Sam Hallam

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Sam Hallam

Inläggav Kloker » mån maj 15, 2017 4:32 pm

Har man inga större ambitioner och visioner än att vara dräng - låt så vara.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Svartvadet » mån maj 15, 2017 10:59 pm

Det där är ju en ganska så skev uppfattning du har om det hela i så fall.

Vill man vara nära laget, och mycket på isen själv, så ska man vara Ass. Tränare.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Sam Hallam

Inläggav Aleks » tis jan 15, 2019 6:53 pm

Nu är det en bra tid kvar på Sams kontrakt men redan nu är det få tränare som kan matcha hans tid i samma klubb som huvudcoach. Dessutom så har tiden hittills varit tämligen framgångsrik. Vad de närmsta åren kommer att ge vet vi inte än men det är inte omöjligt att vi är med och hugger på ett guld till redan i år.

Funderade lite på om framgångsrika tränare kan hissas till taket? Lite mer snårigt kanske då det är svårt att veta när de dragit sig tillbaka.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Towen » tis jan 15, 2019 9:04 pm

Med tränare fungerar det så - eftersom de saknar tröjnummer - att man "hänger hela gubben": doppar i formalin, låter torka - och hänger upp i handvristerna :wink: - "Mamma vart är pappa?" "Han är i ishallen, hjärtat."

Tar karln ETT guld till med oss skall HALLAM ta mig f-n ha ARENANAMNET!
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Aleks » tis jan 15, 2019 11:39 pm

Towen skrev:Med tränare fungerar det så - eftersom de saknar tröjnummer - att man "hänger hela gubben": doppar i formalin, låter torka - och hänger upp i handvristerna :wink: - "Mamma vart är pappa?" "Han är i ishallen, hjärtat."

Tar karln ETT guld till med oss skall HALLAM ta mig f-n ha ARENANAMNET!


På så sätt skulle Sam ständigt ha ett vakande öga på Lakers :D .

Tycker man kan börja sälja en "Sam-peruk" i souvenirshoppen, hans magiska frilla tror jag flera vill ha.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav teddy » ons jan 16, 2019 9:02 am

Finns alltid ett undantag för regler.
Samt att regler är till för att brytas :D

Hade varit kaxigt av Växjö om man gick emot strömmen och körde sitt race som man alltid gör och hänger upp en tröja med Hallam på.
Allt för att det ska svida i kulturelitens ögon.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav Aleks » ons jan 16, 2019 8:29 pm

Lakej Tifo kan börja planera ett smart och snyggt tifo där vi hissar Sams tröja på Västra stå. Antingen som nästa säsongs första efter ännu ett guld, eller som en hyllning den dagen Sam kommer lämna för något annat (det är länge till får jag dock hoppas).
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Towen » lör maj 04, 2019 3:09 pm

Kul att få se Sam HALLAM i SVT under hockey-VM. Hans kommunikativa potential gör att han har en framtid i media och TV den dag han växer ur tränarrollen. Dessutom blir det ett sätt för oss supporters att få höra hur han TÄNKER hockey när han roddar våra stolta färger.

Bonus: Att se kemin mellan HALLAM och RÖNNBERG - tränar de ihop på hotellgymmet i Bratislava? Du kan aldrig vara för hårt tränad.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Wolin » sön maj 05, 2019 2:59 pm

Visst kul för Hallam och agera kommentator, jag hade dock hellre sett att han la den tiden tillsammans
med Herr Thermell för att hitta ett fungerande PP-spel inför nästa säsong, samt fortsätta analysarbetet efter en säsong som han själv uttalande var en knapp 2:a av 5.
Vi kommer möta Luleå första matchen borta 14:e september, då kommer det visa sig vad man haft för sig under försäsongen. Luleå tränar garanterat som på en militäranläggning nu. Vi lirar boll med Östers IF :cry:

Rönnberg begriper jag har tid för ett jobb som kommentator, han basar och har satt ramarna över ett väloljat maskineri som nyss plockade hem guldet.
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Sam Hallam

Inläggav Baker » sön maj 05, 2019 3:45 pm

Wolin skrev:Visst kul för Hallam och agera kommentator, jag hade dock hellre sett att han la den tiden tillsammans
med Herr Thermell för att hitta ett fungerande PP-spel inför nästa säsong, samt fortsätta analysarbetet efter en säsong som han själv uttalande var en knapp 2:a av 5.
Vi kommer möta Luleå första matchen borta 14:e september, då kommer det visa sig vad man haft för sig under försäsongen. Luleå tränar garanterat som på en militäranläggning nu. Vi lirar boll med Östers IF :cry:

Rönnberg begriper jag har tid för ett jobb som kommentator, han basar och har satt ramarna över ett väloljat maskineri som nyss plockade hem guldet.


Vore hemskt om Sam inte skulle kunna lägga dessa dagar på VM. Vi har förhoppningsvis inte ens våra pp spelare på plats ännu. Kanske rent av kunna hjälpa Evert att fynda bland VM lagen.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Lakershjärta71 » mån maj 13, 2019 8:22 pm

Skulle inte Sam Hallam vara expertkommentator i VM?
Var är han?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav MalZon » mån maj 13, 2019 8:32 pm

Tänkte på detta med..
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav Varanen » mån maj 13, 2019 8:52 pm

Coach Hallam kommenterar inte några sketna gruppspelsmatcher. Hans geni sparas till slutspelet. :wink:

p.s har ingen aning om/när han ska kommentera.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Sam Hallam

Inläggav PutteA » mån maj 13, 2019 9:10 pm

Dom kanske kör halva VM var?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Sam Hallam

Inläggav bratsson » mån maj 13, 2019 10:47 pm

Sam fick inte för sin fru.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Sam Hallam

Inläggav StenhårtSlagskott » tis okt 11, 2022 8:51 pm

Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster