Vem är den nye forwaden? [Peter Ström]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav dolitle » mån apr 02, 2007 5:38 pm

Välkommen Peter!

Detta känns som ett bra nyförvärv. En balansspelare av klass till förstakjedjan. En Janiator, fast bättre.

Räven, jag är mer orolig för vem som ska mota målen bakåt. Just nu har vi ingen målvakt 8O
Men det kanske kommer ett par innan det är färdigvärvat.

Räven skrev:Ja, det blir säkert bra, men vem ska göra målen kommande säsong. Känns just nu lite osäkert, men det kommer kanske någon som är målgörare.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » mån apr 02, 2007 5:43 pm

Känns ju ruskigt bra detta. :D

En spelare med den rutinen som Ström har så kan man knappats skippa att höja ögonbrynen åt att vi lyckats få hit honom. (även om han spelade i Danmark föregående säsong)
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » mån apr 02, 2007 5:51 pm

"det kommer mera"....:)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav friberg » mån apr 02, 2007 5:53 pm

är det nåt du vet serra som vi inte känner till?
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav challe_berglund » mån apr 02, 2007 6:02 pm

Tro fasiken det kommer mera, bara halva laget är ju klart än så länge så det skulle bli lite jobbigt att rulla runt på 11 gubbar hela säsongen.. ;)
Åk skridskor luajävel!
Användarvisningsbild
challe_berglund
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: ons sep 17, 2003 5:59 pm
Ort: Växjö

Inläggav Åryd Lakej » mån apr 02, 2007 6:12 pm

Känns riktigt bra detta..Rutin i massor,en ledare som kan visa vägen för laget.
Välkommen Peter!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav Primeau » mån apr 02, 2007 6:30 pm

dolitle skrev:jag är mer orolig för vem som ska mota målen bakåt. Just nu har vi ingen målvakt 8O
Men det kanske kommer ett par innan det är färdigvärvat.

Jag säger det igen: Fantuomen har lämnat dödskallegrottan, han har Lakers-röda trikåer 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Lakers00 » mån apr 02, 2007 9:03 pm

-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav Varanen » mån apr 02, 2007 9:10 pm

Det vore kanon om Fantuomo har signat...men för att återgå till Peter Ström så vill jag skriva VARFÖR jag tycker den är klockren och något vi skall vara oerhört glada för:

-Gör sitt jobb - förstår vad han skall göra för att LAGET skall lyckas

Den egenskapen jag sätter störst värde på hos alla spelare. Har man inte den kunskapen har man genomgått en dålig hockeyutbildning eller saknar förmåga att tillgodogöra sig den. Tyvärr finns det spelare som nått förvånansvärt långt i sina karriärer utan att klara av att uppfylla det mest grundläggande: Laget före jaget. Kan vi bara lära ungdomarna en enda sak så skall detta vara det. Jag tror inte Janne K gråter sig sömns ikväll. Måste vara skönt för varje center att ha Ström vid sin sida. Det blir liksom en faktor mindre att oroa sig för.

-Rutinerad och har spelat på en högre nivå

Han har varit där, dit vi har som vision att nå.

-Högerskytt

Underskattat och mer avigt än vad många tror. Målvakter och andra möter flest leftare. Ger ökade möjligheter inte minst i PP.

Den här linen tyckte jag den 19 mars 2006 vi kunde haft förra säsongen:

Varanen skrev:A.Persson - Svensson - Ström


Svensson är Jens Svensson, nu i HV. Är den helt orealistisk?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav ruppo » mån apr 02, 2007 9:38 pm

så du kallar 32 år för gammal? Ska ni säga som haft en 39-åring som frontfigur...
Senast redigerad av ruppo mån apr 02, 2007 9:39 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Primeau » mån apr 02, 2007 9:38 pm

Hahaha Varanen, din sluga gamla djungelödla! Endast 1 av 3 inne i boet än så länge. Svensson spelar nog vidare i ES (eller i IKO!) men han den där A.Persson borde vi kunna locka hit med en stor påse godis.
Jag skriker ALLTID efter högerskyttar, senast härom dagen om denne:
http://eliteprospects.com/player.php?player=2458
22 bast, 93 pannor - signa 2 år, låt han få tid att blomma ut till en ny Bois.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Varanen » mån apr 02, 2007 9:40 pm

Sköna_Gröna skrev:Varför inte värva en äldre spelare ? En som är ännu mer slut och som ska varva ner. :D


Därför att vi lärt oss av er hur det går då. Vi vill spela i Allsvenskan., men om vi någon gång vill varva ner lovar jag att kontakta dig för råd.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Sköna_Gröna » mån apr 02, 2007 9:55 pm

ruppo skrev:så du kallar 32 år för gammal? Ska ni säga som haft en 39-åring som frontfigur...


Ja men Larry värvades när han var 24, inte 32. Men Ström är en bra värvning. Minns han från Frölunda då han var en av frontfigurerna.
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör
 
Inlägg: 212
Blev medlem: sön mar 18, 2007 10:15 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Primeau » mån apr 02, 2007 10:03 pm

Ström ska nog klara hålla allsvenskt tempo i alla fall :D
Sedan var ju detta bara det första nyförvärvet, det kommer säkert både bättre och yngre spelare: livet leker!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav dolitle » mån apr 02, 2007 10:06 pm

Det verkar som att Ström är tänkt att spela Center. Under fliken "Växjö Lakers lagbygge 07/08" är Ström uppsatt som det.

Enligt Sundsvallstidningen i de länkar som Lakers00 presenterat så kan Ström användas både som Forward och Center.

Då borde detta våran nya förstacenter.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per Carlsson » mån apr 02, 2007 10:11 pm

Centrar hittils i så fall: Ström, Romö, Rosén

Ser riktigt stabilt ut! Ska bli spännande att se vem den fjärde centern blir. Förlänger Torsten eller värvar man ny?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » mån apr 02, 2007 10:14 pm

Jag hoppas på #12, lite långsammare än förr men klok som en gammal uv. Och han gör sina poäng dessutom.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Varanen » mån apr 02, 2007 10:22 pm

Jag hade gärna sett Ström som balansforward. En liten besvikelse faktiskt. Inte för att Ström inte klarar uppgiften, men för att jag vill använda Rosén i en offensiv line. Oddsen är väl inte stora att Evertsson och Janne tänker om...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav buck » mån apr 02, 2007 10:39 pm

Primeau skrev:Jag hoppas på #12, lite långsammare än förr men klok som en gammal uv. Och han gör sina poäng dessutom.


Hear hear!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav PutteA » mån apr 02, 2007 10:55 pm

Jag tror inte de e fel att ha honom som center Varanen, om jag minns Ström rätt under hans många år som indian, så är han mycket defensivt skicklig....rätta mig om jag har fel. En hårt jobbande spelare som alltid ger allt för laget och sina lagkompisar...
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Varanen » mån apr 02, 2007 11:03 pm

Du har helt rätt Putte, men som sagt min skepsis handlar mer om hur man tänkt sig använda Rosén.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis apr 03, 2007 2:24 am

Peter Ström 7:a i Sönderjyskes egen Poängliga med 22(5/17) poäng och +5 i +/- på 34 Matcher.(5 Canadensare och en Dansk före Sig!)

Troligtvis en gedigen värvning OM han värvats genom att Lakers sett Honom spela under den gångna säsongen, och gjort bedömning av hans insatser därefter.

Graden av glädje för denna värvning styrs mycket av VILKEN roll Han ska ta.

1:a Line Center 8O
1:a Line Forward :)

2:a Line Center :?
2:a Line Forward :D

3:e Line Center :o
3:e Line Forward :lol:

4:e Line Center :P
4:e Line Forward :D
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Lobo » tis apr 03, 2007 9:01 am

Han skall vara center och i danska ligan hade han en defensiv roll vilket återspeglades i hans poängskörd.

Från Sönderjyske
Peter Ström kommer närmast från Sönderjyske i Danmark, där han senaste säsongen gjorde 22 poäng.
- Men Peter hade en rent utpräglad defensiv roll i danska klubben, förtydligar Henrik Evertsson.
Han öser lovord över Lakers senaste värvning.
- Peter Ström har ruskigt spelsinne och samtidigt näsa för målet. Från grunden är Peter center och det är som sådan vi tänker använda honom.
- Peter för in den stabilitet i laget som vi behöver när det hettar till under de sista bytena av en period.

SMP
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Flanders » tis apr 03, 2007 11:33 am

Instinktivt (magkänsla) vill jag nog se Ström som en äldre och bättre Jarno, i den roll som jag hade velat se Jarno i redan förra säsongen, vid sidan av våra två bästa offensiva vapen.

Men det här betyder väl kanske att Ström och Rosén är våra två förstacentrar nästa säsong, intressant. Signa om Torrsten som ålderman också så har vi en hyfsad centerbesättning. :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav ruppo » tis apr 03, 2007 11:53 am

Glöm inte Romö oxå!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Flanders » tis apr 03, 2007 12:09 pm

Romö är så självskriven i sin mäktiga tredjeformation (betyder inte att han är tredje bäste center, ingen rankning sinsemellan, centrarna har till viss del olika uppgifter), så jag trodde inte jag behövde skriva med honom. Men tro mig, jag hade INTE glömt bort #71. :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav C70T5 » tis apr 03, 2007 2:23 pm

Hockeykamrater, gå in på Daniel Svensson's blogg och läs hur bönderna och stråhattarna spyr ut sin avundssjuka gentemot Kronobergs Stolthet - Växjö Lakers. Jag tror inte jag har garvat så mycket på...jättelänge. Snudd på harmynt nu faktiskt. Till och med Halmstadssuporters uttrycker sitt missnöje och gör klart för de läsande att Peter Ström är en av hockeyvärldens sämsta ishockeyspelare, och som enbart spelar i Växjö Lakers kommande säsong för ALLA pengarna som han skall fylla sin gigantiska portmonnä med.

/T5!! :lol:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Primeau » tis apr 03, 2007 3:35 pm

"Halmstadgustav" verkar vara en trevlig prick :lol: :lol: :lol:
Helt sjukt att folk BARA orkar bry sig! Men jag är inte direkt förvånad, på detta forum ser man kl.23.00 en lördagkväll personer man vet ogillar Lakers rejält. Och går man in kl.06.30 morgonen efter är dom och/eller andra där igen 8O.
Get a life!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Loseddos » tis apr 03, 2007 4:21 pm

Haha.. det är väl härligt att så mycket folk orkar bry sig såpass mycket om Lakers.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Piggelin » tis apr 03, 2007 5:07 pm

Ja, det är ju som vi alltid har sagt:
VÄXJÖ LAKERS BERÖR.................... :golfclap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav InmeDes » tis apr 03, 2007 5:14 pm

Även om det bär mig emot att försvara en Halmstadsupporter känner jag mig nog ändå manad att göra detta efter Volvons utfall.

Det var väl ändå ett par sansade inlägg han gjorde i DSs blogg, Halmstadgustav. Han skrev ju bara att han inte tror att Ström blir någon poängmaskin, efter vad han har sett och att det är Hammersvarning på värvningen.

OBSERVERA att Halmstadgustav skrev inte ett endaste ord om pengar i Lakers eller någon stor portmonnä, Volvon, utan det har du själv tolkat in.

Du får gärna kalla mig stråhatt, bonde eller vad annat du kan komma på, Volvon. Men lite mer noggrannhet när du refererar vad andra skriver vore kanske på sin plats, kan man tycka.

Ni som inte läst Halmstadgustavs inlägg kan ju göra det bilda er en egen uppfattning.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav Primeau » tis apr 03, 2007 5:27 pm

Des, gå in på www.smp.se under "Sport", där har vår nyfune "halländske" vän skrivit mer inlägg om vår nye spelare :lol: :lol: :lol:
Antagligen är det dessa Volvon refererar till ovan.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav InmeDes » tis apr 03, 2007 5:39 pm

Jo, Primeau, du har rätt. Där skriver han om pengahunger och det uttrycket försvarar jag definitivt inte.

Men om du läser Volvons inläggg så refererar han bara till DSs blogg.

Detta visar ju än mer på hur viktigt det är att citera rätt och tala om var citaten har hämtats.

Tar tillbaka lite, Volvon, men inte allt.

Halv ursäkt!!!! Hoppas du tar den.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav erok » tis apr 03, 2007 6:10 pm

Frågan är hur många Allsvenska lag som drar in över en kvarts miljon till en supporterspelare.Vist. Denna summa kunde bli betydligt större men är nöjd förtillfället.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Sköna_Gröna » tis apr 03, 2007 7:06 pm

c70t5 skrev:Hockeykamrater, gå in på Daniel Svensson's blogg och läs hur bönderna och stråhattarna spyr ut sin avundssjuka gentemot Kronobergs Stolthet - Växjö Lakers. Jag tror inte jag har garvat så mycket på...jättelänge. Snudd på harmynt nu faktiskt. Till och med Halmstadssuporters uttrycker sitt missnöje och gör klart för de läsande att Peter Ström är en av hockeyvärldens sämsta ishockeyspelare, och som enbart spelar i Växjö Lakers kommande säsong för ALLA pengarna som han skall fylla sin gigantiska portmonnä med.

/T5!! :lol:


Lär dig läsa istället. Halmstadgustav säger att det är en fiaskovärvning och att ni börjar likna Hammers så som ni värvar. Var står det om pengar och världens sämsta hockeyspelare? Sen en fråga till´, har du sett Ström spela på länge? Halmstadgustav ger sin syn på saken och säger att Peter Ström inte är någon bra värvning. Så var fan hittar du all avundsjuka osv? Men vi får ju se sen hur det blir. Hoppas killen floppar så kan du tjabba så mkt du vill om avundsjuka taifare. Jag ör inte avundsjuk på Lakers. För det första gillar jag inte popcorn och för det andra skulle jag inte palla med ett lag där alla är från Norrland eller Finland!
Senast redigerad av Sköna_Gröna tis apr 03, 2007 7:11 pm, redigerad totalt 1 gång.
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör
 
Inlägg: 212
Blev medlem: sön mar 18, 2007 10:15 pm
Ort: VÄXJÖ

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster