Kempe klar för Leksand

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav serra » mån apr 02, 2007 5:06 pm

Har inget med Evert att göra Neddo.
Det är min personliga uppfattning om han, när det gäller hans inställning till bla försäsongsträning och gruppträning.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Räven » mån apr 02, 2007 5:07 pm

Tydligt är att de har olika åsikter om vad som är modernt ledarskap.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Xoogman » mån apr 02, 2007 5:18 pm

serra skrev:Det är min personliga uppfattning om han, när det gäller hans inställning till bla försäsongsträning och gruppträning.


Har du något emot vältränade spelare?
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast
 
Inlägg: 264
Blev medlem: fre apr 12, 2002 9:48 pm
Ort: Skövde

Inläggav serra » mån apr 02, 2007 5:35 pm

För att bli vältränade så kan det vara bra att köra lite gruppträning på försäsongen kanske????????????????????????
Träna muskler som dom normalt inte använder så mycket.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis apr 03, 2007 2:37 am

Evert berättade ju att Testvärdena hade förbättratsi A-Laget TROTS Kempes odugliga Försäsongsträning, vilken dessutom tydligen sköts av en annan Herre, så även i år.

Tycker Ni är Elaka mot Kempe som ger Honom skulden för något som Evert har bett någon ANNAN sköta :oops: :roll: :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav NEDOMANSKY » tis apr 03, 2007 2:42 am

ps. Hockeyspelare behöver benmuskler/Ryggmuskler/Magmuskler och en rejäl Hjärtmuskel de andra är bara i vägen, Finns/Fanns Tränare som på allvar tävlade med Spelarna om vem som Bänkade mest 8O
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Fredrik R » tis apr 03, 2007 11:23 am

http://webbtv.leksandstars.com/player.p ... 0402-4.wmv

Länk till Presskonferensen där Kempe presenteras..
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Xoogman » tis apr 03, 2007 11:35 am

Bra och hård träning är ett måste om man skall lyckas som hockey spelare.
Visst finns det muskler som man kanske inte har så stor nytta av som Serra säger, men det skall han inte försöka få mig att tro att TK skulle förespråka en sådan linje. :ajabaja:

Om man går tillbaks lite i tiden rent generellt då hockeyspelarna är ungdomar så krävs det redan då en bra och genomtänkt träning för de träningsvillig. (de andra kommer ”aldrig” att kunna ta det där viktiga klivet)

Det är något som vart en röd tråd inom Skövde IK.
Det är därför jag vill påstå att vårat J18 lag slår ert J20 lag. :whistle:
Hur tror du det hade gott om vi hade ställt upp vårat bästa J20 mot ert dito? :mrgreen:
Det var en parantes i det hela, men väl något att tänka på för dem som tror sig kunna glida med till framgång på ren talang.

Lite andra kuriosa om SIK när det gäller vältränade spelare så fick jag helt klart för mig här om månaden, att det endast har funnits en spelare utifrån som har vart mer vältränad än SIK:s egna produkter. (SIK:s egna räknar jag dem som verkat inom klubben en tid, minst en säsong)

Spelaren ifråga är Jarno Honkonen som ni väl känner till som en som har ställt till med förtret för er i derbyna mot NIF.

En spelare som Johan ”Bois” Andersson fick slita rejält för att komma ikapp och hänga med i träningen då han kom till SIK.
Det har han stor nytta av nu när han ytterligare skall ta ett steg i sin karriär.

Anton Strålman har alltid varit en träningsvillig grabb som kom till Skövdes hockey gymnasium.
Utan en den goda grundträning han var beredd att satsa på, hade han aldrig varit där han är just nu.

Förr så brukade han ”bråka” med sin storebror och mäta sina krafter med honom och det lär ha varit på vippen att storebror klarade av Anton då han hade vart i Skövde i ett par säsonger.
Nu mer är det inte att tänka på längre att ta upp en fajt med lillbrorsan. :ok:
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Användarvisningsbild
Xoogman
Forumentusiast
 
Inlägg: 264
Blev medlem: fre apr 12, 2002 9:48 pm
Ort: Skövde

Inläggav The Duke » sön apr 08, 2007 4:33 pm

Länk till Kempes chatt med Leksands fans

http://81.92.65.172/leksand/

...Han är inget mediafenomen den mannen
Användarvisningsbild
The Duke
Forumamatör
 
Inlägg: 143
Blev medlem: fre nov 19, 2004 12:09 pm
Ort: Northside

Inläggav C70T5 » mån apr 09, 2007 3:44 pm

Jag tror inte att Tomas 'alla spelar lika mycket - my way or the highway' Kempe förstår vad han har gett sig in på egentligen...

Hårdsatsande Leksand och dess fans kommer bokstavligen att ÄTA upp Blyge-Örjan. Tomas Jonsson kommer nog att få ett och annat att fundera och konfunderas över. Ett råd i all välmening till Kempe, glöm icke videokameran - och skippa individuell försäsongsträning.

Att vifta med en mikrofon under syreintaget på Blyge-Örjan är ju som att tvinga Troja-Jerry att gå på rättstavningskurs - helt uppgivet, helt hopplöst och helt meningslöst.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav NEDOMANSKY » mån apr 09, 2007 11:22 pm

HV 71 vann sitt senaste SM-Guld efter att ha kört Induviduell Sommarträning :wink:

Tommy Sandlin införde TRE hela femmor med Brynäs som Blyg och Lågmäld Tränare slutet 60 och början 70-talet, lär ha gått rätt HYFSAT :P

Underskatta INTE Medisfenomenet Kempe, den som lever får se :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 7 gäster