Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör okt 23, 2021 5:46 pm

Andrej Sustr blir nedkallad till AHL igen av Tampa och ska ha blicken inställd på Europa - vore väl en perfekt värvning till vårt trupp?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör okt 23, 2021 5:53 pm

Kan bara hålla med. Det enda kruxet är att backarna knappt rör på sig i NA så skridskoåkningen är alltid något jag oroar mig för om vi värvar en back därifrån. Men med det sagt så vore Sustr mumma. Hans backpolare får väl åka desto mer istället. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör okt 23, 2021 10:53 pm

En tränare som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att se hos oss om inte Sam förlänger det är Dan Tangnes nu i Zug. Har gillat han ändå sen han var i Linköping.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör okt 23, 2021 10:57 pm

Stupet skrev:En tränare som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att se hos oss om inte Sam förlänger det är Dan Tangnes nu i Zug. Har gillat han ändå sen han var i Linköping.


Håller inte med. Inget som har med Linköping att göra ska få fäste i Växjö. Förlorarmentalitet. Sedan tror jag han är ganska dyr efter att ha varit i Zug. Vad är det du tycker är bra med han?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör okt 23, 2021 11:02 pm

Jag hoppas Hallam förlänger. Gör han inte det hoppas jag på Oskarshamns tränare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör okt 23, 2021 11:17 pm

Istället för att vara negativ mot mitt förslag som tränare till nästa säsong så kan du ju försöka komma med ett annat namn först. Men det är ju lättare att klaga. Och vad är det som säger att han skulle ta med sig samma mentalitet som Linköping? Inte ett skit!! Om jag inte är helt ute och cyklar så vann väl Zug ligan förra året med Tangnes som tränare. Dessutom är han i samma ålder som Sam.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 24, 2021 1:00 am

Stupet skrev:Istället för att vara negativ mot mitt förslag som tränare till nästa säsong så kan du ju försöka komma med ett annat namn först. Men det är ju lättare att klaga. Och vad är det som säger att han skulle ta med sig samma mentalitet som Linköping? Inte ett skit!! Om jag inte är helt ute och cyklar så vann väl Zug ligan förra året med Tangnes som tränare. Dessutom är han i samma ålder som Sam.


Har redan postat de jag tycker i tråden. Klagar inte. Vill bara inte ha Tagnes.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön okt 24, 2021 8:28 am

Verkar som om Tangnes har ett par år kvar på kontraktet med Zug:

https://www.hockeynews.se/articles/16511/

Blir det inte Hallam igen hoppas jag på Martin Filander.

På tal om coacher: Björn Hellkvist måste vara landets värste träkuk, noll karisma och i princip otrevlig i varje intervju. Bara lyssna på gårdagens tränarintervju efter matchen :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön okt 24, 2021 8:44 am

Ja, Hellkvist personifierar inte direkt ödmjukhet. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 24, 2021 9:31 am

Primeau skrev:Verkar som om Tangnes har ett par år kvar på kontraktet med Zug:

https://www.hockeynews.se/articles/16511/

Blir det inte Hallam igen hoppas jag på Martin Filander.

På tal om coacher: Björn Hellkvist måste vara landets värste träkuk, noll karisma och i princip otrevlig i varje intervju. Bara lyssna på gårdagens tränarintervju efter matchen :lol:


Du vet om att han har Parkinssons? Riktigt otrevlig sjukdom. Kanske påverkar.

Filander är ett av mina två namn också.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön okt 24, 2021 9:35 am

Som handikappad själv kan jag säga att det inte är en ursäkt. Hellkvist hade nog varit Mr Träkuk oavsett. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön okt 24, 2021 10:22 am

Exakt. Jag har svårt att tro att det finns några direkta samband mellan Parkinsons och otrevligt uppträdande…
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön okt 24, 2021 2:01 pm

Det har ni säkert rätt i men vissa dagar mår han kanske inte helt prima.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån okt 25, 2021 10:54 am

Schweiz hugger i Sam, enl. Sanny ska även Färjestad vara intresserade. Fy fan om han väljer annat lag i SHL. Då spyr jag på riktigt, det hade varit Shinnimin gånger 100.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån okt 25, 2021 12:18 pm

Väljer han en annan SHL klubb efter 10 år här så kommer han vara mer hatad än älskad i Växjö. Det är som att Josefsson skulle lämna för en annan SHL klubb. Usch mår dåligt av bara tanken.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån okt 25, 2021 12:44 pm

Jag förväntar mig inte annat än att SHL-lag hugger. Varför skulle inte alla andra klubbar vara intresserade av Hallams tjänster? Som sportchef hade det varit tjänstefel att inte undersöka möjligheterna.

Jag tror att Hallam är klar med Sverige, eventuellt för alltid. Han kommer gå till Schweiz, bra jobb och lön och sedan kanske vara vår första HC i NHL. Visst, det blir kanske AHL på vägen men någon ska vara den förste och Hallam har allt för att komma dit.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån okt 25, 2021 1:01 pm

Sam Hallam kommer att dra. Vidga sina vyer. Tjäna finkosing. Att han skulle ratta ett annat lag i SHL förutom VLH är uteslutet. Det är nog med all sannolikhet destination Schwiez som hägrar framöver (eller Tre Kronor?). Ett inte helt omöjligt scenario är att Hellgren slår följe med Hallam varthän han än vänder sin kosa. Då står Vi där med Rahm. Och han ser jag inte som någon huvudtränare - i VLH.

Att det blir en rockad på ledarsidan framöver är nog skrivet i sten. Attraktionen i att få ynnesten att träna ett av Europas bästa ishockeylag borde ju ligga till grund för att efterträdaren till Hallam innehar kvalifikationerna för att fortsätta på samma framgångsrika resa som hittills varit.

Därav så hoppas jag att spekulationssurret gällande Major Fäggy ar avfärdat och avslutat.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån okt 25, 2021 1:35 pm

En intressant sak är hur avtackningen av Sam kommer att se ut. En staty utanför Vida kanske? Ett gigantiskt tifo för bara Sam? Kommer vara mycket känslor den dagen han kliver in och kör sin sista match i denna klubben. Vi snackar nämnligen om en tränare som gjort så att Växjö har gått från 0 till 3 SM-Guld på 10 år. En saga som det kommer skrivas om under årtionden framöver. Han kommer vara extremt saknad. Den som tar över efter Sam kommer inte att få det lätt. Hoppas på en yngre förmåga.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån okt 25, 2021 1:43 pm

Det är enkelt.
Ge Sam den peng han vill och han stannar för sin familjs skull.

Sedan är han en stockholmare i botten men Djurgården lär det inte bli då han är en råtta [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån okt 25, 2021 6:33 pm

Ge Sam ett fett kontrakt i så många år som Filander har kvar sitt kontrakt i IKO. Alternativt punga upp någon miljon för att få loss Filander redan till nästa säsong om nu inte Sam är kvar.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån okt 25, 2021 8:02 pm

Tränare brukar kunna bryta kontrakten mellan säsonger. Fungerar märkligt nog inte som spelare. Kanske är det för en ledare som vill vara någon annanstans kanske inte är bra att ha som ledare för laget ändå.

Hur gamla är Hallams kids? De kanske inte har lust att flytta ifrån alla sina vänner?
Bättre med ett nytt femårskontrakt. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis okt 26, 2021 3:57 am

Björn HELLKVIST har den där framtoningen och utseendet, att om han är med i en thrillerfilm med en seriemördare i - så VET man att det är han som är mördaren direkt när man ser honom. Har ingenting med Parkinson att göra.

'Sammens' vara eller inte är tidigt att spekulera i. Media vill bara sälja in 'click baits'. Men OM han lämnar nu blir det nog Schweiz. Sanny's spaning om kafferostarna känns inte troligt. Visst, en intressant klubb nu när de storsatsar - men Sam vet att 'Chief' alltid också ställer ett potentiellt guldlag på isen. Och den social biten måste väga tyngre i Småland än i Värmland - barnens aktiviteter är förstås viktigare än vart mamma kommer ifrån?! Här röker han en hövding och tappar skärpa Sanny.
Sen är det väl roligare att vinna fem titlar med samma klubb och bli legend, än att smeta ut bedriften över flera? Nej är man "mätt" i toppklubben Växjö under Sveriges bästa och enda Maestro - då är man mätt på SHL.

NLA är den enda liga som har kvalitet och ekonomi att locka Sam? NHL lär inte ligga på bordet, Mumindalen är för liten, och KHL har inte för vana att plocka svenskar som 'Heads'? Vet inte om Jokerit vore sugna.
Storklubbarna i Europa är inte så värst många och det finns fler merittyngda tränare på kontinenten. Lätt att bli hemmablind.

Men, jag tror tar mig tusan att Sam och Maestro - som radarpar - kan vinna vilken titel som helst - inklusive Stanley- och Gagarin Cup - om de får några år på sig. Vilken storklubb är modig nog att gå ALL-IN på hockeyvärldens kanske vackraste lagledning? Ett 'Original Six'-lag?

I potten ligger TOTAL DOMINANS..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 28, 2021 3:30 pm

Garpenlöv lämnar efter OS och VM. Undrar om det finns någon i Växjös bås som skulle bli ledig lag om det till dess?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor okt 28, 2021 3:45 pm

StenhårtSlagskott skrev:Garpenlöv lämnar efter OS och VM. Undrar om det finns någon i Växjös bås som skulle bli ledig lag om det till dess?
Ser mycket hellre att Hallam tar TK än klubblag i Schweiz. Det är fan dags att förbundskaptensrollen åter blir det finaste vi har.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tor okt 28, 2021 4:54 pm

Instämmer. Att vara förbundskapten är ingen större merit numera än att träna ex. Nybro Vikings J18.

Uppdraget handlar primärt om kontakter. Garpenlöv hade i princip nada tränarmeriter innan han erbjöds att vara förbundskapten. Och nej, att stå som assisterande några år i Europeiska Kalle Anka-Turnerningar är inget som imponerar.

Glöm heller inte den föregående vid namn Grönborg som valde att INTE ta med Elias i OS... :clap: :clap:

Sam bör sikta mot högre nivåer än ovanstående. GO FOR NHL :!: :!: :!: :!:
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor okt 28, 2021 4:56 pm

Person skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Garpenlöv lämnar efter OS och VM. Undrar om det finns någon i Växjös bås som skulle bli ledig lag om det till dess?
Ser mycket hellre att Hallam tar TK än klubblag i Schweiz. Det är fan dags att förbundskaptensrollen åter blir det finaste vi har.
Fast vari ligger utmaningen i TK?

Det är helt olika lag att coacha från vecka till vecka.
Av samma anledning är det meningslöst att scouta motståndarlagen och du hinner i bästa fall köra en kort genomgång med laget innan match.

Statistik och taktik finns inte, du kan inte införa några omvälvande spelidéer utan endast försöka korrigera lite under spelets gång…

Min uppfattning är att Hallams framgångar grundar sig i djupa analyser av såväl motståndare som det egna spelet och att man jobbar långsiktigt för att sätta och få spelidéen att fungera! Det är ett schackspel som börjar låååångt innan matchstart!

Jag har svårt att se vad det skulle ge honom - annat än äran att få representera Sverige…?

SM-guld vs Karjala cup…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 28, 2021 4:59 pm

TK kan i teorin vara en genväg till NHL. Om han coachar hem ett OS-Guld med nhlspelare skulle det absolut vara intressant. Problemet är ju att det är fyra år till nästa OS.

Nu tror jag Monten får jobbet om han vill ha det utan att någon annan tillfrågas.

Tror kanske som ni säger att Växjö eller Schweiz är troligast. Familjesituationen är viktigast att lösa. Han har forfarande barn i skolan några år till.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre okt 29, 2021 4:32 pm

Nättinen borta IGEN på obestämd tid. Förbannat tröttsam, irriterande och otursförföljd (i VLH) dyrgripsavlönad ishockeyspelare.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre okt 29, 2021 6:41 pm

Du kan ju omöjligt gnälla på honom för han blir skadad? Har svårt att se att han aktivt försöker skada sig själv
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre okt 29, 2021 7:21 pm

Gnälla? PK-fjant. Jag skriver ju de facto. Han verkar vara oerhört otursförföljd och skadebenägen.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre okt 29, 2021 8:02 pm

Snarare du som är fjant? Forumets egna Aftonbladet... "det var planerat av Julius att börja bli skadad när han började i VLH. Komplott av Sam eller är det fel på sisun? Köp premium för vårt nästa scoop om Jorden är platt eller ej!" :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre okt 29, 2021 9:34 pm

Vad fan dillar du om? Det jag har skrivit är att Nättinen har haft en jävla otur hittills under sin sejour här. Inget annat! Så dra ner tuppkammen din irriterande och självutnämnda hockeyprofet.

Fjamt! :lol:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » fre okt 29, 2021 10:22 pm

Ja det är inte konstigt det är krig i världen 8)
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön okt 31, 2021 4:19 pm

Stefan Warg lämnar Örebro. Enligt deras hemsida är det för att säsongen inte blivit enligt förväntningarna. BS säger jag. Troligast är att MIF lockat över honom. De har stora backproblem och högar av cash.

Varför skriver jag i den här tråden då? Jo, för att han skulle passa in i vårt lagbygge.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön okt 31, 2021 6:34 pm

Varanen skrev:Stefan Warg lämnar Örebro. Enligt deras hemsida är det för att säsongen inte blivit enligt förväntningarna. BS säger jag. Troligast är att MIF lockat över honom. De har stora backproblem och högar av cash.

Varför skriver jag i den här tråden då? Jo, för att han skulle passa in i vårt lagbygge.
Ebert är tillsammans med Wargs ex. Är nog en stor anledning, annars skickar du inte en kapten under säsongen. Ligger något unket under ytan här.

Warg är rätt typ men för dålig för att vara den typen. Vi behöver någon som även har pondus och är bäst i serien på sitt, såsom Folin, Melart och Rahimi varit för oss. Warg blir bara ännu en Peter Andersson.
Senast redigerad av Person sön okt 31, 2021 7:09 pm, redigerad totalt 1 gång.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster