Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav GS » fre sep 08, 2006 9:56 am

Mygel> 10 åren skriver du, men hur var det med Mats Valtin och hans mopedhockey? Låg ni i topp då med? :wink:

Allvarligt så är tycker jag vi hamnar lite i sandlådan nu och "min pappa är starkare än din". Tror inte många från LL vet speciellt mycket om de nya i er trupp och lika lite tror jag att du/ni vet om de nya i vår trupp förutom möjligtvis de som spelade i div 1 och Allsvenskan sedan innan. Tror inte du nere i djungeln sett speciellt mycket av våra nya spelare "utifrån" så jag vet inte varför du kan såga vår trupp lika lite som någon av oss kan såga er trupp i detta läge, låt detta göras upp på isen så vet vi svaret i vår någon gång.

Men inte behöver vi alla vara "muppar" som du skrev på ert forum bara för att vi som alla andra lags supporters tror och hoppas på vårt lag lika ni gör själva. Ni verkar inom egna leden vara rörande överens om att ni skall vara i topp 3 och visst ser inte något omöjligt i detta, men oj vad fallet blir stort och vad flyttkartonger det kommer att bäras om laget misslyckas med detta känns det som.
Samtidigt så tror inte jag att vi är lika säkra på att Lakers hamnar så högt utan tycker de flesta tippar att vi kommer att vara någonstans mellan plats 4-7 vilket bör vara rimligt.

Nåja snart är det dags för bataljerna på isen istället för här på forumet och låt oss hoppas på en spännande säsong oavsett vilket lag vi håller på och älskar.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » fre sep 08, 2006 10:30 am

Jag får väl förtydliga mitt inlägg tidigare:
naturligtvis finns det flera spelare från Bandyklubben som nog skulle ta en plats i dagens Lakers....fast just här å nu vet jag inte vem jag isåfall skulle vilja offra, tycker årets trupp ser riktigt spännande ut. Mygel har rätt i att motståndet inte varit det allra bästa, att slå vi Linz slår säger väl ungefär lika mycket som att Rögle torskar mot Fredrikshavn. Eller med nöd och näppe slår hockeymetropolen Aalborg :wink:
Lakers KAN missa Play-off, Rögle också. Men troligast är nog att båda lagen tråcklar sej vidare, på ett eller annat sätt.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Charlamov » fre sep 08, 2006 11:30 am

Det känns som om årets serie blir betydligt jämnare än fjolårets. Tio lag (Södertälje, Rögle, Växjö, Leksand, Björklöven, Bofors, Västerås, Oskarshamn, AIK, Almtuna... med reservation för att AIK och Almtuna KAN vara för upphaussade) kommer att göra upp om 7 platser. Hur inbördes placering kommer att bli tror jag till stor del kommer att avgöras av hur resp lag klarar av att anpassa sig till dom betydligt tuffare regeltolkningarna.

Känns skönt att veta att Lakers tränar på "ren" hockey. Hoppas därmed slippa få höra falska visselkonserter i vinter. Regler är regler och då gäller det att anpassa sig till dom (även för Zlatan et al... sorry, Off topic, men kunde inte hålla mig)...

Den här säsongen ställer oxå väldigt höga krav på domarna. Det kommer att visa sig synnerligen tydligt vilka som har känsla för spelet och vice versa. I en intervju med domare Söderlund i Norran säger han "- Man måste undvika att leta utvisningar. Det är väldigt lätt att man hamnar i det läget". Undrar hur Morgan Johansson ska klara det??? Vi får hoppas på intensiva granskningar och att dom som inte håller måttet blir degraderade.
Det handlar om för mkt pengar i AS för att låta en domare förstöra match efter match. Dom kan inte tillåtas åka runt och "lära" sig mer än ett par tre matcher inledningsvis. Det håller inte heller att domarbas Andersson varje gång envetet hävdar att det är lagen som inte lyckats anpassa sig. Domarna kommer oxå att få stora problem med detta. En ärlig domargranskning gynnar alla. Klarar dom inte av det så bort med dom.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Mygel » fre sep 08, 2006 12:24 pm

GS skrev:Mygel> 10 åren skriver du, men hur var det med Mats Valtin och hans mopedhockey? Låg ni i topp då med? :wink: .


Precis som ni så var vi bara två poäng från Superallsvenskan den säsongen och även om spelet var blä så var vi med fram till slutet. Inte direkt ett mittenlag eller botten lag. I fortsättningserien så slutade vi på samma poäng som er, vilket, vad jag förstår, har varit er bästa placering hittills. Så visst kan man säga att vi var med i toppen det året oxå, även om det helt klart var en djupdykning för laget då man inte klarade att ta sig till superallsvenskan.


GS skrev:Men inte behöver vi alla vara "muppar" som du skrev på ert forum bara för att vi som alla andra lags supporters tror och hoppas på vårt lag lika ni gör själva.


Eftersom du verkar läsa AIAs forum så vet du säkert vilka jag avser från Växjös supportrar när jag skriver "muppar".
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav GS » fre sep 08, 2006 12:34 pm

Jo då Mygel jag läser ert som många andras forum och jag vet naturligtvis vilka som du kallar muppar, ville bara provocera dig lite.

Och jag kan t.o.m. hålla med dig om att vissa sk forumskribenter runt om på andras forum som påstår sig vara Lakessupporters med rätta kan kallas "muppar" för det ska gudarna veta att dom är man inte speciellt stolt över.
Användarvisningsbild
GS
Forumdemon
 
Inlägg: 1194
Blev medlem: lör jan 11, 2003 9:06 pm
Ort: Växjö

Inläggav Razzel » fre sep 08, 2006 12:59 pm

Ganska OT för denna tråd egentligen. Tyvärr kan man dock konstatera att VLH är överrepresenterat när det kommer till "muppar" på diverse forum.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Razzel
Forumentusiast
 
Inlägg: 421
Blev medlem: lör mar 01, 2003 1:57 am

Inläggav Grimson » ons sep 13, 2006 1:14 pm

Leksand har värvart Roman Vopat
Användarvisningsbild
Grimson
Forumentusiast
 
Inlägg: 337
Blev medlem: tis sep 24, 2002 1:02 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » tor sep 14, 2006 1:44 pm

Blev visst inte så mycket Semjonovs i Arboga:
http://www.magazin24.se/?p=main&mode=all&id=5840
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Primeau » tor sep 14, 2006 2:06 pm

Nåt skumt är det med den mannen, antagligen är det inte bara ekonomiska aspekter med i bilden.
Uz veselibu! lär det visst heta på lettiska :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Charlamov » mån sep 18, 2006 2:05 pm

Kevin Cooper, en kanadick på tryoutkontrakt för Arboga.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Primeau » mån sep 18, 2006 2:41 pm

Kul! Det är inte säkert att Arboga blir strykpåsen de flesta inkl. undetecknad räknat med, har plockat en del oväntade poäng under försäsongen.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Herr Oberst » mån sep 18, 2006 6:31 pm

Primeau skrev:Kul! Det är inte säkert att Arboga blir strykpåsen de flesta inkl. undetecknad räknat med, har plockat en del oväntade poäng under försäsongen.


FAN! Vi har minsann inte fått några poäng under vår försässong trots att det gått rätt hyffsat
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: mån apr 18, 2005 5:19 pm
Ort: Enköping

Inläggav Primeau » mån sep 18, 2006 7:29 pm

Ha ha ha, där fick jag :D
Kyparn, RBK lär inte behöva några extra försäsongs-poäng i år.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Primeau » fre sep 29, 2006 2:12 pm

Ingen Jens Svensson i Nybro, han fixade kontraktet med HV71 häromdagen
http://www.hv71.se/
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Malul » fre sep 29, 2006 2:15 pm

kul för honom,bra för oss då Nybban skulle behövt honom mera=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Primeau » fre sep 29, 2006 2:16 pm

Ja, Baumann blir säkert skitglad :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav C70T5 » fre sep 29, 2006 10:05 pm

Baumanns Vikingar får förstärkning från Brynäs. Förstärkningen stavas Richard Gynge.

Statistik - Richard Gynge

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Primeau » tor okt 05, 2006 1:26 pm

Herr Oberst skrev:
Primeau skrev:Knäskadan i princip läkt. Jo jo :lol:


Sanningen är den att hans knä aldrig kommer läka. Dem är otäcka dem där lättare knäskadorna, blir aldrig bra :roll:

Seriöst, han blev skadad för ca en månad sen och han ska spela match om en vecka verkar det som.
Han behöver nog nån vecka till innan han är riktigt het, sen jävlar. Han är en riktigt duktig spelare

Knäskadan i princip läkt. Jo jo:
"En annan spelare som haft skadeproblem under försäsongen är Fredrik Vestberg. Dessvärre tvingades denne kasta in handduken i andra perioden efter att på nytt ha fått känning av sin gamla knäskada. Återstår att se om han blir borta från spel även mot Hammarby borta på söndag."
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Herr Oberst » tor okt 05, 2006 1:44 pm

Jag är inte orolig. Missar han bajenmatchen så är inte det hela världen.
Han är tillbaka snart ändå, och han ser ut att bli en bra förstärkning.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: mån apr 18, 2005 5:19 pm
Ort: Enköping

Inläggav C70T5 » mån okt 09, 2006 7:36 pm

Leksand trummar på och förstärker sin defensiv med kanadensiskt krut. Spelaren som ansluter till dalalaget heter Mike Siklenka och kommer senast från Österrike.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Per Carlsson » mån okt 09, 2006 7:39 pm

Mkt poäng, många utvisningsminuter.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lobo » mån okt 09, 2006 8:08 pm

Tja va skall man säga, mycket pengar har de i dalarna att värva. Tror faktiskt att detta kan bli ytterligare en fiaskovärvning med tanke på bedömningsnivån i allsvenskan.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » mån okt 09, 2006 8:33 pm

Bara o hoppas på det! :wink: Kan nog bli jobbigt för dem om dem inte skulle gå upp med tanke på avbetalningen för den nya arenan o allt!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Lobo » mån okt 09, 2006 8:36 pm

så länge leksand är kvar i as så slipper vi snack om stängd liga.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » mån okt 09, 2006 8:39 pm

Det lär vi definitivt göra... så länge gullelaget är kvar lär inget hända...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav C70T5 » ons okt 11, 2006 6:11 pm

Nyköping lånar Niklas Olausson från Linköping.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Lobo » ons okt 11, 2006 8:02 pm

Om jag inte är ute o seglar, var det inte NH-supportrar som berättade att NO inte funkade i laget eller någe sådant. Låter lite lustigt när NH tar tillbaka honom.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » ons okt 11, 2006 8:04 pm

Har jag oxå för mig!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Lobo » ons okt 11, 2006 8:09 pm

Mr wee skrev:Supit skallen av sig dagen innan matcher, toppat interna bötesligan för förseningar o dyl. Räcker det?


Matte skrev:Det har inget att göra med i vilken lina han fick lira. Han betedde sig på detta vis under hela säsongen även om det blev bättre sista halvan av säsongen efter det att många hört av sig till klubben efter en liten skandal i hallen...

Inget ont om Niklas som person. Han var hur trevlig som helst att prata och ta en öl med på krogen.


Hittade det här...

http://www.lakerslakejer.com/forum/view ... &start=210
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Matte » ons okt 11, 2006 10:10 pm

Lobo skrev:Om jag inte är ute o seglar, var det inte NH-supportrar som berättade att NO inte funkade i laget eller någe sådant. Låter lite lustigt när NH tar tillbaka honom.


Funkade i laget gjorde han nog. Dock hade han lite mindre lustiga saker för sig på ledig tid. Förhoppningsvis har han mognat rejält efter en sommar i Linköping.
Bild
Användarvisningsbild
Matte
Forumamatör
 
Inlägg: 141
Blev medlem: tis nov 23, 2004 12:35 pm
Ort: Nyköping

Inläggav C70T5 » tor okt 12, 2006 7:39 pm

IK Oskarhamn förstärker-/breddar laget med nybrobekantingen Richard Hallgren.

Nu får Max den Förskräcklige passa sig så att han inte blir petad...

/T5!! 8)
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav alfax » tor okt 12, 2006 7:44 pm

Mycket som händer nu både i Elitserien och Allsvenskan ,paniken breder ut sig i vissa lag,fullt förståligt efter målsättningarna många har.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tor okt 12, 2006 8:02 pm

Vår målsättning är 7:a!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav C70T5 » tor okt 12, 2006 8:42 pm

IK Oskarshamn väljer att med omedelbar verkan bryta kontraktet med deras finska superforward - Max Kenig.

...IK Oskarshamn och Max Kenig har dessutom kommit överens om att bryta kontraktet med omedelbar verkan. Anledningen är att Max inte motsvarat de förväntningar som både han och klubben hade. Klubben arbetar för närvarande med att hitta Kenigs ersättare...


Som ersättare för skadade förstamålvakten Ari Loustarinen lånar IKO in Tranås målvakt Emanuel Fredriksson...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav alfax » tor okt 12, 2006 8:53 pm

Ja där ser man ,var inte det en storvärvning för Oskarshamn när De jämnförde våra finska värvningar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster