NYA CENTER

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav C70T5 » fre jul 27, 2007 10:53 am

Nedomansky,
Vill du ha en närmare förklaring gällande VLH's ekonomiska muskler så får jag hänvisa dig till Chiefen him self. Man kunde ju dock utläsa mellan raderna i den första artiklen i SMP om McHöfts vara eller i Växjö Lakers att Chiefen erbjudit McHöft ett mycket generöst kontrakt. Inte småflis direkt - uppenbarligen an offer he couldn't refuse i och med att han accepterat kontraktsförslaget. Om det handlar om 500' eller 1000.000 kronor vet jag icke.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Beckis » fre jul 27, 2007 11:17 am

Finns inte en spelare som kostar de pengarna i Lakers idag.
McHöft skall spela på 6 månaders kontrakt, sk artistare detta innebär att Lakers för att komma upp till 500´ skall betala en månadspeng på ca 83,300kr/månad. Samma pengar som förövrigt en viss Hucko skulle ha för att spela. och ingen klubb vill betala för!! Jo förresten! NH ville betala ett tag dessa pengar och nu är det sämre ställt i den klubben som alla vet.

Dessa pengar finns inte i Lakers förnuvarande utan jag kan tänka mig att man pratar lönenivåer på ca 40-60´/månad (årskostnad 240´- 360´) för klubben.
Under rättegången förklarade Olsson att han inte riktigt kom ihåg vad beteckningarna avsett. Möjligen skulle "sv" kunna vara kopplat till sommarvikariat och "vitt" till hans vita blodkroppar, som han hade problem med.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs
 
Inlägg: 720
Blev medlem: ons maj 14, 2003 8:57 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » lör jul 28, 2007 12:19 am

Dina uppskattningar Beckis verkar rimliga och liknar Mina egna, vad Jag syftade på till C70T5 var vilken nivå på kapital som krävs för att signa mer etablerade namn, dvs för att trumfa värvningen av tilltänkte McConvey.

Jag tror personligen inte att Lakers har så pass stora ekonomiska muskler, trots att ekonomin är bättre än många andra Klubbars.

I Podeins fall nämdes summor som 80.000/månad som en symbolisk summa för killens SMILE, vilka han sedemera lär ha delat ut till olika behövande igen.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » lör jul 28, 2007 11:10 am

Vad är det som säger att man behöver trumfa över budet till McConvey?
En del här verkar ha uppfattningen att han är någon form av nödlösning, att allt som blev över till lilla Lakers var en kille med höftproblem.
Jag tror Lakers erbjudit McConvey en rejäl slant pga att han är en riktig klasspelare. Höftoperationen är förmodligen det som får större och bättre klubbar att tveka inför en eventuell signing, klubbar som ju har en annan budget och därför såklart också har betydligt fler och bättre spelare att välja mellan.

Jag tror det blir kontrakt. Blir det inte det så beror det på att DÁrcy McConvey´s rehab inte går enligt planerna, då får antagligen vi luttrade Lakerssupportrar en snäppet sämre spelare för något mindre slantar. Vilket inte behöver vara ett sämre alternativ för klubben. Om det blir så håller Primeau tummarna för att det blir en transatlant, en hård jävel som får Lakejer från när o fjärran att vallfärda till Lakerdoom. Någon överbliven elitserie-kille vill jag inte se här och nu.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Primeau » tor aug 09, 2007 7:50 am

Torsdag. Deadline vad gäller Herr Höft. Och i vanlig ordning inte ett knyst från stadens snokande sportmurvlar vilket til viss del kan förklaras med att semestervikarierna kanske inte vet vilka stenar man ska leta under...
Får vi hit en svensk left over från ES blir jag antagligen besviken, får vi en finsk kille från HA blir jag sannolikt förbannad :x
Varför tveka inför en spelare som enligt rykte är en mix av Saviano och Männikö? I mina håriga hörselgångar låter detta som Top 5 ibland allsvenska anfallare. Som sämst. Det finns ju tydligen en outklausul i kontraktet, om höftproblemen kvarstår kan vi ju alltid sätta honom på färjan hem igen. Jag inte förstå.
Erkki Höftalainen var tydligen innan skada/operation på vippen att ta en centerplats i Iowa Stars 06/07, ett lag som förra säsongen bl a hade dessa centrar:
Scott May
Yared Hagos
Chris Conner
Joel Lundqvist
Shane Endicott
Mike Green

Signa idag, tack!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav ZAP » tor aug 09, 2007 10:51 am

Vad jag har hört så tycker man från Lakers sida att det är en för stor risk med McHöft. Man inriktar sig i första hand på att vaska efter någon guldklimp i överfyllda ES-trupper i stället.
Spännande att se vad det blir, men det börjar bli rätt hög tid med bara fem veckor kvar till seriestart...
Användarvisningsbild
ZAP
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: lör okt 02, 2004 7:57 am

Inläggav Malul » tor aug 09, 2007 11:39 am

hört att shjon pohöftdein tipsat foppa om att Lakers var bra:)

kan mif ta hit nhl-killar skall väl även vi?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Supporter » tor aug 09, 2007 4:13 pm

ZAP skrev:Vad jag har hört så tycker man från Lakers sida att det är en för stor risk med McHöft. Man inriktar sig i första hand på att vaska efter någon guldklimp i överfyllda ES-trupper i stället.
Spännande att se vad det blir, men det börjar bli rätt hög tid med bara fem veckor kvar till seriestart...
Om det du säger är sant, så kan man alltså sluta tro på en underskrift från Mchöft?

Lite trist i så fall för Marsh också. En landsman vid hans sida skulle nog göra gott.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav InmeDes » tor aug 09, 2007 7:09 pm

Spänningen är oliiiiiiiiiiiiiiiiiidlig! Kontrakt eller inte kontrakt med "the hip guy".

Tre möjliga scenarier om kontrakt blir verklighet:

1. Höfterna (eller nåt annat) visar sig efter ett tag inte hålla måttet och Evertsson säger tack och hej leverpastej på ganska tidigt stadium.

2. Återhämtningen går så där och Mc´Höft spelar några matcher med begränsad framgång (till skapligt hög lön ?).

3. Läkköttet är formidabelt och han är precis så vass som många vill göra gällande och är därmed överkvalificerad för Lakers, vilket han givetvis snabbt inser och så fort han kan "skriver ut sig själv" från Växjö "rehab" Lakers. Han dansade en sommar eller vinter om ni vill och så var det bra med det.

Jag utgår ifrån att ni kan presentera mer positiva scenarier men dessa anser jag vara fullt tillräckliga för att avstå kontrakt.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav ruppo » tor aug 09, 2007 7:15 pm

ZAP skrev:Spännande att se vad det blir, men det börjar bli rätt hög tid med bara fem veckor kvar till seriestart...

Så bråttom är det inte då jag inte tror att man tänkt ta in honom/artistspelarna direkt till seriestarten pga det nya "serieupplägget"!
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav Qrax » tor aug 09, 2007 7:24 pm

Jag har för mig att artistspelarna Marsh och Heino ansluter under träningslägret i Tjeckien.
Qrax
Forumproffs
 
Inlägg: 543
Blev medlem: ons dec 10, 2003 3:04 pm

Inläggav Primeau » tor aug 09, 2007 7:32 pm

InmeDes skrev: Han dansade en sommar eller vinter om ni vill och så var det bra med det.

Lakers sportchef har redan uttalat att OM det blir kontrakt så kan vi ställa in oss på att det blir för en ynka säsong, sedan drar McHöft vidare mot högre mål. Det är omständigheterna med höften som gör att vi fått chansen att få hit en "överkvalificerad" spelare.
Oliiidligt spännande som sagt!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Primeau » tor aug 09, 2007 7:35 pm

InmeDes skrev:Jag utgår ifrån att ni kan presentera mer positiva scenarier men dessa anser jag vara fullt tillräckliga för att avstå kontrakt.

4. Han infriar i stort sett allas förväntningar, väljer lite oväntat att bli kvar ytterligare en säsong - Lakers chockar detta år och går upp i Elitserien varpå McHöft rotar sig och blir kvar i staden och Växjö Lakers.
Voíla! Bara för att nämna ett positivt scenario.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav InmeDes » tor aug 09, 2007 9:04 pm

Ja, Pimeau, och så sätter han nya McHöftar till världen som går i pappas fotspår och så levde de lyckliga i alla sina dagar och intet öga var torrt :) .

Större överraskningar än ditt scenario har väl skett så jag förkastar det inte rakt av som osannolikt men jag håller det ändå som nr 4 i trolighetsordning.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav Supporter » tor aug 09, 2007 9:41 pm

Primeau skrev:
InmeDes skrev:Jag utgår ifrån att ni kan presentera mer positiva scenarier men dessa anser jag vara fullt tillräckliga för att avstå kontrakt.

4. Han infriar i stort sett allas förväntningar, väljer lite oväntat att bli kvar ytterligare en säsong - Lakers chockar detta år och går upp i Elitserien varpå McHöft rotar sig och blir kvar i staden och Växjö Lakers.
Voíla! Bara för att nämna ett positivt scenario.
Man kan ju alltid drömma om ett scenario likt A La Pilut :wink:
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre aug 10, 2007 5:14 pm

Ge Lindros en Kenny Jönssonhjälm samt fria Popcorn så är saken biff 8)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster