Ny goalie

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav RögleBabe » mån dec 20, 2004 4:11 pm

Grattis till Gusten! Han har skött sig väldigt bra de matcher han fick stå för luleå iaf!
Skånsk stockholmare
Användarvisningsbild
RögleBabe
Forumamatör
 
Inlägg: 101
Blev medlem: mån jun 14, 2004 3:37 pm
Ort: Hemma

Inläggav dolitle » mån dec 20, 2004 5:26 pm

Varanen skrev: Kanske han skulle tas med på en fisketur?


Är det inte lite tidigt att börja hota honom redan Varanen :wink: , jag vet nog vad du menar med "fisketur" :lol:

Daniel skrev:
har man värvat hit en spelare för att man tror att han ska lyckas så ska
man ge dena sjansen :wink:


Tycker du inte att det är ett lite tungt ansvar att lägga på Per att vara förstamålis ? Han är inte hit värvad för att vara förstamålis, iår.

Jag tycker att det är helt rätt att ta hit Gusten. Hans stats såg rätt bra ut från Luleå, tycker jag.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav majjen » mån dec 20, 2004 5:27 pm

Per Åkerström har framtiden för sej! Han är inte riktigt framme men han kommer att bli mycket bra!
Den här säsongen är speciell, minst sagt. Alla NHL-värvningarna och inte minst förberedelsen inför nästa års pemanente superallsvenska.
Har vi möjlighet att få en Es-målvakt i buren är det självklart att han är välkommen.
Välkommen Gusten!
majjen
Forumproffs
 
Inlägg: 529
Blev medlem: sön maj 04, 2003 9:38 pm

Inläggav Anfall » mån dec 20, 2004 5:31 pm

majjen skrev:Per Åkerström har framtiden för sej! Han är inte riktigt framme men han kommer att bli mycket bra!
Den här säsongen är speciell, minst sagt. Alla NHL-värvningarna och inte minst förberedelsen inför nästa års pemanente superallsvenska.
Har vi möjlighet att få en Es-målvakt i buren är det självklart att han är välkommen.
Välkommen Gusten!


Självklart är Gusten välkommen.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs
 
Inlägg: 618
Blev medlem: ons nov 03, 2004 12:09 pm
Ort: Sveriges trädgård

Inläggav Ambassador » mån dec 20, 2004 5:36 pm

Ska vi nu ha en elitseriekeeper kunde vi väl lika gärna behållt Hadelöv...känns lite urvattnat att ta hit "en till"...

Men men, denna säsongen är ju lustig som vi alla vet...
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs
 
Inlägg: 894
Blev medlem: sön aug 01, 2004 2:39 pm
Ort: Växjö (Nomo)

Inläggav C70T5 » mån dec 20, 2004 5:38 pm

Ambassador skrev:Ska vi nu ha en elitseriekeeper kunde vi väl lika gärna behållt Hadelöv.


Tror du inte Växjö Lakers ville det??

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 mån dec 20, 2004 5:39 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Brallan » mån dec 20, 2004 5:38 pm

Hur skall vi någonsin få stabilitet i laget om vi bara har målvakter som spelar en - två månader??? Detta håller INTE i längden...

en länk föresten
http://www.sr.se/Kronoberg/nyheter/arti ... kel=525319
Lakers och Öster behöver varandra!
Brallan
Forumamatör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: ons okt 06, 2004 10:55 pm

Inläggav Ambassador » mån dec 20, 2004 5:42 pm

c70t5 skrev:
Ambassador skrev:Ska vi nu ha en elitseriekeeper kunde vi väl lika gärna behållt Hadelöv.


Tror du inte Växjö Lakers ville det??

/T5!!



Jo, självklart tror jag det...men det känns ju lite märkligt att Hadelöv sticker hem "BARA" för att vi missar SA...
Jag tror i ärlighetens namn att han hade stannat om vi gått till SA
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs
 
Inlägg: 894
Blev medlem: sön aug 01, 2004 2:39 pm
Ort: Växjö (Nomo)

Inläggav Lobo » mån dec 20, 2004 5:46 pm

Att man tar in en ny målvakt är juh för att man inte vill riskera något, ett fiasko i fortsättningsserien kan betyda div1 och det vore inte så kul.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » mån dec 20, 2004 5:49 pm

Jag tycker att det är förbannat bra att Växjö agerar, mkt bra. Och som vissa påstår att Pär petade Ville, men i ärlighetens namn, vilken målvakt hade INTE gjort det? Och Lobo, jag håller med dig, ett fiasko i fortsättningsserien kan ge oanade proportioner, hemska sådana, då kan man verkligen snacka om begreppet, Upp som en sol, Ner som en pannkaka, och det vill Vi inte vara med om.

/T5!! :wink:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Poliwag » mån dec 20, 2004 6:06 pm

Gusten är bra hoppas bara att han kan tända till när han får chansen Lakers, att det inte bara är en nödlösning för honom. Det skulle även vara bra om han stannade resten av säsongen något som inte är hans eget mål.

citat från NSD:
"- Jag siktar på att vara tillbaka i Luleå till nästa transferfönster, säger han."

Länk
Användarvisningsbild
Poliwag
Forumamatör
 
Inlägg: 144
Blev medlem: sön nov 14, 2004 8:48 pm

Inläggav Lakerdome » mån dec 20, 2004 6:39 pm

Poliwag skrev:citat från NSD:
"- Jag siktar på att vara tillbaka i Luleå till nästa transferfönster, säger han."
]

Själv har jag i många år siktat på att bli miljonär, men men.. ;)



Om man hör lite till vad folk som följer Luleå har att säga om honom så verkar dom inte direkt ledsna över att han blir utlånad

Han är oerhört ojämn. Visst, han kan göra enstaka stormatcher där han tar i princip allt, men när han är dålig, vilket är ganska ofta, så är han verkligen kass.


Gusten har en oerhört fladdrig spelstil och skapar otrygghet bakåt. Backarna får svårt att lita på honom, han släpper konstiga returer, gör slarviga ingripanden bakom kassen med klubban, velar med beslut om han ska blockera pucken eller inte och så vidare.


Gusten har inte direkt haft de bästa förutsättningarna att blomma ut den här säsongen, men bör ju kunna utvecklas och Fortsättningsserien är ju på en helt annan nivå än Elitserien. Dessutom är Lakers ett topplag. Förhoppningsvis förbättras hans självförtroende rejält tack vare den här utlåningen...


Väljer att vara ganska neutral till detta lånet tills jag har fått se honom spela.
Användarvisningsbild
Lakerdome
Forumdemon
 
Inlägg: 1149
Blev medlem: sön nov 23, 2003 8:06 pm

Inläggav Klonis » mån dec 20, 2004 6:44 pm

Ja jag kan hålla med om att värva en målis eller spelare för bara 1 månad eller så fel men denna säsongen så är ju allt helt crazy när det gäller allt med hockeyn
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Lobo » mån dec 20, 2004 6:46 pm

Det är väll bra att han siktar på att bli återkallad, för att göra det måste han storspela här nere. Hadde han bara siktat på att få kroppkakor istället för palt till julbordet skulle vi varit oroliga.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » mån dec 20, 2004 6:57 pm

Jo, självfallet måste det vara lite kymigt för Per att bli andremålvakt efter en jämnårig, men så måste det bli, för inte tusan värvar man en andremålis, utan Gusten blir såklart försteman.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Varanen » mån dec 20, 2004 6:58 pm

Jag håller med Lobo. Om Gustens målsättning hade varit att inte återvända till ES-spel hade jag varit riktigt orolig. Han vet att han måste prestera på sin absoluta topp för att bli återkallad. Om så skulle ske lär han spelat några kanonmatcher i VLH:s tröja. Kul med spelare som har ambitioner.

Beslutet att värva Gusten har inte bara med Åkertröm att göra. Föreningen behöver två bra målvakter. Något annat hade varit tjänstefel av klubben. Som vanligt så anser jag att den bästa skall stå. Inget annat har betydelse för mig och förhoppningsvis inte för Fagervall heller.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Mano » mån dec 20, 2004 9:02 pm

Gusten har bättre räddningsprocent än Hadelöv i eliserien i år..
Jag är Mano, vem fan är du?
Användarvisningsbild
Mano
Forumentusiast
 
Inlägg: 462
Blev medlem: tis jul 20, 2004 8:36 pm
Ort: Teleborg

Inläggav ante_1019 » mån dec 20, 2004 10:30 pm

Jag tycker Gusten är ett mycket bra nyförvärv. Han gjorde även en riktigt bra insatts i slutspelet förra året för Luleå.
Välkommen Gusten till Lakers
:clap:
Användarvisningsbild
ante_1019
Forumamatör
 
Inlägg: 97
Blev medlem: ons nov 12, 2003 3:59 pm
Ort: växjö

Inläggav Ambassador » tis dec 21, 2004 9:37 am

Något som en del inte verkar förstå är den enorma skillnaden på en målvakt i elitserien och allsvenskan...
Speciellt i år då elitserien är grymt bra

Jag tror inte att Gusten gör bort sig i Lakers
Ambassador | 19:57 ! ! !
Användarvisningsbild
Ambassador
Forumproffs
 
Inlägg: 894
Blev medlem: sön aug 01, 2004 2:39 pm
Ort: Växjö (Nomo)

Inläggav NiGy » tis dec 21, 2004 10:43 am

Jag tror Gusten kommer att bli mycket bra! Ung, hungrig, vill tillbaka till Luleå. Då måste han göra bra ifrån sig här! Det kan bara bli till våran fördel!

Något annat som en del inte verkar förstå är kanske att Lakers inte är ett naturligt första val för alla hockeyspelare! Obegripligt men sant! ;-)
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs
 
Inlägg: 836
Blev medlem: sön sep 15, 2002 10:23 pm

Inläggav Mygel » tis dec 21, 2004 12:42 pm

Ambassador skrev:
c70t5 skrev:
Ambassador skrev:Ska vi nu ha en elitseriekeeper kunde vi väl lika gärna behållt Hadelöv.


Tror du inte Växjö Lakers ville det??

/T5!!



Jo, självklart tror jag det...men det känns ju lite märkligt att Hadelöv sticker hem "BARA" för att vi missar SA...
Jag tror i ärlighetens namn att han hade stannat om vi gått till SA


Det hänger väl på lite mer än så. T.ex. att räliga MIF bytte tränare, där den nye tränaren ville satsa på Hadelöv. Hade nog kvittat om det hade blivit SA eller inte då.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Klonis » tis dec 21, 2004 1:06 pm

ja jag tror du har rätt där Mygel
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav Mygel » tis dec 21, 2004 1:10 pm

Klonis skrev:ja jag tror du har rätt där Mygel


Man tackar o samtidigt får man säga lycka till med Gusten.

Ni anar inte hur trist det är att missa denna säsong. Framförallt nu när en av våra största spelare återvänder hem. :cry:
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Varanen » tis dec 21, 2004 1:14 pm

Jo, det lär bli liv i luckan när Jönsson hemmadebuterar för säsongen. Hockey är tokskoj! :D
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav maximus » tor jan 27, 2005 11:38 am

Lakerdome skrev:
Poliwag skrev:citat från NSD:
"- Jag siktar på att vara tillbaka i Luleå till nästa transferfönster, säger han."
]

Själv har jag i många år siktat på att bli miljonär, men men.. ;)



Om man hör lite till vad folk som följer Luleå har att säga om honom så verkar dom inte direkt ledsna över att han blir utlånad

Han är oerhört ojämn. Visst, han kan göra enstaka stormatcher där han tar i princip allt, men när han är dålig, vilket är ganska ofta, så är han verkligen kass.


Gusten har en oerhört fladdrig spelstil och skapar otrygghet bakåt. Backarna får svårt att lita på honom, han släpper konstiga returer, gör slarviga ingripanden bakom kassen med klubban, velar med beslut om han ska blockera pucken eller inte och så vidare.


Gusten har inte direkt haft de bästa förutsättningarna att blomma ut den här säsongen, men bör ju kunna utvecklas och Fortsättningsserien är ju på en helt annan nivå än Elitserien. Dessutom är Lakers ett topplag. Förhoppningsvis förbättras hans självförtroende rejält tack vare den här utlåningen...


Väljer att vara ganska neutral till detta lånet tills jag har fått se honom spela.


Tycker jag känner igen vissa bitar igår mot troja! Hur bra är GUSTEN lille egentligen? LÅT ÅKETSTRÖM SÅ sista 6. :golfclap:
<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
Användarvisningsbild
maximus
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor dec 30, 2004 12:39 am
Ort: Jönköping

Inläggav Per Carlsson » tor jan 27, 2005 11:49 am

Usch ja, han sänder defenitivt inte signaler att han spelar med trygghet.

Tycker oxå att Åkerström bör stå resten.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav LaKaj » tor jan 27, 2005 2:29 pm

Jag håller nog ändå på Gusten. Han har gjort ett flertal övertygande insatser och känns tryggare i sitt spel, men visst har han gjort en del missar/tavlor också. Åkerström har också gjort flera övertygande insatser, men jag känner mig inte lika trygg med hans spel överlag.
Igår släppte han mycket returer rakt ut och puckar som han tog hade han inte alltid koll på utan var tvungen att blockera istället för att spela ut den snabbt igen. Visst kan det handla om att han är matchotränad och jag tycker inte det är fel att matcha honom mer. Men jag känner mig tryggare med Gusten än så länge.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav Per_växjö » tor jan 27, 2005 2:44 pm

Lakers spelade ju inte så bra i första och andra perioden heller...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav Daniel » tor jan 27, 2005 3:39 pm

ja gustens alla returer rakt ut är rätt jobiga

tycker åkeström var kanon igår :D

men vem Fagervall än väljer så har han mit fulla stöd
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anfall » tor jan 27, 2005 3:42 pm

Gustens insläppta mål mot Troja:

1:a Backskott med mycket trafik framför mål. Skymd, pucken satt intill hans högra stolpe. Inte mycket att belasta Gusten med.

2:a Ett konstigt fösskott från kanten. Powerplay där våra spelare blev utlurade till sargen och 2! Trojaspelare var ensamma framför Gusten. En liten styrning av pucken och den letade sig in. Vete f-n hur men in gick den. Den hade nog Gusten tagit om flytet hade varit med honom igår.

3:e Backskott som Gusten försöker styra undan men pga mycket trafik framför kassen studsar pucken på en spelare och in i mål. Otur, inget annat.

Jag tycker inte Gusten gjorde en dålig match men ibland är det motvind. Det var rätt att byta målvakt för att väcka laget och få till en förändring i spelet. Åkerström gjorde en gedigen insats med flera utsökta räddningar. Det är inte lätt att komma in som han gjorde, dessutom med tekning i egna zonen som lätt kan leda till press mot kassen. Vilket också skedde.

Summa summarum är att vi har 2 bra målvakter. Det borde vara dagsformen som avgör vem som ska stå.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs
 
Inlägg: 618
Blev medlem: ons nov 03, 2004 12:09 pm
Ort: Sveriges trädgård

Inläggav Linkan » tor jan 27, 2005 3:59 pm

Tror faktiskt att Gusten får chansen på söndag igen
skulle förvåna mig annars. 8) :ok:
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast
 
Inlägg: 458
Blev medlem: tor mar 11, 2004 1:59 pm

Inläggav Anfall » tor jan 27, 2005 4:02 pm

Gustens mask är i vilket fall som helst den coolaste hittills. 8)
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs
 
Inlägg: 618
Blev medlem: ons nov 03, 2004 12:09 pm
Ort: Sveriges trädgård

Inläggav Linkan » tor jan 27, 2005 4:13 pm

Anfall skrev:Gustens mask är i vilket fall som helst den coolaste hittills. 8)


Instämmer..... :ok: :ok:
Lakers o Fbk i hjärtat.
Bild
Användarvisningsbild
Linkan
Forumentusiast
 
Inlägg: 458
Blev medlem: tor mar 11, 2004 1:59 pm

Inläggav Lillklonis » tor jan 27, 2005 6:24 pm

tycker gusten visar trygghet verkligen,förutom igår när han hade otur på målen,de va inte hans dag igår,gusten släpper inte mycket returer rakt ut,han få ut dom i sarghörnen,tycker de ska köra GUSTEN resten av säsongen helt klart,stabil kille det där :D :D
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Inläggav Lobo » tor jan 27, 2005 7:23 pm

2:a målet styrdes via Einarssons skridsko och var otagbar enligt Radiosporten.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster