Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons maj 11, 2022 2:58 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
Dannedd skrev:Ni tror inte att det kommer ske något på målvaktssidan då med tanke på utlåningen? Jag bara spekulerar…


Nej.
Lagen är så jämna och matcherna så tajta och målvakterna ofta avgör. Jag tror inte vi har ett målvaktspar som tar oss hela vägen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Det var inte många som trodde på Källgren efter matchen mot HV.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons maj 11, 2022 10:36 pm

Rekomenderar er som inte lyssnat på senaste Lakerspodden att göra det. Mycket humor och intressanta spekulationer, dom tror att det utöver Blichfeld kommer ett in par forwards till, även en till back. En bjässe.
Podden finns på SMP och Spotify.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor maj 12, 2022 11:00 am

MV1: Larmi
MV2: Åhman

B1: Persson
B2: Bengtsson - Ny från Minsk
B3: Koivisto
B4: Häman Aktell
B5: Claesson
B6: Cooper - Ny från IKO
B7: Krupic
B8:

C1: RR
C2: Kellman
C3: Josefsson
C4: H.Gustafsson

V1: Kossila - Ny från Rapperswil
V2: Gustafsson
V3: Stjernborg
V4: Nilsson
V5: Rieder
V6: Ågren - Ny från DIF
V7: (Karlström) - Ny från AHL
V8: (Bichfeld) - Ny från AHL

Spammar THE GRID så vi har den överst på varje ny sida i tråden.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor maj 12, 2022 11:50 am

Ryfors verkar vara påväg till Sverige. Är det helt 100 att han går till Rögle isf? Annars är han ju spets.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor maj 12, 2022 12:23 pm

Stupet skrev:Ryfors verkar vara påväg till Sverige. Är det helt 100 att han går till Rögle isf? Annars är han ju spets.


Nä, blir det Sverige tror jag Rögle eller Frölunda blir klubbvalet.
60% Rögle
30% Frölunda
9% Hv
1% Annan svensk klubb.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor maj 12, 2022 1:07 pm

Intressant läsning i SMP om Gynge. Verkar ju inte handla ett skit om att han vill hem till Stockholm. Evertsson har ju nobbat honom helt enkelt. Vilket för mig är helt sinnessjukt! Nobba en spelare som gör över 50 poäng i SHL.
Har inte Evertsson en 50 poängspelare på ingång i laget och som är beprövad att göra mycket poäng i SHL så är det ett gigantiskt misstag att inte behålla Gynge.
Skulle inte bli förvånad om något annat SHL lag värvar in honom över nästa år.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor maj 12, 2022 1:41 pm

Stupet skrev:Intressant läsning i SMP om Gynge. Verkar ju inte handla ett skit om att han vill hem till Stockholm. Evertsson har ju nobbat honom helt enkelt. Vilket för mig är helt sinnessjukt! Nobba en spelare som gör över 50 poäng i SHL.
Har inte Evertsson en 50 poängspelare på ingång i laget och som är beprövad att göra mycket poäng i SHL så är det ett gigantiskt misstag att inte behålla Gynge.
Skulle inte bli förvånad om något annat SHL lag värvar in honom över nästa år.
Och du har koll på vad han kräver i lön och längd på kontrakt?


Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor maj 12, 2022 1:53 pm

Stupet skrev:Intressant läsning i SMP om Gynge. Verkar ju inte handla ett skit om att han vill hem till Stockholm. Evertsson har ju nobbat honom helt enkelt. Vilket för mig är helt sinnessjukt! Nobba en spelare som gör över 50 poäng i SHL.
Har inte Evertsson en 50 poängspelare på ingång i laget och som är beprövad att göra mycket poäng i SHL så är det ett gigantiskt misstag att inte behålla Gynge.
Skulle inte bli förvånad om något annat SHL lag värvar in honom över nästa år.


Jag tycker precis tvärtom. Det är dax för en re make, ett Växjö Lakers 4.0. Gynge kan fortfarande producera mycket poäng, men det går långa perioder då han knappt alls inte syns till. Känns som han är lite beroende av Rosén, eller den typen av framspelare bredvid sig. Sen är han långsam , om det nu blir som Jönsson säger ett Växjö med mer speed och fart, då ser jag hellre en annan typ av poängspelare än Gynge. Det är dax för blodbyte , få in nåt fräschare. Hoppas hela klubben gör ett omtag, Bagarn in i juniorverksamheten i stället för Janne Karlsson är en bra start. Man kannske till och med kan hoppas på nya matchställ? Det är på tiden att Växjö hottar upp saker och ting.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor maj 12, 2022 9:03 pm

Lycka till att hitta en billigare spelare som du kan vara 100% säker på att han levererar över 50 poäng i SHL. Spelar ingen roll hur bra Evertsson är som sportchef. Han kan aldrig någonsin garantera en spelare som levererar massor.
Dessutom är Gynge enormt populär bland fansen till Växjö. Men som sagt vad fansen vill skiter nog Växjö Lakers (Henrik Evertsson) fullständigt i.
Sen om vi ska ha mer speed i laget så borde vi ju göra oss av med både Josefsson och Rosen oxå. För där finns inte mycket speed heller. Eller ska vi ha 2 centerplatser med noll speed då eller?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor maj 12, 2022 9:59 pm

Stupet skrev:Lycka till att hitta en billigare spelare som du kan vara 100% säker på att han levererar över 50 poäng i SHL. Spelar ingen roll hur bra Evertsson är som sportchef. Han kan aldrig någonsin garantera en spelare som levererar massor.
Dessutom är Gynge enormt populär bland fansen till Växjö. Men som sagt vad fansen vill skiter nog Växjö Lakers (Henrik Evertsson) fullständigt i.
Sen om vi ska ha mer speed i laget så borde vi ju göra oss av med både Josefsson och Rosen oxå. För där finns inte mycket speed heller. Eller ska vi ha 2 centerplatser med noll speed då eller?
Kanske bättre med 2 att som gör 25 för samma pris?

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor maj 12, 2022 10:53 pm

Stupet skrev:Lycka till att hitta en billigare spelare som du kan vara 100% säker på att han levererar över 50 poäng i SHL. Spelar ingen roll hur bra Evertsson är som sportchef. Han kan aldrig någonsin garantera en spelare som levererar massor.
Dessutom är Gynge enormt populär bland fansen till Växjö. Men som sagt vad fansen vill skiter nog Växjö Lakers (Henrik Evertsson) fullständigt i.
Sen om vi ska ha mer speed i laget så borde vi ju göra oss av med både Josefsson och Rosen oxå. För där finns inte mycket speed heller. Eller ska vi ha 2 centerplatser med noll speed då eller?


Rosén är långsam men klarar sig fortfarande väldigt bra med sin enorma speluppfattning. Han kommer fortsätta vara kung i power play , där behövs en snabb hjärna mer än snabba fötter. Josefsson hoppas jag kommer få mindre och mindre speltid , och att man satsar på Hugo G lite mer i år. Känns som Josefsson är på väg neråt.

Växjö har tappat 3 av sina 5 bästa poänggörare + Nättinnen och Calof. Dom två sista var väll tänkta att vara dom riktiga essen framåt , även om det inte blev så måste dom ha haft betalt därefter? Det är självklart att det kommer ersättare för poänggörarna som försvunnit. Kellman, Rieder, Cederqvist och Glenn G borde kunna ta kliv och leverera mer framåt, kanske man därför inte behöver ersätta alla försvunna poäng rakt av. Kommer Blichfeld och Karlström lär det trilla in en hel del poäng. men jag ser gärna även någon ny fysisk och tung forward.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor maj 12, 2022 11:45 pm

Dysterqvist skrev:
Stupet skrev:Lycka till att hitta en billigare spelare som du kan vara 100% säker på att han levererar över 50 poäng i SHL. Spelar ingen roll hur bra Evertsson är som sportchef. Han kan aldrig någonsin garantera en spelare som levererar massor.
Dessutom är Gynge enormt populär bland fansen till Växjö. Men som sagt vad fansen vill skiter nog Växjö Lakers (Henrik Evertsson) fullständigt i.
Sen om vi ska ha mer speed i laget så borde vi ju göra oss av med både Josefsson och Rosen oxå. För där finns inte mycket speed heller. Eller ska vi ha 2 centerplatser med noll speed då eller?


Rosén är långsam men klarar sig fortfarande väldigt bra med sin enorma speluppfattning. Han kommer fortsätta vara kung i power play , där behövs en snabb hjärna mer än snabba fötter. Josefsson hoppas jag kommer få mindre och mindre speltid , och att man satsar på Hugo G lite mer i år. Känns som Josefsson är på väg neråt.

Växjö har tappat 3 av sina 5 bästa poänggörare + Nättinnen och Calof. Dom två sista var väll tänkta att vara dom riktiga essen framåt , även om det inte blev så måste dom ha haft betalt därefter? Det är självklart att det kommer ersättare för poänggörarna som försvunnit. Kellman, Rieder, Cederqvist och Glenn G borde kunna ta kliv och leverera mer framåt, kanske man därför inte behöver ersätta alla försvunna poäng rakt av. Kommer Blichfeld och Karlström lär det trilla in en hel del poäng. men jag ser gärna även någon ny fysisk och tung forward.
Cederqvist? Nu har jag missat nåt?

Filip C gick väl till Leksand? Eller vilken Cederqvist menar du???
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre maj 13, 2022 12:26 am

Hoppsan , menade Stjernborg.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Göran-Håkan » fre maj 13, 2022 8:15 am

Är big fan av Gynge, men gillar också +/-. Kollar man på senaste säsongen så är inser man värdet i Reider och Kellman. Gynge är på den nedre halvan med -3.
Göran-Håkan
Forumamatör
 
Inlägg: 20
Blev medlem: mån okt 10, 2011 1:56 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre maj 13, 2022 9:16 am

+/- är ett förlegat verktyg som bara kan användas i väldigt speciella situationer och tillsammans med annan statistik.
De som jobbar med avancerad statistik har +/- längst ner på listan över det de kollar.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre maj 13, 2022 10:23 am

Ska vi ha in Blichfeldt så ska vi nog inte prata om +/- statestik.
Han hade -47 i AHL denna säsongen. Sämst av alla 1200 spelare i hela ligan. Inte mycket till spets där om man ser till den statestiken. Så att ha -3 som Gynge hade är ganska bra i jämförelse. Visst att AHL kanske är bättre än SHL. Men inte så mycket bättre att man hamnar på -47.
Sen kan ni nog lägga ner snacket om Karlström. Han får ju speltid i NHL nu så han blir nog kvar där.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre maj 13, 2022 11:20 am

Stupet skrev:Ska vi ha in Blichfeldt så ska vi nog inte prata om +/- statestik.
Han hade -47 i AHL denna säsongen. Sämst av alla 1200 spelare i hela ligan. Inte mycket till spets där om man ser till den statestiken. Så att ha -3 som Gynge hade är ganska bra i jämförelse. Visst att AHL kanske är bättre än SHL. Men inte så mycket bättre att man hamnar på -47.
Sen kan ni nog lägga ner snacket om Karlström. Han får ju speltid i NHL nu så han blir nog kvar där.

-47 är en bedrift i sig ,nästan så man hoppas han kommer hit enbart för att få se hur det är möjjligt :lol:

Men seriöst, den statistiken känns lite skum , han har inte varit ens i närheten av dom usla siffrorna innan i karriären. Kan bero på 1000 olika saker. Tror han kan bli en riktig attraktion. Om han nu kommer, verkar inte hända så mycket där.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre maj 13, 2022 12:39 pm

Jag tror Stupet har åldersnoja bara för att han fyller 35 år idag. Han vill inte att man ska ses som fysiskt slut bara för att man är 35+. Därav känner han extra med Gyngiläinen. :wink: :lol:

Grattis Stupet! Keep on rockin :headbang:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre maj 13, 2022 4:57 pm

Hur många spelare har presenterats sen Coach JJ log sitt bredaste leende och sa ”jag kommer ha ett bra lag” ?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre maj 13, 2022 6:06 pm

En av de 1000 sakerna det kan bero på är ju just att han är usel. Det säger ju iaf statestiken. Vad han gjorde för 3-4 år sen spelar mindre roll. Det är ju hur han är nu som spelare som är intressant. Och -47 är totalt värdelöst!

Sen vad ska Jörgen säga? Han kan ju knappast gå ut och säga att laget ser sådär ut även om han skulle vilja det.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön maj 15, 2022 1:48 pm

Jag vet att Wennerholm är nått man egentligen inte ska läsa eller bry sig om, men tycker ändå det är rätt kul att läsa hans Kamikaze tipps så här i maj inför kommande säsong. Och jag har faktiskt funderat lite i samma termer som han. Vi blir säkert t.o.m lite bättre inför nästa säsong, vilket jag tror de flesta räknar med. Men räcker det? Jag känner nog samma lilla rädsla att bristen på egna produkter(hemvändare) kan nu kosta oss dyrt. Vi blir inte sämre men våra konkurrenter blir såååå mycket bättre.

Wennerholm tippar oss som 12:a och ja, det är nog fasen inte helt galet tänkt. Jag har en viss känsla av att vår era är på väg att ta slut.

Vi har varit i SHL nu i 10 säsonger och gjort det bra. Dock har vi misslyckats totalt med att få fram egna produkter som själva ser sig som en Laker, och som vill tillbaka till bygden.

När jag tittar på dagens trupp så ser jag mycket spännande saker. Men jag ser inte tillräckligt för att kunna säga att detta kan lyfta oss långt. Jag känner snarare, när jag samtidigt studera våra konkurrenter att de kommande nyförvärv som ska in MÅSTE vara ”top of the notch”. I detta sammanhanget är vare sig Karlström eller Blichfeld det.

Det finns ganska mycket att vara oroliga över.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön maj 15, 2022 2:06 pm

Vi blir bättre än 12:a. Kom igen nu! Varför alltid dessa domedagsprofetior under silly? VLH kan hockey. En rätt viktig faktor.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » sön maj 15, 2022 4:31 pm

Jag känner inte att Växjö är bättre än förra säsongen. Visst några namn till ska in , men till stora delar är lagbygget klart. Och det känns bara sådär , inte så man trillar baklänges imponerad i alla fall. Största oron kring lagbygget har jag för målvakterna ,dom känns inget vidare. Framåt kommer det nog spetts men det saknas tyngd.
Allra mest oroligt är såklart att Sam Hallam har försvunnit: är magin borta nu? Jörgen Jönsson må ha meriter men som huvudcoach är han helt oprövad. Vill han byta spelsätt kommer det ta tid innan det sätter sig , han får dras med en del spelare som kanske inte egentligen ingår i hans synsett, hur han vill spela.
Inte så illa som 12a kanske, men någonnstans på den nedre halvan tror jag.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön maj 15, 2022 4:43 pm

Varanen skrev:Vi blir bättre än 12:a. Kom igen nu! Varför alltid dessa domedagsprofetior under silly? VLH kan hockey. En rätt viktig faktor.
Jag utgår ifrån det jag ser just nu. Kan mycket väl ändra uppfattning utmed vägen. Men jag ser stora problem just nu, och då i förhållande hur det ser ut hos våra konkurrenter. Vi har en mv sida som är tveksam och som har en hel del att bevisa. Vi har en enormt stark backlinje, där fortfarande generalen saknas. Fw sidan är den sida som jag är orolig för. Blichfeld, Kossila och Karlström, gör dom oss till ett topp 6 lag i den konkurrensen som vi nu befinner oss i? Enligt mig, NEJ.

Vi är 10 fw just nu, med Blichfeld och Karlström 12. Återstående 1-2 som ska in måste vara högsta tänkbara kvalite, och med det räcker inte EHT klass utan hög VM klass. Vår liga blir bra nästa säsong, riktigt bra. Därför MÅSTE våra sista värvningar vara av absolut högsta klass.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön maj 15, 2022 6:18 pm

Men vilka är det som imponerar så mycket under silly att vi tror vi hamnar 12+? Björninen till BIF suger, men det gör inte att vi är chanslösa mot de bara för det. Jag kan inte tänka mig att lagledningen tänkt sig fylla de sista forwardsplatserna med ett par div1-chansningar. Lagbygget ser bra ut hittills enligt mig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön maj 15, 2022 9:16 pm

Någon som såg Danskarna mot Kazakstan? Blichfeld tre strutar, helt jävla brutalt skott sitter han ju på!!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön maj 15, 2022 9:42 pm

Håller verkligen med. Ser verkligen ut att vara mer sniper än Gynge som dock har en otrolig förmåga att stå på rätt plats vid rätt tillfälle och peta in pucken.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav noneedforaname » mån maj 16, 2022 9:23 am

Svartvadet skrev:Någon som såg Danskarna mot Kazakstan? Blichfeld tre strutar, helt jävla brutalt skott sitter han ju på!!


Ja, kul att se!
https://youtu.be/Tw2mhTf3660
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 278
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » mån maj 16, 2022 11:08 am

Varanen skrev:Men vilka är det som imponerar så mycket under silly att vi tror vi hamnar 12+? Björninen till BIF suger, men det gör inte att vi är chanslösa mot de bara för det. Jag kan inte tänka mig att lagledningen tänkt sig fylla de sista forwardsplatserna med ett par div1-chansningar. Lagbygget ser bra ut hittills enligt mig.


Sanny och Svensson tror att vi hamnar runt 10:e plats, de tror dock att vi undviker kval, det känns ju också som att de har ganska bra koll på vilken kaliber av spelare som som kan tänkas dyka upp innan säsongsstart.

Det känns som att de är ganska rätt på det, vi kommer nog falla några placeringar jämfört med hur det sett ut tidigare (bortsett från 19/20) då vi inte har några ”egna” produkter som är runt 30 och vill komma hem och spela för en lite mindre peng, som tillexempel HV har i André Petersson (ja, han är taifare i grunden, men gått hockeygym i Jönköping) eller liknande.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån maj 16, 2022 11:11 am

Martin Lundberg verkar förlänga!

Bra med lite tyngd framåt!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » mån maj 16, 2022 11:21 am

Härmapan skrev:Martin Lundberg verkar förlänga!

Bra med lite tyngd framåt!


Då är det kanske bara Blichfeld och Karlström som ska in utöver Lundberg, vi får se till att hålla tätt bakåt, för det blir nog inte jättemånga mål framåt!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån maj 16, 2022 11:43 am

Sätt Blichfeld med RR och du ska se att han öser in mål.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån maj 16, 2022 12:28 pm

Oavsett om det kommer målskyttar eller inte , behövs en spelare som Martin Lundberg. Sex sässonger i klubben , en spelare som alltid ger allt ,och lite till. Det behöver hellst komma en powerforward till.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån maj 16, 2022 6:13 pm

steve_saviano_theking skrev:
Varanen skrev:Men vilka är det som imponerar så mycket under silly att vi tror vi hamnar 12+? Björninen till BIF suger, men det gör inte att vi är chanslösa mot de bara för det. Jag kan inte tänka mig att lagledningen tänkt sig fylla de sista forwardsplatserna med ett par div1-chansningar. Lagbygget ser bra ut hittills enligt mig.


Sanny och Svensson tror att vi hamnar runt 10:e plats, de tror dock att vi undviker kval, det känns ju också som att de har ganska bra koll på vilken kaliber av spelare som som kan tänkas dyka upp innan säsongsstart.

Det känns som att de är ganska rätt på det, vi kommer nog falla några placeringar jämfört med hur det sett ut tidigare (bortsett från 19/20) då vi inte har några ”egna” produkter som är runt 30 och vill komma hem och spela för en lite mindre peng, som tillexempel HV har i André Petersson (ja, han är taifare i grunden, men gått hockeygym i Jönköping) eller liknande.


Tycker jag inte. Inte när det gäller Växjös prestation i serien. Vänta på mitt kamikazertips i tipstrådan. Spikat Växjös position de senaste två åren. Sedan kan jag hålla med om Svensson är en fena på spika övergångar. Svårslagen! :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons maj 18, 2022 7:42 pm

Känns ju skönt att vi inte tappar Kellman till annat än en-vägs i NHL iaf...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster