Nybro och Tranås i tuffa förhandlingar...

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Nybro och Tranås i tuffa förhandlingar...

Inläggav mackan » tor apr 24, 2003 11:58 pm

http://www.nybrovikings.com/visaartikel.php?id=030424_b

Tranås vill ha mer pengar ser det ut som :mrgreen:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav buck » fre apr 25, 2003 12:45 am

klart de vill ha det... de lär ju behöva det efter den här säsongen iaf.. :?

men det är klart... är det så här de behandlar spelare i allmänhet så lär det väl inte stå horder i kö att få spela där? ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav mackan » fre apr 25, 2003 9:21 am

buck skrev:men det är klart... är det så här de behandlar spelare i allmänhet så lär det väl inte stå horder i kö att få spela där? ;)


nej, om detta stämmer så tycker jag dom är riktigt sviniga....
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Roger » fre apr 25, 2003 10:41 am

om det finns en fast summa för en övergång bör man väl hålla sig till den,
de kanske ser det som ett sätt att få in mer pengar då det inte kommer så mycket folk på matcherna
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon
 
Inlägg: 1064
Blev medlem: tis okt 01, 2002 7:27 am
Ort: växjö

Inläggav Bizon » fre apr 25, 2003 10:56 am

Roger han hade en klausul i kontraktet det är ju han som inte har varit uppmärksam när han har skrivit på!

Men det är ändå svinigt av Tattar TAIF 2!
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon
 
Inlägg: 1612
Blev medlem: ons aug 21, 2002 11:09 am
Ort: Växjö (City)

Inläggav tyler » fre apr 25, 2003 11:11 am

Kul att ni stödjer oss i Nybro i den här frågan. Tranås supportrar verkar inte tycka att ledningen handlat fel för det är ett förbannat tjabb på klotterplanken just nu...
Användarvisningsbild
tyler
Forumamatör
 
Inlägg: 32
Blev medlem: tis apr 08, 2003 12:43 am

Inläggav lampan » fre apr 25, 2003 12:24 pm

Så agerar bara en div 1 klubb :twisted:
Har du stormat isen älskar du VLH
Användarvisningsbild
lampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 411
Blev medlem: tis mar 11, 2003 2:17 pm
Ort: växsjö

Inläggav Tzwintoo » fre apr 25, 2003 12:38 pm

Klausulen i M. Svensson kontrakt sade att han var fri att bryta kontraktet om han ville gå till en elitserieklubb eller en utländsk klubb. Sedan hade Svensson under säsongen kommit fram till en muntligt avtal med Tranås ordförande om att han fick gå enligt Svenska Hockeyförbundets regler till andra klubbar i andra seriesystem oxå.
Och det lilla jag kan om lagar och liknande säger ju att ett muntligt avtal är prexis lika mycket värt som ett skriftligt.
Men seddu det hade den lilla ordförande glömt bort när kråkan skulle sätta dit...

Som tidigare talare sagt, Tranås lär ju inte få det lättare att värva spelare till sitt div. 1 bygge nu!

En annan ganska skön sak angående Svensson var hans eget uttalande om hela "härvan"
- Jag har blivit helt överkörd av Tranås. De håller helt enkelt inte vad de lovat. Det är tacken för de här fem säsongerna, suckar Svensson själv.
Det är som sagt Nybro jag vill till och det har jag helt ställt in mig på. Och att stanna i Tranås är absolut inget alternativ. De håller inte vad de lova så de kan glömma mig, säger Magnus. Källa: www.nybrovikings.com


Jaja nu hoppas jag bara att det löser sig iaf!
Användarvisningsbild
Tzwintoo
Forumamatör
 
Inlägg: 128
Blev medlem: fre apr 04, 2003 11:19 pm
Ort: Nybro/Växjö


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster