Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Fredrik R » mån maj 22, 2006 10:23 am

Jussi Halme till SSK från Blues.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav king_vlh » fre maj 26, 2006 10:07 am

Janne Houkko till Leksand!!
MOT ELITSERIEN!
king_vlh
Forumamatör
 
Inlägg: 202
Blev medlem: tis okt 11, 2005 3:32 pm
Ort: Gemla

Inläggav Matte » mån maj 29, 2006 6:20 pm

Strålande sida detta, tack för det!

Vad gäller NH:s silly season så känner jag mig försiktigt positiv än så länge. Den enda riktiga förlusten är Martin Johansson, han var riktigt bra föregående säsong. Målvaktssidan kommer att vara flera klasser bättre kommande säsong med Holst i målet. Även backsidan ser bättre ut, framförallt beroende av Huckos återkomst. Offensivt sätt är jag mer osäker. I mina ögon är det några riktigt osäkra kort som har värvats än så länge, men det finns ju ett par platser kvar att fylla.
Bild
Användarvisningsbild
Matte
Forumamatör
 
Inlägg: 141
Blev medlem: tis nov 23, 2004 12:35 pm
Ort: Nyköping

Inläggav Primeau » tis maj 30, 2006 8:30 am

Räknas inte Niklas Olausson till dom kännbara förlusterna? Eller räknar man med att han inte kommer ta en plats i Linköpings trupp och därför spela i NH även denna säsong?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Mr wee » tis maj 30, 2006 3:59 pm

Nej, Olaussons flytt känns mer som en lättnad för många i Nyköping. Killen var inte bra, det var iofs. inte övriga i laget heller. Att han har potential är det inget snack om men inte ville han ta fram det här.
Olof Svensson, som också togs från TAIF, var trots sin skada bättre enligt min mening.

Martin Johansson var som sagt en tung förslust, så även Herman Hultgren.
Som Matte säger så känns det osäkert, känns som om vi måste skaffa ett par klasslirare till forwardssidan om vi ska gå från ljumet till hett.
Mr wee
Forumamatör
 
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 12, 2004 12:07 pm

Inläggav Matte » tis maj 30, 2006 9:32 pm

Primeau skrev:Räknas inte Niklas Olausson till dom kännbara förlusterna? Eller räknar man med att han inte kommer ta en plats i Linköpings trupp och därför spela i NH även denna säsong?


Jag räknar med att han inte tar plats i LHC och har till mig personligen sagt att det då bara är NH som gäller. Och precis som Mr Wee skriver så imponerade han inte direkt. Men visst fan har killen talang, men han behöver minst en säsong till på allsvensk nivå för att blomma ut.

Herman ser jag inte som någon större förlust, inte som han var föregående säsong...

Måste säga att Bofors har flera intressanta nyförvärv, som tur är har de samtidigt tappat en hel del tunga namn :P
Bild
Användarvisningsbild
Matte
Forumamatör
 
Inlägg: 141
Blev medlem: tis nov 23, 2004 12:35 pm
Ort: Nyköping

Inläggav Toyspeed » ons maj 31, 2006 7:32 am

Mr wee skrev:Nej, Olaussons flytt känns mer som en lättnad för många i Nyköping. Killen var inte bra, det var iofs. inte övriga i laget heller. Att han har potential är det inget snack om men inte ville han ta fram det här.
Olof Svensson, som också togs från TAIF, var trots sin skada bättre enligt min mening.

Martin Johansson var som sagt en tung förslust, så även Herman Hultgren.
Som Matte säger så känns det osäkert, känns som om vi måste skaffa ett par klasslirare till forwardssidan om vi ska gå från ljumet till hett.



Vad jag tyckte va intressant i ämnet Olausson är att han spelade i NH´s första line tills den dagen han skrev kontrakt med Linköping. I samma sekund va han helt plötsligt en 3.e line spelare... Blev nån i ledningen sur där eller?? Han låg högt upp i er poängliga. och detta gjorde han från 3.e linen...
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav Primeau » ons maj 31, 2006 8:11 am

Intressant Toyspeed. Har inte NH´s tränare Lenny förflutet i TAIF? Då förstår man ju varför Olausson blev utfryst när han "svek" laget, ni taifare brukar ju gå rätt hårt åt "svikarna" :D .
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Toyspeed » ons maj 31, 2006 9:29 am

Primeau skrev:Intressant Toyspeed. Har inte NH´s tränare Lenny förflutet i TAIF? Då förstår man ju varför Olausson blev utfryst när han "svek" laget, ni taifare brukar ju gå rätt hårt åt "svikarna" :D .


Haha ja de har du ju en poäng. De är nog en sak som ni kommer märka av med när ni hinner få spelare som har kommit underifrån eller spelat i laget i många år och sen går till grannlagen. Så de behöver man väl knappast diskutera i denna tråd. Olausson hade spelat 2 månader i klubben ungefär. Och ledde väl poängligan om inte jag minns fel när han skrev på för LHC. Så vem som förlorade på de kan man väl diskutera kanske?? NH kanske inte hade slutat på den placering dom gjorde om dom använt Niklas till de han hade kapacitet till.
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav Primeau » ons maj 31, 2006 11:30 am

Mattias Beck är tillbaka i AIK.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Per Carlsson » ons maj 31, 2006 12:19 pm

Beck är en spelare jag gärna sett i Lakers.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » ons maj 31, 2006 12:47 pm

Per Carlsson skrev:Beck är en spelare jag gärna sett i Lakers.

Det är du inte ensam om
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Viktor666 » ons maj 31, 2006 2:40 pm

Per Carlsson skrev:Beck är en spelare jag gärna sett i Lakers.


Äh! Han är en loser, baby! 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Inläggav Matte » ons maj 31, 2006 2:56 pm

Toyspeed>

Han må ha gjort många poäng, men han har fortfarande ingenting i elitserien att göra. Spelarna har ett liv utanför isen också och där var inte alltid Niklas så uppskattad av alla supportrar....
Bild
Användarvisningsbild
Matte
Forumamatör
 
Inlägg: 141
Blev medlem: tis nov 23, 2004 12:35 pm
Ort: Nyköping

Inläggav Toyspeed » ons maj 31, 2006 3:12 pm

Matte skrev:Toyspeed>

Han må ha gjort många poäng, men han har fortfarande ingenting i elitserien att göra. Spelarna har ett liv utanför isen också och där var inte alltid Niklas så uppskattad av alla supportrar....


Jag tror att Niklas har kvalite att spela i ES. Dock kommer han absolut inte gå in och göra några rekord säsonger i början. Utan de får ta sin tid. Och ja tror att LHC har sett de hos honom.
Berätta gärna vad han gör utanför isen som gör att han inte har i ES att göra. För inte tror ja att es spelare är några änglar utanför isen. Utan dom spelarna är väl som folk e mest? En del är änglar och en del är så djävlar. Om du förstår vad ja menar :)
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav Mr wee » ons maj 31, 2006 3:38 pm

Supit skallen av sig dagen innan matcher, toppat interna bötesligan för förseningar o dyl. Räcker det?
Mr wee
Forumamatör
 
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 12, 2004 12:07 pm

Inläggav Primeau » ons maj 31, 2006 4:12 pm

Ojojoj, då är man ju riktigt glad att han inte valde Lakers :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Per Carlsson » ons maj 31, 2006 4:25 pm

Ja den sortens spelare har vi ju äntligen blivit av med.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Toyspeed » ons maj 31, 2006 4:32 pm

Mr wee skrev:Supit skallen av sig dagen innan matcher, toppat interna bötesligan för förseningar o dyl. Räcker det?


Ojdå. Ja de låter ju verkligen inte bra. Sådana saker går inte att ursäkta.
Dock är de väldigt konstigt.. För detta är nånting som Niklas inte sysslade med när han spelade i Tingsryd. Finns de en anledning till att de blev så? Kanske att han hamnade i 3:e linan fast han va den mest produktive spelare i truppen?
Ja hur som helst så är de dåligt aggerat från spelarens sida. Men ja vet att Niklas va grymt besviken. Och som nån sa innan att han helt klart stannar i NH ifall de inte blir LHC vet ja inte om ja riktigt tror på. Jag har hört annat...
De behöver vi dock inte gå in på.

Mvh J
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav Primeau » ons maj 31, 2006 4:33 pm

Per Carlsson skrev:Ja den sortens spelare har vi ju äntligen blivit av med.

Japp 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav alfax » ons maj 31, 2006 4:38 pm

Känner inte heller igen Niclas i den beskrivning som ges här ... tror inte heller att Nyköping är den klubb han stannar i om han inte tar en plats i LHC.(med reservation hur kontraktet är skrivet)
I övrigt håller jag med Per och Primeau,såna spelare har vi fått nog av.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Matte » ons maj 31, 2006 8:55 pm

Toyspeed skrev:
Mr wee skrev:Supit skallen av sig dagen innan matcher, toppat interna bötesligan för förseningar o dyl. Räcker det?


Ojdå. Ja de låter ju verkligen inte bra. Sådana saker går inte att ursäkta.
Dock är de väldigt konstigt.. För detta är nånting som Niklas inte sysslade med när han spelade i Tingsryd. Finns de en anledning till att de blev så? Kanske att han hamnade i 3:e linan fast han va den mest produktive spelare i truppen?
Ja hur som helst så är de dåligt aggerat från spelarens sida. Men ja vet att Niklas va grymt besviken. Och som nån sa innan att han helt klart stannar i NH ifall de inte blir LHC vet ja inte om ja riktigt tror på. Jag har hört annat...
De behöver vi dock inte gå in på.

Mvh J


Det har inget att göra med i vilken lina han fick lira. Han betedde sig på detta vis under hela säsongen även om det blev bättre sista halvan av säsongen efter det att många hört av sig till klubben efter en liten skandal i hallen...

Inget ont om Niklas som person. Han var hur trevlig som helst att prata och ta en öl med på krogen.
Bild
Användarvisningsbild
Matte
Forumamatör
 
Inlägg: 141
Blev medlem: tis nov 23, 2004 12:35 pm
Ort: Nyköping

Inläggav LasseMaja » tor jun 01, 2006 1:29 pm

Det som skrivs här av Nhsupportrar är ganska grova påhopp!! Hoppas verkligen att ni har lite på fötterna för dessa uttalandena. Jag för min del tror inte det minsta på det!!! Varför skulle en lovande kille som skrivit på för ett Es lag plötsligt börja supa?? :? Nä jag tror att ni bara är sura för att han skrev på för Lhc mitt under pågående säsong, men detta är ett dåligt sätt att ta ut ilskan på.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Primeau » tor jun 01, 2006 1:52 pm

Att Olausson skule gå till LHC kan inte varit en överraskning för NH-supportrarna. Men jag instämmer i att anklagelserna ovan är rätt grova.... lite märkligt att det faktiskt var en taifare, Toyspeed, som bad om snaskiga detaljer om Niklas på detta forum.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Toyspeed » tor jun 01, 2006 2:14 pm

Primeau skrev:Att Olausson skule gå till LHC kan inte varit en överraskning för NH-supportrarna. Men jag instämmer i att anklagelserna ovan är rätt grova.... lite märkligt att det faktiskt var en taifare, Toyspeed, som bad om snaskiga detaljer om Niklas på detta forum.


Citera mig gärna där ja ber om några snaskiga detaljer??
Jag bad att få en förklaring till varför han inte var någon tillgång för NH enligt supportrarna.
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav Primeau » tor jun 01, 2006 2:16 pm

Toyspeed skrev:Berätta gärna vad han gör utanför isen som gör att han inte har i ES att göra.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Mr wee » tor jun 01, 2006 2:47 pm

LasseMaja skrev:Det som skrivs här av Nhsupportrar är ganska grova påhopp!! Hoppas verkligen att ni har lite på fötterna för dessa uttalandena. Jag för min del tror inte det minsta på det!!! Varför skulle en lovande kille som skrivit på för ett Es lag plötsligt börja supa?? :? Nä jag tror att ni bara är sura för att han skrev på för Lhc mitt under pågående säsong, men detta är ett dåligt sätt att ta ut ilskan på.


Eh ?????
Killens "bravader" har funnits för allmän beskådning på de lokala vattnehålen sen början av förra sässen. Men visst, vi kom gemensamt ihop nu så här i efterhand att ljuga ihop lite historier om killen för att han bytte klubb, som för övrigt redan på förhand var aviserat.

Det kan inte vara så att ni, som f.ö inte har en suck om Niklas förehavanden i Nyköping det senaste året, är sura för att en av er ganska omtyckt spelare inte förståt allvaret med att spela på en högre nivå?

Som Matte säger så är det ingen smutskastningskampanj utan bara konstatera att han inte alltid väljer rätt tilfällen att roa sig samt "incidenten".
Mr wee
Forumamatör
 
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 12, 2004 12:07 pm

Inläggav LasseMaja » tor jun 01, 2006 2:58 pm

Men sjung ut då för H*****e, kom inte med insinuationer som "incidenten"!!!! Eller vid närmare eftertanke gör inte det, är trött på ert skitsnack!!!!
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav serra » tor jun 01, 2006 3:18 pm

Tycker den här diskutionen är jätteintressant här inne på Lakejernas forum....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Varanen » tor jun 01, 2006 4:47 pm

*På detta forum skall det hockeymässiga diskuteras. Det gäller alla och om alla. Respektera detta.* /Varanen
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Mr wee » tor jun 01, 2006 4:50 pm

LasseMaja skrev:Men sjung ut då för H*****e, kom inte med insinuationer som "incidenten"!!!! Eller vid närmare eftertanke gör inte det, är trött på ert skitsnack!!!!


Nu tog det fart ordentligt :lol:

Varanen>> Uppfattat!
Mr wee
Forumamatör
 
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 12, 2004 12:07 pm

Inläggav Mygel » lör jun 03, 2006 10:09 am

Österrikaren Johannes Reichel är klar för Rögle.

Enligt HD så ryktas det att den talangfulle danske backen Philip Larsen kan komma att gå till Frölunda.

Två platser återstår sedan att fylla i Rögles trupp. En foward, som med största sannolikhet blir en transatlant, samt en backplats.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Nyström han e kung i VLH! » lör jun 03, 2006 10:54 am

IK O-Hamn har gjort klart med en ny kille, Nicklas Westerlind från Arboga...

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1117
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Användarvisningsbild
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor nov 20, 2003 11:12 pm

Inläggav ruppo » tis jun 06, 2006 2:02 pm

Nu har jag äntligt fått tummen ur och uppdaterat listan... De flesta lagen börjar nu få sina trupper klara, åtminstone om man ska se till att dem ska ha 2 målvakter, 8 backar och 12 forwards:

AIK (2 målvakter, 9 backar, 11 forwards)
Almtuna (2 målvakt, 5 backar, 13 forwards)
Arboga (2 målvakter, 4 backar, 9 forwards)
Björklöven (2 målvakter, 9 backar, 12 forwards)
Bofors (3 målvakter, 7 backar, 11 forwards)
Hammarby (2 målvakter, 6 backar, 11 forwards)
Huddinge (3 målvakter, 9 backar, 12 forward)
Leksand (2 målvakter, 8 backar, 15 forwards)
Nybro (2 målvakter, 4 backar, 10 forwards)
Nyköping (2 målvakter, 7 backar, 10 forwards)
Oskarshamn (2 målvakter, 7 backar, 12 forwards)
Rögle (2 målvakter, 7 backar, 11 forwards)
Sundsvall (2 målvakter, 6 backar, 9 forwards)
Södertälje (2 målvakter, 8 backar, 13 forwards)
Västerås (2 målvakter, 8 backar, 11 forwards)
Växjö (2 målvakter, 7 backar, 9 forwards)

Det mest anmärkningsvärda är att Leksand i nuläget har 15 (!) forwards, känns som det kommer droppa av/bli utlånade några där innan säsongen drar igång!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Mygel » fre jun 09, 2006 5:04 pm

Västerås lagbygge verkar vara klart i och med att Juhlin stannar.

Är jag helt ute och cyklar när jag tycker att många klubbar verkar få sina trupper klara ovanligt tidigt i år?
Senast redigerad av Mygel fre jun 09, 2006 5:40 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster