Kempe klar för Leksand

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Kempe klar för Leksand

Inläggav hockey-professorn » ons mar 28, 2007 6:24 pm

hockey-professorn
Forumamatör
 
Inlägg: 2
Blev medlem: sön mar 04, 2007 12:29 pm

Inläggav friberg » ons mar 28, 2007 6:56 pm

jepp detta var ju roligt för honom ska bli kul att se mötena nu när leksand kommer ner hit å möter lakers samt se hur kempe agerar i leksands bås.
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav Sköna_Gröna » ons mar 28, 2007 7:29 pm

Intressant, om nu Kempe är klar för självaste Leksand. Hur kunde man då dissa honom så hårt i Lakers ?
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör
 
Inlägg: 212
Blev medlem: sön mar 18, 2007 10:15 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav buck » ons mar 28, 2007 7:32 pm

För att Leksand är ett hockeybockeylag... ;)


Skämt åsido, jag tror mycket väl att han kan lyckas bra i Leksand. Dock är väl traditionens makt för stor och leksand fortsätter att floppa.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Malul » ons mar 28, 2007 7:36 pm

drömde inatt att kempe var förbundskapten,alla klagade som fan på han att han tagit ut 2(!) lakersspelare i truppen trots att vi spelade i allsvenskan.minns dock inte vilka de var:)

han får en bra trupp att jobba med,det går nog bra för honom skall ni se..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Lakers00 » ons mar 28, 2007 7:37 pm

Sköna_Gröna skrev:Intressant, om nu Kempe är klar för självaste Leksand. Hur kunde man då dissa honom så hårt i Lakers ?


Det undrar jag också???????? Märkligt!! Men men det va väl något som skar sig.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav Primeau » ons mar 28, 2007 7:39 pm

Sköna_Gröna skrev:Intressant, om nu Kempe är klar för självaste Leksand. Hur kunde man då dissa honom så hårt i Lakers ?

Ingen större skillnad att coacha LIF eller VLH dessa dagar :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Malul » ons mar 28, 2007 7:41 pm

man måste bära knätoffsar på ett av jobben,enda skillnaden!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Primeau » ons mar 28, 2007 7:44 pm

Och gilla nyckelharpa.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Malul » ons mar 28, 2007 7:47 pm

och kunna ett ord,återtåg :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Primeau » ons mar 28, 2007 7:49 pm

Två ord: återtåg + knäckebröd
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav erok » ons mar 28, 2007 7:51 pm

Tycker vi döper om det till pendeltåg :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Alfie » ons mar 28, 2007 7:51 pm

Dom tänkte nog: Ja, han har ju tränat Växjö Lakers, så han är nog antagligen as grym!
- VÄXJÖ LAKERS OLÉ OLÉ OLÉ -
Användarvisningsbild
Alfie
Forumentusiast
 
Inlägg: 310
Blev medlem: ons jul 12, 2006 12:40 pm
Ort: Växjö såklart

Inläggav Kungen » tor mar 29, 2007 10:04 am

finns det någon officiell nyhet om detta ?
Hittar inget på Leksand Stars hemsida till excempel.....
Kungen
Forumamatör
 
Inlägg: 88
Blev medlem: sön dec 22, 2002 11:47 pm

Inläggav Xoogman » tor mar 29, 2007 11:43 am

friberg skrev:jepp detta var ju roligt för honom ska bli kul att se mötena nu när leksand kommer ner hit å möter lakers samt se hur kempe agerar i leksands bås.


Tror nog han kommer vara den han alltid har varit med möjligtvis vissa förändringar av det han har lärt sig under resan från åren i Skövde till Leksand.

Han kommer säkerligen inte låta sig påverkas av att någon sportchef talar om för han hur laget skall spelas på isen.

Var sak har sin plats på hyllan.
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast
 
Inlägg: 264
Blev medlem: fre apr 12, 2002 9:48 pm
Ort: Skövde

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tor mar 29, 2007 12:51 pm

Känns nog som Tomas Jonsson kommer " leda" laget och Kempe assistera, även om det officiellt sett kanske blir delat ledarskap.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav kobe71 » tor mar 29, 2007 2:07 pm

Tror inte Kempe kommer att fullfölja säsongen i Leksand.
Han är säkert en bra tränare, men att coacha ett lag kan han inte.
Har sagt det tidigare dåligt med timouter vid underläge, coachar sällan de tongivande i laget lite mer än de lite sämre för dagen.
Stjärnor vill ha mycket speltid och med det får de en bättre chans att visa vad de går för.
Kempes filosofi var att alla skall ska spela lika mycket, det håller inte på denna nivån.
Det kommer att bli hans fall i Leksand, det är jag övertygad om.
Dom kommer käka upp honom!
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav alfax » tor mar 29, 2007 2:18 pm

kobe71 skrev: coachar sällan de tongivande i laget lite mer än de lite sämre för dagen.
Stjärnor vill ha mycket speltid och med det får de en bättre chans att visa vad de går för.
Kempes filosofi var att alla skall ska spela lika mycket, det håller inte på denna nivån.

kobe 71:Du och jag är helt överens ,inte alltid men i detta fallet :lol:
Och i detta ligger säkerligen varför en spelare lämnade laget.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » tor mar 29, 2007 2:52 pm

Intressanta frågeställningar hockeykamrater. Även jag har hört samma sak nämligen. Spelaren ifråga, och det är väl inget att hymla om, är Brandon Nolan. Nolan skall ha ifrågasatt Kempes hockey-/tränarfilosofi i och med att han, enligt egen uppfattning, matchades alldeles för sparsamt. Kempe skall då ha sagt till Nolan att i mitt lag så spelar alla på lika villkor och skall också därför få lika mycket speltid. Nolan delade inte den uppfattningen och lämnade därför Växjö Lakers. Varför ta hit en (scoutad?) spelare från andra sidan pölen och matcha denna på samma villkor som spelarna i en tredje-/fjärdefemma. Märkligt. Spetskompetens skall ju matchas frekvent - annars så är det väl ingen mening att slänga iväg en massa dyra penningar.

Att Nolan skulle ha varit en osocial streber och en glidare stämmer inte överens med den utsago som nu börjar komma fram. Vilken version som stämmer får de lärda tvista om. Nolan lämnade ju Växjö Lakers lite med svansen mellan bena. Oförtjänt med kritik - ja kanske. En sak är dock säker, att juniormatchning, och alla ska spela lika mycket håller definitivt inte på denna nivån. Det trodde jag var lika självklart som att man som tränare scoutar sina motståndare på video.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav alfax » tor mar 29, 2007 3:45 pm

C70: exakt vad jag också hört i fallet Nolan.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Xoogman » tor mar 29, 2007 4:53 pm

Ja, jag vet ju inte vad ni har hört för versioner om saken, men personligen så verkar det mycket underligt om TK hade sagt något som ni påstår.
Visst har han säkert sagt att alla spelar på lika villkor.
Vilket torde betyda att de bästa spelar enligt hans mening, men att man sedan går runt på så mycket folk som möjligt under ett seriespel är väl dock naturligt.
Ser ni till andra spelare så har väl somliga fått mer speltid än andra i vissa moment så som i powerplay och boxplay antar jag.
Vill man få mycket speltid så gäller det väl att visa att man är värd det antar jag. Det duger knappast att be om det med hänvisning att man kommer från andra sidan pölen.
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast
 
Inlägg: 264
Blev medlem: fre apr 12, 2002 9:48 pm
Ort: Skövde

Inläggav Räven » tor mar 29, 2007 6:03 pm

Ett tag var det minustecken angående Everstsson, nu verkar ni ha sprungit i garderoben för att leta fram eventuella fel på Kempe. Det är få som kommer fram till något som ligger i närheten av sanningen. Själv har jag lagt det till historien, ingen mening att lägga energi på något som man inte kan förändra eller påverka.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Dragkampslakej » tor mar 29, 2007 10:56 pm

Önskar Kempe lycka till i Leksand och vad beträffar spelare kontra Kempe kontra Evertsson är nog ingen oskyldig och som Räven skriver heter coachen nu Jan Karlsson och det andra tillhör historien och är nog ingen mening att älta längre i alla fall inte i nya trådar.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav NEDOMANSKY » fre mar 30, 2007 12:41 am

Om man ser till den avslutande halvan av Serien så måste man väl ändå anse att KEMPEMOS matchade De tongivande, särskilt i PP.
Att så inte var fallet i början är mer naturligt eftersom det vid denna tidpunkt inte är lika tydligt och spelare bör få chansen att visa vad De går för.

Vad gäller Nolan så ligger det som nämts med största sannolikhet en eller två hundar begravda, att Kempe skulle skickat en Spelare av den anledningen och senare själv falla för Everts Yxa förefaller mindre troligt, Jag tror att det var samma Bödel i bägge fallen.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Lakers18 » fre mar 30, 2007 9:11 am

Ock som vanligt hugger du på Evert utan till att ens känna till sanningen. Det som C70 och Alfax nämner är nått som även jag känner till. Men i november var situationen en annan och Brandon valde att sticka hem, han kunde inte acceptera att spela under en coach som inte utnyttjade resurserna maximallt och som spelade för att vinna alltid. Vi kommer tyvärr nog aldrig se en så pass bra spelare som Brandon i laget igen.

TK är ingen ängel och Evert är ingen djävul som du vill låta påskynda.
Lakers18
Forumamatör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tis mar 06, 2007 6:13 pm

Inläggav Coffe #800 » fre mar 30, 2007 4:31 pm

Lycka Till Kempe !!! .
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Inläggav NEDOMANSKY » lör mar 31, 2007 2:32 am

Får väl gratulera Lakers 18 till hela sanningen då!, tycker INTE att Kempe är/var någon Ängel(framgår av tidigare kritiska inlägg angående hans styrspel bl.a), inte heller att Evert är en Djävul(som han själv nämner i senaste intervjun, så får avlönade personer inom Hockey lära Sig att ta kritik), Sen är det väl så att Evert Är/Var Sportsligt ANSVARIG vilket innebär att han ansvarar för De beslut som tas i klubben angående Spelare/tränare/organisation, Evert uttalade Sig tydligt om Nolans svagheter(antingen talade Evert då sanning eller ljög han).

Att Nolan bitvis var lysande döljer inte det faktum att han även bitvis var direkt usel, Han hade Spetskompetens men var ojämn, tycker nog att Kempemos gav Nolan chansen.

OM Nolan skulle vara den bästa i Lakers kommande Hockeyhistoria så är det bara att vänja Sig vid en mittenplacering i Allsvenskan, Nolan var bra men inte så bra enligt Mig.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav kobe71 » lör mar 31, 2007 7:26 am

Det alfax och c70 nämner har jag också hört från säkra källor.
Sen kan man jämställa Karjalainen med Nolan två sk stjärnor på denna nivån som vill ha mycket speltid för att få sin chans att visa vad de går för. Karjalainen fick sin till slut, men inte nolan i mitt tycke.
Kvalitén fanns, därmed inte sagt att han skulle bli bäst i laget med mer speltid, men mycket mer tongivande.
Betalar klubben så mycket pengar för de sk. stjärnorna, ska de ha så ska de uttnytjas maximalt, om de spelar bra vill säga.

Sen är jag förbaskat trött på dessa pekpinne inlägg, exempelvis ditt dragkamplakej, vill vi älta, spekulera för få fram sanningen är det vår fulla rätt att skriva det här.
Passar det inte, kommentera inte, stick ut och dra lite rep istället!
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav Loseddos » lör mar 31, 2007 8:48 pm

kobe71: Tagga ner ett par hekto va... Självklart får ni älta och tjafsa, men då får ni nog fan räkna med att folk tycker ni är tröttsamma med ert gnäll med. Så funkar det.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav kobe71 » lör mar 31, 2007 10:18 pm

Du din rymdmupp, ni får vara hur trötta ni vill.
Ditt inlägg tillför lika lite dragkamparns, tycker ni inte att det vi skriver är relevant , skit i att kommentera det då.
Så är allt frid o fröjd.
Jag trackar inte ner på någon om inte jag tycker som den.
Sköt ditt så sköter jag mitt!
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav Loseddos » sön apr 01, 2007 10:20 am

Hahahaha! Ja jävlar.. det var det roligaste jag läst på länge... Motsägelse efter motsägelse.

Jag tyckte bara du skulle tagga ner. Men nu ska jag nog klaga på allt du skriver med all ork jag kan lägga på det. Vilket skämt....
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Dragkampslakej » sön apr 01, 2007 3:36 pm

Sen är jag förbaskat trött på dessa pekpinne inlägg, exempelvis ditt dragkamplakej, vill vi älta, spekulera för få fram sanningen är det vår fulla rätt att skriva det här.
Passar det inte, kommentera inte, stick ut och dra lite rep istället![/quote]

Du kan älta och spekulera hur mycket du vill, sanningen vet ändå bara de inblandade personerna och den lär vi aldrig få reda på. Jag pekpinnade ingen utan gav min syn på saken liksom du ger din utan några påhopp på dig.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Putte#24 » mån apr 02, 2007 2:42 pm

Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav serra » mån apr 02, 2007 3:11 pm

"- Tomas har under sina år som tränare i Skövde och nu närmast i Växjö gjort ett fantastiskt bra jobb med sitt moderna ledarskap"

Moderna???????
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav NEDOMANSKY » mån apr 02, 2007 4:58 pm

Lita inte på allt som Evert säger Serra :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster