Lakers värvar från Taif,Nybro??

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Lobo » ons mar 21, 2007 11:29 pm

Sköna_Gröna skrev:Lakers är ingenting för honom. Han behöver omgivningen då han är den som är "stjärnan" och det är han som står för kreativiteten. Lakers skulle inte passa hobom därför. Hoppas Mattias fått Taifhjärta så denna disskusionen är onödig.


Om man köper ditt resonemang så kan han aldrig kliva upp i seriesystemet då han antagligen inte kommer få vara stjärnan med automatik från en början. Tror säkert han skulle tänka sig spela i en tredjefemma kanske i en Allsvensk klubb inte nödvändigtvis Lakers.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tor mar 22, 2007 1:18 pm

Två Kanonvärvningar med Fimpen Magnusson och M.Persson av Målvaktstränaren i så fall.

Fimpen går i samma Viktklass som Saviano men tre klasser bättre än Hirvonen/Cabana som de flesta tyckte var Toppenspelare, dessutom är Han en Lokal spelare. :ok:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » tor mar 22, 2007 2:01 pm

Richard Hallgren kan få spela hos oss i Lakers, jag tror det finns potential i den pöjken 8)

Saxat från Barometern:
Ytterligare en spelare som klubbchefen Dag Larsson vill behålla är Richard Hallgren.
- Både Challe (Franzén) och jag vill ha Hallgren kvar, men i dagsläget finns det ingen plats för honom. Vi får se hur det blir, säger Larsson.

Dag Larsson börjar tröttna på spelare som inte kan bestämma sig.
- Det går så segt. Vi verkar vara för tidigt ute, det är för många lag som spelar fortfarande och spelarna går och drömmer om nåt som inte är bra för dem rent hockeyutbildningsmässigt.

Lite märkligt att man inte har plats för en spelare som man vill behålla.....
STORSATSNING var ordet!
. Hittills har väl samtliga nya namn som dykt upp ihop med IKO handlat om HV-junisar....kommentarer på detta Åbro & Co?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav johannes_24 » tor mar 22, 2007 2:04 pm

Just detta som vi också ser som märkligt och ledsamt vi vill alla ha Rickard kvar i klubben han har betytt väldigt mycket iallafall för Valdix och Gregs producerande denna säsongen han har riktigt bra spelförståelse och bra fart på rören jag hoppas verkligen att daggen och co ändrar på sig han måste få en plats i truppen allt annat är fel!
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast
 
Inlägg: 261
Blev medlem: mån mar 05, 2007 11:09 am
Ort: Oskarshamn

Inläggav Primeau » tor mar 22, 2007 2:25 pm

johannes_23 skrev:jag hoppas verkligen att daggen och co ändrar på sig han måste få en plats i truppen allt annat är fel!

Som sagt, att få han hit vore inte fel 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav johannes_24 » tor mar 22, 2007 2:29 pm

Det skulle vara en mardröm för oss vi behöver honom så det hoppas vi inte :P Hur e de annars i Växjö, var ett tag sen man var där, tro det eller ej men jag har bott i Troja land i tre jobbiga år usch...
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast
 
Inlägg: 261
Blev medlem: mån mar 05, 2007 11:09 am
Ort: Oskarshamn

Inläggav Stoffe » tor mar 22, 2007 5:08 pm

Hallgren skulle nog kunna bli riktigt bra ihop med Romö-Markusson(om han skriver på)
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav H. Nygren » tor mar 22, 2007 9:03 pm

Signa "Fimpen" Magnusson! Han var ju med och tog upp Mora till ES! :!:
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör
 
Inlägg: 167
Blev medlem: fre mar 02, 2007 9:34 pm

Inläggav NEDOMANSKY » fre mar 23, 2007 2:06 am

Passa på att lugga Nybro på Erik Lewerström samtidigt med Fimpen. :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav johannes_24 » fre mar 23, 2007 9:13 am

Va ni drömmer ibland riktigt roligt detta :) Andreas Dahlberg kan vara påväg bort från IK samtidigt som Jimmie Svensson fortsätter nu har IK 13
spelare signade för nästa säsong och iochmed att Daggen sagt att det är slutvärvat från lägre divisioner så är jag högst osäker på Alvesta ryktet.
IK Oskarshamn, för allas bästa!
Användarvisningsbild
johannes_24
Forumentusiast
 
Inlägg: 261
Blev medlem: mån mar 05, 2007 11:09 am
Ort: Oskarshamn

Inläggav Primeau » fre mar 23, 2007 11:51 am

Eh....????
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav LasseMaja » fre mar 23, 2007 2:12 pm

Hoppas verkligen att Viktor och Mattias stannar i Taif!!! Visst kan jag förstå en kille som Viktor att han vill testa en högre liga, han är ju i en ålder där han snart måste ta chansen om den dyker upp. Men det finns ju väldigt många andra allsvenska klubbar än Lakers han kan lira i. :D

Att Evert är så intresserad av Taifspelare är ganska lätt att förstå. Det är mycket enklare att värva dom i och med att dom redan har bostad och jobb i närheten av Växjö(Viktor bor redan där tror jag). Att vi med jämna mellanrum kommer att tappa spelare till er är nog något vi får leva med tills den dagen kommer när vi spelar i samma serie igen. :(
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Malul » fre mar 23, 2007 2:16 pm

ja Lasse du har nog rätt,sen är ju både Mattias och Viktor inte från Tingsryd från början vilket annars skulle försvårat det hela förstås.

TAIF måste gå upp i år eller i senaste fall nästa säsong för i annat fall kommer klubben längre och längre ifrån sin status som ett allsvenskt lag vilka nog många fortfarande ser dom som,iaf ett potentiellt sådant,och att bli ett division 1-lag som inte kan ta sig upp vill inte många söka sig till.Borås har ju varit ett sådant lag i evinnerlighet nu och äntligen ser det ut som dom har vänt på den trenden,riktigt kul måste jag säga dessutom!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav LasseMaja » fre mar 23, 2007 2:21 pm

Taif kommer garanterat att bli ett allsvenskt lag igen!!!! Men jag tror att vi kommer att få vänta tills serien blir delad igen, och det blir den säkert snart. :D

Nä dom är inte från Tingsryd, men vad jag förstått på dom båda så trivs dom kanon i klubben och har ett riktigt Taifhjärta!! :)
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Primeau » fre mar 23, 2007 2:21 pm

Äta eller ätas, så är djungelns lag.
Bor Victor redan i Växjö kan man ju tycka det vore rätt naturligt om han väljer att spela allsvensk med Lakers. Men som Evertsson sa, det kan ju bli så att han här får agera båsöppnare - han har ju faktiskt ingen tidigare erfarenhet från allsvenskt spel. Min personliga uppfattning är att OM Victor vill spela i Lakers borde klubben göra ALLT för att få hit honom, visa att man tror och satsar på honom. Karjalainen var grym sista månaderna, men FY FAAAN vad han kostar pengar, Fasth skulle göra ett okej/bra/mycket bra jobb för bara bråkdelen av den sedelbunten. Och Lakers får ytterlifgare lokal förankring, precis som man vill.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Malul » fre mar 23, 2007 2:25 pm

har svårt att tro att någon stolthet kommer sväljas i hockeystyrelser,det kommer inte bli en tillbakagång är jag ganska övertygad om.Däremot kan det bli en helt ny lösning vilket jag inte håller för helt osannolikt..

två lag som gick upp direkt till eliten,två ner från elitserien.två lag dessutom som kvalade mot två lag från eliten skulle ju genast få mer folk att strömma till allsvenskan om moroten existerade att laget skulle bli elitserielag vid säsongens slut och inte som idag då det krävs att vinna inte bara en lång serie utan även ett kval.Man kan idag vinna 52 matcher och spela oavgjort i typ 3 och missa eliten,det är för bedrövligt...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Hatapopcornssupportrar » fre mar 23, 2007 3:47 pm

Lassemaja: Hur vill du serien/serierna ska delas??
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav Primeau » fre mar 23, 2007 4:08 pm

Skåne mot resten!!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Malul » fre mar 23, 2007 4:13 pm

många som vill gå tillbaka till norra mot södra,då kan taif få spela i allsvenskan igen=).Men norra idag skulle inte vara så norrländsk...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Mygel » fre mar 23, 2007 4:23 pm

Primeau skrev:Skåne mot resten!!


Danska världsmästarna mot resten menar du väl?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Malul » fre mar 23, 2007 4:29 pm

:)

skulle varje klubb ha en ekonomiansvarig som skulle kunna göra upp en budget skulle vi inte ha problemet det dessa ekonomiska turer hit och dit och allsvenskan skulle vara utan dessa problem varje år.Således har alla lag som inte gick till PO det plötsligt tufft ekonomiskt.
Det enda som skall kunna betyda hur bra laget är tre saker i princip:
1.Publik
2.Juniorverksamhet
3.Sponsorer

Hammarby lever väl på punkt 2,Bofors ja..punkt 3?,Huddinge definitivt punkt 2 osv osv
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav röd-vit » fre mar 23, 2007 4:37 pm

Malul skrev::)

skulle varje klubb ha en ekonomiansvarig som skulle kunna göra upp en budget skulle vi inte ha problemet det dessa ekonomiska turer hit och dit och allsvenskan skulle vara utan dessa problem varje år.Således har alla lag som inte gick till PO det plötsligt tufft ekonomiskt.
Det enda som skall kunna betyda hur bra laget är tre saker i princip:
1.Publik
2.Juniorverksamhet
3.Sponsorer

Hammarby lever väl på punkt 2,Bofors ja..punkt 3?,Huddinge definitivt punkt 2 osv osv


Tror inte ens att Hammarby lever på punkt 2, deras j-20 lag åkte ju ur högsta serien i år :roll: !!
Senast redigerad av röd-vit fre mar 23, 2007 6:09 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån feb 21, 2005 4:40 pm
Ort: Jönköping

Inläggav Matte » fre mar 23, 2007 5:37 pm

Malul skrev::)

skulle varje klubb ha en ekonomiansvarig som skulle kunna göra upp en budget skulle vi inte ha problemet det dessa ekonomiska turer hit och dit och allsvenskan skulle vara utan dessa problem varje år.Således har alla lag som inte gick till PO det plötsligt tufft ekonomiskt.
Det enda som skall kunna betyda hur bra laget är tre saker i princip:
1.Publik
2.Juniorverksamhet
3.Sponsorer

Hammarby lever väl på punkt 2,Bofors ja..punkt 3?,Huddinge definitivt punkt 2 osv osv


Lever Hammarby? :twisted:
Bild
Användarvisningsbild
Matte
Forumamatör
 
Inlägg: 141
Blev medlem: tis nov 23, 2004 12:35 pm
Ort: Nyköping

Inläggav The London Observer » lör mar 24, 2007 7:11 pm

Jag tycker Mattias Persson är aningen överreklamerad. Det är nog lättare för honom mot mediokert Div1 motstånd. Han har gjort 2 mål på 5 matcher i kvalet och står på -5. Han leder utvisningsligan i kvalserien. Idag tjafsade han till sig en 10:a Han är snabb på grillorna men jag tycker han ser lite tunn ut. Kan ju vara en synvilla men han hade svårt i det fysiska spelet.

Starkt annars av Tingsryd att knipa poäng mot Huddinge. Huddinge hade en del tur idag att dom inte förlorade
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Användarvisningsbild
The London Observer
Forumamatör
 
Inlägg: 98
Blev medlem: lör dec 11, 2004 9:19 am
Ort: Picadilly Cirkus

Inläggav hockeybockey » sön mar 25, 2007 2:49 pm

Primeau skrev:Jag har sett Persson spela (chockad nu?), river och sliter rätt bra. Kan omöjligt se varför han INTE skulle passa i en Lakers-femma på grund av sin spelstil :roll:
Om han räcker till är en annan sak, det tror jag dock säkert 8)





hmm, riv och slit är väl inte det som speglar persson direkt?
säker på att du inte tog fel på persson och olof einarsson?
hockeybockey
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: lör mar 17, 2007 8:44 pm

Inläggav LasseMaja » mån mar 26, 2007 1:13 pm

Riv och slit är inte Mattias styrka, men har är ändå en jäkligt duktig hockeyspelare!!! Han måste dock lära sig att tygla sitt humör lite, att snacka till sig tiominutare i ett viktigt kval håller inte.

Huddinge hade en massa tur i lördags, den matchen borde Taif ha vunnit med tanke på hur det såg ut. Nu har vi bara ytterst små chanser kvar att ta oss till allsvenskan.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav ruppo » mån mar 26, 2007 2:28 pm

En tredjeplats kan vara ack så viktig att ta. Är ju inte helt omöjligt att något lag inte klarar elitlicensen, men med tanke på hur bristfälligt den fungerar är väl det högst osannolikt...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav LasseMaja » mån mar 26, 2007 3:03 pm

Jo det är helt sant att även en tredjeplats kan vara viktig att ta. Jag tror och hoppas att Taif tar 7 poäng på det som är kvar. :)
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Primeau » mån mar 26, 2007 3:08 pm

Hockeybockey, jag ser skillnad på Einarsson och Persson. Både med och utan skägg :D
Detta fixar Taif, ikväll vinner man över BHC med 4-1 och sedan är det rena autostradan mot andraplatsen.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Lakers00 » sön apr 01, 2007 8:01 pm

Vad tror ni om Mattias Persson och Fast? Jag tror man ska ge Persson en chans men inte Fast. Fast det vet man ju inte :wink: (Kunde inte låta bli)
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav Primeau » sön apr 01, 2007 8:07 pm

Jag hoppas man värvar båda!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Niles » sön apr 01, 2007 8:09 pm

Jag hoppas att man inte värvar nån av dom.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav challe_berglund » sön apr 01, 2007 8:23 pm

red.
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: ons sep 17, 2003 5:59 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » tis apr 03, 2007 8:37 am

Vart tog Fimpen vägen?? Han var ju klar för snart en månad sedan 8O
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Lobo » tis apr 03, 2007 9:02 am

Han är inte klar, till att börja med så skall Lakers hjälpa han med ett ekonom jobb sen har Nybro börjat kämpa för att behålla honom.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster