Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » mån mar 21, 2022 5:17 am

'NUBBEN' ryktas till HV om/ när de går upp. Undrar om han i så fall lockar med sig EP14. Inte alls omöjligt.

Kvalet blir sjukt roligt att följa. Den enda sanna glädjen är skadeglädjen :mrgreen:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav mollers » mån mar 21, 2022 12:08 pm

Vem är nubben?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » mån mar 21, 2022 12:36 pm

mollers skrev:Vem är nubben?
Timrås dito till Evertsson

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Aleks » sön apr 03, 2022 12:54 pm

Timrå har säkert firat fint i helgen och tror inte euforin minskar när man läser att Rattie, Hanzl förlänger och Pettersson, Wedin samt Lander förstärker. Fortfarande behöver de få ihop försvaret för att inte bli framtunga men en ganska fin start på silly för deras del.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -med-timra
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » sön apr 03, 2022 1:06 pm

Ja, de snålar inte vad det verkar.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Aleks » sön apr 03, 2022 1:20 pm

Svartvadet skrev:Ja, de snålar inte vad det verkar.


Om de inte har en plan för helheten kan det också bli deras fall. Utan rätt balans kan exempelvis inte Pettersson skina.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » sön apr 03, 2022 1:48 pm

Vi har sett det med Emil innan! Ska bli intressant
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » sön apr 03, 2022 4:43 pm

Ganska sjukt egentligen. För klubb och supporters är det typ roligare att sluta sist efter 52 och sen vinna playout - än att segla in som 7:a och förlora playin. Vilken jäv*a idrott :P

Förstår inte varför WEDIN signar på fem år. Vill han inte ha bättre chans på SM-guld än så? Förhoppningsvis hittar vi något bättre.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » sön apr 03, 2022 4:57 pm

Tomkins är kattskit. Vår möjlighet. :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » sön apr 03, 2022 10:23 pm

Det är ju inga dåliga spelare som man laddar upp med i Timrå. Kommer dröja många många många år innan Växjö får fram spelare som vänder hem och vill spela för sin moderklubb. Där ligger klubben 20-30 år efter. Första prio är att satsa på sina unga lirare mer.
Det som är intressant oxå till nästa säsong nu när KHL troligen försvinner för många är hur Evertsson tänker. Med tanke på att man bantade XX antal miljoner på årets trupp så kan man ju iaf hoppas på en ökning i spelarbudgeten till nästa år.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » mån apr 04, 2022 12:35 am

När det gäller egna produkter så ligger det inte ens i tuben om man ser till hur det fungerar idag. Finns ingen ambition att plocka upp egna spelare, eller få fram egna spelare. Vi får inte fram nått, och det beror på att när killarna fyller 15 år och ska in i U16 så är det stopp, här sållas i stort sett alla bort. Fram till den dagen vill man ha så många spelare som möjligt igång från LHS upp till U15. Dessa betalar enorma summor varje år i träningsavgift, SLS spel, camper. Pengar som är viktigare för föreningen än att få fram egna spelare. När dom sedan fyller 15 är det tack och hej. Då byts dom ut mot spelare, oftast från mindre föreningar där dom skolats på ett effektivare sätt, och helt plötsligt ser det ut som det gör i U16, J18 och J20. Är det 4-6 egna produkter i U16? Två ålderskategorier, 15-16 åringar. Dom var kanske tillsammans nånstans kring 120-130 barn när dom började i LHS. Nu är dom 4-6 kvar. Var gick det fel, frågar man sig. I J18 är dom väl 4, och i J20 ingen. Räknar vi ihop alla dom här så är det åldrarna 15-20. Totalt har dom varit lite drygt 400 spelare från LHS. 8-10 kvar mellan U16-J20. För mig är det ett misslyckande, jag vet inte vad andra här inne tycker?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » mån apr 04, 2022 7:24 am

PutteA skrev:När det gäller egna produkter så ligger det inte ens i tuben om man ser till hur det fungerar idag. Finns ingen ambition att plocka upp egna spelare, eller få fram egna spelare. Vi får inte fram nått, och det beror på att när killarna fyller 15 år och ska in i U16 så är det stopp, här sållas i stort sett alla bort. Fram till den dagen vill man ha så många spelare som möjligt igång från LHS upp till U15. Dessa betalar enorma summor varje år i träningsavgift, SLS spel, camper. Pengar som är viktigare för föreningen än att få fram egna spelare. När dom sedan fyller 15 är det tack och hej. Då byts dom ut mot spelare, oftast från mindre föreningar där dom skolats på ett effektivare sätt, och helt plötsligt ser det ut som det gör i U16, J18 och J20. Är det 4-6 egna produkter i U16? Två ålderskategorier, 15-16 åringar. Dom var kanske tillsammans nånstans kring 120-130 barn när dom började i LHS. Nu är dom 4-6 kvar. Var gick det fel, frågar man sig. I J18 är dom väl 4, och i J20 ingen. Räknar vi ihop alla dom här så är det åldrarna 15-20. Totalt har dom varit lite drygt 400 spelare från LHS. 8-10 kvar mellan U16-J20. För mig är det ett misslyckande, jag vet inte vad andra här inne tycker?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det finns en person som förstör extremt mycket. Så länge han är kvar lär det vara dålig stämning i ungdomshockeyn. Det pratas en hel del på växjö fria gymnasium så det är ganska känt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Senast redigerad av vlk mån apr 04, 2022 9:00 am, redigerad totalt 1 gång.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav venomizer » mån apr 04, 2022 7:30 am

Håller helt med dig Putte.
Har exempel där framstående spelare slutade för att den lite ”sämre” kompisen blev utgallrad. Nu elitsatsar han på fotboll istället och är helt otrolig. Tror ändå hockey hade passat hans hårdhet bättre men vad vet jag.

Ungdomar bör och ska spela för glädjen till sporten. De som är riktigt kass (ja det finns såna också) slutar ju ändå i tidiga tonåren för att de inte är deras grej. Den som slutar av fri vilja har antagligen kärleken kvar men knappast de andra. Åtminstone hade jag fungerat så.
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » mån apr 04, 2022 12:27 pm

Har haft uppe denna diskutionen tidigare och jag tycker att det är så fruktansvärt jävla dåligt av en klubb på SHL nivå att inte ha ambitionen att satsa på sina juniorer. Man kommer ihåg de stadgarna som skrevs sista året vi låg i Hockeyallsvenskan. Vad jag kommer ihåg så skulle vår ungdomsida var en av de ledande i landet inom en 10 års period. Sen kom Evertsson, Janne Karlsson och Calle Steen in och förstörde allt. Sålänge dessa herrar är kvar i klubben så kommer Växjö aldrig producera fram egna spelare. Har hört så många exempel som rör dessa herrar (och det är inte från arga föräldrar) och många är direkt vidriga. Och då snackar vi mobbning och utstötning på en hög nivå. Och inte från spelare mot andra spelare. Utan från ledare mot spelare.
Jag har älskat Växjö Lakers sen 1999. Och har hängt med och sett flera hundra matcher genom åren. Men mycket av kärleken till klubben ha försvunnit när man har hört vad vissa ledare gör och har gjort mot ungdomarna i laget.

Jag håller med dig PutteA att detta är ett totalt misslyckande. Och all heder åt Evertsson för det han har gjort för klubben men jag anser att sålänge Henrik, Calle Steen och Janne Karlsson är kvar så lär det aldrig ske någon förändring.
Man har kärleken till klubben fortfarande men det är nog den sista klubben jag skulle rekomendera för ungdomar att söka sig till om man har ambitionen att få utvecklas och bli en bättre hockeyspelare.
Växjö har haft alla möjligheter att nå ditt som stadgarna sa. Med allt från isytor till gym till skola. Men man har misslyckats pga ledande ledare i klubben.

Känslan man får när du Putte skriver att det läggs enorma summor in i föreningen fram tills dess att grabbarna fyller 15 år är att klubben bara gör detta för pengarna. Och det är direkt helt åt helvete. Klubben utnyttjar helt enkelt alla unga spelare fram tills dess att dom ska börja på gymnasiet. Därefter är dom inte värda ett skit.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » mån apr 04, 2022 9:05 pm

Kritiken har tagit på klubben och nån har agerat. Fr.o.m nästa säsong så behöver inte 15-16 åringar sluta utan nu får dom fortsätta på den nivå dom befinner sig på!

https://sverigesradio.se/artikel/vaxjo- ... vsett-niva


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » tis apr 05, 2022 1:22 pm

Bra att det iallafall händer något. För det som har varit är totalt oacceptabelt!! Sen är det fortfarande en lång väg kvar att nå de målen man satte upp för 12 år sen.
Men ska vi på sikt kunna plocka upp talanger i A-laget så måste vi oxå börja satsa på dom i ung ålder.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » fre apr 08, 2022 12:13 pm

Wedin och Emil Pettersson skriver 5 år med Timrå.
Skönt med en juniorsida [emoji28]

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dannedd » ons apr 13, 2022 3:07 pm

Malmö kickar Alsenfelt? [emoji15]
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » ons apr 13, 2022 3:47 pm

Emil PETTERSSON år 3.. år 4.. år 5.. - Är det någon som på allvar tror han kommer vara bra? Öm medgångslirare :zzz:

# Lex CALOF
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons apr 13, 2022 7:32 pm

Skulle säga en kedja med Lander, Pettersson och Wedin lär gör massiva poäng. Kanske bästa kedjan i hela SHL.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tor apr 21, 2022 4:09 pm

Djurgården dundrar in Krüger, Brodin och Norman. De lär ha hygglig lekstuga i HA minst sagt!!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » fre apr 22, 2022 11:15 pm

Linköping snor Ty Rattie. Den var lite oväntad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » fre apr 22, 2022 11:59 pm

PutteA skrev:Linköping snor Ty Rattie. Den var lite oväntad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ytterligare en som ska sunka ner sig i LHC


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » lör apr 23, 2022 8:54 am

100% att det är pengarna där!! Timrå har skrivit tre jävligt dyra kontrakt nyligen, tror inte de kunde erbjuda Rattie varken den rollen eller lönen han är värd.

Ska bli väldigt spännande att se vart Timrå tar vägen nu. Att ha en kedja som ska lösa allt, brukar tyvärr sällan löna sig. Skulle de trilla ur, då lär det nog ta låååååång tid innan de är tillbaka.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » lör apr 23, 2022 4:53 pm

Jag hade gärna sett Rattie i Lakers.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » lör apr 23, 2022 5:17 pm

Fattar inte varför inte Växjö gick all in på Ty Rattie, med tanke på hur många poäng som lämnar känns han som en perfekt värvning? LHC lär hamna längre ner än Timrå, Växjö borde ha varit ett bättre val, men man hade kanske inte dom pengarna?
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » lör apr 23, 2022 6:06 pm

Svårt att säga. Gillar Rattie med, men troligen metar man efter större fiskar än så!

Många pratar ju om KHL och dessa spelare till SHL, men glöm inte att det också gör att konkurrensen i NHL blir allt hårdare pga KHL-spelare kommer flytta över dit med. Dvs att det finns säkerligen NHL/AHL-spelare av hög kvalité uppdukat när FA öppnar
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » lör apr 23, 2022 6:07 pm

Rattie är bra, men jag vill inte att vi går all-in på någon.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » lör apr 23, 2022 6:49 pm

RATTIE. Jag gillar inte namnet. Låter som en tjallare i ett avsnitt ur kultserien Miami Vice.
Hur bra tror ni "Top Gun" gått om anropsnamnen varit 'Råttan', 'Lillen' och 'Lodis' istället för 'MAVERICK', 'GOOSE' - och "ICEMAN"?


YZERMAN. Steve Y-Z-E-R-M-A-N.

# Riktiga Ishockeyspelare med Riktiga namn
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » tor apr 28, 2022 4:48 pm

Björninen klar för BIF. Surt. Hade skärpt till vårt SH. Något vi behöver få bukt med.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » tor apr 28, 2022 10:24 pm

Jerre Innala till Götet. En riktigt bra värvning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » fre apr 29, 2022 5:41 pm

SUNDSTRÖM bort från Götet.. Det hade rent experimentellt varit roligt att se honom i ny omgivning. Inte lastgammal och varit riktigt bra. Kan han smälla till igen?
Det hade varit en värvning som billig joker i så fall, med potentiellt jäkligt mycket hockey per krona. Men han vill nog ha för bra betalt.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » tis maj 03, 2022 4:16 pm

Vore roligt om man Oliver BOHM gick till LHC. Han och CALOF på långa kontrakt. 8) 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » fre maj 06, 2022 6:29 pm

Theodor Johnsson klar för Malmö och sägs gå in i A-laget direkt som en av de 8 backarna. Skillnad på lag som satsar på unga talanger och lag som inte gör det. Eller kanske ska säga sportchefer som gör det.och inte gör det. Tror mycket väl att han spelar i JVM till jul. Tror dessutom att han inom en säsong kommer att vara en av topp 4 backar i Malmö. Blir så enormt trött på att Växjö inte har ett skit ambitioner att satsa på de unga. Finns både för och nackdelar med Evertsson. En klar nackdel är alla unga bra spelare som går förlorade.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » fre maj 06, 2022 7:30 pm

Stupet skrev:Theodor Johnsson klar för Malmö och sägs gå in i A-laget direkt som en av de 8 backarna. Skillnad på lag som satsar på unga talanger och lag som inte gör det. Eller kanske ska säga sportchefer som gör det.och inte gör det. Tror mycket väl att han spelar i JVM till jul. Tror dessutom att han inom en säsong kommer att vara en av topp 4 backar i Malmö. Blir så enormt trött på att Växjö inte har ett skit ambitioner att satsa på de unga. Finns både för och nackdelar med Evertsson. En klar nackdel är alla unga bra spelare som går förlorade.


TJ spelade ju i slutspelet och tycker faktiskt inte han var bra. Sedan ska ju unga spelare få göra misstag men känner inte att Evertsson kastar bort fler talanger än Frölunda som vi kan åkte ut mot.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster