Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » fre dec 02, 2022 8:30 pm

Vill bara lägga till att jag alltid betonar ömsesidigheten i relationen spelare/klubb. Vill inte GlennG fortsätta representera VLH måste en lösning hittas.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » fre dec 02, 2022 8:43 pm

Så länge han gör sitt bästa så bryr jag mig inte. Tänker att han vill väll vinna, därför han spelar hockey?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » fre dec 02, 2022 9:36 pm

bratsson skrev:Så länge han gör sitt bästa så bryr jag mig inte. Tänker att han vill väll vinna, därför han spelar hockey?


Jag är inte orolig för att han inte ska göra sitt bästa. Men kommer kalla honom för Glenn-Babianröv från och med nu. Är det minsta vi kan göra. :clap:

Tar Babianröverna dansken också så kan de få Glenn direkt :clappy:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » lör dec 03, 2022 12:14 am

Och de kan få en hink med puckar på köpet. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » lör dec 03, 2022 12:22 am

Det är för jäkla trist när sådant här läcker ut så tidigt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » lör dec 03, 2022 12:32 am

Vem läcker och varför (om det är helt klart)?

Då är det ju inte för att trissa buden - det blir ju bara kontraproduktivt för alla parter…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » lör dec 03, 2022 1:06 am

Babianrövarna läcker skulle jag tro. Kanske för att kolla av möjlighet att få loss Glenn tidigare.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » lör dec 03, 2022 1:20 am

Ja, och höja moralen hos klubb och supportrar. Örebros spel gläder ju bara motståndarna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav steve_saviano_theking » lör dec 03, 2022 8:10 am

Tror ni inte Örebro medvetet har läckt ut det här, för att få loss Glenn redan denna säsongen? Som de gjorde med Kovacs för några år sedan.

Sen märker man ju att det är nya tider för oss ekonomiskt, när vi var nya i SHL hade vi inte backa ur en sån här förhandling mot ett annat SHL-lag, ni minns väl när vi värvade Holös?
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » lör dec 03, 2022 8:16 am

Jo, precis som StenHårt skriver ovan. Mina synpunkter var bara tillägg till det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » lör dec 03, 2022 9:02 am

Ja, helt klart stör en sådan här sak Lakers en aning. Även om spelare ser om sitt hus (det vet alla om internt) så är det en annan sak när det så tidigt läcker ut.

Mitt tips är att Glenn spelar i Örebros offensiva första kedja nästa år men att han kommer att gå tillbaka i sin utveckling efter flytten och inte leverera som tänkt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » lör dec 03, 2022 10:04 am

Låt Glenn göra som han vill! Jag älskar hans stil, men har han redan nu signat, då är huvudet på annat ställe - släpp eller ha honom på läktaren tills någon annan blir skadad.

Örebro verkar ha stora problem internt, men inte så konstigt när de har Bengtzen som sportchef. Han är ju Karlskoga i hela hjärtat och avskyr egentligen Örebro som pesten, kanske de ha fått sin perfekta Trojanska häst?

Bengtzen har alltså lånat in Rihards Marenis från MoDo för att han inte platsar i deras lag längre... Skickar ju inga bra signaler haha
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » lör dec 03, 2022 10:11 am

Ja, ömsesidigheten är kolossalt viktih som jag skrev ovan. Låt GlennG bestämma själv. Är han beredd att offra hörntänderna för VLH resten av säsongen så är det bara att köra på. Vid minsta tveksamhet bör vi låta honom gå. Man vinner inte Guld med spelare som har fokus på nästa säsong eller känner sig kluvna i sin lojalitet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » lör dec 03, 2022 10:48 am

steve_saviano_theking skrev:Tror ni inte Örebro medvetet har läckt ut det här, för att få loss Glenn redan denna säsongen? Som de gjorde med Kovacs för några år sedan.

Sen märker man ju att det är nya tider för oss ekonomiskt, när vi var nya i SHL hade vi inte backa ur en sån här förhandling mot ett annat SHL-lag, ni minns väl när vi värvade Holös?
Nja, vi har nog backat i många förhandlingar när priset skenar.
Ex släppte vi ju Alexander J som var en spelare som var tänkt som kultiurbärare vid sidan om Josen. Men när Fbk ökade budet med 100 000 i månaden så var det bara att gratulera Alex.
Dock tror jag att han ibland funderat över hur det blivit om han stannat kvar…?

I vissa fall (ex Holös) så var vi i akut behov av förstärkning på backsidan men då handlade det om överlevnad och då gav vi oss inte!

Nu står och faller vi inte på något sätt med Glenn (även om jag gillar honom skarpt) så om Örebro bjuder ohemult mycket pengar så… tack och hej!
Återstår att se om han blir en ny Alex…?

Samtidigt vet vi att även Koivisto drar nästa år och att Engsund kommer från Luleå så det är ju så här det funkar - tyvärr…
Senast redigerad av Härmapan lör dec 03, 2022 12:18 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » lör dec 03, 2022 12:03 pm

Som läget är nu är det nog vettigt att låta honom gå för en bra övergångssumma och sen värva nytt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Aleks » lör dec 03, 2022 12:50 pm

Det här att vi backar i förhandlingar stämmer nog inte. Vi har knappast lägre budget nu än i början av SHL-äventyret. Skillnaden är väl hur vi fördelar pengarna. De första säsongerna behövde vi, likt IKO nu, lägga mer för att få en topp som skulle "rädda" oss. Dessutom sågs vi som en liten haj bland stora och behövde krydda lönen mer för att det skulle tippa över i förhandling.

Från att vi stabiliserat oss som toppklubb känns det som att vi nästan aldrig hugger på de största namnen inför säsong om det inte finns en given Växjö-koppling. Vi satsar istället på en trupp med rollspelare som håller hög nivå på det de ska göra. Under säsongen har det däremot kryddats lite när möjlighet funnits.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tis dec 13, 2022 8:14 pm

HV öppnar plånkan och panikvärvar igen!

Måste vara dyraste truppen i historien som ligger så långt ned i tabellen
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » ons dec 14, 2022 12:26 am

Jag tror HV värvar sig bort från kvalet trots allt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » ons dec 14, 2022 8:56 am

Märkligt, när det börjar gå någorlunda bra för dem så ska dom ha in nytt folk som kan sabba sammanhållningen i laget.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » ons dec 14, 2022 12:56 pm

De behöver ta in folk. Standarden på vissa pjäser har varit anskrämlig.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » ons dec 14, 2022 1:23 pm

Redan när de annonserade att Miele skulle vara ledande center drog jag öronen åt mig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Aleks » fre dec 16, 2022 6:27 pm

Glens nya lön i Örebro ska enligt SMP ligga på 165 000 kr/mån. Helt rimligt för hans kaliber.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » fre dec 16, 2022 7:05 pm

Aleks skrev:Glens nya lön i Örebro ska enligt SMP ligga på 165 000 kr/mån. Helt rimligt för hans kaliber.


Jag tror de har snurrat till det lite. Får inte alls ihop deras siffror.

” Nu avslöjar Sportbladet mer kring detaljerna i det nya avtalet. Det ska vara på fyra säsonger och ger totalt cirka 2,5 miljoner kronor. Det skulle innebära en månadslön på 165 000 kronor för forwarden.”

Tycker Smålandsposten måste förklara lite vad de skriver egentligen. Vanligtvis skrivs kontrakt på tio månader. De skriver 2,5 miljoner totalt. Men borde stå per år?
Sedan är frågan hur de får det till 165000. Efter skatt? Då ligger lönen på 250 eller 200 beroende om det är tio eller tolvmånaders. Jag litar inte alls på en enda nuffra här.

EDIT: Såg att Sportbladet har nu ändra sin grafiska bild med Glenn från 2,5 miljoner till 8 miljoner. Är mer rimligt
, men MinHockey verkar inte ha ifrågasatt om det stämmer som de skriver. Journalistiken är miserabel numera. Bara copy-and-paste journalister. Aftonbladet hockeyreportage är ett skämt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Aleks » fre dec 16, 2022 10:38 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:Glens nya lön i Örebro ska enligt SMP ligga på 165 000 kr/mån. Helt rimligt för hans kaliber.


Jag tror de har snurrat till det lite. Får inte alls ihop deras siffror.

” Nu avslöjar Sportbladet mer kring detaljerna i det nya avtalet. Det ska vara på fyra säsonger och ger totalt cirka 2,5 miljoner kronor. Det skulle innebära en månadslön på 165 000 kronor för forwarden.”

Tycker Smålandsposten måste förklara lite vad de skriver egentligen. Vanligtvis skrivs kontrakt på tio månader. De skriver 2,5 miljoner totalt. Men borde stå per år?
Sedan är frågan hur de får det till 165000. Efter skatt? Då ligger lönen på 250 eller 200 beroende om det är tio eller tolvmånaders. Jag litar inte alls på en enda nuffra här.

EDIT: Såg att Sportbladet har nu ändra sin grafiska bild med Glenn från 2,5 miljoner till 8 miljoner. Är mer rimligt
, men MinHockey verkar inte ha ifrågasatt om det stämmer som de skriver. Journalistiken är miserabel numera. Bara copy-and-paste journalister. Aftonbladet hockeyreportage är ett skämt.


Då kan jag förstå att Lakers passade på honom även om han helt klart har potential att prestera vad lönen säger.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » sön dec 18, 2022 8:15 am

Bröderna Davidsson lämnar HV. Helt korrekt i mitt tycke. De är inte SHL-spelare. Får se om de kan prestera i SM-liiga. AS är nog deras nivå.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Kloker » sön dec 18, 2022 4:25 pm

IKO signar Karlqvist på ytterligare fem år. Ett kontrakt värt 18 miljoner. 300 tusen i månaden. Känn ingen press pajk...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » sön dec 18, 2022 5:40 pm

Kloker skrev:IKO signar Karlqvist på ytterligare fem år. Ett kontrakt värt 18 miljoner. 300 tusen i månaden. Känn ingen press pajk...
Hellre stjärna i ett bonngäng än bonne i ett stjärngäng , eller hur det nu var . Jag gillar både IkO och Karlkvist men det jag funderar på är hans ambitioner med hockeyn , vill han inte vinna något , är pengar det ända som räknas? Han hadde ju fått kanskecinte lika mycket men änndå fan så mycket pengar även i ett topplag .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » mån dec 19, 2022 4:38 pm

Samtidigt är det en intressant tanke - vart tar karln vägen om Oskarshamn degraderas i vår (vilket är fullt möjligt). Kanske en 50% risk (ett ligalag kan generellt aldrig nå en risknivå över 50% då 50% alltid reserveras Loosers HC).
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » mån dec 19, 2022 4:55 pm

Han har självklart nedflyttningsklausul. Och om han mot all förmodan inte skulle ha det så vill nog inte IKO ta hans lönekostnad i AS, Ömsesidigheten är viktig inom hockeyn då vi inte har övergångssummor att lusta efter så som gräsätarna.

Och din riskanalys är helt korrekt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » tis jan 10, 2023 2:28 pm

Det här med att hjälpa HV71 och Tingsryd. Jag gillar det inte.
Ludvig Claesson skickas till TAIF på lån.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » tis jan 10, 2023 4:27 pm

bratsson skrev:Det här med att hjälpa HV71 och Tingsryd. Jag gillar det inte.
Ludvig Claesson skickas till TAIF på lån.
Håller med. I Claessons fall ser jag dock ett syfte, vi får mer istid till en av våra egna under säsongen. I Åhmans fall spelade han upp HV efter att vår säsong var avslutad, visserligen skedde registreringen innan slutspelet, precis som att vi fick Larsson dubbelreggad. Men det kan aldrig kännas klockrent med dessa samarbeten, däremot gillar jag bytet med SSK.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Andra lags Silly Season

Inläggav Dannedd » tis jan 10, 2023 11:32 pm

#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons jan 11, 2023 10:48 am

bratsson skrev:Det här med att hjälpa HV71 och Tingsryd. Jag gillar det inte.
Ludvig Claesson skickas till TAIF på lån.


Hmm håller inte med.

Det med Åhman och HV var bara skumt, men att ha utbyte med Tingsryd borde vara bra. Det är dags att släppa det som varit, TAIF kommer aldrig nå SHL, de vet om att vi är helt enkelt för stora numera. Det har gått TRE SM-Guld sedan sist. TRE!!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » ons jan 11, 2023 11:08 am

Svartvadet skrev:
bratsson skrev:Det här med att hjälpa HV71 och Tingsryd. Jag gillar det inte.
Ludvig Claesson skickas till TAIF på lån.


Hmm håller inte med.

Det med Åhman och HV var bara skumt, men att ha utbyte med Tingsryd borde vara bra. Det är dags att släppa det som varit, TAIF kommer aldrig nå SHL, de vet om att vi är helt enkelt för stora numera. Det har gått TRE SM-Guld sedan sist. TRE!!
Jo men det hade varit så gott om dom åkte ner ett steg till.

Men ja, det är bra för Växjös spelare att ha så nära till den hockeynivån. Hellre Troja men dom är ju klappkassa.
Nybro kanske blir nästa samarbete? Kalmar och Nybro sloss väl om uppflyttning till allsvenskan va?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » ons jan 11, 2023 11:28 am

Släpp tjatet om Tingsryd. Känns ju löjligt att hålla på att trilskas med ett lag som ev snart ligger i div 1. Vi leder SHL. Låt dom låna spelare. Tids nog kommer det att svänga i opinionen nere i den hålan också. Men det är en ny generation som måste växa upp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 13 gäster