Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Per Carlsson » ons okt 18, 2006 3:02 pm

Fagervall har inga Lakejer
Fagervall har inga Lakejer

Det är det enda jag kan tänka mig att skrika. Möjligen om han får en liten applåd oxå.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Charlamov » ons okt 18, 2006 3:03 pm

Volvon... jag menade en lakonisk sådan... Ge mig ett F... ett A... typ 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav C70T5 » ons okt 18, 2006 3:08 pm

Challe, hehe, då är jag med. Självklart så ska vi hälsa Major Faggy välkommen tillbaka till Lakerdome HÖGT och TYDLIGT...

/T5!! :twisted:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

hmm

Inläggav mackeaia » ons okt 18, 2006 4:08 pm

Väldigt selektivt minne ni har....I stort sett samtliga i ert forum ÖSTE beröm över Defauw när han var hos er,när jag skrev att hans passningskvalite höll Armenien-klass så visste jag inte vad jag snackade om sa ni....Nu är han helt plötsligt mycket sämre tydligen...konstigt d där..
mackeaia
 

Inläggav Per Carlsson » ons okt 18, 2006 4:23 pm

macke, nu har vi tillfälle att vända kappan efter vinden Det förstår väl t o m du att vi måste ta den chansen!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Loseddos » ons okt 18, 2006 9:51 pm

Å andra sidan är ju DeFauw-s poäng och plus/minus under Lakerssäsongen inte att förakta..
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav C70T5 » mån okt 23, 2006 7:39 pm

Oskarshamn gör slag i saken och värvar den NHL meriterade spelaren - Greg Mauldin.
- Barometern
- Colombus Blues Jackets

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Lobo » mån okt 23, 2006 8:01 pm

Den blir nog inte billig den värvningen, man hoppas för IKO´s skull att han gör lön för alla $$.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » tis okt 24, 2006 8:12 am

Det är först efter nyår som iko´s kassa brukar sina och det blir problem med utbetalning av spelarlöner - live fast, die young!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav viktoriko » tis okt 24, 2006 10:39 am

jojo.. Vi får väl se när era pengar tar slut, det kan ju inte ta lång tid med tanke på publiksiffrorna.
IK som ligger näst sist jämför med er, på kvalserieplats vi är inte långt ifrån era publiksiffror.. Helt sjukt.. Har det slutat poppa nu eller?
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: sön aug 21, 2005 3:52 pm
Ort: Oskarshamn

Inläggav Roggan » tis okt 24, 2006 11:01 am

Njaa Viktoriko, att vi i princip har lika mycket publik är väl ändå att överdriva lite.

Vi har 2.558 i snitt ( AIK, S-vall, Almtuna, Nybro o VIK )

Ni har 2.034 i snitt ( Hammarby, Björklöven, Rögle, SSK o AIK )

Om man dessutom ser på vilka lag ni mött så borde ni haft ett högre snitt.

Vi får se hur mkt publik vi får när vi möter Björklöven - SSK o Rögle.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: tor mar 06, 2003 3:47 pm
Ort: Sittplats

Inläggav viktoriko » tis okt 24, 2006 11:06 am

roggan.. ja men vi har i alla fall en jämn publiksiffra, spelar inte så stor roll vilka vi möter.. Det finn hockeyintresse i Oskarshamn och kommer alltid att finnas.. Är inte så säker på att det är samma i Växjö 8O
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: sön aug 21, 2005 3:52 pm
Ort: Oskarshamn

Inläggav Loseddos » tis okt 24, 2006 11:10 am

Det kan nog vara så att popen har lagt sig en gnutta, men det lär bli ändring på siffrorna när Knätofsarna, Rögle, Birkenstock och SSK dyker upp. Här finns hockeyintresse i allra högsta grad!
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Kjellsson » tis okt 24, 2006 11:12 am

Publiksnittet för säsongen 05/06 var 2581 och hittils denna säsongen är det 2557, så det ligger väldigt lika. Efter november månads matcher lär väl snittet dessutom öka med ett par hundra.
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav Roggan » tis okt 24, 2006 11:19 am

Hellre publiksiffror över säsongen på mellan 2.350 - 3.500 än en jämn publiksiffra runt 2.000 8) . Tror att Lakers har en trogen publikskara på runt 2.500 så länge laget gör sitt bästa, dvs ca 25% fler än i O-hamn.
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: tor mar 06, 2003 3:47 pm
Ort: Sittplats

Inläggav viktoriko » tis okt 24, 2006 1:42 pm

Roggan.. om det går 2500 när laget vinner och är på Kvalserieplats.. Hur många skulle då gå när det går dåligt? Tror du ska lägga in det i beräkningarna..
IK hade förmodligen haft lika bra publiksnitt (minst) om de legat på samma plats som Lakers...
2000 pers när laget som spelar som sämst tycker jag är riktigt bra..
2500 när laget spelar som bäst.. Inte så bra kanske..
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: sön aug 21, 2005 3:52 pm
Ort: Oskarshamn

Inläggav serra » tis okt 24, 2006 1:47 pm

Kul att du är så orolig över våran publiksiffor...
skulle vara mer orolig över eran tabellplacering om jag vore dig...
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Roggan » tis okt 24, 2006 2:16 pm

Publiksiffrorna blir som de blir och de kommer nog hålla sig runt 2.600 i snitt när vi summerar säsongen om nu inte laget lyfter sig ytterligare ett snäpp. Ärligt talat så bryr jag mig inte om det är 2 eller 3.000 på läktaren så länge mitt lag vinner! Hellre 3:a än näst sist! Fast det är klart, vi har inte långt ifrån landet rott ännu :wink:
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: tor mar 06, 2003 3:47 pm
Ort: Sittplats

Inläggav viktoriko » tis okt 24, 2006 2:31 pm

hahaha serra o roggan.. Läs från början så kanske ni förstår.. Ni Lakersfans verkar bry er mycket om IK:s ekonomi med tanke på Primeaus utalande..
Jag försvarade bara det med ett exaempel om er publik, sen svarade ni och jämförde och jag svarade!!!!
Betyder det att jag bryr mig jättemycket om er publik? Hade väl varit annorlunda om jag startade diskussionen!

Ang, tabelläget... Vi får väl ta det när säsongen är slut istället.. Ni kommer inte få det lätt i November...

Roggan.. Du bryr dig inte om publiksiffran.. Nehe, med andra ord bryr du dig inte om ditt lags ekonomi eftersom det är stor skillnad mellan 2000 o 3000 pers när man räknar ihop pengarna.. :oops:
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: sön aug 21, 2005 3:52 pm
Ort: Oskarshamn

Inläggav NEDOMANSKY » tis okt 24, 2006 2:47 pm

Ekonomin är inte något problem för Lakers, förutom publiken som är stabil kring 2500/match, så dimpet det ner nya sponsorer och samarbetspartners mest varje vecka :wink:

Vi behöver dessutom inte betala spelarna så mycket eftersom de trivs så bra med stämningen i Lakerdoome :D , och proffsig organisation.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Nille » tis okt 24, 2006 2:49 pm

Publikmässigt är nog söndagarna det bästa i Växjö (även om fredagar är roligast). Vi har inte heller mött Leksand, Rögle eller Södertälje vilket kommer att dra upp snittet
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs
 
Inlägg: 765
Blev medlem: fre okt 18, 2002 3:53 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » tis okt 24, 2006 3:05 pm

Tänk på vad tråden egentligen handlar om! Inte publiksiffror...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav viktoriko » tis okt 24, 2006 3:17 pm

nedomansky,,, nemen.. då borde ni ju lätt kunna fixa spelare och vara i elitserien.. Med tanke på hur underbart det är o spela i Lakers, varför fixar ni inte bara Niklas Bäckström, Pavel Brendl eller kanske Carl Söderberg.. Dom borde ju vilja spela i ett lag med sån underbar stämmning, eller?

Kom inte o snacka om att ni inte ger era spelare mycket i lön men att dom ändå är nöjda pga PUBLIKEN!!! Så funkar det inte idag! :roll:
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: sön aug 21, 2005 3:52 pm
Ort: Oskarshamn

Inläggav Roggan » tis okt 24, 2006 3:23 pm

viktoriko skrev:
Ang, tabelläget... Vi får väl ta det när säsongen är slut istället.. Ni kommer inte få det lätt i November...

Roggan.. Du bryr dig inte om publiksiffran.. Nehe, med andra ord bryr du dig inte om ditt lags ekonomi eftersom det är stor skillnad mellan 2000 o 3000 pers när man räknar ihop pengarna.. :oops:


Viktoriko;

Läs vad jag skrev: " Vi har inte långt i från landet rott ännu "

Det betyder: Vi har inte spelat så många matcher ännu.

Vad gäller Lakers ekonomi är jag inte orolig o jag tror inte du ska lära mig något om ekonomi. Plus o minus kan jag :wink:

:oops: för din skull!
Användarvisningsbild
Roggan
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: tor mar 06, 2003 3:47 pm
Ort: Sittplats

Inläggav viktoriko » tis okt 24, 2006 3:35 pm

Roggan, jag svarade på två inlägg.. Från "serra" också..Därför skrev jag det.. Jag tycker vi har sagt vad vi vill och kan avsluta denna diskussionen som faktist glidit ifrån ämnet.. Skicka PM om du vill fortsätta..
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: sön aug 21, 2005 3:52 pm
Ort: Oskarshamn

Inläggav NEDOMANSKY » tis okt 24, 2006 3:36 pm

Vi bygger LÅNGSAMT och METODISKT en liten sten på en annan liten sten som tillsammans till slut bildar en JÄTTELIK pyramid som inte RASAR så lätt.

Självklart skulle de vilja spela i Lakers, men förståndiga som vi är så låter vi andra klubbar betala deras höga löner eftersom vi inte behöver deras tjänster när vi spelar i Allsvenskan.

Mycket i lön vad är det?

I stort sett ALLA spelare som varit i Lakers BETONAR publikens betydelse,
tror det spelar större roll än många tror. Det finns många ex. Podein som sett en del.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav viktoriko » tis okt 24, 2006 3:38 pm

som sagt..PM
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Användarvisningsbild
viktoriko
Forumamatör
 
Inlägg: 215
Blev medlem: sön aug 21, 2005 3:52 pm
Ort: Oskarshamn

Inläggav serra » tis okt 24, 2006 3:52 pm

99% av alla hockey spelare vill spela i Lakers, resten ljuger.... :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Malul » tis okt 24, 2006 3:59 pm

ja serra det är helt korrekt,Lakers brukar tyvärr få tacka nej till många spelare från NHL för att vi inte kan inte hitta lägenhet i Växjö åt dom.
Lite synd på Jagr där men vi får hoppas det börjas bygga lite mer :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Lobo » tis okt 24, 2006 5:18 pm

Loob fick inget allsvenskt kontrakt med nybro iår heller..
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav ruppo » tis okt 24, 2006 5:19 pm

Otippat...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Baloo » tis okt 24, 2006 5:46 pm

Kanske inte berör allsvenskans silly, men jag kommer ihåg när denne norrman gäckade oss Lakersfans många ggr. Vem hade trott att han skulle gå från Mörrum via Djurgården till NHL?? Grattis

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,27 ... 04,00.html
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav dolitle » tis okt 24, 2006 6:09 pm

Grymt av Thoresen. Sådana övergångar är roliga att se. Att han sen dessutom verkar lyckas är skit kul.

Det var kul att se honom när vi mötte Mörrum. Han och Bergenström ställde alltid till med oreda :wink:
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lobo » tis okt 24, 2006 7:52 pm

Var inte Micke Johansson Center i den femman ? han spelar i Malmö nu va ? Det var en riktig ES-kedja den där..
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Curtains » ons okt 25, 2006 12:47 am

Vill ge min åsikt på flera punkter här... Tar gärna emot konstruktiv kritik på nedan, helst via PM.

- Alla spelare som signar en klubb betonar publiken för att bli populära och vinna en del hos supportrarnas hjärta. Ingen spelare väljer varken Växjö eller IKO för publiken, då de är på isen 15-25 min ca 8 ggr på månad, japp det blir 2-3,5 h/månad. Detta för en publik som ligger mellan 2000-2500 för våra klubbar. Pip ner till städer i det hockeytokiga Europa och du kan dubbla antalet åskådare för en skaplig klubb.

- Angående båda klubbarnas ekonomi. Ingen av våra klubbar handlar över sin budget. Dagens elitlicens tillåter inte att man handlar över sina resurser. Och om man gör det så tär det på klubbbens kontakter att gå ut och vädja om tillskott från företag för att man felinvesterat.

- Angående bygga långsamt. Varken IKO eller Växjö bygger långsamt med artistkontrakt. Artistkontrakt innebär ingen kontinuitet. Artistkontrakt innebär att då spelaren varit i Sverige sex månader är han krasst inte välkommen längre. En billig lösning, om man går långt är att signa en ny på artistkontrakt, inte förlänga. Greg i IKO skall hjälpa oss ur knipan, om sex månader är han passé. Likaså Saviano och Nolan som skall hjälpa er till plats 1-3. De kommer enbart finnas i era minnen som goda hockespelare. Vid en ny spelare har ni lönen som utgift. För att lösa ut en artistkontrakterad spelare skall du betala lönen efter förlängningen då inkl. skatter och sociala avgifter. Du skall även betala sociala avgifter på hela den tiden som varit i en klumpsumma. Ekvationen är inte rimlig, därför har inget lag i Sverige någonsin förlängt EN spelare.

- Att kasta skit på Fagervall är för mig underligt. Får mig osökt att tänka på Englands fotbollssupportrar och dess media. Så fort en tränare inte kan få utt ett topplag ur halvkassa spelare så är det enbart tränarens fel. Han lyckades i IKO, han föll i IKO. Han var en skit som gick till Växjö, han var en skit som tog Markusson med sig men han är en tränare som presterar bra resultat när han får ett lag att arbeta med som har en rimlig potensial att nå den plats som förväntas. Han nådde kvalserien med en god upplaga av IKO, och sparkades med en mindre bra trupp, anställd utav styrelsen. Han misslyckades i Växjö efter att ni inte hade en konkurenskarftig trupp. Kämpe lyckas men visst är er trupp bättre i år än i fjol? Tränarens stil är inte okänd då man kontrakterar honom, han kör sin linje och det är styrelsen som valt den. Passar inte den linjen är det styrelsens fel. Tränaren kan inte bli någon skådespelare och köra en linje som inte är förenad med hans stil.

Nu ses vi på några goa matcher boys...

Over and our!
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 07, 2004 11:27 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster