McHöft - den mystiska tråden

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

McHöft - den mystiska tråden

Inläggav Primeau » tis sep 04, 2007 8:27 am

Mystiken tätnar på klassiskt BanyLagg-manér.
Är McHöft helt avpolleterad eller finns det chans att vi får se denne lirare på Växjösjöns is i vinter?
Ett tag var han glödhet, en kombination av Männikö och Saviano dessutom, han hade blivit erbjuden ett kontrakt han skulle få svårt att tacka nej till. När han tackade ja var han plötsligt inte längre intressant, alternativet skulle istället bli en svensk spelare från Elitserien. In kom Lauritzen från Linköping, men bara i 10 dagar. Sportchefen sa att MacHöft åter kunde bli aktuell ifall nu inte LHC kunde tänka sej att förlänga lånet. Det kunde man, enligt tränare Karlsson ska Sebastian Lauritzen ansluta till laget imorgon och därefter vara här så länge som LHC behagar.

Så, med en kritbit och ett par JOFA-axelskydd kan man räkna ut att McHöft borde vara avskriven. Eller? Mystiken tätnar som sagt. Vad gäller egentligen? Och vad tycker vår kanadensiska lille lirare, dekorationer på bröstet som värsta krigsveteranen för att citera Tjecken, om detta? Ett lite märkligt förfarande att erbjuda honom ett kontrakt han INTE kan säga nej till och sedan plötsligt säga sig vara ointresserade av honom.

Och hur läker höften hans? I senaste rapport från Evertsson sades att det går enligt planerna, McConvey tränar på egen hand och HAN (McHöft) har inte bråttom :!: :?: Que??
Ingen mer än jag, möjligtvis kedjekamrat Volvon, skulle bli mer nöjd om vi får hit guldklimpen McHöft. Alternativt få ett klartecken på att han är borta ur Chiefens tankar så att alla vi sjödränkta piratbusar kan sluta hoppas och istället inrikta oss på seriepremiären.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav challe_berglund » tis sep 04, 2007 8:56 am

Känns som en halvtaskig lösning att ta in Lauritzen på lån under obestämd tid, blir han återkallad så blir väl McHöft aktuell igen skulle jag tro.

Frågan är då om McHöft fortfarande är tillgänglig eller om en annan klubb snappat upp honom. Spelare av den kalibern (enligt Evertson) borde inte gå arbetslösa länge, om det nu inte är så att andra klubbar inte vill satsa på en skadeskjuten McHöft.

Hade vart trevligt att få klara besked vad det är som gäller. Lauritzen låter som en bättre lösning an McHöft, men hur länge stannar han? Att sedan signa McHöft lite senare under säsongen och ha honom tillgänglig under eventuellt play-off är ju inte heller helt fel..

Lite klarhet önskas från min sida.
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: ons sep 17, 2003 5:59 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 04, 2007 2:44 pm

Instämmer med Primeau, Mystiken tätnar men Evert är skitnöjd enligt Dagens Smp 8O .

Jag har som bekant inte FULLT förtroende för Allt och alla, Det jag har förtroende för är att De Dekorationer som McConvey har fått är baserade på Skills :wink:

Jag tror dessutom att anledningen till uppkommen mystik är mycket enkel. dvs Ingen DEG!!!

Ingen Deg till Ländell och sålunda ingen Deg till McConvey, så tolkar Jag röksignalerna :wink:

ps. Jerry A i Troja är SKITnöjd över att läsa om en skitnöjd Sportchef i Lakers :oops:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav serra » tis sep 04, 2007 2:45 pm

Och vi skiter fullständigt i vad Jerry (som ville ha jobbet som Lakers sportchef) tycker Neddo..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis sep 04, 2007 2:50 pm

Jag skiter INTE i vad Jerry A tycker, eftersom Han kan ett och annat, Han klarar dessutom av att analysera Lagets insatser inför och efter deras matcher trots dubbelarbete som liknar Everts, vilket förtjänar Min respekt.

Evert kan inte för han är skitnöjd som det är!

Någon har sagt att - Bli aldrig nöjd det stoppar utvecklingen, nu vet Vi att detta inte gäller i Lakers 8O
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » tis sep 04, 2007 3:11 pm

Ordvalet "skitnöjd" är väl inte helt lyckat i en artikel som handlar om hur samarbetet med farmarklubben i ena riktningen skurit samman.
Men man skall komma ihåg VEM som skriver och i VILKEN tidning det står :!:
Jag får allt mindre tilltro för Österposten, läsarkommentarerna på nätbilagan där vem som helst kan få skriva vad skit som helst och kränka privatpersoner gör mej spyfärdig.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Primeau » ons sep 12, 2007 8:35 am

Lauritzen fortfarande skadad.
Ville bara lyfta fram denna högaktuella tråd :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Supporter » ons sep 12, 2007 11:20 am

Hur länge kan man fråga sig.? Hur allvarlig är skadan? Kommer han att ersättas av någon annan? McHöft? Vad är mest troligt? Gör man ingenting?
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Dragkampslakej » tor sep 13, 2007 9:52 am

2 Veckor är han borta!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Primeau » fre dec 07, 2007 10:00 am

Så var han på tapeten igen, allas vår vän MacHöft. Jag trodde han var avpolleterad men i dagens tidning aviserar sportchef Evertsson att det nu står det mellan honom och självaste CJ!

Någon har precis frågat mej om jag vill ha en satans stor och saftig hamburgare eller en delikat oxfilé som huvudrätt :clap:

I mina vaxfyllda öron låter det rätt lockande att se vad en korsning mellan Männikö och Saviano kan åstadkomma. CJ lär inte hoppa rakt in i seriespelet utan att först göra ett antal träningar med laget. Visar det sig här att han har konserverat magin tycker jag man skall satsa på honom istället för MacHöft, ser CJ däremot minsta seg ut på dessa träningar hoppas jag isåfall att man bryter med honom och istället chansar med kanadicken. Hoppas man gör klart för sponsorerna att pengarna som nu raggas ihop för att få tillbaka Jacobsson KAN komma att användas till annan spelare.
Bon apetit!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Lalin » fre dec 07, 2007 10:08 am

In med Mc höft! Det finns nog en passande välkomst ramsa i någons huvud.

Mc höft Mc höft Oh ah............... :lol: :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lalin » fre dec 07, 2007 10:14 am

Allt som blir en "förstärkning" är jag nöjd med. Man kan inte ha allt för höga krav när man håller på Växjö. Det finns det inte ekonomi till :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav calle73 » fre dec 07, 2007 10:29 am

Skulle inte McDonalds kunna sponsra McHöft?? :lol: :lol:
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav Lalin » fre dec 07, 2007 12:27 pm

Calle73, En brilljant ide! Sen kan de på köpet få en ny hamburgare " Mc höft" kryddad väldigt hårt :lol: :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav calle73 » fre dec 07, 2007 12:36 pm

Eller "sargmörat kött" ;)
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav Lalin » fre dec 07, 2007 12:53 pm

Hehe :lol:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lalin » mån dec 10, 2007 8:10 am

McConvey, 26, har fått omnämnanden som säger att han håller bättre klass än fjolårets succéman Steve Saviano – något som bådar gott

Hehe :D Röda gula blå VLH! 8)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Eskil » mån dec 10, 2007 4:43 pm

Hörde också det. Men han har stora förhoppningar på sig och man får inte glömma att han är "nyopererad" och kankse inte kommer att komma igång direkt....
FrölundaBorg- Sveriges enda hockeyarena
Användarvisningsbild
Eskil
Forumamatör
 
Inlägg: 48
Blev medlem: sön okt 21, 2007 5:33 pm

Inläggav Primeau » tor dec 13, 2007 8:15 pm

Jag har tänkt på en sak (jo, faktiskt!):
Har MacHöft suttit hemma och glott på telefonen alla dessa månader i hopp om att Mr.Evertsson from Sweden skulle ringa upp igen? MacHöft har ju tränat på is ett bra tag. På egen hand tydligen, inte med ett lag. Varför inte då om jag får fråga? Han, blandningen mellan Saviano och Männikö, borde ju ganska många lag vara intresserade av, kan man tycka.
Känns det inte lite som vår listige sportchefen haft detta scenario i tankarna hela tiden?
8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Komodoödlan » tor dec 13, 2007 10:10 pm

Lalin skrev:McConvey, 26, har fått omnämnanden som säger att han håller bättre klass än fjolårets succéman Steve Saviano – något som bådar gott

Hehe :D Röda gula blå VLH! 8)
Frågan är vad man menar med att hålla högre klass än Saviano? Möjligtvis har McHöft bättre förmåga att sätta de chanser han får än Saviano hade, men en snabbare skridskoåkare än Saviano hittar du inte denna sidan planeten Jorden. Där har säkerligen inte ens McHöft en chans.
Komodoödlan
 

Inläggav Lalin » tor dec 13, 2007 10:21 pm

Komodo! Har inte sett Saviano :oops: Det får man väl inte säga här :roll: . Men det här året har jag kommit igång, och sett en del matcher :wink:
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav puff » tor dec 13, 2007 10:52 pm

Är det någon som varit på träningarna och kollat in Mac convey? Hur verkar han i så fall.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav H. Nygren » tor dec 13, 2007 11:16 pm

"MacGyver" rules!
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör
 
Inlägg: 167
Blev medlem: fre mar 02, 2007 9:34 pm

Inläggav £ak3rs » tor dec 13, 2007 11:20 pm

Skulle väl mer säga att han har en bit kvar att jobba på.
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör
 
Inlägg: 153
Blev medlem: mån nov 10, 2003 10:42 am

Inläggav ruppo » fre dec 14, 2007 12:52 am

Var på träningen idag och kollade... och jag tycker redan om hans transatlantiska stil... tyckte han tog mycket skott och går mycket rakt på mål. Dock kan vi som Evertsson sa idag inte förvänta oss allt för mycket nu i början utan vi måste ge honom en tid o komma igång. Han måste få matchträning plus anpassa sig till det europeiska spelet...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Lalin » fre dec 14, 2007 6:38 pm

Mac Convey och CJ! Jag har aldrig sett fram emot en match som denna! Får inte glömma min "egen" Basse 8)
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » ons jan 02, 2008 11:06 am

Hans try-out är antagligen snart över. Fågel eller fisk, vad tror ni?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Niles » ons jan 02, 2008 11:44 am

Vilken try-out? Han är klar för resten av säsongen och kan kanske bli den förstärkning man hoppas på om han får lite tid på sig. Tveksamt om han får den tiden från otåliga växjösupportrar.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » ons jan 02, 2008 12:27 pm

Ge killen 10-15 matcher att visa vad han går för. Det är alldeles för tidigt att börja såga nu. Är övertygad om att det kommer se bättre ut om några veckor!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » ons jan 02, 2008 12:31 pm

Try-out är kanske fel ordval, men det finns ju enligt tidigare uttalanden från sportchefen en outklausul i avtalet; gör han inga mål lär han skickas hem långt innan säsongen är över. Det är i alla fall vad jag tror.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav serra » ons jan 02, 2008 1:22 pm

Mc Höft lämnar. Redan klart att han lämnar redan nu! Han drar till schweiz

Då får Lindhagen hoppa in i laget igen.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Per Carlsson » ons jan 02, 2008 1:57 pm

Jaha där ser man.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Klonis » ons jan 02, 2008 2:09 pm

jaha då får vi hoppas det kommer en liten uppdatering av Evertsson på hemsidan snart hur läget är i truppen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Niles » ons jan 02, 2008 2:09 pm

Å allt handlar om pengar så klart. Börja 2008 med en riktigt långsiktig insamling så vi kan komma på rätt sida plusstrecket en gång för alla. Och sköt den framför allt. Sen kan man skippa 3:e tränaren också som jag ser som pengar rätt i sjön.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Flanders » ons jan 02, 2008 2:38 pm

Jaha, där ser man.

Är det nån som vet bakgrunden till detta, tyckte Lakers att Höften var för dålig (läs: dyr), eller var det han som inte trivdes och bad att få lämna?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster