NYA CENTER

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Varanen » ons jul 18, 2007 12:31 am

Jag riktade inte min kritik mot hemsidan, utan mot SMP. Samtidigt vet jag att de antagligen gör en proffsigare bedömning över vad deras läsare vill än vad jag gör.

Jag vet inte heller om man kan karaktärisera min önskan som krav på vansinnigt mycket information om allt och alla hela tiden. Tycker faktiskt jag var mer modest och åtminstone mer precis. Hur som haver lär vi alla bli varse framöver.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Niles » ons jul 18, 2007 8:03 am

Tycker ärligt talat att SMP är rent sorgliga för stunden. Hur fan kan man driva en sportredaktion dag ut och dag in nästan enbart på artiklar om ett av stadens fotbollslag, förvisso ett uselt sådant men ändå. Och sen i skrift tacka för att Öster finns så man har något alls att skriva om i sommarvärmen..Man gör det inte svårt för sig. Har till och med bekanta med östersympatier som är trötta på den ensidiga bevakningen.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » ons jul 18, 2007 9:32 am

SMP anser väl sej ha grävt så djupt det går i spåret McKonvalescent, finns inte mycket mer att tillägga förutsatt att killen fortfarande funderar på kontraktsförslaget.
Sedan kan jag hålla med om att bevakningen av Öster har fått helt sjuka proportioner: helsida efter helsida med ickenyheter om nyförvärv som inte dyker upp och redan kontrakterade spelare som underpresterar
:zzz:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Supporter » ons jul 18, 2007 10:42 am

Finns absolut ingen anledning att citera föregående inlägg // Admin

En tolkning av att Smp gått ut och skrivit om Öster, och att det kan beskrivas som att det har "fått helt sjuka proportioner" kan väl till viss del bero på att ett anrikt lag som Öster faktiskt spelade i Allsvenskan redan så sent som förra året, och nu ett år efteråt håller på att ramla ur div1. Det är ju ändå anmärkningsvärt. Sedan kan man alltid diskutera om Öster för tillfället får för mycket plats i Smp? Östersupportrarna beklagar sig nog inte över det i alla fall. Men varför denna attack på Smp egentligen? Är vi Lakerssupporter en anings avundsjuka på att Öster får så mycket publicitet nu när Lakers under en längre tid "gått under jorden"? :dontknow:
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Primeau » ons jul 18, 2007 10:57 am

En liten jämförelse:
igår kom skadade ÖIF-målisen Robin Malmkvist hem från sjukan, på trappen väntade reporter och fotograf för ett mittuppslag i dagens blaska.

När Saviano bröt benet gick det ungefär 2,5 månader innan det kom ett litet reportage (för övrigt det enda) om stadens hockeystjärna.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Fetisov » ons jul 18, 2007 11:03 am

Om ni kollar hur få sidor det är i tidningen överhuvudtaget vid denna tiden på året så kanske ni förstår hur tufft det är att hitta uppslag att skriva om. Nyhetstorka innebär alltid en massa överflödiga reportage.
Det skulle te sig löjligt om Smp skrev en massa om Lakers just nu när absolut ingenting händer. De jagar säkert något att gräva i även ang Lakers. Alternativet är ÄNNU tunnare Smp. Vill vi prenumeranter ha det?
Fetisov
Forumamatör
 
Inlägg: 216
Blev medlem: mån okt 17, 2005 2:43 pm

Inläggav Primeau » ons jul 18, 2007 12:08 pm

Att det sommartid skrivs mer om fotboll och Öster än om t ex Lakers förstår jag med, det är inte det jag reagerar mot.

Lakers skall t ex. åka på träningsläger till Tjeckien, jag förväntar mej att SMP rapporterar dagligen från detta läger. Precis som man gjorde när Öster t ex. var i Italtien i våras - schyssta reportage med stora bilder där utsände reportern rapporterar om läget i truppen mm.
Ho ho ho
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Malul » ons jul 18, 2007 12:10 pm

det ligger i människans natur att frossa i misär,nu är Öster där.Inget kul och läsa om goda nyheter:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Varanen » ons jul 18, 2007 12:29 pm

Fetisov skrev:Det skulle te sig löjligt om Smp skrev en massa om Lakers just nu när absolut ingenting händer.


En massa och vansinnigt mycket information om allt och alla hela tiden. Jag ser ju att SMP intensivt följer upp eventuella nyförvärv till gräsätarna. Jag kräver inte lika behandling, men har en förhoppning att de skulle kunna göra EN pytteliten vad gäller McConvey. Men tydligen anser inte ens vi själva att det har ett läsvärde.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Primeau » ons jul 18, 2007 1:21 pm

Den där Vukelja, han med öroninflammationen, har jag nästan läst en artikel om varje dag senaste två veckorna bara för att idag få beskedet att han inte ens kommer till provspel. Varför vet man inte. Men så är det. Jag kommer alla gånger via SMP få reda på varför han inte fick komma hit, bevakningen är ju som bekant massiv. På lagets hemsida
http://osterfotboll.com/ står inte ett ord om Vukelja eller andra nyförvärv. Behövs ju inte heller.

Men som sagt, tidningen utger ju sig för att vara med där det händer och det ska bli riktigt kul att få läsa reportage och annat ifrån Lakers tjeckiska turné. OCH att i slutet av augusti få läsa den fylliga extrabilagan där man presenterar hela truppen lite mer närgånget samt tar tempen på övriga motståndare. Precis som man gjorde med stadens lag i fotbollens Superettan.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Varanen » ons jul 18, 2007 6:24 pm

Tråden handlar varken om gräsätning eller lokalblaskan, men jag var tvungen att få ur mig lite frustration. Det vi vet är:

1. VLH har gett McConvey ett kontraktserbjudande.
2. McConvey opererade en höft den 9 juli 2007.

Är det någon som vet vilken agentur han tillhör?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Primeau » ons jul 18, 2007 6:27 pm

Varanen skrev:Är det någon som vet vilken agentur han tillhör?

Nix, men jag ber till Gud att inte Zavadils agent är inne och naffsar på hockey också :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Malul » ons jul 18, 2007 7:11 pm

fritt översatt:

Zavadil,fotboll,inte helt införstådd hur man agerar med den klubb man tillhör


ibland glömmer vi att vi hockeyälskare inte hänger med i andra spor..händelse..jippon som t ex sparka liten läderboll.

;P
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Primeau » ons jul 18, 2007 7:15 pm

Haha :lol:
Tillägg: denne Zavadils agent har försökt tuta på Växjö´s bästa bollkickare ytterligare ett par talanger, ingen av dök upp när dom skulle testas :oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav NEDOMANSKY » lör jul 21, 2007 1:57 pm

Lite mycket Östersnack här på " Nye Centerns Egen Tråd".

Jag lanserar därför en Plan B till McConvey som lika gärna kunde vara Plan A med STORT A, signa Eric Lindros(C) ännu Unrestricted Free Agent efter att inte fått något nytt kontraktsförslag av Dallas, Han funderar nu på att eventuellt lägga av 34 år gammal och satsa på Spelafackets verksamhet i stället, finns det då inte ett bättre ställe att utbildas fackligt än i Svedala och samtidigt sprida lite glans och ståhej i Lakerdoome , och lära våra Pojkar hur det ska dunsas i sargen.

Lakers Legion Of Doom:

Lindros / Romö / Markusson :hbang:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Malul » lör jul 21, 2007 2:53 pm

tror nog dom kollar McHöfts framsteg inom rehaben och därefter bestämmer sig dom,det är ju inget man gör på en höft iaf.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav C70T5 » sön jul 22, 2007 12:01 pm

Vilket är fullt förståeligt eftersom att det handlar om en hel del dollars - OCH att spelaren ifråga skall leverera på isen. Vi snackar kvalitéetsspelare. Nackdelen är dock att under (vänte)tiden på McHöft så hinner andra intressanta spelare signa med andra klubbar. Det är cirkus två veckor sedan McHöft opererades och vi har icke ännu hört något utlåtande ifrån de ansvariga. Hemlighetsmakeri och total tystnad är bara förnamnet - vilket är en smula frustrerande. Vi får alla hoppas på att Chief Evertsson sitter med trumf på handen om det skulle uppstå hinder på vägen. Det börjar så sakteliga att dra ihop sig Kamrater - håll tummarna för att det blir en 'ny' Turbo-Stiig!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav buck » sön jul 22, 2007 12:46 pm

...eller så är det helt enkelt så att dels är det semestertider och dels har lakers ingen som arbetar med websidan... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

...

Inläggav Supporter » sön jul 22, 2007 1:06 pm

Uppenbarligen så tar samtliga på Websidan semester samtidigt? Vad tycker ni, är det ok?
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav InmeDes » tis jul 24, 2007 4:41 pm

Löpande korrekt information är oerhört viktig i alla sammanhang. Annars uppstår som ett brev på posten spekulation och rykten av oanat format som ingen är betjänt av.

Varför satsar Lakers, med vad jag förstår god ekonomi, på ett renoveringsobjekt? Det är ju som med gamla hus och bilar. Börjar man riva i skiten uppenbarar sig genast nya mindre trevliga överraskningar. Kanske ingen lyckad parallell men ändå.

Ingen ekonomisk risk med affären sägs det. Men ingen snackar om riskerna på andra plan om det blir en flopp med McHöft. Jag tänker då på om man måste börja titta på nya spelare ganska snart och vad det kostar i kraft. Harmonin i laget, blir den lidande? Den typen av faktorer är kanske minst lika viktiga som ekonomin. Men man räknar kanske med att det finns tillräcklig backup så att man kan se McHöft som grädde på moset.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav Primeau » tis jul 24, 2007 5:29 pm

InmeDes skrev:Ingen ekonomisk risk med affären sägs det. Men ingen snackar om riskerna på andra plan om det blir en flopp med McHöft. Jag tänker då på om man måste börja titta på nya spelare ganska snart och vad det kostar i kraft. Harmonin i laget, blir den lidande?

Detta gäller inte bara McKonvalescent utan alla värvningar, i alla lag, i alla tider. Men att du månar om Lakers är både fint och ett steg i rätt riktning :wink:

Jag är riktigt spänd över att kanske få se denne spelare i ytterligare en Tioårsjubileumströja
:hbang:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav InmeDes » ons jul 25, 2007 9:39 am

Tja, Primeau, månar och månar om Lakers. Vad jag kan erinra mig har jag inte uttalat något särskilt nedsättande om Lakers som lag annat än i mycket skämtsamma ordalag i så fall. Nu är det ju obestridligen så att Lakers för närvarande är det bästa laget i länet och har de bästa förutsättningarna av länets lag att kunna spela i alsvenskan och vem vet kanske högre till och med. Då har jag ingen anledning att önska att satsningen mot toppen går åt pepparn. Därför är det intressant att följa resonemangen kring strategin att nå vidare och vad ev McHöft kan bidra med. Det hindrar dock inte att jag kan önska att ett grönvitt lag kan ta upp kampen en gång i framtiden. Somliga talar också om Lakers som Kronobergs stolthet och då är det väl naturligt att det kan komma lite synpunkter även från andra håll än Växjö.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav Primeau » ons jul 25, 2007 12:05 pm

"Ingen snackar om riskerna på andra plan".
Des, det var främst detta jag reagerade på. Sedan SMP gått ut med nyheten om att Lakers gett en höftskadad ECHL-center ett kontraktsförslag har jag sett och hört säkert 100-tals reaktioner, Evertsson har både geni- och idiotsförklarats många gånger om. På just detta forum har väl främst operationen och dom eventuella sviterna efter denna väckt flest frågor, att spelaren har KLASS verkar trots allt majoriteten forumskribenter vara eniga om - de flesta här inne håller trots allt på Lakers och har förtroende för de personer som styr skutan framåt.
Som flitig användare av detta forum tycker jag det är bra att inte alla stryker medhårs, debatten blir en smula ensidig då.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

...

Inläggav Supporter » ons jul 25, 2007 12:38 pm

Alla kan ju inte tycka likadant, och alla är väl inte lika ödmjuka här på forumet= iofs en brist. Men jag tycker nog att alla har rätt att ha sin egen åsikt utan att behöva bli ifrågasatta. Om du börjar skriva om det du syftar på, så kan man alltid hoppas på att andra tar efter.? :wink:
Men ska vi ha någon här som bestämmer vad vi ska skriva; om vad vi tycker, tänker och tror, nä då vill inte jag vara med längre..
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » ons jul 25, 2007 1:05 pm

Självklart hade även jag sett att Lakers värvat en komplett NHL-femma, men jag inser varför det inte blev så.

Jag tillhör dem som tycker att det ligger en tjusning i att långsamt närma sig Svensk topphockey utan stora bakslag, i detta ligger att hitta Kvalitetsspelare som inte kostar skjortan eller är unga med potential, för detta krävs seriös scouting, Jag har klankat en del på Evert med Company(det måste De tåla) men i detta fall med McConvey och Lindhagen samtidigt med STIG och NOLAN samt värvningen av Rosen i färskt minne så tycker Jag att Evert och lakers i DETTA fall agerar mycket bra.

Att värva kända namn från Elitserie och dylikt kostar KULOR och ger många gånger en baksmälla som smakar beskt utan att några garantier för succe infrias.

Jag hoppas att man i Lakerdoom varje säsong blir imponerad av någon/några spelare som kommer från ingenstans och lyser upp Vintermörkret, typ. ROSEN / STIG / NOLAN / HOLMKVIST

I år kanske De heter Rantatalo / Marsh / McConvey / Nyberg
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » ons jul 25, 2007 1:36 pm

NEDOMANSKY,
Ett mycket bra inlägg! :clap:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav InmeDes » tor jul 26, 2007 9:27 am

Så kom det då en artikel i Smp om centern. Bestämmer vi oss skriver vi kontrakt om två veckor säger Evertsson och utan klausuler i så fall. Låter på mig som en väldigt kort tidsfrist. Känns starkt som om det lutar åt icke kontrakt eller vad tror ni? Kan man verkligen säga något efter så kort tid om den framtida förmågan på rinken? Är ju klart ingen läkare men det känns ju nästan som att man lika gärna kunde fråga profeten Camel från österns länder. Var är han förresten? Är han förvisad från forumet eller kanske "bränd på bål" för sina häxkonster och framtidsskådande?

Alltså mitt tips, inget kontrakt!
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav C70T5 » tor jul 26, 2007 10:59 am

Artiklen denna gången angående McHöft kändes ju inte lika positiv som den första. Där lät allt så förbannat happy - McHöft var ju en spelare som Lakers aldrig skulle kunna ha möjlighet att knyta upp om det inte vore för alla speciella omständighter. Evertsson verkar ha fått lite problem i sin jakt på den efterlängtade übercentern. Även fast det låter som om det är Lakers som sitter vid vinnarhålet. Jag, och säkert många med mig, förväntar oss en amerikansk-/kanadensisk center, ett proffs som kommer hit och verkligen gör sitt jobb - visar upp sig. Relativt rutinerad och som man vet levererar. Så har det väl varit sagt hela tiden? Truppen ser intressant ut men måste kryddas med en sniper om kvalserien överhuvudtaget skall vara realistiskt. Jag hade mer och mer börjat gilla tanken med McHöft som Lakerskrigare - nu känns det inte lika 'självklart' längre. Tanken på en oerfaren junior från något elitserielag tilltalar mig inte alls. Vi måste ju ha in en übercenter-/forward i laget - ett riktigt dragplåster. De ekonomiska musklerna finns ju så se för fasiken till att nyttja dessa på bästa möjliga sätt! Evertsson kan ju knappast skylla på tidsbrist i sitt scoutningsarbete.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

...

Inläggav Supporter » tor jul 26, 2007 12:24 pm

Bra inlägg C70. Även om vi saknar den center som vi upplever i McHöft-klass så ser nog ändå Evertsson årets snipers i värvningarna Marsh, Thoresen, Ström, Magnusson (se statistik). Men så har vi ändå den saknade centern kvar som vi förväntar oss besitta den klass som du beskriver.
"Den som väntar på något gott.." Men visst fan blir man besviken om det inte blir någon mer amerikan, som kanske kan ge ännu en "Podeineffekt" i laget.
I övrigt tror och hoppas man på att Weinstock ska ta ännu ett kliv denna säsongen.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » tor jul 26, 2007 12:59 pm

Det är i alla fall bra att VLH minimerar risktagandet vad gäller McConvey OCH att man håller fler dörrar öppna. Lån från ES? I så fall vill jag se ett lån över hela kommande säsong utan klausuler. Tveksamt om någon center av den önskvärda kalibern går med på det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Supporter » tor jul 26, 2007 1:27 pm

En sådan lösning hade varit det optimala. Men varför bara rikta blickarna mot Amerika? Det spelar väl ingen större roll vilken nationalitet spelaren har. För min del får han gärna vara från Nya Guinea (kan säkert lära Lakers några nya tricks :wink: ). Bara han kan leverera som man förväntar sig av en center i ES-klass får man vara nöjd.
Senast redigerad av Supporter tor jul 26, 2007 1:43 pm, redigerad totalt 1 gång.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » tor jul 26, 2007 1:43 pm

Jag vill definitivt se en amerikan-/kanadick i laget. Dessa har en helt annan inställning till sitt presterande på isen - vi snackar ju heltidsproffs som vill visa upp sig i allsvenskan för att förhoppningsvis kunna avancera till elitserien eller någon annan bättre betald högstaliga. En blandning mellan Stiig och Männikkö (som det så poetiskt vackert beskrevs av Evertsson i tidningen) hade varit det mest optimala.

Sedan så har vi dessa klausulskriverierna. I den första artiklen som publicerades i SMP så försäkrade Evertsson en klausul skulle skrivas in i McHöft's kontrakt som gjorde det möjligt för VLH att avbryta samarbetet om inte McHöft levererade efter de förhoppningarna som man hade. Mycket bra.

I dagens artikel så säger Evertsson att man inte kommer att ha några klausuler i kontraktet beträffande operationens utgång. Vaddå operationens utgång? Han lär ju bli fit-for fight fysiskt efter operationen - men det är ju hans presterande på isen som är det viktiga. Kommer den klausulen fortfarande vara inskriven i konraktet som det blir bläck på kontraktsarket?

Hur som hafver så hoppas jag sannerligen på en riktig kvalitéetsspelare det kommer att behövas. Om inte, så kommer iaf jag att känna mig lite blåst på konfekten. Sniper Marsh kommer att behöva en landsfrände i laget - bevilja! :wink:

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

...

Inläggav Supporter » tor jul 26, 2007 1:47 pm

Självklart vill jag också ha en amerikanare/kanadensare i laget. Men om Evertsson ändå kan hitta en spelare i ett annat land som bär på dina kritierier, tror jag inte vi skulle bua för det, om denne skulle göra 40p eller mer/säsong. Ok, som du vill..då värvar vi två lika bra spelare från Nya Guinea då, så de har någon att prata med :wink:
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » tor jul 26, 2007 1:57 pm

Förhoppningsvis har chiefen inte heller låst sig vid en center. En sniper-forward vore inte en sämre lösning. Det är just det jag propagerat för hela tiden. Det ger RR den roll jag vill se honom i, som center i en offensiv lina.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tor jul 26, 2007 11:38 pm

Är nyfiken på en närmare förklaring om hur "De ekonomiska Musklerna" ser ut C70T5? är det 500.00kr eller 1.000.000 kr som ligger och skvalpar i kassörens påse, i väntan på att strös över tänkbar frälsare?

Om inte så är vi nog tvingade att nöja oss med andra och tredje sortering om inte Lindros vill göra en Podein.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster