Dennis Rasmussen

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Dennis Rasmussen

Inläggav StenhårtSlagskott » tor dec 15, 2022 1:35 pm

Örebro har ingen tränare. Svårt att se en spelare som Rasmussen att välja Örebro utan att veta vem som leder laget.
Skulle vara äckligt om han blev babianröv. Det vill jag inte tro om honom.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Dennis Rasmussen

Inläggav Stupet » tor dec 15, 2022 3:33 pm

Om han väljer Örebro så är det bara för pengarna. I Växjö så vet han vad han får. Fansen älskar honom här och han har blivit en del av Växjö även om han inte har Växjö som moderklubb och han går isf till en klubb med vinnarkultur vilket Örebro inte har. Jag hoppas att han har det i åtanke när han väljer. Men går han till Örebro så vill jag aldrig mer se honom i en Växjö tröja. Med tanke på vad som står på våra tröjor (stort hjärta). Bara att hoppas att Rasmussen har ett stort hjärta för Växjö (som vi alla hoppas) eller om han bara är pengarkåt
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Dennis Rasmussen

Inläggav Towen » tor dec 15, 2022 5:39 pm

Jo fast du har ju nästan lovat hit Eeli TOLVANEN, 'Slapshot'. Med Kalle, Antti och Eeli får vi en ny "Knatte-Fnatte-Tjatte"-lina Jag kan inte se hur det spelar någon roll vad Örebro eller andra lag ställer på isen då.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Dennis Rasmussen

Inläggav Aleks » tor dec 15, 2022 6:01 pm

Samtidigt så finns det lägen där Lakers behöver slänga upp tillräckligt med pengar för att det ska tippa över. Ger Örebro exempelvis 350 i månaden kan man inte snåla och ge 280 eller likande. Känns som att lakers har en strategi med att sprida ut pengarna på en jämn trupp men vissa spelare behövs som stomme. Rasmussen är absolut en sådan. Glenn däremot kan jag förstå att man avstod om lönen skenar.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Dennis Rasmussen

Inläggav steve_saviano_theking » tor dec 15, 2022 7:05 pm

Känslan är att det blir Örebro, nära hemma och ca 100.000 mer i månaden. Jag tror tyvärr inte Rasmussen har så mycket Växjö hjärta att han tackar nej till de pengarna.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Dennis Rasmussen

Inläggav Svartvadet » tor dec 15, 2022 9:23 pm

Dumt att spekulera om sådant redan nu.

Det är väl solklart att om han väljer ÖHK så är det pga degen och då betyder inte VLH så mycket för honom som vi trott.

Jag kan säga att jag skulle bli OTROLIGT förvånad om han återvänder hem och inte väljer VLH iom hans tjej är härifrån också
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Dennis Rasmussen

Inläggav Dysterqvist » tor dec 15, 2022 9:28 pm

Dennis lär inte direkt sakna pengar efter spel i NHL , KHL , SHL och NLA ! Välljer han Örebro måsste det vara av sociala skäl , det får man ha förståelse för. Han har redan vunnit guld i Växjö , han kanske ser det som en större ut maning att gå till Örebro , som inte har vunnit någonting .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Dennis Rasmussen

Inläggav PutteA » sön dec 18, 2022 1:36 am

Dessutom är brorsan i Växjö!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster