Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons jul 24, 2024 10:23 pm

Jag är nyfiken och just nu lätt optimistisk till hur truppen ser ut. Vet inte om den behöver anses som särskilt osexig. Det finns en del truppspelare som vi vet vad de går för men det finns också en del oskrivna kort som ska bli spännande att se kommande säsong. Det jag är mest nyfiken på är:

Rasmussen - tillbaka och ska vara lagets ryggrad, tryggt, stabilt och klass. Förväntar mig inga stordåd men ledarskap och ca 30 poäng kan han bidra med.

McLaughlin - acklimatiserat sig och med mer utrymme på en gång tror jag vi kan ha vår interna poängkung här.

Koivula - En JÄTTE, kan han dominera inne i slottet?

Eriksson - fortsätter kurvan med samma lutning spelar han kanske inte i SHL mer än ett år. Mer realistiskt kanske det blir ett etableringsår.

Robert - Shinni 2.0, ligger han på rätt sida gränsen kan det bli hur kul som helst.

Larmi - VM:s bästa målvakt? SHL:s störta artist? Hoppas det inte är sista säsongen i Växjö.

En jag inte kommer ha så stort tålamod med är Martinsson. Bänka tidigt om han inte leverera, både Rosen och LSW skulle kunna göra det lika bra.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor jul 25, 2024 2:33 am

Det man saknar i truppen, och som vi inte riktigt haft på länge är ett "namn". Någon med lite STAR POWER. Då säger alla:

"-Ja men COOPER då?"

Jo, visst karisma och 'larger-than-life' swag som få. Ledande i ligan där, on och off ice. Men vi saknar en välhängd 'storfräsare' som hävdat sig i de större salongerna. Den senaste att nämnas ur de sammanhangen är väl Kris VERSTEEG?

Det hade varit roligt om 'Chief' lockat hit någon hemvändande 'supersvensk' eller transatlant-stjärna som vill runda av karriären med ett Europa-äventyr. Eller en jättetalang alla slåss om. En värvning det surras om i upptakten och drar lite extra folk till arenorna. Det var ett tag sedan nu.

Nu är hockeyn en lagsport. Och i backspegeln, i maj månad, är inget sexigare än en LAGMASKIN. Men här och nu, och i höstupptakten - RASMUSSEN får ursäkta - saknar vi WOW-faktor.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1737
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jul 25, 2024 8:31 am

Tycker inte det är namn som saknas. Det är snarare krypskyttar som saknas. En spelare som kan skjuta en puck på två knäskålar innan den hoppar in i mål eller bara åka över blå och lägga en lös dragare bakom en sovande målvakt. En spelare som får det att se enkelt ut. En spelare vars mål ofta kallas turmål av motståndare.

Blichfeld kan vara en sådan spelare men av det han visat så blir det sällan mål. Filip Eriksson har visat att han kan få puckar i mål och kanske är han vår obi wan kenobi och vårt största hopp. Samtidigt är det fegt att kräva att en ung spelare ska skjuta VLH till pallplats. Chief talar om bred produktion och det är viktigt men när agnarna sållas från vetet och guld ska delas ut så behövs spelare som KIISKINEN ROSEN SEXTON som hittar viktiga mål från ingenstans :clap:

Har vi någon sovande krypskytt i truppen...
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4938
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor jul 25, 2024 10:34 am

Det jag menade med inte så sexigt lag var att vi inte har något stort artistnamn, dyr sniperimport, Elias Pettersson eller liknande, utan väldigt många bra spelare över lag.

Det här laget kommer bli sjukt jobbigt att möta och som Evertsson säger, han skiter om vi har en sniper utan poängen kommer fördelas över hela laget förmodli och då är han nöjd.

Det här är ett smart hockeylag med allt som förmodan kommer behövas.

Nu tar jag ut i förväg att AHL-grabbarna kommer leverera men med deras underliggande stats är jag inte jätteorolig.

Det som känns lurigt är att Robert Rosén är borta, kommer det påverka? Vi alla vet vad som hänt sedan han köptes från AIK för 5 mille.... Legend
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3969
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor jul 25, 2024 12:08 pm

Klart man gärna har en stor stjärna som också kan leverera. Tror mer att det är uppoffringen vi får göra för att hänga med i toppen. Evertsson viker alltid av på spelare som det budas för mycket på. Det går inte att hänga med när FBK, Rögle, FHC, HV tar fram stora plånboken. Tack vare att vi sprider pengarna har vi kunnat utmana. Känns som Örebro är ett fint exempel på klubb som lagt alla pengarna i samma korg. Några få har kapacitet att leverera, gör de inte det blir det jobbigt.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jul 25, 2024 1:02 pm

När säsongen går mot sitt slut tycker ni att vi har flera stjärnor. Redan nu har vi SHL:s mest åtråvärda back i Joel Persson och en mångårig landslagsspelare i Rasmusen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8600
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor jul 25, 2024 1:54 pm

Jag tror Robert kommer gå RW. Ser ut som att han gjorde det i AHL. Jag vet att det står C på EP. Alla vill ha epitetet C i NA. Deras kollektivavtal ger lite högre lön då. Så vi ska inte luras av att det står att alla transor är C i någon kombination.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14082
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jul 25, 2024 3:46 pm

Hela grejen med att han är placerad där är att det saknas renodlade C i truppen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4938
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor jul 25, 2024 9:18 pm

Halva forwardsbesättningen är centrar men ingen är renodlad center. Växjö är unika på många sätt :lol:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre jul 26, 2024 5:02 pm

Känns ovisst med att ha ett lag utan någon målskytt - men alla kan såklart göra mål! Känns som det finns oändligt med varianter på laguppställningar.

Det krävs att vi har 5 spelare på 30+ poäng, högst osannolikt når någon 40.

Gillar idén med McLoL - Strandberg - Råbär, kan bli bra fart där. Lika så Koivula - Raz - Dansken, känns som en tung kedja.

Blir intressant detta
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6483
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » lör jul 27, 2024 4:44 pm

Visst har vi ett spännande lag , men att som Evertsson påstå att vi har 3 förstalinor känns lite väl magstarkt. 3 förstalinor i Växjö möjligtvis, för ingen lina känns given etta hur man än komponerar, men när jag tänker på en förstalina i SHL tänker jag på landslagsspelare med näsa för målet. Nån sån har vi ju ingen, möjligtvis Blichfelt, när han väl träffar målet.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör jul 27, 2024 6:36 pm

Absolut är det så.

Dock har detta laget mer kapacitet för att vara en riktig maskin, så länge leveransen kommer. Annars känns bygget väldigt mycket Malmö för några är sedan
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6483
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön jul 28, 2024 12:13 am

Svartvadet skrev:Absolut är det så.

Dock har detta laget mer kapacitet för att vara en riktig maskin, så länge leveransen kommer. Annars känns bygget väldigt mycket Malmö för några är sedan
Ja, jämför det med Luleå som kommer att ha Omark och/eller Shinimin i TREDJE!

MEN jag har förtroende för att E har koll och att vi blir en lagmaskin där alla gör 25 poäng utan att dominera…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3347
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jul 28, 2024 5:31 am

Frölunda's stjärnvärvning Arttu RUOTSALAINEN i stor intervju i Aftonblaskan. Våra spelare lämnas ifred. De är helt enkelt inte tillräckligt intressanta. Vi är ett lag utan glans. Vi är byggda för att TRÅKA ihjäl ishockeysverige. Blir vi första klubb att vinna guld utan att ha en enda spelare topp-tio i vare sig poäng- eller skytteligan? :P
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1737
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jul 28, 2024 8:59 am

Sanslöst negativ stämning här inne överlag. Är det bara jag som känner mig nöjd med truppen ? 1-2 spjut efter jul så kan detta bli hur bra som helst


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8600
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön jul 28, 2024 10:39 am

Det är du och jag mot världen vlk. :lol: Jag gillar truppen. Många olika roller som kan utföras. Ledarstaben har ett gäng de kan laborera och arbeta med. Vi som gillar att tänka på olika formationer och kombinationer kommer vara upptagna kommande säsong. Pusslet kan läggas på flera sätt.

Jag tror inte att laget kommer spela tråkigt. Växjö-disciplinerat ja. Vi har flera hockeyintellligenta spelare, vilket kommer visa sig. Ingen slår oss i smartness. Jag är dock lite orolig för fysiken och den nödvändiga buffligheten man behöver i ett slutspel. Men i den frågan tyckte ju forumet jag var löjlig, så det är bara att stämma gitarrerna och dra igång riff-glädjen. :headbang:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14082
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 28, 2024 11:03 am

Jag har förmånen att inte värdera truppen före den har spelat. Men saknar definitivt någon erkänt skicklig spelare med målfarlighet. Tittar vi på spelare som McLaughlin och Blichfeld tror jag de får svårt att öka produktionen trots mer speltid. Nyförvärven räknar jag in runt 25 poäng i snitt. Då återstår Eriksson, Stjernborg, Ågren och Gustafsson. Det är de spelarna och deras produktion som kommer avgöra tabellplacering som topplag eller bottenlag.
Tiden med spjut är över i Sverige. Inflation och svag krona gör det extra dyrt att betala i $.

Nöjdhet habdlar mycket om var mål och förväntningar ligger. Tror ni truppen blir etta eller ni nöja med en åttondeplats?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4938
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jul 28, 2024 12:14 pm

StenhårtSlagskott skrev:Jag har förmånen att inte värdera truppen före den har spelat. Men saknar definitivt någon erkänt skicklig spelare med målfarlighet. Tittar vi på spelare som McLaughlin och Blichfeld tror jag de får svårt att öka produktionen trots mer speltid. Nyförvärven räknar jag in runt 25 poäng i snitt. Då återstår Eriksson, Stjernborg, Ågren och Gustafsson. Det är de spelarna och deras produktion som kommer avgöra tabellplacering som topplag eller bottenlag.
Tiden med spjut är över i Sverige. Inflation och svag krona gör det extra dyrt att betala i $.

Nöjdhet habdlar mycket om var mål och förväntningar ligger. Tror ni truppen blir etta eller ni nöja med en åttondeplats?
Det är snarare spelarnas totala plus minus statistik som kommer att vara avgörande.

Vårt adelsmärke är vårt spelsystem. Den dagen det fallerar helt blir vi bottenlag. Inte innan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8600
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jul 29, 2024 2:02 am

Det fanns en tid, när vårt adelsmärke också var spektakulära värvningar. Och det var lite dit jag ville komma med mitt föregående inlägg. Jag tvivlar inte på laget i stort. Vi HAR spännande spelare, både i unga svenska och transorna. Och en lovande mix. Men vi har inget affisch-namn(*) som skapar nationell "buzz", väcker hype och pop. Det känns som evigheter sedan vi värvade "över vår liga" eller landande någon tolvtaggare. Ifjol vid den här tiden var jag åtminstone väldigt nyfiken på ÖSTLUND, som kom med lite hype och hopp om artisteri (även om stora succén uteblev). Vi har inget där Sanny eller 'Sjuka Höken' säger "-Fuck, 'Chief' har gjort det igen - hittat.."

(*)Vi är förstås fortfarande snyggast i landet. Och handlar det om omslaget till Vogue, spa- och skönhetsvård - saknar vi övermän i ligan.

Men precis här och nu - när jag tittar på roostern saknar jag lite nutella-topping på min mjukglass.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1737
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån jul 29, 2024 7:05 am

Dennis the Menace måste räknas som ett affisch-namn, men i övrigt håller jag med dig. Nuförtiden blir man ett namn i VLH istället. Det är lite som med märkeskläder. Visst får man kvalitet men vill man verkligen betala extra för något man kan sy själv eller hitta på en basar?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14082
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons jul 31, 2024 11:03 pm

Köpa dyrt eller sy upp själv i ett elegant basartyg, i all ära - Men de största (REAL, Man Utd, "The Penguin", PSG, Lex LUTHOR) - De STJÄL :clap: :clap:

Drömde om att norpa SAIK's sniper Linus KARLSSON framför ögonen på Northpower. Nu verkar det klart att han blir kvar i Nordamerika.
MEN: Det verkar skurit sig mellan HV och André PETERSSON - på väg bort - Hugger vår basarkejsare 'Maestro'?

It aint over till the fat Lady sings..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1737
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor aug 01, 2024 10:34 am

Vi behöver verkligen inte någon egon-lirare som står över laget. Passar verkligen inte in i vårt spelsystem eller vårt sätt att tänka. Vi är strukturerade och underordnar oss det gemensamma målet: Att vinna matcher!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14082
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor aug 01, 2024 3:38 pm

Hel, kry och motiverad en gudabenådad spelare. Offensiv BONANZA. Och poängen är att vi - till skillnad från HV - HAR ett spelsystem. En struktur och myndiga vårdnadshavare. Läs LEDNING. Du sologlider inte och tittar Jörgen i ögonen efteråt..

Klart du går din egen väg om du dryper talang men tvingas genomlida haveriet i ett dysfunktionellt fosterhem. Här kommer man till ett HEM. Du får lära dig vad ett LAG och bra HÅRVÅRD är. Skönheten kommer visa sig i prestationen.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1737
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor aug 01, 2024 10:32 pm

Äh, Pettersson har indirekt deklarerat att det aldrig kommer bli tal om spel i Växjö. Lika bra det, agenten verkar vara ett riktigt rövhål. Jag tror AP hamnar i KHL, möjligtvis Luleå!
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre aug 02, 2024 5:15 pm

Jag sitter ganska nöjd med truppen som den är i augusti. Men André hade rört om i grytan och skapat "buzz" i poddar - och bland HV-fans. Och vi skulle dra nytta av vårt geografiska läge - OM det är så att PETERSSON's familjesituation gör att han gärna utgår från landskapet (förstod i Aftonblaskan's artikel att han var missnöjd med att inte få ett nytt längre kontrakt med klubben), satt vi i en guldsits att betala säg två tredjedelar av lönen - och HV en tredjedel - på Andre's sista kontraktsår (som han kliver på nu). Pang-pang för "billig" peng.

Men jag menar inte vi skall ge oss in i ett budkrig. Och kanske är det så att André inte alls vill spela i Lakers - Men vår geografiska närhet är ett observandum.

Nu drar det snart igång! Längtar till att se Filip, Otto och vår nya jänkare brösta upp sig - Samtidigt som Dylan lagt på sig 25 kg muskler i sommar :clap:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1737
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör aug 03, 2024 2:01 pm

André Pettersson, absolut - om han inte uttalat sig som han gjort innan. Vet att hans Farfar/Morfar (minns ej) bönat och bett om att han ska spela i Lakers, så han kunde se alla matcherna. Men det var en icke-fråga för honom, något han aldrig skulle göra.

Nu har dock HV gjort bort sig, genom att lova ett nytt kontrakt och helt plötsligt göra en kovändning. Kan förstå Abborren och varför man ska spela sig till kontrakt, men samtidigt har André räddat kvar HV så det skriker om det. Det enda han begärde var att klubben skulle hedra sitt löfte, vilket man inte gör. Guld för oss dock, för ser inte HV som utmanare för fem öre.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6483
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör aug 03, 2024 5:22 pm

En annan oro jag har är Roséns egenskaper som blir omöjliga att ersätta, undrar vad som händer med spelet.

1. Hans vidriga förmåga att dra ned tempot i en hel match, för att öppna upp för kontringar etc. Innebär detta att vi kommer spela snabbare hockey nu?

2. Vem tar hans roll i PP? En roll som han haft i typ 15 år och varit absoluta skillnaden när det krävs. Få spelare i Sveriges Historia kan styra ett PP likt Rosén.

Jag antar Raz och McLoL får ta det ansvaret? Alt. att vi byter till renodlat paraply där Joel agerar än mer point än tidigare. Strandberg känns inte skicklig nog, tror inte finnen eller halv-Fransosen fixar det. Får gärna ha fel.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6483
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör aug 03, 2024 8:04 pm

Svartvadet skrev:En annan oro jag har är Roséns egenskaper som blir omöjliga att ersätta, undrar vad som händer med spelet.

1. Hans vidriga förmåga att dra ned tempot i en hel match, för att öppna upp för kontringar etc. Innebär detta att vi kommer spela snabbare hockey nu?

2. Vem tar hans roll i PP? En roll som han haft i typ 15 år och varit absoluta skillnaden när det krävs. Få spelare i Sveriges Historia kan styra ett PP likt Rosén.

Jag antar Raz och McLoL får ta det ansvaret? Alt. att vi byter till renodlat paraply där Joel agerar än mer point än tidigare. Strandberg känns inte skicklig nog, tror inte finnen eller halv-Fransosen fixar det. Får gärna ha fel.


Joel är ju totalt bortplockad senaste säsongerna. Killen gör inte så mycket mål längre, mer assist dock och kanske ok med det som point.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3969
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis aug 06, 2024 9:18 am

Kaptenen kan inte skjuta. Förvånansvärt många backar på elitnivå som inte har ett tungt slagskott. Obegripligt för mig då det bör vara ett tecken på stolthet över positionen och det enda man gjorde efter träningarna så fort man var tillräckligt gammal för att lyfta klubban. Tiderna förändras. Mestadels till det bättre, men inte när det gäller backskott.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14082
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis aug 06, 2024 1:27 pm

Kommer dagens event med nyförvärv att steamas?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4938
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis aug 06, 2024 2:03 pm

StenhårtSlagskott skrev:Kommer dagens event med nyförvärv att steamas?
Ja, smp.se
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3969
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor aug 22, 2024 6:58 pm

LSW lånas ut till Nybro

Kan både förstå och inte. Tycker han ser skaplig ut, men absolut att han behöver maxad istid med den talangen.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6483
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor aug 22, 2024 7:58 pm

Svartvadet skrev:LSW lånas ut till Nybro

Kan både förstå och inte. Tycker han ser skaplig ut, men absolut att han behöver maxad istid med den talangen.


Som du skriver, istid och utveckling. Förra året blev en lyckad historia med Eriksson, förhoppningsvis får vi avkastning av det nu. Samtidigt hoppas jag man vågar byta ut Martinsson om han inte presterar, men Rosén har förhoppningsvis ett snäpp till som kan skapa konkurrens.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1334
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor aug 22, 2024 8:13 pm

Man kan ju anta att Jörgen JÖNSSON och Tommy SAMUELSSON har en bra relation - vi får säkert se mer utbyte där framåt.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1737
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor aug 22, 2024 9:15 pm

Ja, där hade tajf kunnat få en gratis klass-spelare men deras hat och försurade stolthet sätter stopp!

Men reda pengar klarade inte ens dom att tacka nej till…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3347
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster