Spelare utan kontrakt ?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Spelare utan kontrakt ?

Inläggav Trolle » tis apr 15, 2003 7:52 am

Jag undrar vilka synpunkter forumet har på de spelare som för närvarande står utan kontrakt, vilka skall vi behålla vilka kan vi vara utan osv.
" Forca VLK "
Trolle
Forumamatör
 
Inlägg: 3
Blev medlem: tis apr 15, 2003 7:47 am

Inläggav buck » tis apr 15, 2003 10:36 am

Alla på listan är j-vligt bra hokkispelare...

Grans vore ju minst sagt guld att få behålla lite till. Strumpan o Lundström vill jag åxå se mer av liksom Macke o Nilsson!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav fantomen » tis apr 15, 2003 12:44 pm

Vill inte peka vilka av våra hjältar som bör stiga av! Men eftersom jag hoppas på 4-5 förstärkningar så borde väl lika många av de kontraktslösa ha ett hjärtligt lycka till och tack för den fina insattsen i VLH!
fantomen
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 04, 2003 2:34 pm

Inläggav Varanen » tis apr 15, 2003 1:39 pm

Som vanligt kan jag väl sticka ut hakan och rangordna spelarna utan kontrakt i prioriteringsordning:

1. Jensen. Tillsammans med Burman måste det vara en av de bästa keeper-duona i allsvenskan.

2. Lundström. Jag vill även ha honom som lag-kapten. Ren tändvätska.

3. Grans. Skapar genom sin rutin och placeringsskicklighet lugn i sin femma.

4. Mackan A. Jag har utförligt beskrivit min syn på honom under tråden med hans namn.

5. Strömbäck. Lagmoral personifierad. Orkar jobba hur mycket som helst i det tysta.

Dessa 5 vill jag behålla. Nedan följer namnen på de som inte borde erbjudas förnyat kontrakt. Alla har gjort fina insatser i Lakers och skall ha ett varmt tack för väl utfört arbete.

6. Persson.
7. Forss.
8. Nilsson
9. Ohlsson
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14050
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav kaabe » tis apr 15, 2003 1:43 pm

bullshit... tycker jag
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: tor jan 23, 2003 2:39 am
Ort: Rivieran

Inläggav fantomen » tis apr 15, 2003 8:11 pm

Uttömmande svar Husvagnen! Vad är det som är tjurbajs?

En alfax till Varanen med någon liten avvikelse.
Har svårt att tänka mej VLH utan Nilssons turboskridskoåkning även om jag ser att han har haft svårt att ta en plats under den gångna säsongen.

Någon av de gubbar du vill behålla Varanen, kommer självmant att söka sej till någon annan klubb eller rentav sluta. Det tror jag även gäller någon eller några av dem som har kontrakt.

Det jag hoppas (och tror) är att ledningen är tillräckligt klok att förstå att för att byta ut en gubbe ska nykomlingen vara rejält mycket bättre eller många år yngre med utvecklingspotential.
ALLSVENSKAN ÄR BAAAAAAAAAARA BÖRJAN!
fantomen
Forumamatör
 
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 04, 2003 2:34 pm

Inläggav Tullverket » tis apr 15, 2003 8:24 pm

Vad är det som gör att inte Persson platsar, jag tycker han är en härlig hockeyspelare, gjorde väl en hel del mål med när han fick spela med under seriematcherna, blev sjuk ett tag och kom alldrig riktigt igen :cry: :cry:
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
Användarvisningsbild
Tullverket
Forumentusiast
 
Inlägg: 466
Blev medlem: sön sep 22, 2002 5:07 pm
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » tis apr 15, 2003 8:54 pm

Som du ser är Persson 6:a på min lista, dvs han var nära att klara cuten. Hans svaghet är naturligt närkampsspelet. Med stora ytor och dålig markering från motståndarna är han en utsökt lirare. Jag tror helt enkelt att allsvenskan och super-allsvenskan blir för hårt. Dessutom är jag inne på Tullverkets linje om att jag gärna ser 4-5 nyförvärv. Någon måste då försvinna från klubben. I min analys blir det Persson. Han platsar i ALLA div.1-lag och i vissa allsvenska gäng, dock inte i Lakers (förutsatt att det blir ytterligare nyförvärv).
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14050
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Daniel » ons apr 16, 2003 8:46 am

fredrik persson tycker jag SKA vara kvar en av våra bästa målskytar
deta år jag menar gör man 31 poäng

då ska man ha fortsat förtroende

och varanen min upp fatning om en lagkapten går isär ganska mycket med dina åsikter
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » ons apr 16, 2003 9:17 am

Alfaxar Daniel
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav mackan » ons apr 16, 2003 10:16 am

Alfaxar PeR, som i sin tur alfaxade daniel
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Varanen » ons apr 16, 2003 11:18 am

Kul med lite diskussion :) . Jag visste jag kunde lita på dig Daniel :wink: . Ja Persson har gjort 26 mål under säsongen och är därmed den 5:e bäste målskytten i laget. Med de spelare som är kontrakterade och de 5 ovan som jag vill att Lakers skriver kontrakt med skulle jag ställa upp med följande lag:

Pikkarainen-Grans-Arup
Carlsson-Custemo

P.Andersson-Lundström-Miettinen
Höök-Nyström

A.Persson-M.Andersson-Strömbäck
Sundbom-Blomqvist

Bjerdahl-Johansson-
Augustin

Det är klart att med så få spelare skulle F.Persson kunna gå in i 4:e kedjan och faktiskt passa in bra där. Men jag skrev ovan att jag hoppades på ytterligare något nyförvärv. Då blir det direkt tuffare för honom att platsa. Självklart måste man komponera kedjorna utefter vilken match-bild man kommer att vänta sig och det kan vara så att vi möter klart sämre motstånd än oss själva och då kan F.Persson spela var som helst. Möter vi klart bättre motstånd måste man kanske t o m sära på Arto och Peter för att få in lite mer tyngd och defensivt tänkande i den kedjan. Med hur många kedjor räknar vi med att vi klart förlägger spelet i offensiv zon?

I lagkaptens-frågan erkänner jag att jag har lite lite på fötterna. Jag vet inte hur spelarna är i omklädningsrummet och utanför isen. Men på isen så agerar Lundström som en kapten. Märker han att laget slumrar till brukar han leverera ett par rejäla tacklingar eller skjuta ett skott för att sedan åka in framför motståndar-målvakten och skapa lite oro. Ren tändvätska alltså :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14050
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Daniel » ons apr 16, 2003 12:57 pm

jo vist det är bra att ha en adrenalin spruta som kapten


1 snaket med dommaren funkar säkert jätte bra
2 en som ganska ofta sitter i utvisnings båset kan föra en bra dialog och värkligen pusa på i båset
3 jag ser att vi har ganska många altenativ till lag kapten typ carlsson
grans sundbom custe
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » ons apr 16, 2003 1:09 pm

Så var Lundström klar också.. :D
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » ons apr 16, 2003 1:16 pm

Det är en avvägning man får göra. Hur hetlevrad kapten vågar man ha? Egenskapen som ledare på isen kontra den sociala kompetensen gentemot domarna och SÅ het är inte Lundström. Alla växer dessutom in i sin roll. Jag är helt säker på att Lundström skulle bli en utmärkt kapten.

1. Alfax-fonden kunde få ett rejält tillskott om kapten Lundström gick med. :wink:

2. Bjerdahl har 50 utv.min och Custemo 51 under säsongen. Då är ju inte Lundströms 54 minuter så otroligt mycket mer i båset. De 3-4 extra-minutrarna klarar nog vice-kaptenen av. :wink: . Annars får vi välja målvakterna som kaptener så slipper vi ju problemet helt. :lol:

3. Intressant att du inte nämner Bjerdahl...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14050
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav NiGy » ons apr 16, 2003 1:17 pm

Detta låter lite som att välja mellan pest och kolera!
Men jag Alfaxar Varanen! Någon kommer att bli tvungen att kliva av. Persson och Forss är i mina ögon två av dom. Det är inte för att dom är dåliga utan för att det finns bättre!

Jag vill även ha kvar Bjerdahl som kapten, vad var det för fel på honom?
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs
 
Inlägg: 836
Blev medlem: sön sep 15, 2002 10:23 pm

Inläggav Klonis » ons apr 16, 2003 1:33 pm

och jag vill inte bryta radarparet Sundbom&Custe :twisted:
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Roger » ons apr 16, 2003 1:55 pm

kör en dubbelalfax på NiGy och Klonis senaste inlägg
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon
 
Inlägg: 1064
Blev medlem: tis okt 01, 2002 7:27 am
Ort: växjö

Inläggav Per Carlsson » ons apr 16, 2003 2:02 pm

Varanen >>

Varför ska vi byta kapten ?
Vi har en helgjuten kapten i Bjerdahl och en lika självklar assissterande i Carlsson.

Två bättre kaptens-personligheter, utanför plan, i omkl. rummet, i båset och på planen får man leta efter.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav hassa » ons apr 16, 2003 2:56 pm

Jag alfaxar Per!!!!

Bjerdahl ska och kommer att vara kapten.
Slutspel!
Användarvisningsbild
hassa
Forumproffs
 
Inlägg: 731
Blev medlem: tis okt 01, 2002 1:06 pm
Ort: Järnvägsknut

Inläggav alfax » ons apr 16, 2003 6:40 pm

Och jag HÅLLER MED.Bjerdahl ska vara kvar som kapten.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » ons apr 16, 2003 6:42 pm

Hhhhmm...jag trodde att Custer var någon form av assisterande. Fel av mig. :oops:

Orsaken till att jag vill byta kapten är att jag vill att vår kapten skall vara dominant på isen. Han skall genom sitt spel kunna leda laget och vid behov kunna tända gänget så som jag beskrivit ovan att Lundström gör. Bjerdahl har helt enkelt inte den spelstilen. Det har t o m gått rätt knackigt för honom periodvis. Hur de är som personer har jag som sagt ingen aning om och det kan vid en sammantagen bedömning vara så att Bjerdahl är lämpligast. Jag kommer inte att gråta mig till sömns om han fortsätter att vara kapten. Det har ju inte precis gått dåligt för laget med den nuvarande kaptenen... :wink:

Att jag kan tänka mig att sära på radarparet Custemo-Sundbom beror på att jag tycker det sett virrigt ut i egen zon vid ett flertal tillfällen under säsongen samt att det backparet fått en del kontringar mot sig. Sundbom har inte riktigt hunnit med att göra två backars jobb, vilket behövs de gånger Custemo ger sig ut på äventyr med mindre lyckat resultat. Jag tror helt enkelt att Carlsson är den som är bäst i 1-2-lägen och att prioritera vilken motståndare han skall ta hand om när det är hönsgård. Sundbom vet det samma men Carlsson är rörligare. Rörlighet är nyckelordet då Custemo är inblandad. ALLA i femman måste vara det.

Sundbom tror jag också kan vara viktig för Blomqvist. Både som ledarfigur och för att skapa trygghet i Blommans spel. Det gör att vi får ut det bästa ur de båda.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14050
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav buck » ons apr 16, 2003 7:46 pm

En kapten behöver inte vara synonymt med spelförare jUh! Tror kung Lindgren har sammansatt 5:orna bättre än vad nån av oss forumcoacher skulle mäkta med. ;)

En kapten ska i mina ögon endast föra lagets talan med domarna och laget samt mellan truppen o coachen om detta behövs.

Jag är övertygad om att di gamle rävarna (Bjerdahl, Grans) är bättre lämpade för det än en "het" spillevink som ex. Lundström. (inget ont om honom. Diggar honom skarpt i övrigt)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Varanen » ons apr 16, 2003 7:54 pm

Ok jag erkänner mig besegrad vad det gäller kaptens-frågan. :( Nåväl, kanske har Lundström fått en ny favorit-lakej :wink: :?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14050
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster