Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jul 07, 2023 9:01 am

StenhårtSlagskott skrev:Hur bra han är blir svårt att avgöra nu. Den stora gåtan är hur Coacherna tänkt centerplatserna Är han endast center? Är han framtung eller kan han spela fjärdecenter.

Kalle
Noah
Robban
Dylan

Eller måste Marre ta en centerroll :?:

Jag tror man testar sig fram under pre-season. Trans-centrarna brukar ha problem med svensk hockey eftersom hockeyn över pölen är mer böljande. Drury lysande undantag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre jul 07, 2023 11:06 am

McHöft ersatt av McFot istället!

Jag tror ändå att centerfrågan blir delikat.
Vi har följande som kan gå center naturligt:

Rosén
Kossila
McFot
Östlund
Hugo
Stjernan
Marre

Lite för många för min smak. Skulle man ge sig på ett lagbygge:

Rieder - Kossila - M Sylve
E Sylve - Rosén - McFot
Stjernborg - Östlund - Hugo
Nilsson - Lundberg - Ågren
Eriksson - Dansken
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jul 07, 2023 12:09 pm

Gillar din idé om EmilS som ytskapare i andra, men jag tror han ska spela i den tyngsta fyran någonsin. Vi bör köra så här...

Rieder - RR - McLaughlin

M.Sylvegård - Kossila - Blichfeld

HugoG/Stjernborg- Östlund - Ågren

E.Sylvegård - Lundberg - Heavy Metal Nilsson

Eriksson
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre jul 07, 2023 4:52 pm

Kalle, Noah, 'Robban' och Dylan.. - Återstår att se hur mycket hockey vi får, men vi kommer inte lida brist på brajja, soft strandhäng och erövrad oskuld - vi har ju värvat THE BEACH BOYS 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1634
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jul 07, 2023 6:08 pm

180/85 är ändå inte liten skit som kommer. Nya jänkaren .


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jul 07, 2023 6:26 pm

Towen skrev:Kalle, Noah, 'Robban' och Dylan.. - Återstår att se hur mycket hockey vi får, men vi kommer inte lida brist på brajja, soft strandhäng och erövrad oskuld - vi har ju värvat THE BEACH BOYS 8)

Många kan spela hockey, men bara en utvald skara kan göra det med med Beach Boys swag från 1967. 8)
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre jul 07, 2023 9:12 pm

Fy vad märkligt det känns att inte se Josefsson i era laguppställningar
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakerdome » lör jul 08, 2023 4:14 pm

Rieder - Kossila - McLoL
M. Sylvegård - Östlund - Ågren
Hugo G - Rosén - Stjernborg
E. Sylvegård - Lundberg - Nilsson

Blichfeld - Eriksson
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon
 
Inlägg: 1149
Blev medlem: sön nov 23, 2003 8:06 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » sön jul 09, 2023 11:15 am

Evertsson borde ringa Phil Kessel
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån jul 10, 2023 12:32 am

Fan vad nice det hade varit att se Hugo - Östlund - Stjernborg i en kedja. Tror dom skulle kunna göra mycket bra ifrån sig.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån jul 10, 2023 10:00 am

Evertssons överlägsenhet har fått honom att försöka nå målet att vinna guld med "så dåligt lag som möjligt", möjligtvis med så låg budget som möjligt.
Det är ingen sport för honom annars.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån jul 10, 2023 4:57 pm

Ja, SHL är lite för enkelt för oss. Vi måste begränsa oss själva. Lite som när man kan ett datorspel för bra. No death challenge. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jul 11, 2023 11:34 am

bratsson skrev:Evertssons överlägsenhet har fått honom att försöka nå målet att vinna guld med "så dåligt lag som möjligt", möjligtvis med så låg budget som möjligt.
Det är ingen sport för honom annars.


Det sjuka är att det känns nästan så?!
Han vill se hur billigt lag han kan få ihop och ändå vinna, som om att det är "utmaningen" numera :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis jul 11, 2023 5:18 pm

Hade varit underbart om det var så men sanningen är nog dessvärre att ekonomin inte tillåter några extra-extra fancy värvningar längre . Ofattbart egentligen att man kan ta SM guld med en av dom billigaste spelartrupperna (12a) , det borde verkligen inte kunna gå! Dom andra lagen fortsätter lassa in medans Växjö plockar billiga alternativ , skade drabbade osv. Inget fel i det så länge det funkar , men det känns ohållbart på lite längre sikt.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1018
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 12, 2023 10:49 am

Pengar kan ge en extra säkerhet och eller krydda till laget. Men när det gäller prestation så är en välmående grupp viktigare. Lyckas ledarna bevara den från förra året så räcker det långt.

Den stora frågan blir hur VLH ska spela. Backarna kommer vara något svagare och spelare som Bengtsson finns inte tillgängliga för shllagen nu. HHA aktell tror jag går att ersätta på sikt. Men att den här backsidan ska klara att vara så dominerade kan vi glömma. Forwards måste bjuda på lite mer poäng och vara lite starkare på pucken i anfallsspelet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jul 12, 2023 12:41 pm

Ja, det går inte att begära att vi ska ha en lika puckskicklig backbesättning kommande säsong. Förhoppningsvis får vi in någon som kan skjuta direkt på ass. En tuffare bakre linje vore inte helt fel. Särskilt med slutspelet i åtanke.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre jul 14, 2023 12:16 pm

Varanen skrev:Ja, det går inte att begära att vi ska ha en lika puckskicklig backbesättning kommande säsong. Förhoppningsvis får vi in någon som kan skjuta direkt på ass. En tuffare bakre linje vore inte helt fel. Särskilt med slutspelet i åtanke.

Eller i kvalet neråt :wink:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1018
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 16, 2023 8:12 pm

Någon som läst expressens analys av VLH?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis jul 18, 2023 10:12 am

StenhårtSlagskott skrev:Någon som läst expressens analys av VLH?

Nej, tyvärr.

Är det någon som hört en fax rassla till någonstans? Vi borde få in en topp-back till även om Lilleberg kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jul 18, 2023 10:58 am

Var inte säker på det.

Har räntorna stigit så pass mkt för hallen så kan det vara så att vi får leva med ett stålbad i närmsta 4-5 åren. Då är det skäligt att spela med junisar eller alternativt plocka in någon likvärdig Krupic från HA
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis jul 18, 2023 10:40 pm

I så fall får vi se århundradets nedgradering på backsidan. Spännande!
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1018
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis jul 18, 2023 11:08 pm

Alltså ärligt talat hur fan kan vi ha så extremt dålig ekonomi jämfört med alla andra SHL lag. Det är väl typ bara Modo som har sämre och då har vi tagit 4 guld de senaste 11 åren. Verkar nästan som att bara för att många andra lag satsat på juniorer och hemvändare så har deras ekonomi inte blivit sämre. Samtidigt som vi har satsat på dyra spelare. Det verkar ta ut sin rätt nu. För hade vi haft en bra ekonomi (som vi borde ha med tanke på omständigheterna) så borde vi fått in rejäl spets som sista pusselbit på forwardsidan och lika dant 2 rejält tunga backnamn innan säsongen drar igång. Men det är tystare än i graven om försvararna. Känslan är att det blir en brutal nergradering av baksidan från förra året till nu.
Sen är det självklart bra att vi släpper fram fler juniorer problemet är bars att det skulle vi börjat gjort redan för 10 år sen.
En annan fråga jag ställer mig är om Evertsson var med och hög på Linus Högberg? Hade kunnat bli en hemvändare annars. Nånting som Växjö inte har så många av.

Självklart kommer man ihåg att mycket har slagit bra ur i slutändan men minns ni pandemi säsongen när vi slutade 10:a innan ligan stoppades? Nångång kommer vi hamna där igen och frågan är då om vi har muskler till att fixa det. Både när det kommer till spelare och ekonomi?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons jul 19, 2023 2:54 am

Det här är classic VLH-forum.
"Alla" gnäller gärnet och plötsligt står vi där på stortorget och Evertsson skrattar åt hur enkelt SHL ändå är.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons jul 19, 2023 6:48 am

bratsson skrev:Det här är classic VLH-forum.
"Alla" gnäller gärnet och plötsligt står vi där på stortorget och Evertsson skrattar åt hur enkelt SHL ändå är.
Se där, även vi börjar komma in bland ”classic” lagen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jul 19, 2023 10:57 am

Så här är det varje silly. Alla andra ser så j-a bra ut på pappret emedan vi garanterat åker ur -> SM-guld och skumpa. :lol:

Vi har god chans att vinna med den trupp vi nu har. Lilleberg + 1 etablerad back=storfavoriter.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons jul 19, 2023 5:41 pm

Handlar inte om gnäll. Handlar om hur det egentligen står till med klubbens ekonomi? Det var garanterat många som höjde på ögonbrynen när Dylan kom in som vår sista pusselbit på forwardsidan när spelare som både Josen, Kellman och Sexton försvunnit. Så frågan kvarstår ju (utan gnäll) hur står det egentligen till med ekonomin i klubben?
Var vi helt enkelt tvingade att göra oss av med Kellman och hans höga lön för att ekonomin är så dålig och att Östlund är mycket billigare? Tror inte ett smack på att det har något att göra med det sportsliga där utan bara ekonomin.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons jul 19, 2023 6:43 pm

Dylan är ju en fågel- fisk eller mittemellan , efter så lång frånvaro kan väl ingen veta riktigt säkert vart han står.
Han ska alltså ersätta NHL ock OS-meriterade Sexton ?
Sen som nån sa måste det såklart in två topp backar, annars är det en devalvering av laget utan dess like !
Kalla det gärna gnäll , för mig är det ren fakta :wink:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1018
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jul 20, 2023 3:27 pm

Jag har inte hävdat att någon gnäller. Men vi bygger inte laget som enskilda pusselbitar egentligen utan vi vill ha en vinnande enhet. Det gör att rollerna, hierarkin (medveten eller omedveten), speltid, ansvar osv måste fungera. För många etablerade stjärnor kan rubba helheten. Jag gillar alltid en mix. Och det har vi.

Tänk på att M.Sylvegård var SHLs bästa anfallare förra säsongen (under långa perioder). Men eftersom vi haft honom tidigare verkar det inte rycka i baguetterna. Rycker i min kan jag säga. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jul 20, 2023 4:53 pm

Två riktiga backar så blir det nog hur bra som helst.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor jul 20, 2023 6:07 pm

Jag tror inte det kommer in 2 etablerade backar, jag tror vi börjar med de vi har plus juniorer eller någon inlåning från allsvenskan alternativt divison 1 och eventuellt värvar i vinter/vår så vi kan spara in några månadslöner för att inte anstränga vår ekonomi för mycket. Sen kan det ju bli så att norrmannen lånas ut från Tampa, men det skall nog ses som en bonus.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jul 20, 2023 6:49 pm

steve_saviano_theking skrev:Jag tror inte det kommer in 2 etablerade backar, jag tror vi börjar med de vi har plus juniorer eller någon inlåning från allsvenskan alternativt divison 1 och eventuellt värvar i vinter/vår så vi kan spara in några månadslöner för att inte anstränga vår ekonomi för mycket. Sen kan det ju bli så att norrmannen lånas ut från Tampa, men det skall nog ses som en bonus.
Nä, så blir det inte , helt omöjligt att börja med en sådan backsida


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jul 20, 2023 9:18 pm

Be cool. Vi är VLH. Vi vinner. Varför?

För att vi kan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor jul 20, 2023 10:43 pm

vlk skrev:
steve_saviano_theking skrev:Jag tror inte det kommer in 2 etablerade backar, jag tror vi börjar med de vi har plus juniorer eller någon inlåning från allsvenskan alternativt divison 1 och eventuellt värvar i vinter/vår så vi kan spara in några månadslöner för att inte anstränga vår ekonomi för mycket. Sen kan det ju bli så att norrmannen lånas ut från Tampa, men det skall nog ses som en bonus.
Nä, så blir det inte , helt omöjligt att börja med en sådan backsida


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det kan vara så att vi inte har något val, räcker inte pengarna så gör de inte det. Bättre att vi värvar någon bättre spelare längre fram, än något billigt som inte bidrar bara för att vi ska fylla truppen nu.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jul 20, 2023 11:46 pm

steve_saviano_theking skrev:
vlk skrev:
steve_saviano_theking skrev:Jag tror inte det kommer in 2 etablerade backar, jag tror vi börjar med de vi har plus juniorer eller någon inlåning från allsvenskan alternativt divison 1 och eventuellt värvar i vinter/vår så vi kan spara in några månadslöner för att inte anstränga vår ekonomi för mycket. Sen kan det ju bli så att norrmannen lånas ut från Tampa, men det skall nog ses som en bonus.
Nä, så blir det inte , helt omöjligt att börja med en sådan backsida


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det kan vara så att vi inte har något val, räcker inte pengarna så gör de inte det. Bättre att vi värvar någon bättre spelare längre fram, än något billigt som inte bidrar bara för att vi ska fylla truppen nu.
Det är ett rykte att vi är på ruinens brant. När Lakers säger att vi har ont om pengar så tror jag det. Inte innan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre jul 21, 2023 12:44 pm

Nyförvärv på G? Officiella kontot skriver att en fredagsnyhet kommer.

Edit: Elias Rosén, bara ett namn jag hört tidigare. Kanske inte det namn man hoppades på, dock en av de bästa odraftade backarna i NCAA förra säsongen. Många spelare i NCAA håller hög nivå så kan säkert vara bra på sikt. Men nu hoppas jag innerligt att det finns rejält med pengar kvar till sista backen, annars så stämmer det nog att ekonomin är usel.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster