Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jul 19, 2021 11:24 am

Både vi och Lakers vet när vi ska vara heta och det är inte under juli och augusti. Dinglar lugnt i hängmattan, sippandes på en pina colada med guldsmak och låter övriga klubbar tuta och gå på.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån jul 19, 2021 3:28 pm

Jag är också ovanligt lugn. Kanske är det vädret? Kanske är det för att laget ser ok ut? Vi underskattar alltid våra egna icke-nyförvärv. Hör nog till den mänskliga naturen. Gräset, tror vi, är grönare på andra sidan och så är nytt alltid spännande. Vi har en stomme av vinnarskallar och svenska mästare. Så som jag vill ha det. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån jul 19, 2021 3:54 pm

Alla är vi adrenalinvärvningsjunkies här inne.
Men som Varanen så börjar jag landa i att våran stomme faktiskt är stabila spelare och en Calof som blir som ett nyförvärv [emoji846]

Målvaktssidan har ju Evert chansat på förr då han är säker på sina defensiva spelare. Hoppas det går vägen även i år.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre jul 23, 2021 1:52 pm

SMP:s hockeyskribenter ger VLH:s nya lagbygge ett ganska ljummet betyg:

Målvakter: 3
Backar: 4
Forwards: 3
Coacher: 5

Slår allt väl ut kan det dock bli riktigt bra menar SMP, t ex. måste målvakterna vara precis så vassa som Evert hoppas på. Man nämner i samma text att VLH har värvat Taif:s andremålvakt… en kille som enligt honom själv inte hade en tanke på SHL när VLH hörde av sig. Fanns det verkligen inte en enda HA-målvakt med högre amibitioner eller nån som åtminstone hade bud från någon mer SHL-klubb…? :dontknow:

Ett SM-Guld skall försvaras och INGET nyförvärv får fallera pga krympt budget, detta sa Evert själv i våras. Upp till bevis :!:

PS. VLH inleder mot toksatsande FBK och ÖHK, därefter bortamatch mot TIK. Kan bli en tuff start…
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre jul 23, 2021 5:02 pm

Samtidigt ska vi komma ihåg att den svenska mentaliteten är att ingenting öster om Svedala existerar. Allt därifrån är skit tills motsatsen är bevisad. Hade Kalnins hetat något coolt transatlantiskt namn hade det ryckt lite mer i baguetten. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre jul 23, 2021 5:50 pm

Jag är också orolig för bur-boysen. Bulgaren ser ju yrkeskriminell ut i intervjun. "Förekommer på tolv punkter i belastningsregistret" typ.

Men. Kom ihåg att vi inte är klara än. Vi har något som saknar motsvarighet i alla klubbar i Europa - det finns sportchefer och GM's till överflöd och förbannelse:

Men bara en MAESTRO. I kimono och badtofflor river han kulturens seder och styrelserum. Idkar karatehockey som skriver om världsordningen och får självaste Jean-Claude VAN DAMME att häpna.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jul 23, 2021 10:36 pm

3. Van damme - https://youtu.be/M7FIvfx5J10

2. Chuck - https://youtu.be/8kZuTdVeZsg

1. Växjö - https://youtu.be/3KDm1meLVN4

Dammen och Chucken gör sitt bästa. Men är inte alls lika imponerande som växjös prestationer. :clap:

Respect the the fucking fame!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör jul 24, 2021 4:24 pm

Jag vill inte på något sätt stressa chiefen (Gösser i hängmattan är ett måste inför en tuff säsong), men det vore bra om vi kunde få hit anfallaren till de översta linorna ASAP. RR/Holmberg bör få en chans att direkt läsa in sin fw och vice versa.

Finns det någon chans till att den utvecklingsbara backen blir min pondus-back istället? Verkar skumt att vi inte kan få hit en ung talang innan augusti.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör jul 24, 2021 6:19 pm

Om den utvecklingsbara backen är nordamerikan på gränsen till att tas upp i NHL redan i höst, är det naturligt om det drar ut lite på tiden:

Lex nummer TRETTON.


Ninja-san.. karate-HAI!!!
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör jul 24, 2021 6:45 pm

Bra givetvis. Jag är bara skakad över att vi tappat The Dream på MV-posten, och dessutom våra båda pondus-backar. Alla stats talade för att vår defensiv säkrade guldet. Nu har vi nya keepers, och ingen filmstjärna på backen.

Eftersom allt öster om Svedala inte existerar var det bara jag som visste att Källgren var bra.

Visst är det tråkigt med Melarts onödiga utvisningar (den sista avstängningen var trams), men vad viktig den attityden är i ett slutspel. Folin kom in och tog över. Tillsammans skötte de en uppgift som behövs i ett vinnande lag.

Det finns en legendarisk tråd på forumet som heter, ni suger fatta .

Vi fattar. Vi fattar. Vi vinner.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 25, 2021 8:42 am

Ödlan du kan nog vara lugn. En pondusback kommer in förr eller senare om det behövs. Chefen vilar inte på hanen om läge finns. Säkert en skadad, extremt defensiv som Hallam skolar om till målkung eller passningsgeni.

Sedan vet vi ju inte om backarna är tillräckligt starka och puckskickliga redan nu.

Tycker laget känns som ett mittenlag/botten nu och då tippade jag växjö etta förra året. Mycket osäkerhet och bakfylla från förra årets succe. Allt handra om hur målvakt och försvar inleder då ser vi om potentialen finns i årets trupp. 94 och 87 måste leda laget på isen mycket tydligare inledningsvis.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis jul 27, 2021 1:00 am

Om man analyserar så har vi nytta av en sk pondus-back. Skit i benämningen. En back som spelar med en internationell...på ett internationellt sätt. Ingen av våra sk pondus-backar har platsat i sina respektive landslag när de representerat vårt lag.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 27, 2021 5:38 pm

Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jul 29, 2021 5:08 pm

Var är resten av truppen? Det är ju inga bomber som regnat ner precis hittills heller.?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor jul 29, 2021 5:57 pm

Jodå. Östeuropén har garanterat illegala sprängmedel med sig.

Lag (2010:1011): Lagen om explosiva och brandfarliga varor.. :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jul 29, 2021 6:09 pm

Towen skrev:Jodå. Östeuropén har garanterat illegala sprängmedel med sig.

Lag (2010:1011): Lagen om explosiva och brandfarliga varor.. :wink:
Skulle vara det då. Och någon kniv i finnarnas trunk.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jul 30, 2021 12:47 pm

vlk skrev:Var är resten av truppen? Det är ju inga bomber som regnat ner precis hittills heller.?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Vad menar du nu?
Är det gyngehatarna som börjar vakna till liv? Gynge är omskolad till brunkare i tredje med shls bästa handledare. Han tjuter som en tvpuckare när nätet rasslar och eftersom han nu har ett guld köpar han sin nya roll och öser på med brunkeri blandat med dragare i krysset från sin tredjeline.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jul 30, 2021 7:23 pm

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:Var är resten av truppen? Det är ju inga bomber som regnat ner precis hittills heller.?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Vad menar du nu?
Är det gyngehatarna som börjar vakna till liv? Gynge är omskolad till brunkare i tredje med shls bästa handledare. Han tjuter som en tvpuckare när nätet rasslar och eftersom han nu har ett guld köpar han sin nya roll och öser på med brunkeri blandat med dragare i krysset från sin tredjeline.
Vi saknar ju flera forwards varav en riktig målskytt. Härligt dock att du är dig lik [emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jul 30, 2021 9:40 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:Var är resten av truppen? Det är ju inga bomber som regnat ner precis hittills heller.?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Vad menar du nu?
Är det gyngehatarna som börjar vakna till liv? Gynge är omskolad till brunkare i tredje med shls bästa handledare. Han tjuter som en tvpuckare när nätet rasslar och eftersom han nu har ett guld köpar han sin nya roll och öser på med brunkeri blandat med dragare i krysset från sin tredjeline.
Vi saknar ju flera forwards varav en riktig målskytt. Härligt dock att du är dig lik [emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Till maj nästa år. Nu saknar vi möjligtvis en forward om rätt spelare dyker upp annars tror jag laget startar som nu. Calof, Nettinen och Gynge är alla målskyttar. Förra året kom tre spelare in under säsong. Calof, Gaunce och Folin. Det saknas inga spelare öven om en eller två kommer signas före premiären och när du sett några matcher kanske truppen behöver kompletteras men där är vi inte nu så varför vill du bränna allt krut nu? Många nya som nåste få chansen att visa om potentialen finns. Sedan kanske spelare måste bytas eller adderas.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jul 31, 2021 12:26 am

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:[quote="vlk"]Var är resten av truppen? Det är ju inga bomber som regnat ner precis hittills heller.?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Vad menar du nu?
Är det gyngehatarna som börjar vakna till liv? Gynge är omskolad till brunkare i tredje med shls bästa handledare. Han tjuter som en tvpuckare när nätet rasslar och eftersom han nu har ett guld köpar han sin nya roll och öser på med brunkeri blandat med dragare i krysset från sin tredjeline.
Vi saknar ju flera forwards varav en riktig målskytt. Härligt dock att du är dig lik [emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Till maj nästa år. Nu saknar vi möjligtvis en forward om rätt spelare dyker upp annars tror jag laget startar som nu. Calof, Nettinen och Gynge är alla målskyttar. Förra året kom tre spelare in under säsong. Calof, Gaunce och Folin. Det saknas inga spelare öven om en eller två kommer signas före premiären och när du sett några matcher kanske truppen behöver kompletteras men där är vi inte nu så varför vill du bränna allt krut nu? Många nya som nåste få chansen att visa om potentialen finns. Sedan kanske spelare måste bytas eller adderas.[/quote]Du verkar veta mer än Evertssons, tror det är bäst du delger honom dina tankar. Bild
Bild
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jul 31, 2021 12:28 am

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:[quote="StenhårtSlagskott"][quote="vlk"]Var är resten av truppen? Det är ju inga bomber som regnat ner precis hittills heller.?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Vad menar du nu?
Är det gyngehatarna som börjar vakna till liv? Gynge är omskolad till brunkare i tredje med shls bästa handledare. Han tjuter som en tvpuckare när nätet rasslar och eftersom han nu har ett guld köpar han sin nya roll och öser på med brunkeri blandat med dragare i krysset från sin tredjeline.
Vi saknar ju flera forwards varav en riktig målskytt. Härligt dock att du är dig lik [emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Till maj nästa år. Nu saknar vi möjligtvis en forward om rätt spelare dyker upp annars tror jag laget startar som nu. Calof, Nettinen och Gynge är alla målskyttar. Förra året kom tre spelare in under säsong. Calof, Gaunce och Folin. Det saknas inga spelare öven om en eller två kommer signas före premiären och när du sett några matcher kanske truppen behöver kompletteras men där är vi inte nu så varför vill du bränna allt krut nu? Många nya som nåste få chansen att visa om potentialen finns. Sedan kanske spelare måste bytas eller adderas.[/quote]Du verkar veta mer än Evertssons, tror det är bäst du delger honom dina tankar. Bild
Bild
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jul 31, 2021 12:30 am

vlk skrev:
vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:[quote="vlk"][quote="StenhårtSlagskott"][quote="vlk"]Var är resten av truppen? Det är ju inga bomber som regnat ner precis hittills heller.?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Vad menar du nu?
Är det gyngehatarna som börjar vakna till liv? Gynge är omskolad till brunkare i tredje med shls bästa handledare. Han tjuter som en tvpuckare när nätet rasslar och eftersom han nu har ett guld köpar han sin nya roll och öser på med brunkeri blandat med dragare i krysset från sin tredjeline.
Vi saknar ju flera forwards varav en riktig målskytt. Härligt dock att du är dig lik [emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Till maj nästa år. Nu saknar vi möjligtvis en forward om rätt spelare dyker upp annars tror jag laget startar som nu. Calof, Nettinen och Gynge är alla målskyttar. Förra året kom tre spelare in under säsong. Calof, Gaunce och Folin. Det saknas inga spelare öven om en eller två kommer signas före premiären och när du sett några matcher kanske truppen behöver kompletteras men där är vi inte nu så varför vill du bränna allt krut nu? Många nya som nåste få chansen att visa om potentialen finns. Sedan kanske spelare måste bytas eller adderas.[/quote]Du verkar veta mer än Evertssons, tror det är bäst du delger honom dina tankar. Bild
Bild
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro[/quote]Det var typ dessa spelare jag undrade över. Men då släpper jag dom tankarna, och litar på dig att vi värvat färdigt. [emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jul 31, 2021 6:29 am

Bra, gör det. Som jag sa. Fullt lag kan formeras och spelare kommer adderas till mitten av februari. Chilla. Nhl har sina camper och ska sätta sina trupper. Du kommer få lite nya spelare. Säkert inväntar klubben besked om hur mycket publik som kan tas in och som kommer till hallen och hur det kan påverka truppen. JVM och CHL är andra saker som kommer påverka.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör jul 31, 2021 11:57 am

Varje ny säsong är ett oskrivet blad. Men i ärlighetens namn så är vi inför inte med bland de hetaste guldkandidaterna på pappret. För att vi ska vara det krävs utväxling av flera spelare i truppen, vilket inte är omöjligt. Utöver det måste truppen kryddas med ett par spetsspelare nu eller under hösten.

Vi har en förstemålvakt som är etablerad och bör prestera men vår andremålvakt är inte på långa vägar ett säkert kort. Han är tom själv förvånad över att få spela SHL-hockey i höst. Utöver detta är det klassiska "svårt att ta guld två år i rad".

Förövrigt ska det bli tokskoj att gå till arenan och se matcher live igen och ingenting är roligare än att banka ner på hockeyetablissemanget.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1297
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jul 31, 2021 4:17 pm

Aleks skrev:Varje ny säsong är ett oskrivet blad. Men i ärlighetens namn så är vi inför inte med bland de hetaste guldkandidaterna på pappret. För att vi ska vara det krävs utväxling av flera spelare i truppen, vilket inte är omöjligt. Utöver det måste truppen kryddas med ett par spetsspelare nu eller under hösten.

Vi har en förstemålvakt som är etablerad och bör prestera men vår andremålvakt är inte på långa vägar ett säkert kort. Han är tom själv förvånad över att få spela SHL-hockey i höst. Utöver detta är det klassiska "svårt att ta guld två år i rad".

Förövrigt ska det bli tokskoj att gå till arenan och se matcher live igen och ingenting är roligare än att banka ner på hockeyetablissemanget.


Håller med om att laget inte är ett topplag men då skulle du kunna jämföra med inför förra året. Inte många här som trodde på laget från kommentarerna. Få eller inga experter tippad växjö i toppen eller smguld. MrMadhawk och Sanny placerade Växjö 10 respektive åtta i sina tips inför säsongen. Nu har budget sänkts med 10 miljoner. Laget ska byggas för guld men kanske behöver vissa nya spelare ett eller två år innan de är redo för att spela i ett topplag. Visar sig kanske att några aldrig blir det. Säkerligen kommer en eller flera av årets nuvarande trupp få istid i allsvenskan. Inget fel med det om de spelar sin bästa hockey när de väl får chansen. Nässen och sylvegård hade en krokig väg men var fantastiskt bra när det var slutspel och guldjakt. Därför ska vi nog inte se växjö flyga fram nu utan växa successivt till ett mästarlag inom tre år.
Tror Växjö kan få det ganska tufft inledningsvis.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jul 31, 2021 7:29 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:Varje ny säsong är ett oskrivet blad. Men i ärlighetens namn så är vi inför inte med bland de hetaste guldkandidaterna på pappret. För att vi ska vara det krävs utväxling av flera spelare i truppen, vilket inte är omöjligt. Utöver det måste truppen kryddas med ett par spetsspelare nu eller under hösten.

Vi har en förstemålvakt som är etablerad och bör prestera men vår andremålvakt är inte på långa vägar ett säkert kort. Han är tom själv förvånad över att få spela SHL-hockey i höst. Utöver detta är det klassiska "svårt att ta guld två år i rad".

Förövrigt ska det bli tokskoj att gå till arenan och se matcher live igen och ingenting är roligare än att banka ner på hockeyetablissemanget.


Håller med om att laget inte är ett topplag men då skulle du kunna jämföra med inför förra året. Inte många här som trodde på laget från kommentarerna. Få eller inga experter tippad växjö i toppen eller smguld. MrMadhawk och Sanny placerade Växjö 10 respektive åtta i sina tips inför säsongen. Nu har budget sänkts med 10 miljoner. Laget ska byggas för guld men kanske behöver vissa nya spelare ett eller två år innan de är redo för att spela i ett topplag. Visar sig kanske att några aldrig blir det. Säkerligen kommer en eller flera av årets nuvarande trupp få istid i allsvenskan. Inget fel med det om de spelar sin bästa hockey när de väl får chansen. Nässen och sylvegård hade en krokig väg men var fantastiskt bra när det var slutspel och guldjakt. Därför ska vi nog inte se växjö flyga fram nu utan växa successivt till ett mästarlag inom tre år.
Tror Växjö kan få det ganska tufft inledningsvis.
Ambitionen utåt är att försvara guldet .


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör jul 31, 2021 7:34 pm

Självklart gör Evertsson allt för att vi ska ha 2 torra tråkiga år igen.

Han är trött på att ta guld.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör jul 31, 2021 9:10 pm

Alltså, jag gillar ändå den lilla nerven i att försvara ett Guld och vara så SJUKT fräcka med att säga "Fan alltså, vi hyvlar av 10mkr så det blir lite match" :lol:

Slår vi Familjen denna säsongen, så kommer jag få semi-bånge av tanke på hur mkt dollares det skiljer mellan trupperna!

Färjestad har satt sig i en sits där allt annat än Guld är ett fiasko i princip. Den situationen vill ingen vara i.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6416
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör jul 31, 2021 9:12 pm

Svartvadet skrev:Alltså, jag gillar ändå den lilla nerven i att försvara ett Guld och vara så SJUKT fräcka med att säga "Fan alltså, vi hyvlar av 10mkr så det blir lite match" [emoji38]

Slår vi Familjen denna säsongen, så kommer jag få semi-bånge av tanke på hur mkt dollares det skiljer mellan trupperna!

Färjestad har satt sig i en sits där allt annat än Guld är ett fiasko i princip. Den situationen vill ingen vara i.
Samma situation som hv71 är i nere i allsvenskan [emoji3061]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jul 31, 2021 9:28 pm

Året innan vi vann guld kunde vi åkt ut som HV gjorde, så dåliga var vi faktiskt


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8483
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör jul 31, 2021 10:12 pm

Jo, fast HV hade ett ihopköpt lag på ett helt annat sätt!

Kommer det bli kämpigt? Ja, det är jag övertygad om. Men jag tror inte VLH kommer gripas av panik, utan man värvar det som behövs EFTER man testat sig fram
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6416
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön aug 01, 2021 11:18 am

Jag tror ordningen kommer återställas det här året då lag som Oskarshamn osv inte kan fynda från AHL, där spelare ville ha speltid p.g.a Covid ställt in allt.

Drury hade ju aldrig kommit till oss annars t.ex.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3925
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån aug 02, 2021 1:06 pm

Vinnarskalleriet är det som talar för oss. Sällan har jag sett ett lag med så stor ödmjukhet kombinerat med en vinnarmentalitet för mästerskap som VLH 20/21. På andra sidan spektrumet hade vi HV 20/21. Övertygade så sent som i december att det bara var för de att segla fram till Guldet. :oops: :lol:

Mycket annat är osäkert. Ny MV-besättning, tappat ledarskap på backen och gott och blandat på FW-sidan. Känns verkligen inte som att vi är Guld-favoriter, men det var vi inte senast heller. Vi snackar inte - vi vinner. :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis aug 03, 2021 4:37 pm

Det här är inte laget vi vinner guldet med. Det kommer mera.. i vilken vecka eller månad vet bara THE ALL MIGHTY. Maestro dirigerar sina trupper med lidelse och passion.
Jag är faktiskt inte alls orolig. Vi har Europas mest svårmarkerade sportchef.

Maestro är den här ligans mest värdefulle spelare. Det enda som kan fälla oss är om Interpol intresserar sig för delar av spelartruppen.. :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 04, 2021 12:00 pm

Fasth har flera år legat under 2 mål i khl men också i shl. Janis ligger aldrig under 2. Blir intressant om han kan klara det i shl.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster