NYA CENTER

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NYA CENTER

Inläggav Camel » lör jun 23, 2007 8:01 pm

henrick evertsson pratade så vitt och brett innan silly att truppen defenitivt skulle vara spikad vid midsommar. varför är den inte det då??va jag har hört så har flera spelare tackat NEJ och henrick evertsson har med allas förtroende fått fortsatt förtroende att leka med andras pengar.henrick evertsson har INTE på något sätt imponerat hittils men ändå så får han fortsatt förtroende.en jävla sprätt är han jag var och handlade på maxi här om veckan och då var henrick där med peter ländell och peter var trevlig som fan men den där jävla sprätten henrick beter sig som om att han äger hela jävla växjö lakers en riktigt nonchalent jävel. han har att presentera en sista BRA spelare annars så kan han dra från organisationen!..!!!!!(FAN VA JAG STAVAR BRA) :evil: :evil: :evil:
Camel
 

...

Inläggav Supporter » lör jun 23, 2007 8:43 pm

Det stämmer att det saknas en center, men varför så besviken? Bättre det går över tiden några dagar och det blir en spelare av rätt kaliber än att man förhastar sig och väljer fel gubbe...eller? :roll: Det kan komma många hinder på vägen, men det har du förstås inte funderat på? En center kommer, var så säker, men personligen gör det mig inte om det går över tiden några dagar, bara det blir en spelare av rätt kaliber :wink:
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » lör jun 23, 2007 10:18 pm

camel, bara ordbajseri och inget vettigt att säga. Obefintlig underhandsinformation och lika otrevlig och tjatig som alltid. Nu kan du ju knappast vara så gammal men man kan kanske bete sig någorlunda normalt ändå.

Evertsson har skött sig bra hittils och laget ser ganska spännande ut, det tycker de flesta hockeykunniga man pratar med. En viktig kugge kvar i lagbygget, om det kommer nu eller 15 juli spelar nästan kvitta. Det viktiga är att det blir rätt spelare.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » sön jun 24, 2007 2:42 pm

Camel - Nu när vi fått ordning både på stavningen och antalet exlamations-tecken tar vi nästa steg. Personliga påhopp är inte tillåtna på forumet, dvs du har rätt att kritisera vad någon gör men inte angripa deras person.

...den där jävla sprätten...en riktigt nonchalant jävel...
är enbart riktad mot chiefen som person. Du har aldrig tänkt på att man ofta blir behandlad så som man själv behandlar andra. Jag låter dina övertramp stå kvar i lärande syfte.

Till sakfrågan. Det är helt naturligt att föreningen inte kan knyta till sig alla förstahandsval. Vi skulle vunnit SM-guld redan om så inte hade varit fallet. Lagbygget hittills ser mycket intressant ut trots det. Vem är det som inte platsar?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav serra » sön jun 24, 2007 3:15 pm

Bra stavning godis-camel.....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Nille » mån jun 25, 2007 7:53 am

Nu fattas bara stora bokstäver vid namn och efter punkt. Men det är väl att begära för mycket.....
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs
 
Inlägg: 765
Blev medlem: fre okt 18, 2002 3:53 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » mån jun 25, 2007 8:37 am

Släng ut trollet.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav NEDOMANSKY » tis jun 26, 2007 1:17 am

En Camel som likt en Ulv i Fårakläder låtit lura somliga med sitt felstavningsprogram har en poäng när han skriver att Evert och Ländell är en aning olika, men som sagt Truppen ser helt ok ut enligt Mig, men det blåser på Toppen, så håll i Dig Evert, en Tränarmiss till och flyttlasset går. :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » tis jun 26, 2007 9:59 am

Vilken tränarmiss syftar du på? Samtliga tränare har väl hittills nått det för säsongen utstakade målet?
Eller du kanske menar att det är DU som ska flytta?

PS. Coopertest även utfört av kulturlaget Taif, se www.taif.nu.
Dom ska säkert småjogga sig uppåt i seriesystemet :wink:

Nedomasky skrev:
Konditionsmätning med 3000 meters Cooperstest är milt uttryckt av mycket begränsat och missvisande värde.
Såvida Evert inte vill att Spelarna ska åka runt i uppvärmningstempo i 60 minuter.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Zebbe » tis jun 26, 2007 2:22 pm

Tror att det kommer att bli en väl så bra spelare som kommer att ansluta till truppen inom kort. Och för att ge Robban en rejäl chans som center så kommer nog denna spelare att ansluta en bit i säsongen. :lol:
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs
 
Inlägg: 586
Blev medlem: mån nov 21, 2005 9:32 am
Ort: Växjö

Inläggav Fredrik R » tis jun 26, 2007 7:51 pm

Hur länge ska han (camel) få hålla på med all skit och dynga samt pajkatsningar till höger och vänster som han sprider med jämna mellanrum?? personliga påhopp och annat mot Henrik Evertsson som jag själv vet inte är sant eftersom jag själv snackat med honom, skit på dig camel*** och stick härifrån!!
Jag blir så :wallbang: när jag hör skitsnack av den här sorten...
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav PutteA » ons jun 27, 2007 10:16 am

Förstår inte riktigt hur ett Coopertest kan vara missvisande Nedomansky?? Ett Coopertest används ju (tillsammans med andra test) för att kunna se killarnas utveckling under själva försäsongen. Ett enkelt instrument för fysträningens ansvariga att hålla koll om varje individ sköter den egna träningen. För under försäsong har dom inte bara gemensamma pass utan krav på sig att sköta viss del själva.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Räven » ons jun 27, 2007 11:41 am

Exakt Putte, kan bara hålla med. Det vilar ett stort ansvar på spelare att sköta den individuella träningen, liksom på tränaren att han har instument att kolla att utvecklingen är den väntade, annars lär det synas tids nog, men då är det försent.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav NEDOMANSKY » ons jun 27, 2007 4:48 pm

Den stora Tränarmissen är ju Felbedömningen av Kempe, sen så känns inte ass Tränarefunktionen och sen Sportchef efter det att Majoren slutade som endast tillfälligheter.

Vad gäller Coopertest så är dessa ett typ av test som mest ger en fingervisning om i VILKEN riktning respektives kondition, dvs syreupptagningsförmåga är på väg.

För vem lämpar sig löptestet?
Coopers löptest anses vara en tillförlitlig metod när man vill bestämma maximal syreupptagningsförmågan hos:

20-65 åriga män och kvinnor som är normalt aktiva och inte har något handikapp som begränsar löpning. Personen skall ej heller undergå medicinering som påverkar pulsfrekvensen
personer med övervikt enligt samma kriterier.

Coopers konditionstest löpning:

För att individuellt kunna bedöma energiåtgången vid olika typer av motion används syreupptagningsförmågan och pulsfrekvensen vid träning. Att mäta hjärtfrekvensen är ett sätt att uppskatta energiomsättningen under fysiskt arbete. Under de flesta typer av muskelarbete förekommer ett speciellt förhållande mellan hjärtfrekvens och syrgasförbrukning. För beräkning av energiomsättningen används ett samband mellan syrgasförbrukning och hjärtfrekvens. Det måste dock betonas att hjärtfrekvensen förutom av fysiskt arbete påverkas av en lång rad andra faktorer: sjuklighet, stress, medicinering, trötthet m.m.

Den maximala syreupptagningsförmågan är det bästa fysiologiska måttet på fysisk kondition hos en person. Den utvisar effekten på andningsorganen och blodcirkulationen. Maximala syreupptagningsförmågan beskriver blodcirkulationens förmåga att transportera syre i kroppen samt muskulaturens förmåga att använda sig av det.

Då direkt mätning av maximal syreupptagning endast är möjlig i välutrustade laboratorier har ett flertal metoder, med vilka man på ett indirekt och enkelt sätt kan bedöma maximal syreupptagning utvecklats. Man använder ett tiotal olika test som till exempel cykelergometertest, test på löpmatta, samt enklare gång och löptest.

Man kan alltså säga att copertest är för amatörer och motionärer som vill veta om Deras träning överhuvudtaget ger någonting, helt ärligt så hoppas Jag att Lakersspelarna bedriver träning på en något högre nivå och tar coopertest som ett skäl att munhuggas i duschen, det finns exempel på Världspelare som haft URUSLA värden på Coopertest men som varit överjävliga att orka på en Hockeyrink, och så finns det De som har Coppertest som bästa gren, MEN med sådana spelare vinns det inga poäng.

ps extra beröm till De som orkade läsa allt :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » ons jun 27, 2007 5:22 pm

Fast som en del av försäsongsträningen funkar Cooper-testet nog. Duger det åt Färjestad (och övriga elitserielag) så ska det nog duga åt lilla Lakers. Kan man tycka :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav serra » ons jun 27, 2007 5:44 pm

Att ni orkar...
Ni kan väl vänta tills matcherna i Sep börjar åtminstonde innan man börjar kritisera....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav NEDOMANSKY » ons jun 27, 2007 6:17 pm

Serra det vet väl Du som spelat fotboll, och dessutom med Micke som Tränare att halva nöjet är att munhuggas :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav serra » ons jun 27, 2007 11:52 pm

Neddo..med Micke munhöggs man inte...det vara bara han som högg...:)
Micke skulle göra underverk i Öster..(kanske inte så svårt just nu iofs)

Back to tråden..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Matito » tor jun 28, 2007 7:31 am

Camel.
Vad är det du inte ser som alla andra ser? Henrik gör ett superjobb och har defenitivt höjt nivån på många positioner inför kommandse säsong.

Visst, Johan Andersson, Yngvesson osv...men de tog oss inte till kval, eller hur? Vi måste höja blicken och ge dem som kan detta en rimlig chans utan att attakeras av egna supporters. Tänk på det innan du skriver ner någon till en annan gång.

Vad gäller den siste centern kan jag säga så här, var lugna, det kommer bli en riktigt bra spelare...var inte oroliga för det. Hårda ord och okunnighet går inte ihop.
Matito
Växjö Lakers Hockey
 
Inlägg: 46
Blev medlem: tor mar 04, 2004 11:20 pm

free agent !!!!!!!!!!

Inläggav Hockeyoraklet » tor jun 28, 2007 10:55 am

Yared Hagos är kanske en lämplig kandidat till sista centerposten

http://www.jnytt.se/Read__9190.aspx

man kan ju alltid drömma
Användarvisningsbild
Hockeyoraklet
Forumamatör
 
Inlägg: 94
Blev medlem: tis okt 07, 2003 8:54 am
Ort: Hemifrån

Inläggav NEDOMANSKY » tor jun 28, 2007 7:01 pm

Måste medge att Du har rätt i båda Dina påståenden om Micke.

Ingen Center men jag vill se Daniel Sisca i Lakers nästa säsong.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Roggan » tis jul 03, 2007 8:38 am

Vem blir först med att avslöja den nye centern?

En center som troligen spelat AHL och även kanske gjort någon/några matcher i NHL och som genomgått en knäoperation.

Kan inte vara svårt att nosa upp, eller?
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: tor mar 06, 2003 3:47 pm
Ort: Sittplats

Inläggav Lobo » tis jul 03, 2007 8:40 am

Han kan lika gärna spelat i europa. Det finns nog ett antal spelare som genomfört rutinmässiga operationer efter säsongen, så det blir nog inte så lätt.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » tis jul 03, 2007 9:25 am

Roggan skrev:Vem blir först med att avslöja den nye centern?


Lakers kan man hoppas. Större chans att inget skiter sig i sista stund då, som det gjort förr när folk inte kan hålla kakhålet stängt. Sen ringer knäoperation rejält i mina varningsklockor. Men har man försäkrat sig så är det rätt lugnt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » tis jul 03, 2007 9:47 am

Jag tror frisören i Oskarshamn vet vem det är :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Kjellsson » tis jul 03, 2007 9:49 am

Har man en uppsägningsklausul så känns det ju ganska riskfritt.
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav Primeau » tis jul 03, 2007 10:01 am

Jo visst, men personligen hade jag denna säsong gärna velat undvika soppan med spelare som lämnar och halvdant scoutade spelare som anländer. Den knäopererade killen måste vara av überkaliber, i annat fall hoppas jag Chiefen tänker om och tar en lite "sämre" men i alla fall frisk o kry kille.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Malul » tis jul 03, 2007 11:44 am

8O

låter som ett grymt etablerat namn på evert,nu blir man ju lite nyfiken :D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav NEDOMANSKY » tis jul 03, 2007 12:53 pm

Till ALLA Camel- Hatare så lutar det nu åt att Han Hade rätt, TVÅ Canadicker på ingång :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav C70T5 » tis jul 03, 2007 1:52 pm

Visst är det kul att det börjar hända lite saker. Men jag blir aningen konfunderad när jag läser det här med speciella omständigheter. Är det pga av uppsägningsklausulen eller är det pga av att Växjö Lakers och Chief Evertsson chansar och anställer en skadad-/skadebenägen spelare? Nåväl, vi får väl se vad som händer. Undra vad det är för spelare egentligen av rang som nyss har operererat knät och som vill spela i svenska andraligan? Och detta hemlighetsmakeri - spännande.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Primeau » tis jul 03, 2007 2:24 pm

Ja, nog fasen är uttalandet en smula kryptiskt:
- Om inte omständigheterna varit så speciella hade vi aldrig haft någon möjlighet att få honom till oss. Därför vågar vi chansa

Jag tolkar det som att skadan är rätt omfattande, klubbar i högre ligor än vår sketna Hockeyallsvenska vågar inte värva Spelaren pga detta. Att Lakers vågar är för att OM han blir återställd från skadan, ja då kommer han bli ett fynd.
Spännande är bara förnamnet!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Nille » tis jul 03, 2007 2:35 pm

Visst, det kanske inte kostar oss något i pengar om skadan går upp i och med klausulen men det kan kosta oss i uteblivna poäng. Vore kanske ändå bättre att värva en bra center som kan spela än en kanoncenter som vi får säga upp. För att dra en paralell så är Litmanen i Malmö (jag vet att det är fotboll) väldigt duktig om han spelar, men det gör han sällan. Skillnaden är att vi har inte råd med någon stand in om det går åt skogen utan måste då ut och värva mitt under säsongen och det är inte lätt.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs
 
Inlägg: 765
Blev medlem: fre okt 18, 2002 3:53 pm
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » tis jul 03, 2007 2:48 pm

En avvägning helt klart. Lite svårt att uttala sig när man inte vet vem det gäller eller hur allvarlig skadan är. Intressant i vilket fall. Mycket intressant.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

...

Inläggav Supporter » tis jul 03, 2007 8:00 pm

Man värvar väl inte en spelare om dennes knä inte är i speldugligt skick? Evertsson vet väl vad han gör hoppas jag. Vad är det för vits med att ta hit en "skadeskjuten svan" eller en halvläkt spelare och sedan upptäcker att det inte funkar att spela?
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » tis jul 03, 2007 8:15 pm

Jag förstår inte heller varför det skall vara något hemlighetsmakeri - Evertsson säger ju klart och tydligt i smålandsposten att liraren har opererats. Min tolkning gör gällande att det är just det som är hemligheten? Men att det då handlar om en rutinoperation - något som jag aldrig har hört talas om. Opereras gör man väl om något är trasigt - och väl i yttersta nödfall?
Smålandsposten - Chief Evertsson skrev:- Om inte omständigheterna varit så speciella hade vi aldrig haft någon möjlighet att få honom till oss. Därför vågar vi chansa, säger Henrik Evertsson.

Då börjar man ju undra vad det är för någon Überspelare som Chiefen har fått på kroken? Vi snackar ju också om en hel del dollars - och som någon ovan precis påpekat, att OM nu denne stjärnspelare (få ju betecknas som en sådan som Evertsson basunerar) skulle gå sönder likt Stiig - då sitter vi med penisen i rävsaxen igen. Med en hoper poängtapp till följd. Har vi råd att chansa? Vilka minns inte hur laget rasade när Stiig blev skadad? Givetvis inget som man kan förutspå. Jag hoppas att Chief Evertsson vet vad han sysslar med. Många nyfikna ögon följer detta kan jag lova. Det skall bli mycket intressant att se vilken spelaren är - om nu detta hemliga projekt går i hamn. Och jag välkomnar sannerligen en rutinerad pjäs...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster