Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör sep 14, 2024 9:56 am

Ser inte varför det skulle införskaffades en ny back. Varför vill ni ha fler backar? Det är målskyttar som behövs.
Persson och Cooper är yttersta toppen i SHL. Lowe och Granberg starka defensivt och Giuttari, Martinsson och Rosen som komplement.

Sedan finns en back i Björklöven och en i Nybro och de ska ha förtur till att tävla om en plats.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4949
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör sep 14, 2024 10:20 am

Ja, backsidan får ses över efter säsongen. Problemet vi har är att ingen av backarna kan skjuta tunga slagskott direkt på ass. Men om vi ska ta in någon nu är det en ytter med högerfattning som kan skjuta höga hårda skott. Just nu har vi bara Blichen på anfallssidan som är rightare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14089
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör sep 14, 2024 10:25 am

Vi har två juniorlandslagsspelare på backsidan som kommer att explodera i utveckling under säsongen.

Ska det in något är det en forward av klass. Vi har lite för många stabila grovjobbare och för få snipers.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8619
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör sep 14, 2024 12:24 pm

Dysterqvist skrev:Jag håller med, vi har en massa hyggliga allroundbackar, t o m Persson har blivit allround. Han drar fortfarande tvåzonerspass som sitter på bladet, men något riktigt offensivt hot är han inte numera. Cooper öste in mål och poäng i IKO, här är han allround och lagom på det mesta. Vi behöver en Nick Elbert, en Josh MacNevin, nån som stänker dit puckarna och som syns och hörs.
Du menar alltså att Joel P inte är ett offensivt hot längre???
Han gjorde 37 poäng förra året och kom tvåa i backligan (under alla år i SHL har han varit topp 5) - men efter några träningsmatcher så drar du alltså slutsatsen att det slut med det nu?

Du måste ha en grym blick för spelet… [emoji106]

Btw. Cooper gjorde 4 mål första året i IOK och 2 sista året - så med din definition av ”ösa in mål” så ”öste” samtliga våra backar backar (utom E Rosen) in mål i fjol..

Glaset är verkligen inte ens halvtomt [emoji23]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3354
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » lör sep 14, 2024 12:32 pm

Hehe, Joel är absolut ett offensivt hot, men det är måånga andraassist i pp från hans sida numera. Kändes också som att han blev sönderläst i slutspelet, då försvann han helt. Men visst är han en av seriens bästa offensiva backar, hans blick för spelet är enorm. Till skillnad från min :) Cooper kändes mer offensiv i IKO, men hade väl kanske mer den rollen där. Jag vill ha in en hårdskjutande back, typ som Ilkka Heikkinen. Vi saknar den typen av back idag. Kommer inte Lowe, Guitarri och Martinsson igång är vår backsida mellanmjölk, sen må glaset vara helt tomt här.
Senast redigerad av Dysterqvist lör sep 14, 2024 6:28 pm, redigerad totalt 1 gång.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1109
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör sep 14, 2024 1:24 pm

Ge oss tillbaka Melart så är alla nöjda. Den pojken kunde skjuta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8619
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör sep 14, 2024 6:25 pm

Vi har ju en sniper i Rosén där bak

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3979
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön sep 15, 2024 10:20 am

Ja, alla våra backar är "snipers" som älskar att knäppa iväg "tysta" skott. Tydligen framgångsrikt igår. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14089
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons sep 18, 2024 2:17 pm

Hugo borta lång tid framöver. Vi har 12 forwards, under lång tid. Det känns inte optimalt det. Joel vill man inte slita fram och tillbaka i Taif. Värva ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8619
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons sep 18, 2024 2:37 pm

Ja. Klart att junisarna kan täcka upp ett tag, men 12 ordinarie forwards är för lite.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14089
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons sep 18, 2024 2:45 pm

Varanen skrev:Ja. Klart att junisarna kan täcka upp ett tag, men 12 ordinarie forwards är för lite.
Ja instämmer, vi behöver plocka in en forward till. Två långtidsskadade i en tunn trupp fungerar inte. Junisarna ska täcka upp för tillfälligt sjuka spelare. Inte kliva in på detta sätt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8619
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons sep 18, 2024 4:13 pm

Det ordnar sig skall ni se. 'Chief' hittar en ny ledig spelare som gått skadad en tid och behöver en klubb att rehab:a i. Varvat med lite istid.. :P

Vi borde ge KOSSILA en chans på ett reapris-kontrakt - där Kalle har en riktigt låg baslön, som sen växer i storlek efter faktiska spelade matcher.
En win-win där vi riskerar lite med potentiell high award - samtidigt som Kalle får (ännu) en chans att bevisa att han håller i världens andra liga.

Tycker synd om Hugo. Han spelar för nytt kontrakt. Men har bevisat att han håller i ligan. Även Keegan spelar för nytt kontrakt - hoppas han visar det med rejäl attityd i slutspelet: Avdelning "MIN PAPPA ÄR STÖRRE ÄN DIN PAPPA" :lol:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1738
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons sep 18, 2024 6:42 pm

Självklart ska Svensson hämtas på lördag.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4949
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor sep 19, 2024 10:30 am

Hockeylaget rankade samtliga 24 spelare som värvats från AHL till SHL denna säsong.
De utgår ju väldigt strikt från den underliggande statistiken.
Koivula var rankad som 1:a respektive 2:a.
Henriksson rankades 3:a respektive 9:a.
Robert rankades 3:a respektive 5:a.

Så Hockeylabbet tror stenhårt på Lakers värvningar. Jag vill nu vara optimist och lita mer på personer som avlönas för att analysera spelarnas statistik än några random pessimister på ett forum. Så jag hoppas att vi alla som är skeptiska till Robert är snett ute.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1844
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor sep 19, 2024 2:25 pm

Person skrev:Hockeylaget rankade samtliga 24 spelare som värvats från AHL till SHL denna säsong.
De utgår ju väldigt strikt från den underliggande statistiken.
Koivula var rankad som 1:a respektive 2:a.
Henriksson rankades 3:a respektive 9:a.
Robert rankades 3:a respektive 5:a.

Så Hockeylabbet tror stenhårt på Lakers värvningar. Jag vill nu vara optimist och lita mer på personer som avlönas för att analysera spelarnas statistik än några random pessimister på ett forum. Så jag hoppas att vi alla som är skeptiska till Robert är snett ute.
Pessimist eller ej, jag bedömer endast på det jag sett hittills live med egna ögon. Många av dessa experter har garanterat aldrig sett Robert spela en hel match och många av dem har förmodligen aldrig hört talas om honom.

Jag hoppas dock han lyckas här och blir den avgörande spelaren han är värvad för att vara.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8619
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Daste » tor sep 19, 2024 3:10 pm

vlk skrev:
Person skrev:Hockeylaget rankade samtliga 24 spelare som värvats från AHL till SHL denna säsong.
De utgår ju väldigt strikt från den underliggande statistiken.
Koivula var rankad som 1:a respektive 2:a.
Henriksson rankades 3:a respektive 9:a.
Robert rankades 3:a respektive 5:a.

Så Hockeylabbet tror stenhårt på Lakers värvningar. Jag vill nu vara optimist och lita mer på personer som avlönas för att analysera spelarnas statistik än några random pessimister på ett forum. Så jag hoppas att vi alla som är skeptiska till Robert är snett ute.
Pessimist eller ej, jag bedömer endast på det jag sett hittills live med egna ögon. Många av dessa experter har garanterat aldrig sett Robert spela en hel match och många av dem har förmodligen aldrig hört talas om honom.

Jag hoppas dock han lyckas här och blir den avgörande spelaren han är värvad för att vara.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Inte lyssnat, men är inte hockeylabbet det gamla fancy-statsprogrammet som cmore körde med snubben som körde better than a monkey? isf utgår jag ifrån att de bara djupdyker i stats och bedömer utifrån det.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1393
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre sep 20, 2024 11:36 am

Jag har en dålig smak i munne inför den här säsongen. Visst, vi kommer bli svårslagna men vi kommer även ha lika svårt att ta 3 poäng.
Jag ser inget riktigt bottenlag bland lagen heller.

Malmö - nej, tror dom kommer vara stabila
Brynäs - stjärnspeckat
HV71 - Bör kunna stabilisera sig den här säsongen?
MoDo - även dom ser helt ok ut.

Är väll Örebro då men med Niklas i båset och liknande spel som oss så är det inget solklart bottenlag.

Nä jag tror starten blir otroligt viktig för oss och vi vet ju att flera av våra toppar inte ens är i närheten av varför dom är hitvärvade för.

Jag tror vi har en plats för nedre delen av tabellen tyvärr, topp 4 kan vi glömma.

Mvh oraklet (som aldrig har rätt)

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3979
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre sep 20, 2024 2:54 pm

Skönt att nån annan än jag skrev allt det där dystra, mej hade man bett dra åt helvete :lol:
Jag får HV-vibbar, bäst av alla på försäsongen resultatmässigt men ser man till hur det har sett ut så har jag nog aldrig sett en virrigare upplaga av VLH, faktiskt. Både Jönsson och Hellgren antyder samma sak i intervjuer, laget har inte hittat strukturen i spelet. Det måste vara svårt att vara head coach och få redan skadade spelare att försöka laborera med, en bra start blir viktig men hur ska det gå till när dom som är tänkta att vara spetsarna knappt ens har lirat träningsmatcher?
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1109
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre sep 20, 2024 2:57 pm

Man oroar sig alltid inför seriestart, kanske lite extra i år då vi saknar några profiler som vi vant oss att se säsong in och ut. Lyssnat runt lite på vad "experter" tänker och kan säga att det inte är "guld och gröna skogar" i andra klubbar heller. Linköping läcker som såll, HV verkar helt sakna centrar att tala om, Örebro behöver spets på centersidan, Luleås "stjärnlag" har inte rosat marknaden under försäsong och Malmö ska bygga ihop en massa importer till ett lag osv.

Som sagt, alltid lite nervöst. Men vi har fortsatt ett av seriens bästa försvar med målvakt i absoluta toppen. Rasmussen verkar vara här för att både bidra på isen och vara en ledare som bär upp klubbmärket. Låt oss ge laget 10 matcher innan vi slår på någon trumma iaf.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1336
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre sep 20, 2024 3:14 pm

”Dra åt helvete” vet jag inte - det är väl mer när du hittar på egen fakta för att styrka sin pessimism som man reagerar…

Men det finns givetvis många frågor som kräver svar. Inte för att försäsongen har sett så dålig ut (obesegrade vid full tid) men jämfört med en bunt andra lag som säkert har 30 millar mer i spelarlöner (HV, Luleå, Fbk, Rögle…) så känns det ju snudd på omöjligt…

Samtidigt så är det ju samma visa varje år… [FLUSHED FACE]

MEN det är ju samma sak när man ska ut och flyga! Hur fan ska den här metallklumpen kunna susa omkring i 900 km/h 10 000 meter upp i luften och sen landa på rätt ställe 6 timmar senare…?

Eller när man ska operera sig och vet att om 20 minuter ska någon jävel sprätta upp hela magen och gräva omkring bland ens intre organ i 3-4 timmar innan man sys ihop…

I båda fallen lutar jag mig lugnt tillbaka och litar blint på pilot respektive kirurg - även om allt är osannolikt och fullständigt surrealistiskt!

Jag väljer således att lägga mitt fulla förtroende hos vår kung Midas, vår Charles Lindberg och vår chefskirurg: HENRIK EVERTSSON - även denna säsong! [THUMBS UP SIGN][FISTED HAND SIGN][PERSON WITH FOLDED HANDS]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3354
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre sep 20, 2024 7:34 pm

Slänger ett getöga på Björklöven och kan konstatera:

Vi har två riktiga guldkorn i Freij och Leo!! Yikes vad de kan bli bra bägge två
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6491
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster