Förstärka laget inför KS?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Förstärka laget inför KS?

JA
61
78%
NEJ
17
22%
 
Antal röster : 78

Förstärka laget inför KS?

Inläggav Kloker » tor dec 16, 2010 1:55 pm

Tycker ni att VLH ska komplettera truppen inför en eventuell Kvalserie?

Jag tycker att det ska värvas en "Anton Hedman" och två till tre jävligt stabila backar. Sker detta så spelar VLH i elitserien nästa säsong. Sanna mina ord.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav nature » tor dec 16, 2010 2:24 pm

Nej för 17, ingen Anton Hedman!

Den enda gången man saknar honom är i Örebro matcherna. Annars skulle han förstöra mer för laget än att hjälpa, med sina onödiga utvisningar. Vi har det redan så bra på den fronten.

Det enda som jag skulle värva är defensiva backar och en målvakt som håller för kvalserien, men var hittar man dessa vid denna tidpunkt?
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav alfax » tor dec 16, 2010 2:36 pm

Kloker skrev:Tycker ni att VLH ska komplettera truppen inför en eventuell Kvalserie?

Jag tycker att det ska värvas en "Anton Hedman" och två till tre jävligt stabila backar. Sker detta så spelar VLH i elitserien nästa säsong. Sanna mina ord.

Tror du lakers är gjorda av pengar.
Ev. en back kan jag tänka mej sedan kör vi med det lag vi har ,jag har inte räknat med att vi ska gå upp denna säsong däremot göra vår bästa kvalserie sedan nästa säsong kommer satsningen för att gå upp.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Niles » tor dec 16, 2010 3:07 pm

Jag är tveksam, inbillar mig att vi har ett ganska bra lag som mycket väl kan ta steget upp. Inte så säker på att vi för några småslantar kan göra det så mycket bättre. Markusson blir ju som ett nyförvärv, Heed är dock borta om SSK och vi skall lira kvalserien vilket skulle bli ett litet avbräck.

Sen tycker jag rent allmänt att det är 1 år för tidigt att gå upp, även om jag vet att klubben aldrig skulle tacka nej och inte jag heller, om man väl skulle lyckas.

Däremot tror jag nog att det kommer nåt nyförvärv i januari, men det är ju en annan sak :wink:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Räven » tor dec 16, 2010 4:39 pm

Jag tror inte på något nyförvärv, tycker inte att det behövs något heller. Men visst allt kan förändras snabbt när skador kommer. Med en intakt trupp så finns i vert fall som helst inget behov. Den här truppen kan gå hela vägen, men det gnutta tur som behövs.

Skulle vi gå hela vägen så ska stommen behållas, men givetvis förstärkas något på samtliga punkter.

Någon ny målvakt inför KS, kommer inte ens att diskuteras i fantasin.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Coffe #800 » tor dec 16, 2010 5:28 pm

vi får väll se vad som är på G... :whistle:
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Lakersfan_03 » tor dec 16, 2010 5:31 pm

Jag tror inte på något nyförvärv.
Lakers är precis det rögle var den säsongen de gick upp. Visst saknar vi en Kenny Jönsson men utöver det så är det exakt samma spelidé och samma spelglädje som Rögle hade. Vi har chansen men då måste målvakterna spela som Oscar gjort de två senaste matcherna. Vi måste hitta jämnheten under säsongens tio viktigaste matcher, hittar vi den så kan vi spela i ES nästa år. Helst av allt på AIKs bekostnad
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Anders83 » tor dec 16, 2010 6:44 pm

Finns det snälla sponsorer som kan ge oss något till backsidan så kanske det men annars är jag nöjd .

Publiken har ett lag som ligger på 1:a plats till en väldigt billig penning och vi kan gå in och vinna matcher med gallerskallar som levererar :!:

Om vi inte tar klivet upp så är jag helt till freds med att man inte äventyrat ekonomin med tokvärvningar!

Vi har spelare som Dustin Johner och Markusson på väntelistan och även Nils Andersson , här snackar vi friska inhopp om man säger så :zzz:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Fredrik R » tor dec 16, 2010 7:49 pm

:whistle: :whistle:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav friberg » lör dec 18, 2010 8:43 am

är alla friska å goa inför KS så ska det inte behövas nån ny för ja är till 100% säker på att våra grabbar kommer fixa en plats till ES , och tar de in nån ny kan det ge smolk i maskineriet .
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Kloker » lör dec 18, 2010 6:05 pm

Det verkar som att majoriteten helst vill se ett förstärkt VLH i en eventuell Kvalserie. Och det tycker iaf jag är en självklarhet. Men precis som vissa påpekar så handlar det ju om finansieringen också. Det sägs dock att VLH har en ganska så väl tilltagen värvarsumma att norpa ifrån om rätt tillfälle och spelare dyker upp.

Det är en del namn som cirkulerar som sägs ska vara intressanta för VLH och Henrik Evertsson.

Tja, vi får väl se vad som händer...

:whistle:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav serra » lör dec 18, 2010 6:44 pm

en riktigt bra målvakt och en back
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav PutteA » lör dec 18, 2010 7:50 pm

Har dom spelat klart nere i slovakien när KS börjar???? 8)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Räven » lör dec 18, 2010 7:59 pm

En riktigt bra målvakt behöver vi inte, för det har vi redan. Vad skickar det för singnaler att bara diskutera det. :|
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav nature » lör dec 18, 2010 9:37 pm

Fast nu är det en viss skillnad mellan grundserien och kvalserien, det lärde vi oss förra säsongen. Det är väl en självklarhet att vi vill öka våra chanser där, oavsett hur bra vi har det i grundserien.

Som tidigare nämnts, åtminstone 1 bra defensiv back och en målvakt om vi ska värva något, för att vara på den säkra sidan. Nu vet jag inte var man ska leta? Känns som att Evertsson letar i division 1 för eventuella nyförvärv? Isf skulle jag inte värva alls :wink:
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav serra » lör dec 18, 2010 10:26 pm

tycker vi har 2 bra målvakter men ingen av dom tycker jag är en supermålis som kan rädda oss i en tuff ks

dom håller hyfsad allsvensk klass räven men inte för ks
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav serra » lör dec 18, 2010 10:29 pm

ps räven, vadå vad det skulle sända för signaler??
det är väl för fan ingen röda korset verksamhet vi håller på me??
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Räven » lör dec 18, 2010 10:44 pm

Serra jag tror att både du och jag kan vara överrens om att det inte råder någon som helst form av Röda Korsets tänkande inom Lakers.
Det är ett professionellt tänkande från först till sista rutan, med andra ord inget som vi dödliga ska ägna några större tankar kring. Vi har personer som sköter detta, samt har förmågan att fatta rätt beslut. Detta ska vi acceptera fullt ut. Vi behöver ingen ny målvakt, det är dessutom det dummaste jag hört på länge. Skärpning måste jag säga på den punkten, vad tänker ni med?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav serra » lör dec 18, 2010 10:47 pm

räven, du tycker det är dumt men inte jag
vi har väl alla rätt att tänka olika va????
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav serra » lör dec 18, 2010 11:24 pm

vi får väl se vad som händer räven...... :whistle:
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav nature » lör dec 18, 2010 11:39 pm

Vi som var med och såg kvalserien förra säsongen vill helst inte uppleva något liknande igen. Vi fick se massvis med målvaktstavlor, våra målvakter (förutom Fasth) slutade med 82-84 räddningsprocent. Vi vill helt enkelt minimera risken att något liknande händer igen. T,ex Ahlsenfelt gjorde en klart godkänt säsong men ändå gick det som det gick i kvalserien.
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Räven » lör dec 18, 2010 11:46 pm

Självfaller Serra har vi rätt att ha olika åsikter, det är precis som det ska vara.

Vi ska dock akta oss för att se bakåt, vi ska rikta våra blickar framåt. Det är nya förutsättningar och enligt mig kör vi med laget vi har om det inte uppstår skador.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Baloo » sön dec 19, 2010 10:50 am

Räven skrev:En riktigt bra målvakt behöver vi inte, för det har vi redan. Vad skickar det för singnaler att bara diskutera det. :|



Förra året hade vi femomenala Viktor Fasth, får han ingen hjälp av sina utespelare spelar det ingen som helst roll hur bra man är..

Nää jag tror som du här Räven, behåll dom vi har, (även om dom inte är lika bra som Viktor) och förstärk med en back då Heed är ett osäkert kort att lira med oss i en kvalserie.... Backsidan är vår svagaste lagdel (känns sjukt att säga så när vi leder serien) men har vi någon lagdel som kan behöva förstärkas så är det just där...

Men med tanke på alla :whistle: gubbar är det uppenbart att andra vet mer än jag i detta ämnet... Men detta handlar inte om vad jag vet utan vad jag tycker...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav alfax » sön dec 19, 2010 10:56 am

Och jag tycker som dej Baloo och Räven.
Jag väntar GÄRNA en säsong till på satsningen på en elitserieplats.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Lakersfan_03 » sön dec 19, 2010 11:46 am

Tänk då på att vi varje säsong tappar våra bästa spelare Alfax. Vad säger att vi även får in perfekta nyförvärv nästa säsong? Och vad säger att de är bättre än årets? Det gäller att ha rätt känsla och satsa just i rätt läge.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav alfax » sön dec 19, 2010 12:02 pm

Visst har du rätt där 03,men det är mycket som ska stämma när man går upp inte bara på banan utan övriga organisationen och den har mycket att göra med att få igång nya hallen m.m. därför tror jag att den nya hallen sätter sig först under första året sen är det dags .
Men naturligtsvis är jag INTE emot om vi skulle klara att gå upp redan denna säsong.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Malul » sön dec 19, 2010 1:59 pm

farligt och inte ta chansen när den väl dyker upp,ibland kan det vara och förbli den enda chans som kom.
Vi är ju en back back :wink: heed kommer inte spela för oss om ssk tar sig till kvalserien vilket oddsen på är väldigt låga.

kommer en superback kommer inte jag bryta ihop 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav ON THE WAY UP » sön dec 19, 2010 3:34 pm

håller med dom flesta andra här inne, det är på backsidan det behövs förstärkas om det är någon stans.
Vi känns alldeles för sårbara på den positionen.
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs
 
Inlägg: 798
Blev medlem: ons feb 26, 2003 9:48 am
Ort: Hovshaga

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav steve_saviano_theking » mån dec 20, 2010 12:07 pm

Jag tycker vi behöver en riktigt tung och tuff forward, typ Anton Hedman. En spelare som gör så att t.ex. Conny Strömberg inte vågar skämma ut sig och knäcka vårt lag som han gjorde senast, det är där vi har haft problem i år tycker jag. Vi har inte haft något att sätta emot i såna lägen och istället tappat fokus helt!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Bee » tis dec 21, 2010 3:13 pm

Klart VLH ska satsa för ES redan iår. Man vet aldrig när man får en bättre chans..
Kolla på typ MIF/LIf som satsar stenhårt varje säsong och är ändå inte bättre. Vad är det som säger att inte samma sak händer med VLH när dom ska börja satsa????

Plocka in minst en offensiv back (gärna 2)..
En ny målvakt då jag inte tror Oscar håller för KS..
Låt Åhsberg bära vatten istället för att spela så ökar chanserna...

PS sluta tjata om Hedman när vi har "38"
Bee
Forumentusiast
 
Inlägg: 440
Blev medlem: lör okt 24, 2009 12:14 pm
Ort: Växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Svartvadet » tis dec 21, 2010 7:27 pm

Bee skrev:Klart VLH ska satsa för ES redan iår. Man vet aldrig när man får en bättre chans..
Kolla på typ MIF/LIf som satsar stenhårt varje säsong och är ändå inte bättre. Vad är det som säger att inte samma sak händer med VLH när dom ska börja satsa????

Plocka in minst en offensiv back (gärna 2)..
En ny målvakt då jag inte tror Oscar håller för KS..
Låt Åhsberg bära vatten istället för att spela så ökar chanserna...

PS sluta tjata om Hedman när vi har "38"


1. Det är KOLLEKTIVET Lakers som har gjort det bra, du kan inte jämföra vårt lag idag med Malmö eller Leksand som är uppbyggda kring individuella spelare! Sen behöver vi inte mer offensiv då vi gör flest mål överlägset.

2. "Plocka in minst en offensiv back (gärna 2)...." - Visst, det låter väl hur bra som helst! Men om du gör matten så kostar EN MacNevin runt 100lök i månaden (dock på artist)! Bidrar du med din spargris då?

3. Vilken målvakt hade du tänkt att vi skulle köpa? Marknaden florerar inte för oss direkt med tanke på att vi redan har fyllt ICKE EU och att vi spelar i Andra Divisionen i Sverige! Sen kan du räkna med att om man nu hade hittat någon i Zajkowski-klass så går han på närmare 75lök och vi har inte någon Fahlander som kan köpa det första bästa.

4. Åhsberg har tagit ett mycket större ansvar i år och han besitter väldigt avgörande kvalitéer vid ett eventuellt kval (ja, för det är ta mig fan långt kvar dit) så honom hade jag inte bytt bort mot många spelare!

5. Markusson är KAPTEN! Där har du skillnaden. Man går inte in som Kapten och gruffar, utan man spelar hårt och tar en fight bara om det verkligen skulle behövas. Hedman kan gå in och ta en fight och grisa, för han är inte i närheten av så värdefull som Markusson är i t.ex Boxplay

Som du märker så är det ett galet önsketänkande, och är ganska så långt ifrån realistiskt! Tänk sen också på att om Evert börjar värva likt MoDo nu - vad skickar det för signaler till laget? "Vi är inte nöjda med er, trots att ni leder serien".... Nä, det där "köper inte jag"

På tal om realistiska värvningar.... Foppa kanske vill spela back hos oss sista tiden? Vi har ju röda tröjor hemma och vita borta, borde ju helt klart vara avgörande!

Regards, Svartvadet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav alfax » tis dec 21, 2010 7:30 pm

:clap: :clap: :clap: :!: :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 21, 2010 7:31 pm

Och så har allvetaren Svartvadet ännu en gång talat!

Mycket av det du säger stämmer alldeles riktigt. Jag är inte heller typen som gillar att förändra ett lag i slutet av säsongen, ska det in någon så ska han in NU och det vet vi att det inte kommer.
Frågan är om vår enorma offensiva hockey kan döda vår ibland otroligt lojja defensiv i en eventuell kvalserie? För isf så har vi ändå chansen med årets trupp. Vi ska dock inte höjas till skyarna, vi är för tillfället bäst i Hockeyallsvenskan, inget som behöver betyda att vi är laget från HA som klarar oss bäst i en ev kvalserie.

En bra dag på jobbet så slår vi vilket lag som helst i lakerdome, med nuvarande trupp. Frågan är om vi kan ha bra dagar i de flesta av våra tio matcher i en ev. kvalserie? Har vi det så kan vi med årets upplaga ta klivet, men frågan är om vi ens vill det?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav Svartvadet » tis dec 21, 2010 8:03 pm

Man behöver inte vara en Allvetare för att man ger ett motargument! Du borde mycket väl veta om att allt som Politikerna säger i deras debatter inte är sant (även om jag inte försökte använda mig av så mycket fakta). Vi har yttrandefrihet i Sverige och vi pratar inne på ett forum - Jag kan säga vad jag vill, men jag måste också vara beredd på att ta en diskussion.

Det är väll vad jag anser i alla fall

Regards, Svartvadet
Senast redigerad av Svartvadet tis dec 21, 2010 10:23 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6429
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Förstärka laget inför KS?

Inläggav serra » tis dec 21, 2010 8:59 pm

det finns säkert målvakter på marknaden om man leter lite och det är ju evert bra på....... :whistle:
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 10 gäster