Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons aug 23, 2023 10:43 pm

Evertsson är ju ett geni dock!! Han spelar schack med hela SHL. Först går MoDo ut och säger "vi tackade nej" - de börjar svaja lite hos SAIK. Sedan kommer han, med en dolkstöt och ringer någon snubbe och visar ett SMS som kommer kosta SAIK:

1. Sin heder som klubb
2. 1 mkr i sign-on
3. Spelare av hög kvalité i en redan skral marknad

Ett sant genidrag, exemplariskt utfört dessutom.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » tor aug 24, 2023 7:43 am

Svartvadet skrev:Evertsson är ju ett geni dock!! Han spelar schack med hela SHL. Först går MoDo ut och säger "vi tackade nej" - de börjar svaja lite hos SAIK. Sedan kommer han, med en dolkstöt och ringer någon snubbe och visar ett SMS som kommer kosta SAIK:

1. Sin heder som klubb
2. 1 mkr i sign-on
3. Spelare av hög kvalité i en redan skral marknad

Ett sant genidrag, exemplariskt utfört dessutom.
Verkligen.
Evertsson har ju som mantra att inte uttala sig om spelare som inte spelar för Växjö Lakers. [emoji28]

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » tor aug 24, 2023 10:59 am

bratsson skrev:
Svartvadet skrev:Evertsson är ju ett geni dock!! Han spelar schack med hela SHL. Först går MoDo ut och säger "vi tackade nej" - de börjar svaja lite hos SAIK. Sedan kommer han, med en dolkstöt och ringer någon snubbe och visar ett SMS som kommer kosta SAIK:

1. Sin heder som klubb
2. 1 mkr i sign-on
3. Spelare av hög kvalité i en redan skral marknad

Ett sant genidrag, exemplariskt utfört dessutom.
Verkligen.
Evertsson har ju som mantra att inte uttala sig om spelare som inte spelar för Växjö Lakers. [emoji28]

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
Fast i det här fallet hade väl Aftonbladet snokat reda på fakta och ringt Evertsson?

Det väl inte han som ”läckte” utan han bekräftade väl bara det de redan visste!

Sen hade hade väl ingen som helst anledning att ljuga för att rädda saiks anseende
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » tor aug 24, 2023 12:16 pm

Härmapan skrev:
bratsson skrev:
Svartvadet skrev:Evertsson är ju ett geni dock!! Han spelar schack med hela SHL. Först går MoDo ut och säger "vi tackade nej" - de börjar svaja lite hos SAIK. Sedan kommer han, med en dolkstöt och ringer någon snubbe och visar ett SMS som kommer kosta SAIK:

1. Sin heder som klubb
2. 1 mkr i sign-on
3. Spelare av hög kvalité i en redan skral marknad

Ett sant genidrag, exemplariskt utfört dessutom.
Verkligen.
Evertsson har ju som mantra att inte uttala sig om spelare som inte spelar för Växjö Lakers. [emoji28]

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
Fast i det här fallet hade väl Aftonbladet snokat reda på fakta och ringt Evertsson?

Det väl inte han som ”läckte” utan han bekräftade väl bara det de redan visste!

Sen hade hade väl ingen som helst anledning att ljuga för att rädda saiks anseende
Ja antingen Evertsson eller agenten. Agenten har inget att vinna på det?Bild

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » tor aug 24, 2023 1:48 pm

Örebro hade ju också varit inblandade då det känns som att någon reporter snokat reda på detta. Snubben var ju på marknaden förra sommaren och det lär ju de flesta insatta varit medvetna om - det lär ju inte ha varit hemligt!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » tor aug 24, 2023 2:01 pm

Härmapan skrev:Örebro hade ju också varit inblandade då det känns som att någon reporter snokat reda på detta. Snubben var ju på marknaden förra sommaren och det lär ju de flesta insatta varit medvetna om - det lär ju inte ha varit hemligt!
Det hemliga var ju att han bröt påskrivet kontrakt för att vara kvar i KHL för pengarnas skull. Han kunde alltså bryta sitt kontrakt, visserligen förlora pengar på det, men lämna Ryssland.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » tor aug 24, 2023 4:04 pm

bratsson skrev:
Härmapan skrev:Örebro hade ju också varit inblandade då det känns som att någon reporter snokat reda på detta. Snubben var ju på marknaden förra sommaren och det lär ju de flesta insatta varit medvetna om - det lär ju inte ha varit hemligt!
Det hemliga var ju att han bröt påskrivet kontrakt för att vara kvar i KHL för pengarnas skull. Han kunde alltså bryta sitt kontrakt, visserligen förlora pengar på det, men lämna Ryssland.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
Jo, men typ ALLA sportchefer visste säkerligen att han var fri och letade ny klubbadress förra sommaren (hans agent bjöd väl it honom till typ alla klubbar). Vilket ju även givetvis innebär att han inte hade något gällande kontrakt med Putin då!

Inget av detta kan ju varit hemligt…? Det måste ju även saik ha kännt till!

. Sen att Växjö vann dragkampen och att han sen backade är ju en annan sak!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3304
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » tor aug 24, 2023 4:09 pm

Verklig karatehockey nu, vore ju om Chefen plockade in AGOSTINO för en billig peng - nu när SAIK redan betalar halva kontraktet :mrgreen:

# Ligans coolaste sportchef :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1633
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » tor aug 24, 2023 6:15 pm

Härmapan skrev:
bratsson skrev:
Härmapan skrev:Örebro hade ju också varit inblandade då det känns som att någon reporter snokat reda på detta. Snubben var ju på marknaden förra sommaren och det lär ju de flesta insatta varit medvetna om - det lär ju inte ha varit hemligt!
Det hemliga var ju att han bröt påskrivet kontrakt för att vara kvar i KHL för pengarnas skull. Han kunde alltså bryta sitt kontrakt, visserligen förlora pengar på det, men lämna Ryssland.

Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
Jo, men typ ALLA sportchefer visste säkerligen att han var fri och letade ny klubbadress förra sommaren (hans agent bjöd väl it honom till typ alla klubbar). Vilket ju även givetvis innebär att han inte hade något gällande kontrakt med Putin då!

Inget av detta kan ju varit hemligt…? Det måste ju även saik ha kännt till!

. Sen att Växjö vann dragkampen och att han sen backade är ju en annan sak!
Ja det hemliga var att han bröt kontraktet för pengars skull som jag fattat det. Inte att han blev tvingad kvar av sin nuvarande KHL-klubb.


Skickat från min Pixel 7 Pro via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » mån aug 28, 2023 4:47 pm

Saxat från Skellefteå's forum Northpower.nu;

"/../ Erwynn wrote: ↑
nr86 wrote:
ante08 wrote: ↑AIK har bjudit in årskortsägare och medlemmar till ett möte ikväll för att svara på frågor om Kenny Agostino.
Dom hoppas kunna besvara frågor och funderingar, och att vi därefter tillsammans kan se börja se framåt.
Låter väldigt bra!
Hoppas vi får lite mer på fötterna hur förhandlingen gått i och med att kontraktet bröts. Hur ser budgeten ut nu? osv
Utöver härvan med Agostino har man budgeterat för 4-5 miljoner in från NHL. Ser ut att bli noll för tillfället. Ingen bra start budgetmässigt på säsongen.
Hur kan man budgetera med NHL-pengar innan man med säkerhet vet att någon ska dit och har blivit kontrakterad? /../"

------

# Så här ser det ut när man glömt sätta på snökedjorna :mrgreen:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1633
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » mån aug 28, 2023 7:15 pm

Towen skrev:Saxat från Skellefteå's forum Northpower.nu;

"/../ Erwynn wrote: ↑
nr86 wrote:
ante08 wrote: ↑AIK har bjudit in årskortsägare och medlemmar till ett möte ikväll för att svara på frågor om Kenny Agostino.
Dom hoppas kunna besvara frågor och funderingar, och att vi därefter tillsammans kan se börja se framåt.
Låter väldigt bra!
Hoppas vi får lite mer på fötterna hur förhandlingen gått i och med att kontraktet bröts. Hur ser budgeten ut nu? osv
Utöver härvan med Agostino har man budgeterat för 4-5 miljoner in från NHL. Ser ut att bli noll för tillfället. Ingen bra start budgetmässigt på säsongen.
Hur kan man budgetera med NHL-pengar innan man med säkerhet vet att någon ska dit och har blivit kontrakterad? /../"

------

# Så här ser det ut när man glömt sätta på snökedjorna :mrgreen:


De tvingas snart gå ihop med Björklöven för att överleva. KENTTÄ skulle aldrig gjort så många nybörjarmisstag.


Kenny Agostino gick från nysignad stjärna till att stå utan kontrakt, på mindre än två dygn. Hur ser du på Skellefteås hantering av hela soppan med värvningen från KHL?
JOHAN SVENSSON

– Först och främst så är det känsligt och extremt komplext. Det finns mycket åsikter och hur man än vänder, vrider och tycker så kommer jag inte ifrån att jag tycker Skellefteå från första till sista stund var naiva. Ett bättre ord kan jag inte hitta. Det som förvånar mig är att en klok man som Erik Forssell utsatte sig för det här. Att han ens tog risken. Detta utan att ens väga in det faktumet att Agostino tackade nej till SHL i mars 2022 för att den ekonomiska skillnaden var för stor. Vad hade de ens förväntat sig? Trodde de att det inte skulle bli liv i luckan? Då har man verkligen inte haft örat mot rälsen sedan den 24 februari 2022. Det här blir någonstans en indikation om att det kommer vara i stort sett omöjligt att plocka in någon spelare som spelade KHL-hockey 22/23. Av något underlig anledning är det dock ”accepterat” att man gjorde det i mars 2022 för att ”avsluta säsongen”. Det köper jag dock inte alls om man nu ska tycka och tänka kring det. För mig är det exakt samma skrot och korn som de som valde att spela ut längre kontrakt än så. Det blir godtyckligt för när det är okej att spela ut ett kontrakt.

Till frågan då om Skellefteå och deras hantering. Ja, från 16.00 i måndags till 16.10 i onsdags så hann alltså Agostino vara en Skellefteåspelare. Man kan ju direkt konstatera att han aldrig någonsin kommer bli miljonär så snabbt som han blev de 48 timmarna och 10 minuterna. Den veckolönen är i klass med de mest välbetalda i Premier League. Sedan måste jag ändå säga att Skellefteå insåg rätt snabbt var det skulle ta vägen när det väl kom upp till ytan. De första artiklarna med hans nej tack för pengarna i KHL jämfört med Växjö, till att brytningen var officiell tog mindre än sex timmar. Skellefteå la sig platta och när man gör det, tar den ekonomiska smällen, så har jag svårt att gå igång något ytterligare. Då insåg man sitt misstag, man tog till sig av kritiken, och löste problemet. Tråkigt att Erik Forssell behövde bränna över en miljon av spelarbudgeten på ingenting. Men så är det väl ibland. Frölunda bränner pengar på Ryan Lasch och Purre Carlsson, Oskarshamn bränner pengar på Joe Cannata och John Dahlström. För något år sedan brände Malmö flera miljoner på att Oscar Alsenfelt inte skulle vara där. Jag återkommer dock hela tiden till ordet för att man ens gjorde det, och inte förstod stormen. Naivt. Extremt naivt!

ADAM JOHANSSON

– Pinsam. Det är nog första ordet som poppar upp i mitt huvud. Bevisligen hade klubben inte gjort en tillräckligt grundlig research för huruvida Agostino verkligen försökt ta sig ur sitt KHL-kontrakt och när uppgifterna om Växjös approach mot honom förra våren läckte ut gav det ett löjets skimmer över Skellefteå. Det är faktiskt förvånande att de inte väntade sig de reaktioner som nu blev, för det var uppenbart att många människor skulle ha svårt med en KHL-värvning till SHL efter Rysslands invasion av Ukraina, alldeles oavsett när kontrakten skrevs. Nu lade Skellefteå sig platt direkt när vi på Expressen och Aftonbladet även rapporterade om Agostinos samtal med Växjö ifjol och kontraktet var upplöst endast några timmar efter det, vilket självklart hedrar Skellefteå. De insåg sitt misstag och bad om ursäkt, det var givetvis det enda rätta i den situation de själva satt sig i.


Kenny Agostino-gate, om vi ska kalla den så, har dock solkat ned Skellefteå AIK och frågan är bara hur länge de kommer få leva med – och höra om – hur illa de skötte den här affären. I sportens värld glömmer man snabbt, men vissa gånger har motståndarsupportrar en förmåga att för evigt minnas när en rival gjort bort sig. Känslan är att det här är en sådan gång.

JENNIFER ENGSTRÖM

– Jag har haft svårt att acceptera svaren från klubben, att de inte hade all information om Agostino och hans tidigare dialog med andra svenska klubbar. Om så är fallet har de inte gjort sin research tillräckligt.

Situationen hade för övrigt inte ens behövt uppstå om inte Erik Forssell och Company kringgått sitt eget ställningstagande att inte värva spelare från KHL.

Jag tycker klubbens förklaringar känts mer som efterhandskonstruktioner, när man insåg att värvningen upprörde så mycket.

Agostino har av många målats upp som den stora boven i det hela, men jag tycker också man ska komma ihåg att han i slutändan var den som blev blåst på sitt kontrakt med Skellefteå - för att klubben inte kunde stå upp för valet de gjort. Oavsett vilken research de hade gjort.

Sen fanns det inget mer självklart än att de blev tvungna att bryta med honom. Allt annat hade varit orimligt.

SANNY LINDSTRÖM

– Jag blev förvånad att Skellefteå tog sig ut på den tunna isen och värvade en spelare som fullföljde hela säsongen i KHL i fjol. Det var, redan innan allt kring Kenny Agostino kom fram, ett risktagande sett till den tuffa kritik som man måste ha förutsett skulle komma.

När det sedan uppdagades att Agostino hade haft möjlighet att ta sig ut det kontrakt som han hävdade han satt låst i så var det ohållbart.

Skellefteå satt således i skiten och var tvungen att lösa det omgående. Det kostade en rejäl slant ekonomiskt men jag undrar hur mycket deras så väl ansedda varumärke tog skada av hela soppan. Helt ärligt så trodde jag nog att Erik Forssell var den sista sportchefen som skulle gå den vägen och blicka mot KHL.

Sedan säger värvningen av Kenny Agostino att Skellefteå är rejält desperata efter förstärkning.

Men nästa gång man värvar lär det inte vara från KHL.

Episka misstag som det här kommer vi aldrig glömma
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » tor sep 07, 2023 3:28 pm

Skellefteå har visst signat Dylan SIKURA (f), San Diego Gulls.

Dags för EVERTSSON att öppna SMS-loggen igen.. :roflol: :roflol:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1633
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 21, 2023 1:14 pm

Jayden Halbgewachs till frölunda. Rolig krydda om han spelar på torsdag och råkar göra självmål.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav DeLarge » tis nov 21, 2023 8:28 pm

Frölunda tar bara in massa Lakers-föredettingar... Strömwall, Lasch, Folin, Rydahl, Halberawwweeachs.. etc etc
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav DeLarge » tis nov 21, 2023 8:32 pm

Förövrigt Evertsson... ring PHIL KESSEL.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » fre dec 08, 2023 7:25 pm

Adam Brodecki till Frölunda. De fortsätter med gamla Växjöspelare.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » lör dec 09, 2023 5:32 pm

Herregud vilka pajaser det sitter ute på redaktionerna och gissar hockey https://hockeynews.se/articles/29442/


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » mån feb 19, 2024 5:43 pm

Skellefte' suger upp en 40-taggare från SSK (Markus ERIKSSON) - Och det heter att VI inte har någon juniorverksamhet? :mrgreen:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1633
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tis feb 20, 2024 9:47 am

Det som är sorgligt är att han alltid ansetts som för slö. Han har höga SHL-skills på allt annat. Tragiskt att han får göra debut som 39 åring.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » tis feb 20, 2024 10:17 am

Svartvadet skrev:Det som är sorgligt är att han alltid ansetts som för slö. Han har höga SHL-skills på allt annat. Tragiskt att han får göra debut som 39 åring.
Han var kung i Troja en gång i tiden


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » tis feb 20, 2024 1:41 pm

Jag undrar om det är tänkt att han ska ha en ledarroll utanför isen efter karriären, men man testar om han håller i SHL. Eller är det en storsponsor som gett honom ett civilt jobb och vill se honom i Saik? Annars en märklig värvning i mina ögon.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » lör mar 30, 2024 2:29 pm

Björn Karlsson tar tydligen över som tränare för IKO. VLHs tentakler finns överallt i hockeyvärlden. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » lör mar 30, 2024 7:21 pm

Varanen skrev:Björn Karlsson tar tydligen över som tränare för IKO. VLHs tentakler finns överallt i hockeyvärlden. :lol:

Ett extremt stort steg från div1, snudd på div2, till SHL.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » lör mar 30, 2024 11:12 pm

AS. Jag förstår att du förträngt att HV klamrade sig kvar. Det tänker jag också göra fram till premiären. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » sön mar 31, 2024 8:40 am

Haha, jag missade den lilla detaljen. :oops:
Hoppas det går bra för Björn i IKO, han hade otur som aktiv med alla hjärnskakningar, unnar honom verkligen framgång som coach.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » sön mar 31, 2024 4:54 pm

Och ALSENFELT som SC. Tror det kan bli bra. Lirade Oskar o h Björn samtidigt i Växjö? IKO blir en perfekt farmarklubb vid sidan av Nybro. Vår främsta farmarklubb kommer förstås alltid vara SAIK :mrgreen: :mrgreen:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1633
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav DeLarge » sön mar 31, 2024 8:59 pm

Towen skrev:Och ALSENFELT som SC. Tror det kan bli bra. Lirade Oskar o h Björn samtidigt i Växjö? IKO blir en perfekt farmarklubb vid sidan av Nybro. Vår främsta farmarklubb kommer förstås alltid vara SAIK :mrgreen: :mrgreen:


Ahrå både 2009/2010, 2010/2011 samt 2011/2012 innan Alsenfelt gick till MODO/Leksand säsongen 2012/2013
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » tis apr 16, 2024 8:04 am

Hade det inte varit för pappans orubbliga hat mot växjö Lakers så hade pojken ev spelat i SHL nu i en fjärdekedja i Lakers och varit rejält skolad nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk ProBild
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tis apr 16, 2024 8:28 am

Ouff, om ser stämmer att Karlkvist fått samma deg i Örebro som i IKO så har de fan laddat bössan däruppe! Engsund till HV känns också märkligt. Men Evert var kanske inte lika sugen i år eftersom Engsund fortsatte sin karriär som tvättäkta loser...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » sön apr 21, 2024 9:54 pm

Hardy ryktas till Skellefteå.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » sön apr 21, 2024 10:40 pm

Skellefteå släpper Granberg till oss för att ha utrymme till Hardy... No good.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6423
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » lör apr 27, 2024 9:52 am

Högberg till NHL = pyspunka på LHCs satsning. Han ersätter dom aldrig, LHC lär bli ett mittenlag nästa säsong också :D
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1017
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: jebbe och 1 gäst