Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör dec 31, 2022 12:47 am

Dysterqvist skrev:Nick Shore var ricktigt bra ikväll , grymma tekningar och bra spel uppfattning . Visst bara en match än men han borde kunna göra bra ifrån sig i Växjö nästa sässong , Evertsson får lägga ett bud innan HVs kval neråt börjar :D
Lite Nick Johnson över honom.
Placeringssäker men för långsam.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör dec 31, 2022 12:58 am

bratsson skrev:
Dysterqvist skrev:Nick Shore var ricktigt bra ikväll , grymma tekningar och bra spel uppfattning . Visst bara en match än men han borde kunna göra bra ifrån sig i Växjö nästa sässong , Evertsson får lägga ett bud innan HVs kval neråt börjar :D
Lite Nick Johnson över honom.
Placeringssäker men för långsam.
För bra för HV, han skulle göra sig hos oss.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör dec 31, 2022 3:47 pm

Satt och funderade lite över hur mycket vi gnällt på forwardssidan, (inkl jag) [emoji6] Så jag kollade av procentuellt hur mycket forwards kontra backar som gör mål i de tre lag som till dags datum gjort mest mål. SKE, VLH och FBK.

Skellefteå AIK
Totalt 98 mål.
Forwards: 78,5%
Backar: 21,5%

Växjö Lakers
Totalt 94 mål
Forwards: 64%
Backar: 36%

Färjestads BK
Totalt 86 mål
Forwards: 81,5%
Backar: 18,5%

En stor skillnad mellan lagen är att Lakers har två backar som ligger på 7 resp 8 mål. Medan de andra två lagen har en back som snittar högt. FBK Theodor Lennström med 8 mål och SKE med Jonathan Pudas med 8 mål. Tänk om vi kan få in en en riktig Sniper som höjer forwardssidans målsnitt. Då blir vi svåra att stoppa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 01, 2023 3:11 pm

Örebro tappar sin kapten och center till Rögle. Det gör att de får loss både plats och löneutrymme för att ge Dennis vad ha än vill ha. Får hoppas att han väljer som han sagt tidigare att det är VLH eller Västerås som gäller…
Sedan är frågan om han kan tänka sig att gå som vinge eller om någon av våra centrar slutar eller flyttar. Bästa hade nog varit om Josen känner sig klar med hockey på elitnivå så Dennis kan ta ledarrollen och centerplats. Enda problemet är kostnadensskillnaden som VLH måste ta. Sedan är det alltid svårt att säga nej till en hjälte och trotjänare som Josen men känner ändå att det landar där om Dennis kommer.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 01, 2023 4:09 pm

StenhårtSlagskott skrev:Örebro tappar sin kapten och center till Rögle. Det gör att de får loss både plats och löneutrymme för att ge Dennis vad ha än vill ha. Får hoppas att han väljer som han sagt tidigare att det är VLH eller Västerås som gäller…
Sedan är frågan om han kan tänka sig att gå som vinge eller om någon av våra centrar slutar eller flyttar. Bästa hade nog varit om Josen känner sig klar med hockey på elitnivå så Dennis kan ta ledarrollen och centerplats. Enda problemet är kostnadensskillnaden som VLH måste ta. Sedan är det alltid svårt att säga nej till en hjälte och trotjänare som Josen men känner ändå att det landar där om Dennis kommer.
Josefsson och Rasmusen konkurrerar inte om samma centerposition.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 01, 2023 4:24 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Örebro tappar sin kapten och center till Rögle. Det gör att de får loss både plats och löneutrymme för att ge Dennis vad ha än vill ha. Får hoppas att han väljer som han sagt tidigare att det är VLH eller Västerås som gäller…
Sedan är frågan om han kan tänka sig att gå som vinge eller om någon av våra centrar slutar eller flyttar. Bästa hade nog varit om Josen känner sig klar med hockey på elitnivå så Dennis kan ta ledarrollen och centerplats. Enda problemet är kostnadensskillnaden som VLH måste ta. Sedan är det alltid svårt att säga nej till en hjälte och trotjänare som Josen men känner ändå att det landar där om Dennis kommer.
Josefsson och Rasmusen konkurrerar inte om samma centerposition.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Om vi och han tänker att han ska spela center så konkurrerar alla centrar om fyra platser. Hur vill du lösa centeruppställningen om Dennis ska in som center.
Ville du ha Josen ett år till och säga hejdå till 87 bara för att Dennis ska in högt upp i laget?

Ser det som nedan utan inbördes ordning men Robban ska inte ta hand om fjärde, det ska helst Joel eller Dennis göra och har inga problem om fjärde har lika mycket istid som första om de skapar.
Kalle,
Dennis,
Robban,
Joel

Bästa vore om Robban, och Josen kör ett år till och låg lön. Dennis vill spela kan, tar assisterande kapten ett år och kapten nästa. Men det matchar kanske inte Örebros bud. Tror inte 87 och 60 gillar låg lön heller, så det faller nog.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » sön jan 01, 2023 4:47 pm

Kalle lär inte spela i Växjö om han fortsätter så här .
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1003
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 01, 2023 4:54 pm

Dysterqvist skrev:Kalle lär inte spela i Växjö om han fortsätter så här .


Fast det kan du inte räkna med när du planerar laget nu. Han har kontrakt.
Är Dennis beredd att vänta på VLH och Kalles beslut. Tror inte det. Ska han flytta hem på ett längre kontrakt vill han nog ha det klart så snart som möjligt.
Då är det som jag skrev lättare att ha en dialog med Josen och Robban och avsluta med någon av dem, eller båda.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » sön jan 01, 2023 7:19 pm

StenhårtSlagskott skrev:Örebro tappar sin kapten och center till Rögle. Det gör att de får loss både plats och löneutrymme för att ge Dennis vad ha än vill ha. Får hoppas att han väljer som han sagt tidigare att det är VLH eller Västerås som gäller…
Sedan är frågan om han kan tänka sig att gå som vinge eller om någon av våra centrar slutar eller flyttar. Bästa hade nog varit om Josen känner sig klar med hockey på elitnivå så Dennis kan ta ledarrollen och centerplats. Enda problemet är kostnadensskillnaden som VLH måste ta. Sedan är det alltid svårt att säga nej till en hjälte och trotjänare som Josen men känner ändå att det landar där om Dennis kommer.


Jag gissar att Dennis tyvärr redan är klar för Örebro, eftersom de släpper Abols.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön jan 01, 2023 7:28 pm

Det är ju antingen Dennis eller annat av hög kaliber.
Örebro är ju dock ett konstigt val, då det dessutom är ett utav de lagen som Västerås hatar mest. Typ som om OEL hade valt VLH om han skulle spela en säsong i SHL
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6417
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jan 02, 2023 11:04 am

Någon som har bra koll på J20? Finns det någon som kan ta en ordinarie plats i truppen nästa år? Tänker främst på 03:or som blir överåriga.
Stancl har gjort ganska bra i SHL men han kan spela j20 två säsonger till.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån jan 02, 2023 3:42 pm

Jag vill nog ha både Robban och Josen på ett år till. Utöver att de gör det bra i år tänker jag att ledarskapet är oerhört viktigt även om de båda är ganska lugna och ödmjuka finns det en aura kring dem.

Robban kan leda en giftig tredjelina med potential på flankerna. Fördelen med att ha hans kvalité där är att han sällan kommer matchas mot motståndarnas bästa linor.

Josen kan gå vinge om en center till kommer. Givetvis känns det lite konstigt när han varit cementerad center länge nu, men de första SHL-åren gick han som vinge om jag inte missminner mig.

Det är ju helt uppenbart att Örebro just nu gör plats för att hitta en ny toppcenter. Frågan är om det är Rasmussen? Helt klart har de lagt ett bud men för mig skulle det kännas väldigt konstigt om han väljer Örebro när frugan är härifrån och brorsan tränar j-laget, dessutom känner han spelare i truppen. Den ENDA anledningen att välja Örebro är om erbjudet kontrakt är sjukt mycket bättre.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jan 02, 2023 5:14 pm

Bodde han inte hos Brome första året i Davos? Vet inte hur bra de trivs ihop. Kanske räcker det med att de träffas i ett sarghörn några gånger om året. Så lite folk känner han där men som du säger borde VLH vara det självklara valet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jan 03, 2023 5:50 pm

BROMÉ kanske.. Troligtvis. Men RASMUSSEN? Nej han ägnar sig väl inte åt stavgång? Han har tjej?

Min magkänsla just nu är faktiskt att Dennis landar hos oss. Han känner ju t o m 'Magic JÖNSSON', både från Davos och guldåret 2018. Handlar det bara om dollar$ för en random klubb gör man väl hellre två år till i alplandet, än fyra för samma cash i Örebro - ärkefiende till Västerås.

Turerna kring ABOLS verkar lite infekterade (riktigt trivsamt att gå in på deras forum :lol: ) Det kan vi utnyttja om vi får närkingarna i en semi.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis jan 03, 2023 10:44 pm

Rasmussen har ju själv tidigare sagt att i Sverige är hans val Växjö eller Västerås. Och med tanke på att Örebro har en stor rivalitet till Västerås så talar ju ingenting för Örebro. Dessutom flickvän från Växjö och bror som jobbar i Växjö Lakers. Nej nej nej det spelar ingen roll hur mycket Örebro vill ge Rasmussen går aldrig dit.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tis jan 03, 2023 11:11 pm

Stupet skrev:Rasmussen har ju själv tidigare sagt att i Sverige är hans val Växjö eller Västerås. Och med tanke på att Örebro har en stor rivalitet till Västerås så talar ju ingenting för Örebro. Dessutom flickvän från Växjö och bror som jobbar i Växjö Lakers. Nej nej nej det spelar ingen roll hur mycket Örebro vill ge Rasmussen går aldrig dit.


Det blir intressant att se hur mycket hjärta han har när Örebro erbjuder runt 100.000 mer i månaden, tackar han nej till det så har han verkligen min respekt.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons jan 04, 2023 1:15 pm

Sportbladet har en bild på Rasmussen samt loggorna till Lakers och Örebro bredvid. Det är en plusartikel där de också skriver ”Källa till Sportbladet: Meriterad Tre Kronor-stjärna klar för Örebro”.

Går Rasmussen dit så är han en jävla svin. Stämmer rubriken med bilden/ryktena så har han inte menat ett enda ord som sagts under alla år. Hoppas innerligt att det är click-bait eller falska rykten.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1835
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Hockeymupp » ons jan 04, 2023 1:29 pm

Person skrev:Sportbladet har en bild på Rasmussen samt loggorna till Lakers och Örebro bredvid. Det är en plusartikel där de också skriver ”Källa till Sportbladet: Meriterad Tre Kronor-stjärna klar för Örebro”.

Går Rasmussen dit så är han en jävla svin. Stämmer rubriken med bilden/ryktena så har han inte menat ett enda ord som sagts under alla år. Hoppas innerligt att det är click-bait eller falska rykten.


Inklistrat från Aftonbladet:

Örebro jagar Schweiz-stjärna
Rodrigo Abols lämnar Örebro.
Och en anledning är att lagledningen behöver få loss pengar och utrymme i lönebudgeten.
En spelare med utgående kontrakt är Davos-forwarden Dennis Rasmussen, 32. En källa uppger för Sportbladet att han är klar för Örebro. Men två andra informatörer säger att Dennis helst av allt vill vara kvar i NL i Schweiz och att SHL-klubbar kommer in i bilden först om det inte löser sig i alplandet.
I Sverige ska det i första hand stå mellan Örebro och Växjö.
Rasmussen har spelat i tre VM, varit proffs i NHL, AHL, KHL och nu Schweiz. En gedigen karriär som belönades med SM-guld 2018 med Växjö.
Hockeymupp
Forumamatör
 
Inlägg: 5
Blev medlem: ons apr 27, 2016 8:48 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons jan 04, 2023 1:34 pm

Helvete så besviken man skulle bli om han valde Örebro.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons jan 04, 2023 1:36 pm

Aha, lite lugnande besked då.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1835
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » ons jan 04, 2023 1:51 pm

Jag hade faktiskt förhoppningar om att han hade lite Lakers-hjärta, men det är alltså moneytalks som gäller tillslut, och då har vi inte resurserna för att vara med.

Blir intressant att höra vad lönen blir i Örebro.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons jan 04, 2023 2:00 pm

Det är klart att pengarna är en av flera faktorer!

För lika lön så spelar han garanterat hos oss men lägger Örebro (var dom nu fått alla pengar ifrån?) på 100 000 i månaden så är det ju inget konstigt om han väljer att gå dit istället!

Jävligt jävligt tråkigt i så fall men att kalla honom för svin vet jag inte…?

Jag håller alla tummar att E är med och är beredd att gå lite längre än planerat om det krävs!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jan 04, 2023 2:18 pm

Person skrev:Aha, lite lugnande besked då.


Vet jag inte. Kan vara så att Rasmussen är överens om ett avtal men att han inte skriver på innan han får bu eller bö från Schweiz.
Eller att källan vill få upp Växjös bud. Tycker det låter illavarslande hur som helst.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons jan 04, 2023 2:35 pm

Detta blir ju ett evigt siande... Vems plats ska Rasmussen ta då? Kossila är ju gjuten etta.

Hade nog nästan hellre sett Kellman som vinge än som center, likt i VM. Där gjorde han sig riktigt bra.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6417
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons jan 04, 2023 2:39 pm

Fel av mig, han var Center även i VM
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6417
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jan 04, 2023 3:16 pm

Hoppas Larmi väljer att förlänga. Jag är helnöjd med vårt målvaktspar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14034
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jan 04, 2023 3:27 pm

Varanen skrev:Hoppas Larmi väljer att förlänga. Jag är helnöjd med vårt målvaktspar.


Larmi bra och får gärna förlängas. Svårt att veta hur han presterar i slutspel.
Annars tycker jag han är liten. Föredrar målvakter över 190 cm.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor jan 05, 2023 1:25 am

Angående hur Örebro kan lägga så mycket mer beror väl lite på deras värvningsstrategi. Läste någonstans att de aktivt letar efter tydlig spets där de bränner mycket av budgeten på ett fåtal. Därefter hoppas de få ihop laget tillräckligt bra utan alltför stora summor.

Känns som Lakers jobbar lite annorlunda där även om det såklart finns några fina löner även i vår trupp. Men ett signum har väl alltid varit (förutom karatevärvningarna innan SHL) att inte ha för mycket "stjärnor" i truppen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor jan 05, 2023 3:43 am

Det är ju lätt att se skillnaden på Växjös och Örebros trupper. Titta bara på matchen igår när Örebro möte Färjestad. Visst att Örebro har en del bra spelare framåt. Men bakåt läcker man ju så extremt mycket. Örebro försökte igår göra en Växjö dvs spela på resultat i tredje perioden. Men det gick helt åt helvete kan man säga. Färjestad gick från 4-1 till 4-4 och sen vann man i sudden. Örebro har fortfarande väldigt mycket att lära om man ska bli ett topplag i SHL.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor jan 05, 2023 9:30 pm

Linus Öberg snor vi tycker jag nu när Örebro tar tillbaka Glenn
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor jan 05, 2023 9:45 pm

Jag kan villigt erkänna att jag sågat HHA en hel del, men jag lyfter på hatten åt hans utveckling! Han kommer vara i NHL i många år framöver troligen
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6417
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor jan 05, 2023 9:53 pm

Svartvadet skrev:Jag kan villigt erkänna att jag sågat HHA en hel del, men jag lyfter på hatten åt hans utveckling! Han kommer vara i NHL i många år framöver troligen
Jepp, samma här.
Får nog krypa till korset ja me.
Nu är det Joel som är under isen
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre jan 06, 2023 10:15 pm

Kan någon förklara mantrat (rent tekniskt alltså) om varför Lakers spelar tråkigt???

Färjestad sa det igår. Kommentatorn tjatade om det och nu skriver SMP det….?

Jag kan förstå att det är frustrerande att få stryk och bli utspelade - men att påstå att motståndarna spelar. tråkigt???

Är det för att vi har grymma backar och inte bara kastar puckar omkring oss eller vad bygger kritiken på egentligen???
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jan 07, 2023 1:42 am

Här har vi en tung vinge. Undrar om han är redo att ge upp nhl för Europaäventyr och en chans att vinna något.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... tin-bailey
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » lör jan 07, 2023 8:45 am

Härmapan skrev:Kan någon förklara mantrat (rent tekniskt alltså) om varför Lakers spelar tråkigt???

Färjestad sa det igår. Kommentatorn tjatade om det och nu skriver SMP det….?

Jag kan förstå att det är frustrerande att få stryk och bli utspelade - men att påstå att motståndarna spelar. tråkigt???

Är det för att vi har grymma backar och inte bara kastar puckar omkring oss eller vad bygger kritiken på egentligen???



Handlar ju om dålig hockeykännedom och oödmjuka som generellt genomsyrar motståndare och supportrar. Alla som förstår ishockey någorlunda kan se att Växjö spelar en otroligt intelligent ishockey, vilket i längden blir frustrerande att spela emot - eftersom man inte får lika många lägen eller målchanser som mot andra lag.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster