Oskar Alsenfelt

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav ultraboy » mån nov 30, 2009 5:36 pm

okej 4 mål på 18 skott? okej 77,7 % är ju jätte bra också....
Senast redigerad av ultraboy mån nov 30, 2009 5:52 pm, redigerad totalt 1 gång.
y.
Användarvisningsbild
ultraboy
Forumentusiast
 
Inlägg: 343
Blev medlem: tor jan 29, 2009 11:25 pm

Inläggav serra » mån nov 30, 2009 5:37 pm

Det sa jag inte, men rätt ska vara rätt
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav sjön » mån nov 30, 2009 9:15 pm

Stor risk att Viktor är borta resten av säsongen.
sjön
Forumamatör
 
Inlägg: 196
Blev medlem: mån nov 17, 2003 2:12 pm

Inläggav sjön » mån nov 30, 2009 9:27 pm

http://www.smp.se/sport/viktor-fasth-kn ... en(1657030).gm

är nog inte så allvarligt får vi hoppas.
sjön
Forumamatör
 
Inlägg: 196
Blev medlem: mån nov 17, 2003 2:12 pm

Inläggav Anders83 » mån nov 30, 2009 9:29 pm

Du fixar detta Oscar!!! Krya på dig Viktor hoppas vi får se dig igen på isen denna säsongen!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav serra » mån nov 30, 2009 10:07 pm

KUKEN me..
Hoppas det inte är så farligt med Viktor
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Räven » mån nov 30, 2009 10:41 pm

Ja, det var direkt olustigt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakersfan_03 » mån nov 30, 2009 11:08 pm

Fan också så jävla tråkigt. En banderoll på lördag. Någon som har tips ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakers00 » mån nov 30, 2009 11:09 pm

Vitto satan i helvete.......hoppas det inte är alvarligt.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav Räven » tis dec 01, 2009 12:05 am

Tur i oturen att vi har en bra "andremålis"
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav alfax » tis dec 01, 2009 12:16 am

Och en honnör till Evertsson som skaffat en bra andremålvakt ,tänk om vissa fått sin vilja igenom och vi stått med enbart en juniormålvakt nu,med vissa menar jag vissa. forumskribenter.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » tis dec 01, 2009 12:19 am

Precis, då hade vi suttit med skägget i brevlådan. Det var ett mycket bra beslut, precis som de flesta av oss trodde.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 01, 2009 12:23 am

En banderoll '' Vi tror på dig Oscar '' ?. Eller en banderoll om viktor Fasth vad tycker ni ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav mollers » tis dec 01, 2009 12:26 am

Lakersfan_03 skrev:En banderoll '' Vi tror på dig Oscar '' ?. Eller en banderoll om viktor Fasth vad tycker ni ?



Tycker en banderoll om Fatsh fyfan va surt för honom!
Lider värklingen med honom! FAAAAN!
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1649
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Inläggav mollers » tis dec 01, 2009 12:27 am

Eller en om båda?:)
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1649
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Inläggav Dave » tis dec 01, 2009 12:49 am

Min förhoppning är att Oscar nu ser detta som en STOOOR chans för honom att visa upp sig vad han går för.

Jag är inte ett dugg orolig för att Oscars målvaktsspel. Vad jag är orolig över är om spelarna och framförallt backarna kommer känna sig 100% trygga med honom som sista utpost.
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs
 
Inlägg: 701
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:44 pm
Ort: Kontinenten

Inläggav teddy » tis dec 01, 2009 10:08 am

mollers skrev:
Lakersfan_03 skrev:En banderoll '' Vi tror på dig Oscar '' ?. Eller en banderoll om viktor Fasth vad tycker ni ?



Tycker en banderoll om Fatsh fyfan va surt för honom!
Lider värklingen med honom! FAAAAN!



Man skulle kunna dra upp en banderoll först med texten "viktor du är saknad" sen drar man upp en annan med typ texten "men oskar du rockar fett med"
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3971
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » tis dec 01, 2009 10:21 am

Han blir ju förhoppningsvis bara borta några veckor.

Är bra på ett vis då Oscar verkligen kan få kliva fram nu plus att Tex kanske får stå en HEL match oxå :ok:

Vi klarar oss utmärkt!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav serra » tis dec 01, 2009 10:35 am

Jag är inte lika övertygad som resten av er.
Viktor är en toppmålvakt med rutin från AS.
Kommer att behövas den närmsta tiden....
Oscar har gjort det bra men den närmsta tiden blir det riktiga eldprovet.

Kör så det rycker Oscar!!!!!!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Niles » tis dec 01, 2009 10:55 am

Jätteavbräck som jag ser det, fan också. Oscar har gjort det bra, hoppas han får vara skadefri och frisk. Stort ansvar som jag hoppas han fixar. Slutligen hoppas jag det blir positiva besked för Viktor efter undersökningen idag.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 01, 2009 11:41 am

Anders83 skrev:Han blir ju förhoppningsvis bara borta några veckor.

Är bra på ett vis då Oscar verkligen kan få kliva fram nu plus att Tex kanske får stå en HEL match oxå :ok:

Vi klarar oss utmärkt!


Jo Anders, men Oscar har inte så mycket Allsvensk rutin, dock har han imponerat det han stått men det blir svårt att hålla en hög jämn nivå tror jag. FÖr att tala om Tex får hoppa in då blir det tufft tror jag. Som sagt jag är glad att vi har Oscar och att Tex får kliva upp men jag hoppas vi slipper slänga in Tex i målet..
Hoppas Fasth kryar på sig
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » tis dec 01, 2009 1:36 pm

Nej han har ju inte rutinen ännu dock mer rutin än vad både Bengtsberg och Brage hade... dom tog oss till kvalserien trots en skottkärra full med tabbar och missar.

Gällande Tex kan man ju se det på lite olika sätt. Jag ser gärna att vi får pröva en egen produkt och visa att vi vågar satsa , ligger vi bekvämt till poängmässigt i tabellen ser jag inga hinder , en sak är säker slutplaceringen i tabellen kommer inte hänga på att Tex står en match oavsett utgång .

Jag tror Fasth kommer få hålla extremt hårt i 1:a spaden när han kommer tillbaka men det återstår att se!

Nu tar vi almtuna!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 01, 2009 3:44 pm

Jo men som du säger då hade vi Bengtsberg och Brage. Nu känns det som att vi bara har Oscar och med honom känner jag mig inte säker. Hur gärna jag än blir glad och tycker det är bra att vi låter Tex stå någon match så måste man ändå fråga sig håller han ? - Jag vet inte va ni tycker men jag kommer ihåg en puck han fick emot sig som han bara skulle plocka och blockera men istället hittar den nätet och ett riktigt billigt mål.
Vi får inte bli blinda bara för att det gäller en egen talang, målvakt anser jag är det svåraste klivet att ta när det gäller junior och seniornivå.

Handlar detta om endast några veckor så är jag beredd och hålla med om att detta är en bra lösning. Men är Fasth borta ett par månader / hela säsongen då räcker det inte med Tex då måste vi börja titta på andra alternativ
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Malul » tis dec 01, 2009 3:50 pm

Oscar kommer mantla förstaspaden med den pondus som vi tror han besitter,den mest klockrena "sena" värvning vi gjort,otroligt att kunna fynda som Evert gjorde!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav serra » tis dec 01, 2009 3:51 pm

Inte lika övertygad som du malul..Hoppas verkligen jag har fel
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Anders83 » tis dec 01, 2009 5:19 pm

Lakersfan_03 skrev:Jo men som du säger då hade vi Bengtsberg och Brage. Nu känns det som att vi bara har Oscar och med honom känner jag mig inte säker. Hur gärna jag än blir glad och tycker det är bra att vi låter Tex stå någon match så måste man ändå fråga sig håller han ? - Jag vet inte va ni tycker men jag kommer ihåg en puck han fick emot sig som han bara skulle plocka och blockera men istället hittar den nätet och ett riktigt billigt mål.
Vi får inte bli blinda bara för att det gäller en egen talang, målvakt anser jag är det svåraste klivet att ta när det gäller junior och seniornivå.

Handlar detta om endast några veckor så är jag beredd och hålla med om att detta är en bra lösning. Men är Fasth borta ett par månader / hela säsongen då räcker det inte med Tex då måste vi börja titta på andra alternativ


Tex gjorde EN miss , Bengtsberg och Brage gjorde mer än vad fingrarna räcker till :!: dom klarade sig ändå :wink:

Jag vill inte heller ha dessa två under en hel säsong, jag tror inte Tex klarar sig lika bra i längden som Förra årets superjunisar däremot så finns det nu möjlighet att testa egna förmogor likväl som om någon utespelare skulle bli tillfälligt skadade , Ahlsenfelt tror jag däremot håller även när det börjar hetta till men det återstår ju att se , han har stått 4 matcher och det säger inte allt men statistiken är dock väldigt bra trots allt.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 01, 2009 6:13 pm

Jo men snälla jämför inte Bengtsberg och Brage med Tex för det går det inte att göra. Angående Alsenfelt är jag inte orolig. Jag tror inte Alsenfelt kommer göra några misstag eller på något sätt vara på grund utav honom vi tappar för han har visat sig vara säkerheten själv. Men jag hoppas vi slipper slänga in Tex både för våran och hans skull. Det är för stor skillnad och alldeles för tidigt, så bra klass håller han inte än att han kan spela i ett topplag i HA.

Jag hoppas verkligen Viktor inte blir borta länge, får vi behålla viktor skadefri kommer vi nå Kvalserien även i år. Har vi Alsenfelt som första målvakt och Tex som andra så tror jag vi kommer så småningom tappa poäng i de matcher som t ex Viktor Fasth räddat poäng åt oss.

Det är skillnad på en målvakt som inte gör bort sig och en målvakt som är bra och räddar kvar oss i matcherna. Utan Fasth i år kan du plocka bort 10 poäng från våran poängskörd direkt anser jag..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 01, 2009 7:30 pm

Vi LITAR väl som vanligt på JK och Evert :wink: , Ger Dessa Tex Chansen så håller han, eller Hur är det somliga brukar resonera :?

Tex fixar detta Galant, dock kan man kanske inte kräva att Han ska vara den bästa Målisen i HA redan. Han är under Utbildning där Matcher på Hög nivå ingår. Ikväll möter Lakers Almtuna med en yngre 91:a i Mål :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Lakersfan_03 » tis dec 01, 2009 9:53 pm

Absolut Nedomansky men nu kan Janne TVINGAS ge Tex chansen trots att han kanske inte är redo, händer något med Oscar så har han inget val. Visst almtunas målvakt är ung han med men håller Tex nollan en match i HA så lovar jag dig att jag ska äta upp allt jag sagt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 01, 2009 11:48 pm

Wentzels 3:e Nolla, av en 91:a :nope: Omöjligt :wink:
Han har dessutom en Riktigt Bra Målvaktstränare. (Micce.A) som även hjälpt Krifs nya Målis :wink:

Låt Tex stå mot KnäTofs IF :idea: , Familjen Williamsson håller Stort på Brynäs :)

Om JK låtit Tex stå ett antal träningsmatcher och ett par i HA redan så hade det varit Klokt, av JK och Evert, Nu Gamblar Man i sitt utvecklingsprojekt. :ajabaja:

Oscar föll ihop mot Almtuna 83.3% på 24 skott, Tex hade inte haft De siffrorna :nope:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Varanen » tis dec 01, 2009 11:50 pm

Vilket givetvis bara är spekulationer. Men du har rätt i att Tex just nu är vår andre keeper så hans chans(er) kommer.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14057
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » ons dec 02, 2009 12:06 am

Den enda jämförelsen man kan dra mellan Wentzel och Tex är att de är födda samma år. Inget annat har de gemensamt. Wentzel kommer plockas utav något elitserielag nästa säsong. Tex kommer inte ens förmodligen spela på seniornivå nästa säsong. Du verkar ha bra koll på Tex som kan uttala dig om att han hade gjort det bättre än ALsenfelt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » ons dec 02, 2009 1:19 am

Det enda som skiljer Wentzel och Tex är att Tex täcker mer av Målet och att Wentzel haft en Bra Målvaktstränare i 3 år :wink:

Jag har hyfsad Koll, det är alldeles riktigt.

Bägge är Diamanter, där den ene knappt nuddat slipstiftet :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav erok » ons dec 02, 2009 1:33 am

Nu är salo ledig. Ta in han som målvakstränare i klubben. Skulle nog kunna bli skitbra. Låta Salo se å lära å ta över efter janne en dag. Tror på han som tränare men mer kött på bena kanske han bör ha
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav NEDOMANSKY » ons dec 02, 2009 1:38 am

Vaaa :!: Vi Har Ju redan TVÅ MålvaktsTränare :?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 11 gäster