Mitja Robar

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Mitja Robar

Inläggav Ericsson » mån jul 04, 2011 5:32 am

Mitja Robar kommer troligtvis bli klar inom väldigt kort. Bara lite pappers jobb som inte bör ta alltför lång tid. ;)
Så jag gör en ny tråd därför.

Det kommer stå mer information i dagens SMP, men tills dess kan jag säga att Evertsson har allt så gott som klart med denna Try-Out som kommer spela för Växjö Lakers i Augusti till mitten på Oktober cirka.
Han säger också att Mitja tillförde mest utav de slovenska backarna under vm och det var därför mestadels han har hållt ett öga på honom.

Lite bilder från Robar&Mursak träning 17 Juni 2011 finns här:
http://sportida.photoshelter.com/gallery/20110617-Ice-Hockey-Jan-Mursak-and-Mitja-Robar-at-practice-session-with-fitness-coach-Ales-Voh/G0000AiAJ021OeMI/
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Mitja Robar

Inläggav enettex » mån jul 04, 2011 8:54 am

Evert Guds son, levde och dog, för alla för oss, lever idag! Ja han är här, ja han är här, Evert vår gud vill vi tacka!

Evert vi tackar dig, Evert vi prisar dig!
Eeevert, vi sjunger ditt heliga namn!


Tack för denna.. tror det kan bli bra, om han anpassas till det svenska tänket. Fullt förtroende för en back som spelat i VM och tydligen gjort det väldigt bra.. Som sagt, skola om han lite till det svenska def. tänket så blir nog detta kanoners :)
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
Användarvisningsbild
enettex
Forumentusiast
 
Inlägg: 309
Blev medlem: sön aug 06, 2006 7:08 pm
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Coffe #800 » mån jul 04, 2011 9:06 am

Känns sådär denna värvningen ... Att han ska vara ett " komplement " till spang är lite märkligt....
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Mitja Robar

Inläggav enettex » mån jul 04, 2011 9:24 am

bara du som är negativ coffe ;-) dessutom är det bara TO, funkar det inte så funkar det inte.. men tror att det kommer bli bra faktiskt.. om han presterat bra i VM, kan han nog prestera bra här med :-)
Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
Användarvisningsbild
enettex
Forumentusiast
 
Inlägg: 309
Blev medlem: sön aug 06, 2006 7:08 pm
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Lakersfan_03 » mån jul 04, 2011 10:51 am

Det är just sådana här värvningar som blommar ut i lakers. Jag väntar lite till innan jag dömer detta!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Varanen » mån jul 04, 2011 10:56 am

Jag dömer inte heller. Men Robar går in som tredje back i truppen på pappret (efter Heikkinen och Hållberg). Att vårt senaste nyförvärv måste anses som trea och Hållberg som tvåa i ett ES-lag säger en del. Som tur är spelas inte hockey på pappret vilket laget, och inte minst backbesättningen, bevisade förra säsongen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14045
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Lakershjärta71 » mån jul 04, 2011 12:05 pm

enettex skrev:bara du som är negativ coffe ;-) dessutom är det bara TO, funkar det inte så funkar det inte.. men tror att det kommer bli bra faktiskt.. om han presterat bra i VM, kan han nog prestera bra här med :-)
FEL! Jag står på Coffes sida i det här fallet. Tycker också att det känns just sådär.

Evertsson:
Nere i Slovenien spelas en rolig ishockey som är väldigt öppen och inte så organiserad, så det blir en utmaning för honom att förstå hur vi spelar.

Kan bli svårt att bli en (mycket) bra förstärkning när han måste tänka på ett helt annat sätt i ES. Det han har varit bra på i ex. Slovenska ligan är ju på det sätt de spelar därnere, förmodligen en slags "Hawaii-hockey", så det återstår att se hur snabbt han kan "sadla" om till ett tänk till ett "annat". Men han kommer säkert vara med på försäsongen, så tid får han. Han kan bli lika mycket flipp som flopp.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Lakershjärta71 » mån jul 04, 2011 12:17 pm

Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Ericsson » mån jul 04, 2011 12:23 pm

Sett några video-intervjuer med Mitja på Youtube, ständigt denna sten-ansikte..
Och allvar i blicken, det är väl nåt som hör Slovener till.
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Mitja Robar

Inläggav Lakersfan_03 » mån jul 04, 2011 12:52 pm

Det var inte många som hurrade när Marcus Johansson togs in, vissa matcher tillhörde han en av de mest stabila spelarna ho oss, visst det var Hockeyallsvenskan då men det är en omställning det med.
Den här backen har ändå spelat på VM-nivå, visst inte i Kanada eller USA men VM-nivå likväl.
Han har två månader på sig att bevisa, vi får se hur det går ge killen en chans. Evertsson har prickat rätt i de flesta värvningarna, kanske även i Robar?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Niles » mån jul 04, 2011 1:15 pm

Spännande att se om denna värvningen lyckas. Skulle inte bli helt förvånad om så vore fallet.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Lakersfan_03 » mån jul 04, 2011 1:18 pm

Evertsson hade koll på honom i Vm.
Han klarade sig bra såväl mot Tyskland som mot Ryssland och var Sloveniens utan tvekan bästa back. Hur många av dagens spelare i vår backbesättning hade klarat av samma uppgift utan problem? Inte många tror jag.
Sen är det ju skillnad att spela stabilt en hel säsong i Elitserien också.
Jag tror det här kan bli bättre än många av oss tror.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Anders83 » mån jul 04, 2011 1:36 pm

En try-out kan ju få honom att vara på tårna och verkligen vilja jobba sig in i laget. Evertsson har ju trots allt kollat upp honom på plats och det är ju inte samma chansvärvning som när Reto Schürch halkade in med felslipade skridskor.

Hoppas detta är rätt kille för vi har ju knappast råd med att få Heikkinen och hållberg skadade ...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Mitja Robar

Inläggav Varanen » mån jul 04, 2011 1:45 pm

Allt måste ses i ett sammanhang. Det är egentligen inte Robar specifikt jag är kritisk mot, utan backbesättningen som helhet (han går ju faktiskt in som nr 3 på pappret). Med de 8 backar vi hade innan slovenen så hade jag hoppats på ett säkrare kort. Vi har två backar i truppen som tidigare spelat klubblagshockey på ES-nivå. Det var 2 av 8 och med Robar är det 2 av 9. Men det gäller som alltid att gilla läget. Få ut max av det vi har till vårt förfogande.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14045
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Ericsson » mån jul 04, 2011 1:47 pm

Jag tror som Amil säger.
Han kommer bli bra för Lakers.
Det jag är mest orolig för är om han kommer att känna sig hemma efter bara så kort stund. Gäller att leverera från början här. Därför är det väl skönt att ha Urbas som ett "bollplank" kanske.

Robar ser också ut att ha lite muskler på sig, ändå är han "bara" 177 cm lång.
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Mitja Robar

Inläggav ratscore » mån jul 04, 2011 10:38 pm

Killen har ju chansat lite själv också, att välja mellan spikat kontrakt med IKO till att ta chansen till ES-spel visar ju att han själv VILL. Ett billigt frågetecken för VLH som mycket väl kan rätas ut till att bli ett utropstecken i Växjö Lakers 2011/2012. Om inte så blir det bara ett "Tack och hej". Vad har vi att förlora på detta egentligen?
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Mitja Robar

Inläggav Lakershjärta71 » tis jul 05, 2011 11:15 am

Evertsson gör ju som han vill. Men blir det "Tack och hej!" så blir det väl brådis att få in en ny back, och de flesta spelarna har väl redan kontrakt i oktober/november?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav PutteA » tis jul 05, 2011 12:05 pm

Modo värvade väl Nagy och Bartecko vid nyår, så det finns alltid spelare på marknaden fram till 31/1!!

Inlägg via Tapatalk
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Mitja Robar

Inläggav Lakersfan_03 » tis jul 05, 2011 12:19 pm

Jag litar på Evert till 100%
Efter alla nyförvärv Evert stått för, att ni ens tvekar?
Det finns ingen ersättare till Dan Spang, det finns bara en Dan Spang.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav nature » tis jul 05, 2011 12:38 pm

Men hallå? Vad är det du inte förstår?

Efter Dan Spang skulle det komma antingen en back som håller topp ES klass eller 2 backar som håller bra klass. Detta var planen. Istället lämnar Spang och man ersätter honom med en budgetvariant och samtidigt säger att det är färdigvärvat på backsidan. Det är detta många stör sig på. Med Dan Spang och en toppback till hade vårt försvar sett OK ut, varken mer eller mindre. Men nu ser det oroväckande dåligt ut på backsidan ....
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Mitja Robar

Inläggav ratscore » tis jul 05, 2011 12:48 pm

Man säger inte att det är färdigvärvat, utan om något intressant dyker upp så kommer man givetvis se över saken. Men det finns inget intressant i nuläget, de spelare som finns kanske är för dyra, har nobbat lakers eller anses inte koagulera med gruppen etc etc.
Jag är glad för Robar, han kanske inte är vad man hoppats på, men han är nog sjukt billig och om han inte pallar pressen så kan Evert göra sig av med honom... Tror det finns sämre backar i VLH än honom så vad har vi att förlora?
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Mitja Robar

Inläggav nature » tis jul 05, 2011 12:59 pm

Ja men värva 2 st Mitjas till för all del. Allt är bättre än situationen vi är i nu.Hellre 2 st backar till som håller hög AS klass än inga backar alls, vad har vi att förlora? Mitja platsar säkert i vårt första kedja i dagsläget, säger väl en hel del.
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Mitja Robar

Inläggav Stinklink » tis jul 05, 2011 1:12 pm

Blir så jävla trött på samma visa varje gång. "Våra backar håller inte" "vi måste ha in en ashäftig cool back med höga meriter"

Evert har i mina ögon alltid gjort ett mycket bra jobb och jag kan inte minnas att våra backar är så fruktansvärt dåliga som många alltid vill få det till. Vi spelar ett ganska enkelt försvarspel som våra backar kommer att behärska bra. Sen visst en bra back in hade inte skadat men det är i nuläget förmodligen inga intressanta alternativ ute för en resonabel summa.

Så sluta gnäll och tro på Evertsson nu. För ni kommer få äta upp varenda ord senare.

Och då kommer det komma 200 samma gamla kommentarer : Evert :clap: :clap: :clap:
Användarvisningsbild
Stinklink
Forumamatör
 
Inlägg: 241
Blev medlem: tis feb 16, 2010 2:12 pm
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Niles » tis jul 05, 2011 1:15 pm

Ingen mening att argumentera mot personer som inte greppat ens de allra enklaste delarna av hur en ekonomi är uppbyggd och vilka byggstenar i ekonomin som påverkar slutresultatet. :) Köp hela NHL, det måste vi väl för fan ha råd med nu när vi har så fin arena. :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav nature » tis jul 05, 2011 1:24 pm

Jo för att vi har seriens dyraste spelartrupp nu :lol: :lol:

Jävla pajas
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Mitja Robar

Inläggav Niles » tis jul 05, 2011 1:29 pm

Det är väl du som är en jävla pajas, som inte begriper att man bara kan göra av med dom pengar man har. Som ett exempel har många av de andra lagen 30, 40, 50 miljoner i Sponsorintäkter i elitserien, vi har budgeterat 19. Ringer det en klocka i det tomma stallet när du summerar?
Senast redigerad av Niles tis jul 05, 2011 1:31 pm, redigerad totalt 1 gång.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav nature » tis jul 05, 2011 1:31 pm

Orkar inte tjafsa med dig igen. Men till det uppenbara: billigaste spelartruppen. dyraste priser

Ja, du är en jävla pajas
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Mitja Robar

Inläggav Niles » tis jul 05, 2011 1:33 pm

Etta i matte va? :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav nature » tis jul 05, 2011 1:49 pm

Nu har värvningen av Mitja inget med ekonomin att göra. Den budgeterade spelarbudgeten var 35 miljoner med alla tilltänkta nyförvärv, + någon ytterligare miljon för värvningar gjort senare på säsongen. Just nu har vi inte värvat som förväntat och spelarbudgeten ligger under det tilltänkta 35 miljoner. Hade de fått problem med ekonomin osv då hade det gått ut med det. Så droppa ekonomi snacket nu, pajas.
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Mitja Robar

Inläggav Niles » tis jul 05, 2011 2:00 pm

Nån borde ju försöka lära dig plus och minus i en totalekonomi bestående av multipla parametrar. Men det verkar ju vara mission impossible. Så nu droppar jag både dig och dina usla mattekunskaper, pellejöns :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Mitja Robar

Inläggav Primeau » tis jul 05, 2011 2:10 pm

Är det enbart av ekonomiska skäl som man väljer budgetlösningen Mitja Robar, så fattar inte jag varför man värvade Mike Iggulden. På forwardsidan såg det riktigt bra ut redan innan han värvades. Bättre då att satsat dom pengarna på en stabil back. En som man vet levererar i ES redan från dag 1.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Mitja Robar

Inläggav Svartvadet » tis jul 05, 2011 2:10 pm

För första gången så ska jag väl ryggdunka Niles.

Du är ute på helt fel hav med segelbåten nu nature... Det handlar verkligen inte om någon simpel "Vi har billigast så vi borde ha lite extra utrymme" utan det hela handlar om vad vi har för kapital. Om vi har budgeterat för 35 millar så har vi ju budgeterat för 35 millar med. Det hela handlar om vilken typ utav grund som bolaget står på, och för att inte riskera ännu ett stålbad så väljer man att fönstershoppa istället för att gå in och drämma upp fem olika kreditkort på något som man då inte har råd med.

Det är såhär det är helt enkelt, att leva över sina tillgångar har satt många i konkurs - låt det inte hända VLH.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Mitja Robar

Inläggav Malul » tis jul 05, 2011 2:23 pm

Dessutom kommer våra kvalseriebackar att ha potential kvar att uppnå,Skoter-Nisse kan bli hur bra som helst!
Bena har det i sig.
Mitja lekte med ryssar o kommer leka med FBK-are nu istället.
Jag ser det som att vi inte ska bli för bra första året,man ska kunna toppa det år två.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Mitja Robar

Inläggav PutteA » tis jul 05, 2011 2:31 pm

År 2 brukar vara eldprovet!

Inlägg via Tapatalk
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Mitja Robar

Inläggav nature » tis jul 05, 2011 2:41 pm

Jag tänker mer på det logiska. Vi har budgeterat med 35 miljoner kr, och då är det redan en av de lägsta i ES. Sedan fick vi höra att priserna ligger på toppen i ES. Då får man anta att 35 miljoner kr är våran "safe area". För riskerar vi konkurs trots att vi har en av de billigaste spelartrupperna och dyraste biljettpriser i serien då är det något jäkligt fel. Då får man tänka, hur sjutton vi hade klarat oss då i AS? Med MYCKET lägre inkomster

Nu har vi ju som sagt budgeterat med 35 miljoner och detta får man anta är safe area. 35 miljoner kr skulle vi uppnå med de tilltänkta nyförvärven som inte blev av. Då med enkel logik kan man anta att spelartruppen kommer att kosta mindre än förväntat när de entrar is och vi har då en hel del stålar kvar att värva spelare för. Alltså ska vi ha råd med något stort förvärv till eller som jag föreslog, åtminstone 2 spelare som håller Mitjas klass. Lär vara väldigt billiga och vi säkrar åtminstone upp defensiven lite grann.

Vidhåller dock att Niles är en Pajas.
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster