Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre jul 15, 2022 12:06 am

Bästa centrarna vet jag inte?
Målvakterna är ju inte heller topp - rent rutinmässigt, och forwardssidan saknar ff 2-3 spetsspelsre.

Men att dissa backarna (när vi dessutom väntar på ytterligare en tung pjäs) tycker jag kanske är lite väl dystert…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre jul 15, 2022 5:44 am

Härmapan skrev:Bästa centrarna vet jag inte?
Målvakterna är ju inte heller topp - rent rutinmässigt, och forwardssidan saknar ff 2-3 spetsspelsre.

Men att dissa backarna (när vi dessutom väntar på ytterligare en tung pjäs) tycker jag kanske är lite väl dystert…

:)
Jag skrev så här om backarna:

Backar: ser också bra ut på pappret men det saknas en bit granit , innan den hårdhänte backen är på platts är jag skeptisk.
3/5


Vet inte om jag kan kalla det för diss ? Lite snål med betyget kannske men Huvudproblemet i hela lagbygget kvar står ,det fattas en general i försvaret . Flera experter sågar lite Växjös värvning av Lucas Bengtsson dom menar på att han är bra men Joel Persson finns redan och då kan det bli för mycket av det goda , tjafs om vem som ska spela power play.Jag vet inte, borde vara bra med två sånna backar men jag är häller ingen expert :) . Koivisto kan man knappt räkna in i laget , han är tyvärr skadad och borta fler matcher än han spelar där finns också något som gör mig lite dyster . Hittar han tillbaka och Häman hittar högstanivån så ser det ricktit bra ut bland backarna , ja förutom då den sista elake typen som fattas . Huvudproblemet i allt i hopa , som sagt .
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre jul 15, 2022 7:57 am

Dagarna går och vi kommer närmare och närmare då laget går på is. Ändå är det mer liv i surdegsburken än vad det är på Växjös silly. Verkar som att Evertsson tagit semester. Känslan är att det inte kommer in några fler innan det drar igång. Tunn trupp igen. Har aldrig funkat innan och kommer inte funka nu heller. Börjar undra om Växjö fortfarande är attraktivt att gå till eller om det har varit många nej i sommar.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1974
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jul 15, 2022 11:00 am

Härmapan skrev:Bästa centrarna vet jag inte?
Målvakterna är ju inte heller topp - rent rutinmässigt, och forwardssidan saknar ff 2-3 spetsspelsre.

Men att dissa backarna (när vi dessutom väntar på ytterligare en tung pjäs) tycker jag kanske är lite väl dystert…
Det kommer att bli bra. Men andra är också bra, så jag håller mina förväntningar lite lågt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8497
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre jul 15, 2022 1:08 pm

Dysterqvist skrev:
Härmapan skrev:Bästa centrarna vet jag inte?
Målvakterna är ju inte heller topp - rent rutinmässigt, och forwardssidan saknar ff 2-3 spetsspelsre.

Men att dissa backarna (när vi dessutom väntar på ytterligare en tung pjäs) tycker jag kanske är lite väl dystert…

:)
Jag skrev så här om backarna:

Backar: ser också bra ut på pappret men det saknas en bit granit , innan den hårdhänte backen är på platts är jag skeptisk.
3/5


Vet inte om jag kan kalla det för diss ? Lite snål med betyget kannske men Huvudproblemet i hela lagbygget kvar står ,det fattas en general i försvaret . Flera experter sågar lite Växjös värvning av Lucas Bengtsson dom menar på att han är bra men Joel Persson finns redan och då kan det bli för mycket av det goda , tjafs om vem som ska spela power play.Jag vet inte, borde vara bra med två sånna backar men jag är häller ingen expert :) . Koivisto kan man knappt räkna in i laget , han är tyvärr skadad och borta fler matcher än han spelar där finns också något som gör mig lite dyster . Hittar han tillbaka och Häman hittar högstanivån så ser det ricktit bra ut bland backarna , ja förutom då den sista elake typen som fattas . Huvudproblemet i allt i hopa , som sagt .
Vill du hänvisa till en expert som sågar värvningen av Bengtsson? Samtliga jag sett/hört säger att det andas klass rakt igenom. Är det någon expert som tycker att det är något överflödigt med Bengtsson pga Persson så är det ingen sågning. Jag tror alla lag i SHL mer än gärna hade haft Bengtsson som en back i ett andra backpar och PP2, det är ju snarare angenäma problem. Men visst, är man ute efter att hitta brister istället för att vara nyanserad och se vad som ser bra respektive mindre bra ut så gör du ett gott jobb.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Hockeymupp » fre jul 15, 2022 1:13 pm

Dysterqvist skrev:
Härmapan skrev:Bästa centrarna vet jag inte?
Målvakterna är ju inte heller topp - rent rutinmässigt, och forwardssidan saknar ff 2-3 spetsspelsre.

Men att dissa backarna (när vi dessutom väntar på ytterligare en tung pjäs) tycker jag kanske är lite väl dystert…

:)
Jag skrev så här om backarna:

Backar: ser också bra ut på pappret men det saknas en bit granit , innan den hårdhänte backen är på platts är jag skeptisk.
3/5


Vet inte om jag kan kalla det för diss ? Lite snål med betyget kannske men Huvudproblemet i hela lagbygget kvar står ,det fattas en general i försvaret . Flera experter sågar lite Växjös värvning av Lucas Bengtsson dom menar på att han är bra men Joel Persson finns redan och då kan det bli för mycket av det goda , tjafs om vem som ska spela power play.Jag vet inte, borde vara bra med två sånna backar men jag är häller ingen expert :) . Koivisto kan man knappt räkna in i laget , han är tyvärr skadad och borta fler matcher än han spelar där finns också något som gör mig lite dyster . Hittar han tillbaka och Häman hittar högstanivån så ser det ricktit bra ut bland backarna , ja förutom då den sista elake typen som fattas . Huvudproblemet i allt i hopa , som sagt .



Om du lyckas hänvisa till mer än 1 expert som sågar värvningen av Lukas Bengtsson blir jag mäkta imponerad.
Hockeymupp
Forumamatör
 
Inlägg: 5
Blev medlem: ons apr 27, 2016 8:48 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre jul 15, 2022 3:03 pm

Ja, om vi ska ge Höneröven skit för värvningen av Bengtsson så ”förstår” jag hur ni tänker - typ…

Mission impossible och bäst att avgå direkt!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » lör jul 16, 2022 8:12 am

Person skrev:
Dysterqvist skrev:
Härmapan skrev:Bästa centrarna vet jag inte?
Målvakterna är ju inte heller topp - rent rutinmässigt, och forwardssidan saknar ff 2-3 spetsspelsre.

Men att dissa backarna (när vi dessutom väntar på ytterligare en tung pjäs) tycker jag kanske är lite väl dystert…

:)
Jag skrev så här om backarna:

Backar: ser också bra ut på pappret men det saknas en bit granit , innan den hårdhänte backen är på platts är jag skeptisk.
3/5


Vet inte om jag kan kalla det för diss ? Lite snål med betyget kannske men Huvudproblemet i hela lagbygget kvar står ,det fattas en general i försvaret . Flera experter sågar lite Växjös värvning av Lucas Bengtsson dom menar på :) att han är bra men Joel Persson finns redan och då kan det bli för mycket av det goda , tjafs om vem som ska spela power play.Jag vet inte, borde vara bra med två sånna backar men jag är häller ingen expert :) . Koivisto kan man knappt räkna in i laget , han är tyvärr skadad och borta fler matcher än han spelar där finns också något som gör mig lite dyster . Hittar han tillbaka och Häman hittar högstanivån så ser det ricktit bra ut bland backarna , ja förutom då den sista elake typen som fattas . Huvudproblemet i allt i hopa , som sagt .
Vill du hänvisa till en expert som sågar värvningen av Bengtsson? Samtliga jag sett/hört säger att det andas klass rakt igenom. Är det någon expert som tycker att det är något överflödigt med Bengtsson pga Persson så är det ingen sågning. Jag tror alla lag i SHL mer än gärna hade haft Bengtsson som en back i ett andra backpar och PP2, det är ju snarare angenäma problem. Men visst, är man ute efter att hitta brister istället för att vara nyanserad och se vad som ser bra respektive mindre bra ut så gör du ett gott jobb.


Hahaha ,värst vad stingsliga ni är : regnar det på semmestern eller vad är det frågan om ? :)
Jag skrev ju att backsidan ser bra ut ock att det bara borde vara bra med två sånna backar som Persson ock Bengtsson i laget. Det som saknas är en stark deffensiv back längs bak vet inte hur jag ska skriva för att vara mer nyanserad ?
Men jag ändrar mitt betyg på Växjös backar till 5/5 (världsklass) , hoppas alla är nöjda ock glada nu ock kann gå vidare i sina liv . :roflol:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » lör jul 16, 2022 10:22 am

Ni har inte missat sommartävlingen va? [emoji4]
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jul 16, 2022 10:50 am

5 av 5 kan jag köpa. Sedan kan det ju bli som mot malmö i kvartsfinal. Då hade vi också riktigt bra backar. Puckskickliga. Men tycker ändå årets backar ser bättre ut.
Att en stark back saknas tar inte bort styrkan på övriga.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4867
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör jul 16, 2022 5:28 pm

Nehej. Tycker jag inte. En backrooster utan vare sig Ilari eller Christian kan aldrig få 5/5. Det är för nära i tiden. Såren är inte läkta. Av respekt för historien - max 4.3(-ish)/5 - inte ett pinnhål högre.

GE MIG EN DOMINANT! - Ett Kraftverk så vibrant att matchtröjan blir radioaktiv. Där, där har du ditt guld..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1645
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 17, 2022 8:34 am

Towen skrev:Nehej. Tycker jag inte. En backrooster utan vare sig Ilari eller Christian kan aldrig få 5/5. Det är för nära i tiden. Såren är inte läkta. Av respekt för historien - max 4.3(-ish)/5 - inte ett pinnhål högre.

GE MIG EN DOMINANT! - Ett Kraftverk så vibrant att matchtröjan blir radioaktiv. Där, där har du ditt guld..


Beror kanske på att många av er jämför med ett färdigt lag. Och kanske med ett färdigt guldlag?
Viktigast är ju inte att vi har en stor back utan att vi har stort backspel. Två olika saker. Laget måste klara att få topp på spelet i egen zon och förbättra boxplay. HHA, Cleasson, Koivisto och Krupic kommer få det ansvaret och leda det tråkiga men viktiga arbetet i skymundan.
Sedan kommer det kompleteras med minst en back innan eller under säsong men nuvarande backar ligger bra till på det vita före säsong. Sedan släpps pucken och då får vi se. Vi letade efter exakt samma back hela tiden förra året så tror det är kontraproduktivt att stirra sig blind på det.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4867
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jul 17, 2022 11:35 am

Den backen behövs, helst till säsongstart. Men den backen behöver självklart mer egenskaper än att vara stor och elak. Finns inte den på marknaden så kan man klart avvakta då vi har bra backar. Serielunken är inte samma som slutspel, bara kolla på säsongen där vi vann serien men ändå åkt i kvarten mot Malmö. Den säsongen klarade backar och trupp vinna serien men när det slutspelet började fanns inte härföraren där.

Högkaliberforward behövs däremot innan seriestart!
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 17, 2022 11:59 am

Aleks skrev:Den backen behövs, helst till säsongstart. Men den backen behöver självklart mer egenskaper än att vara stor och elak. Finns inte den på marknaden så kan man klart avvakta då vi har bra backar. Serielunken är inte samma som slutspel, bara kolla på säsongen där vi vann serien men ändå åkt i kvarten mot Malmö. Den säsongen klarade backar och trupp vinna serien men när det slutspelet började fanns inte härföraren där.

Högkaliberforward behövs däremot innan seriestart!


Gärna det. Men det är ju en roll och inte back som behövs. Svårt att veta vad som finns på marknaden när ett antal lag letar efter exakt samma spelare.
Både Folin och Melart var ju riktiga klipp när de anslöt. Vad har vi för namn?

https://www.nhl.com/news/free-agency-si ... -334951578

Helt taget ur luften bland UFAs men kan vara ett namn som ligger på sportchefernas bord.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... l-carlsson
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4867
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån jul 18, 2022 9:49 am

Kan vi hoppas på nya matchställ till säsongen? Börjar bli tråkigt med samma ställ är efter år. Vi har nu haft detta fula i åtta säsonger.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån jul 18, 2022 1:28 pm

StenhårtSlagskott skrev:Laget måste klara att få topp på spelet i egen zon och förbättra boxplay

Detta är 100% min analys också. Två GIGANTISKA svagheter vi haft ett tag, bl a för att vi tappade Ille och Chrisse.
Något som verkligen stack ut när jag kollade VM var hur mycket AKTIVARE alla var i SH i de bästa lagen. Man lät inte motståndarna komma in i zon ostörda, man ställde inte trötta upp i boxen för att sedan röra sig minimalt, man var inte livrädda för att lämna sin post för att hjälpa kompisen få ut pucken.

En detalj som förvånat mig är varför coach Hallam valde att täcka en stolpe med en back i SH även efter att Rahimi lämnat. Anledningen var ju att Rahimi inte var snabb nog så när han gick ut i press så gick det för sakta och backkollegan hamnade i omöjliga 1-2 lägen där hoten kom från alla håll.

Vad jag vill säga med allt detta är egentligen att det inte bara handlar om spelarna i sig, utan lika mycket om taktiken. Här hoppas jag coach Jörgen kommer in med fräscha ögon och sin internationella rutin och lyfter SH-spelet. Att döda utvisningar är det finaste som finns i hockeyn. Vi måste bli stolta igen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14044
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 19, 2022 6:59 am

Lins Högberg kanske inte får förlängt i nordamerika. Kanske inte vad Evertsson söker men en solid koppling till klubben.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4867
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis jul 19, 2022 7:26 am

Möjligen om han har lagt på sig 40 kilo muskler och blivit arg…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jul 19, 2022 8:25 am

StenhårtSlagskott skrev:Lins Högberg kanske inte får förlängt i nordamerika. Kanske inte vad Evertsson söker men en solid koppling till klubben.
Nej


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8497
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jul 19, 2022 5:45 pm

StenhårtSlagskott skrev:Lins Högberg kanske inte får förlängt i nordamerika. Kanske inte vad Evertsson söker men en solid koppling till klubben.
Inte riktigt den backtypen vi behöver nu va?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 19, 2022 8:09 pm

Nä, men allt handlar ju om hur viktigt det är att få in en back till före säsong.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4867
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis jul 19, 2022 8:41 pm

Jag tycker inte att det är ett dugg viktigt att till varje pris få in en back innan säsongsstart!

Däremot är det definitivt helt avgörande att få in minst en Melart/Fohlin innan vi går in i slutspel!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jul 19, 2022 10:58 pm

Jag tycker det är viktigare i nuläget att få in forwardsspets. För att hänga med i grundserien behöver vi nån riktig spets framåt till. När det gäller Melart typen så räcker det med att han kommer in i januari!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jul 19, 2022 11:06 pm

Vår vana att ofta ha tunna trupper har verkligen satt sig i oss supportrar. Det är inte höga ambitioner vi har längre när vi nöjer oss med endast 7 backar igen från start. Vis av erfarenhet tycker jag att 8 backar vid seriestart är ett minimum.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8497
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Niles » ons jul 20, 2022 11:38 am

Serien har börjat alltså, fan det har jag missat.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons jul 20, 2022 5:55 pm

Niles skrev:Serien har börjat alltså, fan det har jag missat.
Jasså, du ser diskussionen så. Mm.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8497
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jul 21, 2022 11:33 am

Alltid en balansgång. Ska vi ge junisar någon rimlig chans till speltid kan inte alla övriga hålla hög EHT/VM-nivå. Så är det bara. Samtidigt har jag tröttnat på att laget inte tillnärmelsevis är samma lag under höstens serielunk som i slutspelet. Ungefär som att hålla på två olika lag under säsongen. Att ett hockeylag gör förändringar under säsongen är inget konstigt, men vi har det som en grundpelare i vår strategi. Kostnadseffektivt givetvis. Varför betala de tunga kanonerna en hel säsong när de kan dyka upp när det hela ska avgöras?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14044
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor jul 21, 2022 3:28 pm

Varanen skrev:Alltid en balansgång. Ska vi ge junisar någon rimlig chans till speltid kan inte alla övriga hålla hög EHT/VM-nivå. Så är det bara. Samtidigt har jag tröttnat på att laget inte tillnärmelsevis är samma lag under höstens serielunk som i slutspelet. Ungefär som att hålla på två olika lag under säsongen. Att ett hockeylag gör förändringar under säsongen är inget konstigt, men vi har det som en grundpelare i vår strategi. Kostnadseffektivt givetvis. Varför betala de tunga kanonerna en hel säsong när de kan dyka upp när det hela ska avgöras?
Samma här.
Även kul för dom som försöker slå sig in, för att sedan veta det kommer värvas runt jul och du får sitta på läktaren när det roliga och utvecklande börjar.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jul 21, 2022 4:27 pm

Två lag?
För spelare som försöker slå sig in?
Tycker inte det är konstigt eller dåligt att laget kompletteras under resans gång. Brukar komma in två, ibland tre spelare. Ungefär samma mängd som brukar vara skadade en "vanlig" säsong. Så hur är det två lag?
De spelarna som tas in kommer in i roller som en junior sällan klarar. Juniorer har massor med tid att slå sig in. Men de har fokus på att ta sig till nhl innan de är tjugotvå så de har ofta bara tid med en säsong i laget innan de drar till andra sidan atlanten eller annan shlklubb. Är en svårt avägning om klubben ska vänta när inte spelarna gör det.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4867
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor jul 21, 2022 10:21 pm

StenhårtSlagskott skrev:Två lag?
För spelare som försöker slå sig in?
Tycker inte det är konstigt eller dåligt att laget kompletteras under resans gång. Brukar komma in två, ibland tre spelare. Ungefär samma mängd som brukar vara skadade en "vanlig" säsong. Så hur är det två lag?
De spelarna som tas in kommer in i roller som en junior sällan klarar. Juniorer har massor med tid att slå sig in. Men de har fokus på att ta sig till nhl innan de är tjugotvå så de har ofta bara tid med en säsong i laget innan de drar till andra sidan atlanten eller annan shlklubb. Är en svårt avägning om klubben ska vänta när inte spelarna gör det.


Nja får nog hålla med Varanen här, väldans massa plottrande under sässong:
18/19:
9 backar
21 forwards

19/20:
12 backar
22 forwards

20/21:
13 backar
20 forwards

Juniorerna inräknade men änndå lite för mycket skillnad från start till mål så att säga. Sen finns det säkert fler lag med liknande omsättning på spelarna , ska tilläggas .
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1023
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre jul 22, 2022 6:03 am

De flesta lagen har ungefär så många spelare registrerade efter en säsong. Det kommer alltid skador/sjukdomar som gör att vissa spelare registreras för en match medan andra värvas in för att förstärka/ersätta långtidsskadade. Jag ser inga konstigheter med att summeringen efter ca 8 månaders säsong ser ut så.

Däremot behöver det komma in ett par forwards innan säsongsstart. Backen finns det större utrymme för att vänta in den perfekta pusselbiten.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jul 22, 2022 7:42 am

Det kommer alltid skador och floppar?
Ni vill inte ha in nya spelare som junior och värvningar för att täcka skador, floppar eller förbättra laget? Vill ni ha ett spikat lag och deadline i mitten av september istället för februari?
Tror det bara skulle göra trupperna onödigt stora till ingen nytta eller att det skrevs massa låneavtal med allsvenska spelare så de kan hoppa mellan lag under säsong.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4867
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre jul 22, 2022 9:21 am

StenhårtSlagskott skrev:Det kommer alltid skador och floppar?
Ni vill inte ha in nya spelare som junior och värvningar för att täcka skador, floppar eller förbättra laget? Vill ni ha ett spikat lag och deadline i mitten av september istället för februari?
Tror det bara skulle göra trupperna onödigt stora till ingen nytta eller att det skrevs massa låneavtal med allsvenska spelare så de kan hoppa mellan lag under säsong.
Vi kan inte förvänta oss att juniorer täcker upp för den spets som saknas på forwardssidan. Däremot kan en back definitivt fylla en roll tills rätt general hittas.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre jul 22, 2022 11:15 am

Nä, det är klart att vi inte kan men den förhatliga Höneröven har ju redan sagt att det kommer in två spetsforwards innan september…!?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3308
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jul 22, 2022 12:11 pm

Härmapan skrev:Nä, det är klart att vi inte kan men den förhatliga Höneröven har ju redan sagt att det kommer in två spetsforwards innan september…!?
Han har sagt att även en back ska in, så jag förstår inte varför så många envisas med att hävda att sju backar räcker.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8497
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: ollebolle och 16 gäster