu måste ju Chief spela ut Lowekortet och ringa Kevin. Där har vi en som säkert har lite kontaktyta för att hitta spets.
En månad kvar till deadline.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån jan 16, 2023 5:35 pm

bratsson skrev:Linus Öberg snor vi tycker jag nu när Örebro tar tillbaka Glenn
Nehe, Frölunda tar honom.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån jan 16, 2023 6:32 pm

Hade gärna sett Simon Ryfors i Växjö tröjan nästa säsong.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån jan 16, 2023 9:46 pm

Stupet skrev:Hade gärna sett Simon Ryfors i Växjö tröjan nästa säsong.


Absolut! Ryktas han till Sverige igen? Går han LW just nu eller C? Utgår från att vi förlänger med Rosén. Då finns det inte mycket plats kvar då den fjärde centern bör vara mer defensivt lagd, antingen Josen eller om det är dags för någon annan att ta över. Kanske Stjernborg?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån jan 16, 2023 10:38 pm

Aleks skrev:
Stupet skrev:Hade gärna sett Simon Ryfors i Växjö tröjan nästa säsong.


Absolut! Ryktas han till Sverige igen? Går han LW just nu eller C? Utgår från att vi förlänger med Rosén. Då finns det inte mycket plats kvar då den fjärde centern bör vara mer defensivt lagd, antingen Josen eller om det är dags för någon annan att ta över. Kanske Stjernborg?
Det ryktas att Frölunda köper honom också…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis jan 17, 2023 1:11 am

Kan han acceptera att gå som LW så tar jag mer än gärna in honom. Synd att det inte har kommit några rykten gällande Växjö om spelare till nästa säsong. Det har inte varit någon på tapeten sen Engsund och det ryktet känns väldigt långt bort. Vi vet ändå redan att Koivisto, Glenn och troligen Hardy lämnar. Men påväg in är det knäpptyst. Sen tror jag inte heller att det blir något nytt innan deadline denna säsongen tyvärr. Tror att det är detta laget som ska slåss om guldet i år. Hade gärna sett Evertsson plocka in någon ersättare för dansken. Inte mycket som varit rätt där i år och det visste ju många med mig att det skulle bli så i år med honom. Spelar man en säsong med näst sämst +/- i hela AHL så är det svårt att sätta någon vidare ribba. Och tyvärr så hade vi många rätt.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis jan 17, 2023 11:18 am

Jag hörde ett löst rykte om att vi har en dialog med Suomela i Oskarshamn.
Hans kontrakt går ut till våren och tydligen har han uttryckt att han gärna vill spela i ett lag som ”har chans att vinna titlar”

Man kan ju hoppas att det ligger nåt i det men det är som sagt bara hörsägen…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis jan 17, 2023 2:02 pm

Om man kollar in statistiken i laget så är det inte annat än att man stannar och kliar sig lite i huvudet när det kommer till Glenn. 7 poäng på 26 matcher är faktiskt inget annat än väldigt dåligt av en tilltänkt poänggörare!! Vet inte vad Örebro ser för potential i honom men en sak är ju säker och det är att han rent poängmässigt har sjunkit en hel del från förra året. Då kan man oxå konstatera att några av de spelarna som inte var tänkta att leverera så mycket i år ändå ligger före Glenn. Med andra ord så vet jag inte om jag kommer sakna Glenn nämnvärt. Bättre att en riktig poänggörare tar den platsen.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis jan 17, 2023 2:53 pm

Det är inte danskens pluss / minus som är hans problem här , han gör för lite mål . Växjös pp är bra och där är Blichfelt en viktig del , facktiskt bara tre forwards i Växjö som gjort fler poäng än honom men hans skott och målskytte har havererat totalt , hoppas det lossnar i vår . Känns mer som att Halbgewachs ryker ifall det kommer förstärkning inför slut spelet . En riktig sniper hadde suttit fint !
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1015
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster