Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » fre maj 06, 2022 9:00 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Stupet skrev:Theodor Johnsson klar för Malmö och sägs gå in i A-laget direkt som en av de 8 backarna. Skillnad på lag som satsar på unga talanger och lag som inte gör det. Eller kanske ska säga sportchefer som gör det.och inte gör det. Tror mycket väl att han spelar i JVM till jul. Tror dessutom att han inom en säsong kommer att vara en av topp 4 backar i Malmö. Blir så enormt trött på att Växjö inte har ett skit ambitioner att satsa på de unga. Finns både för och nackdelar med Evertsson. En klar nackdel är alla unga bra spelare som går förlorade.


TJ spelade ju i slutspelet och tycker faktiskt inte han var bra. Sedan ska ju unga spelare få göra misstag men känner inte att Evertsson kastar bort fler talanger än Frölunda som vi kan åkte ut mot.
Han gjorde bättre ifrån sig än flera andra utifrån vad man kan kräva. Har vi råd att kasta bort juniorlandslagsspelare ? Ja, tydligen. Till förmån för div backar från Kristianstad .


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » fre maj 06, 2022 10:38 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
Stupet skrev:Theodor Johnsson klar för Malmö och sägs gå in i A-laget direkt som en av de 8 backarna. Skillnad på lag som satsar på unga talanger och lag som inte gör det. Eller kanske ska säga sportchefer som gör det.och inte gör det. Tror mycket väl att han spelar i JVM till jul. Tror dessutom att han inom en säsong kommer att vara en av topp 4 backar i Malmö. Blir så enormt trött på att Växjö inte har ett skit ambitioner att satsa på de unga. Finns både för och nackdelar med Evertsson. En klar nackdel är alla unga bra spelare som går förlorade.


TJ spelade ju i slutspelet och tycker faktiskt inte han var bra. Sedan ska ju unga spelare få göra misstag men känner inte att Evertsson kastar bort fler talanger än Frölunda som vi kan åkte ut mot.
Han gjorde bättre ifrån sig än flera andra utifrån vad man kan kräva. Har vi råd att kasta bort juniorlandslagsspelare ? Ja, tydligen. Till förmån för div backar från Kristianstad .


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ajajaj, välja bort en juniorlandslagspelare från egna organisationen, för att i stället ta in en medelmåtta från HA/Division 1. Ibland förstår jag inte alls hur Växjö tänker.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1004
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » lör maj 07, 2022 12:03 am

Hade valt TJ alla dagar i veckan framför Krupic.
Jag förstår faktiskt inte varför Evertsson inte har någon ambition att satsa mer på våra egna juniorer. Och i detta fallet en spelare som är både ung och har talangen i sig och som troligen även kommer spela JVM. Det är ju tydligt att andra sportchefer i SHL ser detta men inte Evertsson. Så visst att Evertsson har hjälpt Växjö att ta 3 SM-Guld men när det kommer till att hjälpa juniorsidan så är han inte mycket att ha. Som sagt ska denna klubben någonsin kunna slusa juniorer upp till A-laget som många andra klubbar i hockeysverige gör så måste Evertsson bort först tyvärr.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » lör maj 07, 2022 6:39 am

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
Stupet skrev:Theodor Johnsson klar för Malmö och sägs gå in i A-laget direkt som en av de 8 backarna. Skillnad på lag som satsar på unga talanger och lag som inte gör det. Eller kanske ska säga sportchefer som gör det.och inte gör det. Tror mycket väl att han spelar i JVM till jul. Tror dessutom att han inom en säsong kommer att vara en av topp 4 backar i Malmö. Blir så enormt trött på att Växjö inte har ett skit ambitioner att satsa på de unga. Finns både för och nackdelar med Evertsson. En klar nackdel är alla unga bra spelare som går förlorade.


TJ spelade ju i slutspelet och tycker faktiskt inte han var bra. Sedan ska ju unga spelare få göra misstag men känner inte att Evertsson kastar bort fler talanger än Frölunda som vi kan åkte ut mot.
Han gjorde bättre ifrån sig än flera andra utifrån vad man kan kräva. Har vi råd att kasta bort juniorlandslagsspelare ? Ja, tydligen. Till förmån för div backar från Kristianstad .


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Tveksamt. Tycker inte han var så bra i slutspelet heller. Vad jag landar i är att TJ är ung och behöver speltid. Tror han att han kan få det i Malmö så är det ju bara att byta som alla andra spelare gör.
Hoppas det går bra för TJ och att han få spela mycket men tycker mer det är synd att han vill byta än att han slarvats bort.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » lör maj 07, 2022 12:40 pm

Vad snackar du om? Det är inte TJ som vill byta. Det är Evertsson som inte vill ha kvar honom (precis som med de flesta unga spelarna från vår organisation) och med tanke på att Malmö själva går ut med och säger att han är en av 8 backar i A-laget så kommer han garanterat få speltid. Skillnaden är bara att i Växjö så måste ordinarie spelare bli skadade innan man väljer att plocka in en junior. Det spelar ingen roll om en ordinarie spelare spelar uruselt här så får ändå inte en junis ta hans plats. I Malmö behöver han inte vänta på platsen. Den har han från start. Så tydligen ser Malmö något i TJ som inte Evertsson ser eller inte vill se.

Det som är så otroligt anmärkningsvärt i Växjö är att man varje år värvar in 15 åringar till sin egna klubb från andra klubbar (istället för att ta de 15 åringar som har gått hela vägen från hockeyskolan och utvecklats i Växjö) men trots att man värvar in dom man vill ha på hockeygymnasiet så är det få om ens någon som får chansen i A-laget. Och typ 0,1% som skriver kontrakt med A-laget. Det jag inte förstår är varför änns ta sig tiden till att värva in unga spelare från andra klubbar när du både har 15 åringar som redan finns i klubben (och som gärna går på HG i Växjö) och när ambitionen inte finns att någon av dessa ska ta en plats i A-laget? Och det visas varje säsongen att man hellre satsar på en spelare typ Krupic istället för att ta en ung spelare från de egna leden.
Växjö får en stämpel på sig som en klubb som inte satsar på sina egna juniorer utan hellre värvar in redan färidutvecklade spelare. Tänk dig själv att som 15 åring ha 3 papper framför dig om vilken gymnasie du ska gå på. 1. Växjö 2. Frölunda 3. Hv71. Pappret med Växjö går snabbt bort i det fallet tyvärr.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » lör maj 07, 2022 3:23 pm

Jag säger bara att jag inte tycker att han slarvas bort. Som du tycker.

Juniorer försvinner hela tiden och försvinner en så blir det plats för en annan. Sedan görs det misstag. Ibland sticker spelaren och ibland får de inte vara kvar. Vad som hände är inget jag hänger upp mig på. Kanske kunde han spelat istället för Krupic för han vara också ganska dålig i slutspelet men är det en roll han klarar och.vill ha? Tveksamt. Sedan är det inte samma sak vad Malmö säger och vad som blir verklighet. Jag hoppas bara att han får riktigt fin utveckling i Malmö och att han tar en plats i JVM..

Samma snack finns i andra klubbar. Hv hade ju Zion Nybäck som knappt fick spela där ett tag. Frölunda tappade Karl Henriksson och nu lämnar tex Theodor Niederbach för Rögle. Är inget unikt att unga spelare inte får den plats de behöver eller vill ha.

Hur ser Malmös åtta backar ut om du listar dem?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » lör maj 07, 2022 4:54 pm

Stupet har tyvärr rätt, är man ung talang och vill skjuta sin karriär i sank, eller i vart fall fördröja sin utveckling känns Växjö som ett lämpligt alternativ. Bara att kolla rena fakta hur många unga spelare Växjö fått fram till HA, SHL eller ännu högre. Knappt en enda, någonsin. Calle Rosén är väll det klart lysande undantaget, har Växjö som moderklubb, även om han gick till Frölundas juniorverksamhet sen. Det är för dåligt, bara kolla i klubbar som Rögle och HV hur många juniorer som lyfts fram. Växjö spelar i en lägre division här, tråkigt men sannt.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1004
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » lör maj 07, 2022 5:01 pm

Det är en helt annan fråga. Måste få fram fler och bättre junior som kan ta en plats. Problemet är ju att steget från J20 till toppen av SHL är stor. Kanske behövs mer sammarbeten med Troja och Tingsryd. Kanske behövs mer träningstid med A-truppen. Är det viktigare att vinna än att spela in juniorer?
Det är ett område Växjö måste förbättra.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » lör maj 07, 2022 6:01 pm

Allt hänger ihop, Växjö får inte fram egna och får även hålla tillgodo med tredje- o fjärdehandsval på spelare man plockar in utifrån. Dom riktigt stora talangerna går till andra klubbar, där dom vet dom får bättre utbildning, större chans till seniorspel osv.
Visst är steget stort från j20 till SHL, men andra klubbar lyckas. För dom har tålamodet, Växjö har inte det. Ibland är det spelarna i Växjö, tredjehandsvalen, som inte har tålamodet.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1004
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav noneedforaname » lör maj 07, 2022 6:19 pm

Tycker gnället går till överdrift. Frölunda i jämförelse hade senaste säsongen 1 i truppen med just Frölunda som moderklubb, och deras J20 bara två grabbar, resten hämtade från annat håll. Men det kanske också är en katastrofklubb?
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 282
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » lör maj 07, 2022 6:34 pm

noneedforaname skrev:Tycker gnället går till överdrift. Frölunda i jämförelse hade senaste säsongen 1 i truppen med just Frölunda som moderklubb, och deras J20 bara två grabbar, resten hämtade från annat håll. Men det kanske också är en katastrofklubb?


Va?

Lasu, Carlsson, Söderblom, Sundström, Niederbach, Folin med flera, har allihop gått via Frölundas ungdomsverksamhet.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1004
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » lör maj 07, 2022 9:21 pm

Samtidigt har ju frölunda inte vunnit serien och lika framgångsrika med smgulden senaste åren. Så det finns många parametrar att väga in när spelarna väljer klubb.

Jag ser inte det som ett stort problem men ändå ett område med förbättringsmöjliheter.
Både Sam och Janne har ju lämnat nu så ny idéer kan kanske bidra.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » lör maj 07, 2022 9:33 pm

Det handlar inte om att steget mellan J20 och SHL är stort. Det handlar om att Växjö inte har någon ambition att utveckla unga spelare. Man vill ha spelare som redan är i utvecklingen eller som redan är utvecklade. Och jag tycker inte att man ska samarbeta med Tingsryd och Troja för det är inte det som är problemet. Problemet är att vi inte har ledare som vill jobba för att utveckla grabbarna. Jo vi har det fram tills att dom fyller 15 sen tar det slut. Man kan säga att Växjö mjölkar ungdomarna på massor av pengar fram tills att dom fyller 15. För efter det får dom inte plats på hockeygymnasiet för dom platserna värvar man in spelare från andra klubbar till istället.
Växjö måste få in ledare som på riktigt vill ge grabbarna en 100% chans. Annars kommer vi aldrig vända detta. Tänk de smågrabbarna som både spelar i pojklagen och följer och älskar Växjö Lakers. Deras dröm är garanterat att få ta en plats i Växjös A-lag när dom blir äldre. Men Växjö släcker den drömmen redan när dom fyller 15. Titta på Timrå tex. Både Anton Lander och Emil Pettersson har haft Timrå i blodet sen dom var smågrabbar. Och även om du har spelat i andra klubbar i Sverige så slår deras hjärta ändå för Timrå för det är där dom har byggt grunden till vad dom är idag. Inte speciellt konstigt att dom flyttar hem till Timrå igen. Växjö har en sån spelare. Och det är Calle Rosen. Sen är det ingen. Och problemet är att vi har varit i SHL i 12 år och det har inte hänt ett skit på utvecklingsidan av juniorer i klubben. Det är skitdåligt tycker jag iaf!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » lör maj 07, 2022 9:38 pm

Sen är det så att om det inte är någon som gnäller utan alla håller käften istället så accepterar man det som det är. Och där är inte jag iaf. Jag kommer fortsätta gnälla om detta för jag tycker att det är helt åt helvete det som Växjö gör med sina juiorer. Eller rättare sagt det man inte gör.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » lör maj 07, 2022 9:44 pm

Ja, så är det. Men tycker du ser på det som att det handlar om breddidrott. Det är elitverksamhet och de bästa ska spela. Är spelarna bra nog kommer de få chansen oavsett ålder och kunna utvecklas i Växjö. Problemet är ju att 99,9% av spelarna aldrig får spela i NHL. För på vägen sållas de bort. Precis som det ska vara. Sedan går det alltid att jobba bättre men att säga att spelarna utnyttjas är helt fel. Det är höga krav och ingen haranti att du får spela hockey på heltid.

Menar du att Växjö gör något annorlunda mot andra elitklubbar eller du bara emot elitsatsning i allmänhet?

Från början handlade det om TJ övergång till Malmö men det verkar inte vara ditt riktiga problemwt utan bara ett symptom på något annat du tycker?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » sön maj 08, 2022 1:11 am

Som alla människor så får man ha åsikter utan att det måste vara symptom på något. Men vissa fattar inte det. Allt handlar inte alltid om att vinna.

Och som svaret på din fråga så är svaret ja Växjö gör annorlunda i jämfört med många andra klubbar i hockeysverige.

Och på nästa fråga är det inte jag som har problem. Utan Växjö som har problem med juniorversamheten och den hörde även TJ till i.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » sön maj 08, 2022 7:51 am

Stupet skrev:Som alla människor så får man ha åsikter utan att det måste vara symptom på något. Men vissa fattar inte det. Allt handlar inte alltid om att vinna.

Och som svaret på din fråga så är svaret ja Växjö gör annorlunda i jämfört med många andra klubbar i hockeysverige.

Och på nästa fråga är det inte jag som har problem. Utan Växjö som har problem med juniorversamheten och den hörde även TJ till i.


Okej. Försöker bara förstå vad du vill ha sagt och vad det verkliga problem är. Kan du utveckla lite vad Växjö gör som inte andra elitklubbar gör?

Ja, vi har ju olika åsikter om TJ övergång. Jag ser det bara som naturligt och en nödvändig del att TJ byter miljö.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Aleks » sön maj 08, 2022 10:47 am

StenhårtSlagskott skrev:
Stupet skrev:Som alla människor så får man ha åsikter utan att det måste vara symptom på något. Men vissa fattar inte det. Allt handlar inte alltid om att vinna.

Och som svaret på din fråga så är svaret ja Växjö gör annorlunda i jämfört med många andra klubbar i hockeysverige.

Och på nästa fråga är det inte jag som har problem. Utan Växjö som har problem med juniorversamheten och den hörde även TJ till i.


Okej. Försöker bara förstå vad du vill ha sagt och vad det verkliga problem är. Kan du utveckla lite vad Växjö gör som inte andra elitklubbar gör?

Ja, vi har ju olika åsikter om TJ övergång. Jag ser det bara som naturligt och en nödvändig del att TJ byter miljö.


Att Växjö ungdomsverksamhet inte håller är väl knappast Stupets åsikt, det är mer en allmängiltig fakta. Problemet med att alltid tänka att de bästa ska spela och mellan raderna säga att juniorerna inte platsar är att du aldrig eller sällan får skörda talanger.

Växjö har klarat sig bra i eliten hittills men det finns ett intresse av att det utbildas bra spelare från klubben.

1. Att ha juniorer i truppen är en billig lösning som ger mer pengar till toppspelare.
2. Publiksiffror gynnas av lokala talanger samt toppspelare.
3. Vi får "utbildningsbidrag" på spelare som får möjligheten att åka över atlanten.
4. Om vi ger juniorer chansen lockas fler talanger till vår verksamhet.
5. När Putin invaderar Ukraina och högkvalitativa spelare vill vända hem kanske det också finns någon som väljer Växjö.
6. Om kassan sinar så är en bra ungdomsverksamhet kanske räddningen till att hålla sig kvar alternativt att gå upp igen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » sön maj 08, 2022 1:44 pm

Samtidigt är representationslaget bland de bästa de senaste åren så om ingen kan berätta vad problemet är så ser jag inte det som ett problem utan bara en möjlighet att göra juniorveksamheten bättre.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Aleks » sön maj 08, 2022 3:26 pm

StenhårtSlagskott skrev:Samtidigt är representationslaget bland de bästa de senaste åren så om ingen kan berätta vad problemet är så ser jag inte det som ett problem utan bara en möjlighet att göra juniorveksamheten bättre.


Jag berättade precis vad jag tycker problemet är, och det är ett problem oavsett hur a-laget presterar.

Jag har väl också stått och hejat fram det a-lag som gjort en rekordresa. Förutsättningarna för att det ska lyckats har varit bra värvningar och en kontinuitet i ledarstaben. Men saker förändras också här rätt snabbt och då har vi nu haft alla möjligheter att under lång tid bygga upp en bra ungdomsverksamhet som får fram talanger.

Hypen har lagt sig och intresset måste få ett nytt uppsving. De stora drakarna och nya klubbar ha vaknat till liv och vi kommer inte kunna överleva om inte vi också tar nästa steg.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » mån maj 09, 2022 12:44 am

Hur ser du möjligheten att göra juniorverksamheten bättre när ledarna för A-laget och även vissa bland J20 och J18 inte har ett skit ambition att satsa på våra juniorer?
Växjö har legat i SHL i 12 år och visst vi har tagit 3 SM-Guld och skördat många framgångar i A-laget. Men samtidigt som våra högsta ledare bara tänker på att vinna till vilket pris som helst så blir samtidigt juniorverksamheten lidande. Det är först för några veckor sen som Calle Steen stod i Sveriges Radio och sa att nu ska alla 15 åringar få spela vidare i klubben. Det tog 12 år innan det hände. Och det var inte tackvare Calle Steen eller Henrik Evertsson. Utan det var garanterat från människor som helt enkelt var trötta på skiten och hur klubben har behandlat vissa typer av juniorer. En framgångsrik klubb byggs inte av att man hela tiden värvar in bra spelare till klubbens A-lag. Den byggs genom att man har en bra juniorverksamhet och att man både tar fram och satsar på sina juniorer. Och låter dom utvecklas i klubben.
Du kan ta vilken klubb som helst i hockeysverige allt från Tingsryd till Huddinge till Frölunda. Så hittar du tonvis med spelare som både är uppväxta och har utvecklats i dessa klubbarna och sen blivit både bra SHL och NHL spelare. Växjö har en sån spelare. Och då ska man komma ihåg att Växjö som stad är rättså mycket större än tex Tingsryd. Vi har fått fram en spelare sen 1998. Under den tiden har till och med lilla Alvesta slagit oss med att få fram Både Zion Nybeck och Robert Rosen. Det säger en del om vår juniorverksamhet.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tis maj 10, 2022 2:51 pm

Riley Sheen med 40(!) mål i DEL förra året till Möglet!
Där snackar vi sniper haha
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » tor maj 12, 2022 4:57 pm

Men va' f*n skall MARTINSSON tillbaka till HV? Var inte han med och spelade ner dem senast?? Det kanske 'Nubben' inte har koll på, ha ha :mrgreen: :mrgreen:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Kloker » tor maj 12, 2022 8:40 pm

Det har ju alltid sagts att Bygdens Pajk och Gynge behöver varandra för att lyckas och synka på isen. Det man kunde läsa idag gällande Gynge tror jag inte förtäljer hela sidan av ($)myntet. Men visst, jäkla surt att lagets poängbäste spelare, som ville förlänga, lämnar till någon annan SHL klubb? Lex Shinnimin.

Vi får hoppas på att Henrik Evertsson hittar något kap i division 1 som kan fylla ut Gynges poäng och skridskor.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » tor maj 12, 2022 9:10 pm

Kloker skrev:Det har ju alltid sagts att Bygdens Pajk och Gynge behöver varandra för att lyckas och synka på isen. Det man kunde läsa idag gällande Gynge tror jag inte förtäljer hela sidan av ($)myntet. Men visst, jäkla surt att lagets poängbäste spelare, som ville förlänga, lämnar till någon annan SHL klubb? Lex Shinnimin.

Vi får hoppas på att Henrik Evertsson hittar något kap i division 1 som kan fylla ut Gynges poäng och skridskor.
Hur gick det säsongen efter Shinnimin? Var en kloker, Kloker, för en gångs skull istället för ett rövhål och såga allt du kan. Jag försöker ignorera dig men nu får du ge dig. En 35-åring med karriärens bästa poängsäsong bakom sig svårförhandlad när han nog vill ha betalt därefter och kanske för ett par år dessutom. Inget konstigt från någon av parterna, that’s it.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Kloker » tor maj 12, 2022 9:27 pm

Jisses vilken osande replik. Ditt Rövhål? Fin nivå din besserwisser. Respekt. :D
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » tor maj 12, 2022 9:58 pm

Kloker skrev:Jisses vilken osande replik. Ditt Rövhål? Fin nivå din besserwisser. Respekt. :D
Jag kan vara en besserwisser om du så önskar, men du ska inte komma med ordet ”respekt” som replik för det har du aldrig visat någon.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Kloker » tor maj 12, 2022 10:08 pm

Men det har Du - ditt Rövhålsordbajsande RÖVHÅL? Gat moi ajs ån ju.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » tor maj 12, 2022 10:52 pm

Fast samtidigt så skulle ju aldrig Luleå nobba Linus Omark även om han vill ha mer i lön. Och även han är ju 35 bast. Luleå vet vad dom får av Omark. Växjö vet vad dom får av Gynge. Dessutom är bägge publikfavoriter i sina lag. Fast det är garanterat större chans att Linus Omark stannar ifall Luleå publiken verkligen vill det. Vill Växjö publiken att Gynge stannar så tror jag att Evertsson fullständigt skiter i det.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » tor maj 12, 2022 11:06 pm

Mmmm, och någonstans tycker jag nog att det är sunt att inte publiken bestämmer lagbygget…

Om jag fått bestämma hade Saviano fortfarande spelat i Lakers!

Sen hade jag gärna behållit Gynge (som många av er velat skicka år helvete i flera år…)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » fre maj 13, 2022 8:52 am

#gyngehatersunite :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » tis maj 17, 2022 11:53 am

Fantenberg till Linköping.
Dom är på riktigt i år LHC.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav steve_saviano_theking » tis maj 17, 2022 12:01 pm

bratsson skrev:Fantenberg till Linköping.
Dom är på riktigt i år LHC.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk


Ja, i Linköping satsas det inför nästa säsong. Vi kommer inte kunna ha dom som en räddningsplanka.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav venomizer » tis maj 17, 2022 4:19 pm

venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » tis maj 17, 2022 4:55 pm

Hade kunnat tänka mig David Ullström. Gjorde 20 p på 22 matcher i Davos i fjol. HV dumpar honom. Han borde ha några år kvar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster