Petr Vampola

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Petr Vampola

Inläggav Lakershjärta71 » lör maj 26, 2012 3:54 pm

Jadu Stoffe..vad ska vi med Rosén och Vampola?? Vi klarar ju oss med alla de andra du räknade upp. Är det så du resonerar? Tror du att vi går till slutspel utan deras hjälp?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Primeau » lör maj 26, 2012 3:56 pm

Vampola är ersättare för Iggulden. Om inte jag minns alldeles galet så klarade sig laget alldeles utmärkt även när Iggy gick långtidsskadad?

Och Rosén är tänkt att ersätta Soares. Såsen gjorde visserligen 11 mål i vintras, men samtidigt var han både osynlig och petad i väldigt många matcher.

Tänk om Norrena bryter benet när Robban och Vampola är skadade? Jobbigt! :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Petr Vampola

Inläggav Stoffe » lör maj 26, 2012 4:09 pm

Lakershjärta71 skrev:Jadu Stoffe..vad ska vi med Rosén och Vampola?? Vi klarar ju oss med alla de andra du räknade upp. Är det så du resonerar? Tror du att vi går till slutspel utan deras hjälp?


Men hur tänker du? Har jag sagt vi går till slutspel utan dom? Tänk om hela laget utom Rosén och Vampola blir skadade, går vi till slutspel då? Förstår faktiskt inte vart du vill komma i denna debatten
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav ratscore » lör maj 26, 2012 4:27 pm

Stoffe skrev:
Lakershjärta71 skrev:Jadu Stoffe..vad ska vi med Rosén och Vampola?? Vi klarar ju oss med alla de andra du räknade upp. Är det så du resonerar? Tror du att vi går till slutspel utan deras hjälp?


Men hur tänker du? Har jag sagt vi går till slutspel utan dom? Tänk om hela laget utom Rosén och Vampola blir skadade, går vi till slutspel då? Förstår faktiskt inte vart du vill komma i denna debatten


This!
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Petr Vampola

Inläggav Lalin » lör maj 26, 2012 4:35 pm

Självklart kan inte fler spelare värvas! Men, hur gick det förra året? Har ni glömt det? Nu måste det till andra takter!! Då måste väl ändå de två nyförvärven spela en betydande roll eller?
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Stoffe » lör maj 26, 2012 4:39 pm

Lalin skrev:Självklart kan inte fler spelare värvas! Men, hur gick det förra året? Har ni glömt det? Nu måste det till andra takter!! Då måste väl ändå de två nyförvärven spela en betydande roll eller?


Men är det någon som sagt dom inte ska spela betydande roller? Det förstår nog alla att Rosén och Vampola ska få bärande roller. Men blir dom skadade så blir dom , då får väl andra kliva fram...

Ja hur gick det förra säsongen när våra "stjärnor" var skadade?? Har för mig det gick ganska bra då ? Vi har en bra bredd som tydligen inte alla ser
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Lalin » lör maj 26, 2012 4:43 pm

Vi förstår inte varandra. Sorry Stoffe. Men jag diskuterar hur viktiga våra nyförvärv är sett på hela säsongen. Men vad spelar det för roll när man inte tycks vara rationell?
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Lakershjärta71 » sön maj 27, 2012 11:46 pm

Vampola får tröjnummer 44.
http://vaxjolakers.se/artikel/23584/
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Varanen » mån maj 28, 2012 6:24 pm

Det var ungefär samma resonemang runt Heikkinen förra säsongen (när vi fattat hur bra han var). Men inget lag står och faller med 1-2 spelare. Inte ens om han råkar vara målvakt, försteback eller förstecenter. Alla kuggar är viktiga och det allra viktigaste är att alla verkligen vill bidra till laget. Kommer Vampola köpa igelkotten fullt ut? Kommer han göra den bättre än Kallio?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14057
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Jck » fre okt 05, 2012 6:16 pm

Vampola stannar hemma i matchen mot AIK: http://vaxjolakers.se/artikel/29052/

Någon som vet varför?

Vad ska vi nu ha för laguppställning? Detta var det sista vi behövde... ingen Rosén, ingen Rasmussen, ingen Vampola, blir en märklig laguppställning i säsongens hittills viktigaste match.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Petr Vampola

Inläggav jahak » fre okt 05, 2012 6:19 pm

Jaha då vänder han till Schweiz igen? Trött på att förlora?
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör
 
Inlägg: 131
Blev medlem: tor apr 21, 2011 2:30 pm

Re: Petr Vampola

Inläggav Primeau » fre okt 05, 2012 6:21 pm

Jck skrev:Vampola stannar hemma i matchen mot AIK. Någon som vet varför?

Han vill antagligen spela i ett lag som vinner :whistle:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Petr Vampola

Inläggav friberg » fre okt 05, 2012 6:39 pm

dröjer nog inte länge förrens han lämnar nu tyvärr
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Petr Vampola

Inläggav Malul » fre okt 05, 2012 6:57 pm

Behöver inte vara så illa.Men likheterna är slående med föregående år förutom att han inte gör mål i år.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Petr Vampola

Inläggav nature » fre okt 05, 2012 8:07 pm

Tror personligen att Vampola lämnade Timrå pga deras ekonomiska problem. Han var deras överlägset dyraste spelare

Han bytte Timrå mot ett bottengäng i NLA
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Petr Vampola

Inläggav PutteA » fre okt 05, 2012 9:04 pm

Eftersom ingen förklaring finns eller kommer från VLH så tror jag att Vampola har sagt ett och annat väl valt ord till ledarna och kanske laget också, som inte JK och Co. accepterar. Vampola är en jävligt het spelare som vill fruktansvärt mycket. Och då brukar det till slut slinka ut lite ogenomtänkt. Men det tycker jag JK borde tåla.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Petr Vampola

Inläggav Charlamov » fre okt 05, 2012 9:11 pm

Du menar Estonia-Janne? Nä, han säger inget ogenomtänkt.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Petr Vampola

Inläggav PutteA » fre okt 05, 2012 9:23 pm

Hehe
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Petr Vampola

Inläggav vlk » fre okt 05, 2012 9:31 pm

Vampola blev skadad i tredje perioden och grinade illa när han kom mot båset. Han spelade dock vidare. Jag tror att han är skadad, men att lakers mörkar detta lite. Synd, för vampola var vår bäste spelare mot hv.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8530
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Petr Vampola

Inläggav venomizer » fre okt 05, 2012 10:11 pm

PutteA skrev:Eftersom ingen förklaring finns eller kommer från VLH så tror jag att Vampola har sagt ett och annat väl valt ord till ledarna och kanske laget också, som inte JK och Co. accepterar. Vampola är en jävligt het spelare som vill fruktansvärt mycket. Och då brukar det till slut slinka ut lite ogenomtänkt. Men det tycker jag JK borde tåla.


http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5562126.ab

Du kan nog ha rätt...
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Petr Vampola

Inläggav nature » fre okt 05, 2012 10:37 pm

Usch, gillar inte detta :(
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Petr Vampola

Inläggav Varanen » fre okt 05, 2012 10:38 pm

Het är en sak. Inte acceptera gameplan en annan. Jag ser inga konstigheter med att lämna Vampola utanför om han inte tänkt följa den uppgjorda taktiken. Lex Nolan träder i kraft.

Den 28 maj 2012:
Varanen skrev:Det var ungefär samma resonemang runt Heikkinen förra säsongen (när vi fattat hur bra han var). Men inget lag står och faller med 1-2 spelare. Inte ens om han råkar vara målvakt, försteback eller förstecenter. Alla kuggar är viktiga och det allra viktigaste är att alla verkligen vill bidra till laget. Kommer Vampola köpa igelkotten fullt ut? Kommer han göra den bättre än Kallio?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14057
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav vlk » fre okt 05, 2012 11:00 pm

Så vampola ska klä skott för att inte igelkotten fungerar. Den ende spelaren som försökt hålla lite puck och inte bara sopar iväg den. Han ska petas för att moran jobbar mycket hårdare än han. Han ska bänkas till förmån för brunkare som turas om att sitta på bänken. Han ska petas för att backarna inte kan hålla rent framför mål. Han ska petas i en match där vi redan saknar två centrar. Vilken härlig coach vi har. Finns bara ett ord jag vill säga , AVGÅ. Och gör det NU.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8530
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Petr Vampola

Inläggav nature » fre okt 05, 2012 11:07 pm

Janne har själv sagt att han tänker inte avgå så vi kan släppa det.

Det är bara att gilla läget och stötta laget i motgång. Växjö har gjort sitt genom att sänka biljettpriserna (helt rätt!)
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Petr Vampola

Inläggav PutteA » lör okt 06, 2012 1:03 am

Håller med dig Varanen om det nu är så! Men ska man ta JK på orden så säger han ju att PV inte är tillräckligt bra. Är det nu så att du har rätt, varför är man så in i helvetes fega att man inte bara säger att han står utanför laget pga disciplinera skäl. När han säger till tidningen att VP är petad för att vi alltid spelar med bästa lag så blir jag förbannad. Som många andra säger är det så här långt den enda spelaren som jag tycker visat vilja varje match. Nej, sluta dra en massa lögner utan säg som det är istället.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Petr Vampola

Inläggav vlk » lör okt 06, 2012 7:39 am

Efter att funderat några vändor på detta med petningen av vampola så tror jag anledningen är en helt annan. Janne må stå för en kanske omodern spelide men han är varken blind eller korkad. Snarare smart och analytisk. Självklart är vampola inte petad för att han inte räcker till med skills, inte heller för att han inte jobbar. Alla inkl janne ser att han verkligen försöker i matcherna. Efter att ha sett många träningar med lakers finns det inget som talar för att han skulle ha hamnat i klammeri med tränarna eller inte vill stå upp för gameplan. Han är aktiv på träningarna och pratar med andra spelare och tränarna.

Jag tror man passade på att ställa över vampola idag, när även rosen var borta, för att väcka de andra spelarna och tvinga dem att ta ansvar och jobba. Nu helt plötsligt hänger de på dem om det ska bli några poäng med hem från Stockholm idag. Nu måste framförallt moran och kallio kliva fram. Jag tror att Jannes analys är att hela laget omedvetet lagt över ansvaret på vampola och rosen. Med dom i laget fixar det sig och kontentan har blivit att flera spelare blivit lite för bekväma i sina nuvarande roller i laget. När produktionen uteblivit från rosen och vampola så har allt krackelerat. Vampola är inte petad utan ställd åt sidan idag (då rosen också är borta) för att de andra ska tvingas jobba hårdare och ta ansvar. Detta är den enda logiska förklaringen för mig.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8530
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Petr Vampola

Inläggav Lamme9 » lör okt 06, 2012 7:53 am

Jag förstår hur du tänker. Men nä, finns inget logiskt i att ställa över sin kanske bästa spelare om allt är frid och fröjd.
Lamme9
Forumamatör
 
Inlägg: 91
Blev medlem: tis maj 03, 2011 6:21 pm

Re: Petr Vampola

Inläggav vlk » lör okt 06, 2012 8:10 am

Situationen är knappast frid och fröjd när man ligger i botten av tabellen. Situationen är allvarlig. Då krävs extra ordinära åtgärder för att väcka laget från den dvala det hamnat i. Man tar bort dom spelare som alla förlitar sig på, men som gör att övriga laget går och lägger sig och nannar. Hade man låtit vampola gå center i första idag då hade det blivit samma visa. Hade man bänkat moran och kallio och låtit ett par juniorer spela så hade det inte fått effekt på deras framtida ansträngningar för laget . Istället bänkar man den som jobbar hårdast och säger att man tagit ut bästa laget utåt. Blir inte detta en tankeställare för laget så vet jag inte vad som blir det. Om inte moran och kallio levererar idag och jobbar blir det storstryk. Snacka om att sätta press på dem. Mycket smart om det är som jag tror.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8530
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Petr Vampola

Inläggav Power Play » lör okt 06, 2012 10:17 am

Jävligt långsökt, vlk, men fan vet... Det finns logik i det. Låt oss åtminstone h o p p a s att det ligger nåt i det.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Petr Vampola

Inläggav PutteA » lör okt 06, 2012 10:25 am

Jag håller med! Det är långsökt, och jag har lite svårt att tro på det, men ser gärna att du har rätt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Petr Vampola

Inläggav Härmapan » lör okt 06, 2012 12:01 pm

Högt spel i så fall men jag hoppas verkligen att du har rätt, då övriga spekulationer känns för jobbiga att formulera...

Sen hoppas jag i så fall vid gud att Vampola är helt införstådd,och delaktig, i detta taktiska rävspel. Har han (vår solklart bäste kreativa spelare så här långt) fått samma infomation som den tidningen förmedlar lär han med fog fundera över både lagets och sin egen framtid...

Att Rosen står över tror jag bara är positivt. Han borde ju varit förpassad till tredjekedjanför länge sen och jag tror inte han pallar trycket på Hovet. Dessutom kan ju inte aik garantera säkerheten!

Den som lever får se och nu gäller det att svälja den berska smaken detta besked innebar och gilla läget. Låt oss hoppas att våra brunkare kan uträtta unya nderverk och mosa äckel-aik!

Poängdags, nu kör vi!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3314
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Petr Vampola

Inläggav nature » tis nov 13, 2012 10:55 pm

FÖRLÄNG

FÖRLÄNG

FÖÖÖÖÖÖRLÄNG!

Detta kan inte sägas nog! En av lakers dyraste spelare men värt varenda krona! FÖRLÄNG
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Petr Vampola

Inläggav Räven » tis nov 13, 2012 10:58 pm

Jag håller med, men ska man förlänga så måste man också vara medveten om att det finns en satsning på att hänga kvar i ES, annars är han inte intresserad av någon förlängning. Med andra ord, han måste ha spelare bredvid sig som kan prestera, det har han inte nu.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Petr Vampola

Inläggav Erland » tis nov 13, 2012 11:45 pm

nature skrev:FÖRLÄNG

FÖRLÄNG

FÖÖÖÖÖÖRLÄNG!

Detta kan inte sägas nog! En av lakers dyraste spelare men värt varenda krona! FÖRLÄNG


BYT BORT!!!
- Inga bromsspår
Användarvisningsbild
Erland
Forumamatör
 
Inlägg: 97
Blev medlem: tis okt 11, 2011 1:06 pm
Ort: Växjö

Re: Petr Vampola

Inläggav Svartvadet » tis nov 13, 2012 11:47 pm

Byt bort?

Tycker du det så kanske du skulle sikta på att börja använda båda hjärnhalvorna
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6433
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster