Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav ruppo » fre jun 09, 2006 5:29 pm

Där ser man... inte så förvånande ändå att han stannar!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Primeau » tis jun 13, 2006 2:24 pm

Storebror Fredrik oduya har skrivit på för Nybro. Där övertog dom den mest utvisade spelaren i serien :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Kjellsson » tis jun 13, 2006 3:11 pm

Ja det kan man nog kallt räkna med, lillebror Johnny är ju rena rama svärmorsdrömmen i en direkt jämförelse. Nu saknar man Honkanen ännu mera.
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav Curtains » tis jun 13, 2006 3:36 pm

Ni kan vara lugna. IKO använde han på en, om jag inte missminner mig, något i stil med en 3-dagars tryout för ett par säsonger sedan. Eller, tiden kvittar, han fick åka hem efter en dag eftersom han hade grymma svårigheter att åka baklänges.

Slipa era skridskor så lär ni nog runda han...

Men visst, man behöver ju inte mucka med han och stå stilla och vänta. Men inte ens Nybro själva vill nog ha några 300 min i båset.. De har nog med problem att hålla sig kvar.

// Curtains
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 07, 2004 11:27 am

Inläggav Niles » tis jun 13, 2006 3:47 pm

Kjellsson skrev:Ja det kan man nog kallt räkna med, lillebror Johnny är ju rena rama svärmorsdrömmen i en direkt jämförelse. Nu saknar man Honkanen ännu mera.


Tror den typen av spelare blir mer och mer helkörda med de nya bedömningsreglerna. Vill nog till att han har mer hockey än utvisningar i sig annars blir det jobbigt.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » tis jun 13, 2006 3:52 pm

Curtains skrev:Slipa era skridskor så lär ni nog runda han...

Hahaha
Jag fick just reda på att vårat oprövade kort, Brandon Nolan, tillhörde dom mest skridskosnabba spelarna i echl föreg. säsong. Funkar det inte med fart kan han ju alltid smyga sej förbi Oduya, Nolan är visst indian.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav canadiens » tis jun 13, 2006 6:14 pm

Curtains skrev:Ni kan vara lugna. IKO använde han på en, om jag inte missminner mig, något i stil med en 3-dagars tryout för ett par säsonger sedan.


Fel Oduya. Det var Muno Oduya som var och provtränade med IKO.
Användarvisningsbild
canadiens
Forumamatör
 
Inlägg: 97
Blev medlem: lör jun 12, 2004 3:46 pm

Inläggav Primeau » ons jun 14, 2006 4:22 pm

Nu har även Troja värvat en transatlant, http://www.troja-ljungby.com/
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

potvin

Inläggav Kanonkalle » ons jun 14, 2006 4:57 pm

Nu har SSK också knytit till sig en transatlant Steve Potvin känd från Löven och Saik
Användarvisningsbild
Kanonkalle
Forumamatör
 
Inlägg: 104
Blev medlem: ons sep 17, 2003 1:21 pm

Inläggav kaabe » ons jun 14, 2006 9:01 pm

Är inte han typ.... 100 år?
Användarvisningsbild
kaabe
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: tor jan 23, 2003 2:39 am
Ort: Rivieran

Inläggav buck » ons jun 14, 2006 10:03 pm

typ.... 31? eller nåt?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Zolen » tor jun 15, 2006 8:05 am

Han är 31 år, men han hade inte vart fel att haft i Lakers. Han har mycket att skryta med på sin meritlista....bara att gratta SSK. Förmodligen blir SSK det klart bästa laget i serien, som det ser ut på förhand iaf.
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: lör jan 14, 2006 8:20 pm
Ort: Zolen

Inläggav Per_växjö » tor jun 15, 2006 12:30 pm

Ja den där Steve Potvin kommer man ihåg när han var i Saik. Det var ju han som gjorde så vi fick höjt plexiglas. :lol:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav C70T5 » tis jun 20, 2006 4:01 pm

En liten parentes i sammanhanget gällande Steve Potvin. Jag hört att det var ytterst, ytterst, ytterst nära att Steve Potvin ritade på för Växjö Lakers. Synd, för det är en rutinerad spelare som man VET levererar i allsvenskan.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Fetisov » tis jun 20, 2006 4:56 pm

c70t5 skrev:En liten parentes i sammanhanget gällande Steve Potvin. Jag hört att det var ytterst, ytterst, ytterst nära att Steve Potvin ritade på för Växjö Lakers. Synd, för det är en rutinerad spelare som man VET levererar i allsvenskan.

/T5!!


Det stämmer nog. Jag har hört detsamma.
Fetisov
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: mån okt 17, 2005 2:43 pm

Inläggav ruppo » tis jun 20, 2006 5:13 pm

Om det stämmer är det ju riktigt synd, men bara o gratulera SSK! Hade ju inte smakat fel att haft honom i Lakers...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Zolen » ons jun 21, 2006 10:52 am

Fetisov skrev:
c70t5 skrev:En liten parentes i sammanhanget gällande Steve Potvin. Jag hört att det var ytterst, ytterst, ytterst nära att Steve Potvin ritade på för Växjö Lakers. Synd, för det är en rutinerad spelare som man VET levererar i allsvenskan.

/T5!!


Det stämmer nog. Jag har hört detsamma.


hörde jag också!
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: lör jan 14, 2006 8:20 pm
Ort: Zolen

Inläggav alfax » ons jun 21, 2006 11:01 am

Det var det lilla berömda håret från att han skrev på för Lakers.
Tror det var denne spelare Evertsson helst ville ha.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Mygel » fre jun 23, 2006 12:48 pm

Mikael Johansson från Rögle är klar för MÖFF.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Primeau » sön jul 09, 2006 12:40 pm

Andreas Valdix lär visst vara klar för IKO. På deras hemsida står inget och enl. forumet är det hela en smula oklart ännu. Det har varit nåt skumt med Valdix hela silly-säsongen.....att han skulle lämna Nybro offentliggjordes nästan INNAN sillyt drog igång. Tänk om det är HAN på onsdag 8O ?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav ruppo » sön jul 09, 2006 1:09 pm

Mmm, det här med Valdix är mysko... enligt Nybbans hemsida lämnar han och är klar för IKO, men på IKO:s hemsida står det inget om det över huvud taget. Och även på hockeycentralen.se och eliteprospects.com står han som klar för IKO!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Varanen » sön jul 09, 2006 3:18 pm

- Men spelmässigt känner jag att jag inte behöver förbättra så jättemycket, utan nu väntar jag bara på att poängen ska börja komma också, konstaterar Valdix vidare.

Hade jag som sportchef hört Valdix säga detta skulle jag sagt åt honom att fortsätta söka ny klubb. En kille som är 21 år, lyckades med att göra 12 poäng på drygt 40 matcher, och anser sig vara komplett går ingen ljus framtid till mötes.

Jag vill ha spelare som säger att de skall suga in allt KempeMo har att lära ut, som gladligen drar lärdom av de mer rutinerade spelarna. Inte lirare som saknar självinsikt. Självförtroende är bra att ha, men det är även ödmjukhet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Matte » sön jul 09, 2006 4:35 pm

Peter Danielsson och Fredik Näslund har tryout-kontrakt med NH. Framförallt Näslund ska bli riktigt spännande att se....
Bild
Användarvisningsbild
Matte
Forumamatör
 
Inlägg: 141
Blev medlem: tis nov 23, 2004 12:35 pm
Ort: Nyköping

Inläggav Mygel » mån jul 10, 2006 1:59 pm

Matte skrev:Peter Danielsson och Fredik Näslund har tryout-kontrakt med NH. Framförallt Näslund ska bli riktigt spännande att se....


Jag tycket också att Näslund lätt som ett kap, framförallt sett till hans storlek. men det var någon snubbe inne på Hockeymagasinet som skrev att han tvivlade på att Näslund skulle lyckas i allsvenskan, vilket kanske NH har insett genom att ge honom ett try-out kontrakt.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav ruppo » tis jul 18, 2006 5:34 pm

Blir ingen Ryan Vesce o tampas med i Rögle nästa säsong iaf, han har skrivit på för Ottawa Senators!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav tyler » ons jul 19, 2006 12:24 am

- Men spelmässigt känner jag att jag inte behöver förbättra så jättemycket, utan nu väntar jag bara på att poängen ska börja komma också, konstaterar Valdix vidare.


Valdix sa redan förra säsongen att han tyckte det var mycket märkligt att han inte fått fler chanser i Malmö (113 matcher) för han ansåg att han hade allt för att spela i Elitserien. Kille må vara en rikitigt vass skridskoåkare med hala handleder (med allsvenska mått mätt), men med den inställning kommer han alltid att vara en outblommad talang. Lär dig tacklas för helvete! :wink:
Användarvisningsbild
tyler
Forumamatör
 
Inlägg: 32
Blev medlem: tis apr 08, 2003 12:43 am

Inläggav C70T5 » sön jul 30, 2006 10:33 am

Rögle har värvat en 35 årig kanadensare vid namn David Oliver. Han har spelat 233 matcher i NHL och har där skrapat ihop 98 poäng. Som sagt, rutin är ju aldrig fel.

Helsingborgs Dagblad

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Zolen » sön jul 30, 2006 1:50 pm

Läste just också den nyheten. Verkar som en helt okej värvning :D
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: lör jan 14, 2006 8:20 pm
Ort: Zolen

Inläggav Lobo » sön jul 30, 2006 3:01 pm

Känns som en bra värvning, ett litet säkrare kort än Brandon och Steve. Känns som med denna + nästa transatlant så skall även Rögle vara topp7.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Experten » sön jul 30, 2006 6:10 pm

jaha där ser man och där är skillnaden mellan lakers och andra lag som har en utalad ambition att ta sig upp i serien.henrick pratar om sina talanger och hur bra division ett spelarna är och hur mycket bättre lakers är.lakers har ju för fan inte värvat en ända spelare som har en över tygande statästik.kanadikerna som lakers värvat är ju nollor jämfört med vad rögle har värvat men det fattar ju inte henrick evertsson.henrick har en masa att bevisa med sitt lagt och alla hans talangfulla juniorer och poängsprutande kanadiker.tydligen så finns det bra kanadiker på marknaden men henrick har tydligen missat dom och satsat på sina egna talangfulla spelare.lakers har ju inte en ända rutinerad spelare som kan gå in och ta komandot när det börjar blåsa snål vind.rögle ska värva en kanadik till och även han ska ha rutin och erfarenhet.det känns som att rögle slår lakers alla dagar i veckan med den truppen som dom har och den är inte klar.rögle värvar från ahl och nhl,lakers värvar från echl.
Experten
Forumamatör
 
Inlägg: 25
Blev medlem: tis aug 16, 2005 7:29 pm

Inläggav ruppo » sön jul 30, 2006 7:26 pm

Trött man blir!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav PutteA » sön jul 30, 2006 7:37 pm

Om VLH:s värvningar lyckas enl. målsättningen är jag den första att med ljusets hastighet fnäppa dig på näsan experten.......pain in the ass.... :?:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Malul » sön jul 30, 2006 9:00 pm

jag tycker det är dagens...säsongens i-landsproblem att vi inte värvat samma spelare som rögle!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Varanen » mån jul 31, 2006 12:35 am

David Oliver är en klart meriterad värvning av danskarna. Jag hade önskat honom till VLH. Rutin och förmåga att göra poäng.

Men att som experten ta det som intäkt för att totalsåga VLH:s hela lagbygge är oseriöst. Kritisk granskning är önskvärt - korkade utfall är enbart trista. Saviano & Nolan kommer säkerligen kunna bidra med en hel del kommande säsong, även mot Olivers line.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav bobba » mån jul 31, 2006 1:07 am

mkt hänger på våra transatlanter !! vi skulle behövt en ny CJ lr iaf en med hans rutin..
When we are good they never remember When we are bad they never forget
bobba
Forumdemon
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: ons mar 02, 2005 5:27 pm
Ort: Skyffladyngamåla

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 22 gäster