Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön mar 19, 2023 10:18 pm

Tja..

Elias P är ju en. Dennis Rasmusen en annan, Hugo G en tredje. Häman en fjärde - för att nämna några från HA som valt Lakers så ”aldrig” tycker jag är aningen dystert…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån mar 20, 2023 7:21 am

Härmapan skrev:Tja..

Elias P är ju en. Dennis Rasmusen en annan, Hugo G en tredje. Häman en fjärde - för att nämna några från HA som valt Lakers så ”aldrig” tycker jag är aningen dystert…


Elias såklart , men han var/är typ en-på-miljonen spelare , dom andra du nämner där är inte vad jag kallar för skyttekungar i HA . Dom är bra exempel på spelare som har ut vecklats i Växjö men jag syfftade mer på verkliga poäng görare : Tambellini , M Nilsson , Pasic , Schilkey osv . Växjös mellodi verkar vara att plocka HA spelare i skiktet under dessa , sen ska dom ha 2-3 sässonger på sig att utvecklas i SHL . Tambellini klev in i SHL ock leverererade poäng från start . Det hadde varit intressant ifall Växjö högg på en liknande poäng kung i HA någon gång , var mer så jag menade .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån mar 20, 2023 8:23 am

Dysterqvist skrev:
Härmapan skrev:Tja..

Elias P är ju en. Dennis Rasmusen en annan, Hugo G en tredje. Häman en fjärde - för att nämna några från HA som valt Lakers så ”aldrig” tycker jag är aningen dystert…


Elias såklart , men han var/är typ en-på-miljonen spelare , dom andra du nämner där är inte vad jag kallar för skyttekungar i HA . Dom är bra exempel på spelare som har ut vecklats i Växjö men jag syfftade mer på verkliga poäng görare : Tambellini , M Nilsson , Pasic , Schilkey osv . Växjös mellodi verkar vara att plocka HA spelare i skiktet under dessa , sen ska dom ha 2-3 sässonger på sig att utvecklas i SHL . Tambellini klev in i SHL ock leverererade poäng från start . Det hadde varit intressant ifall Växjö högg på en liknande poäng kung i HA någon gång , var mer så jag menade .
Så det räcker inte att de blir landslagsspelare i Lakers som gör många poäng, de ska vara sk skyttekungar [emoji23]. Vid hur många poäng går gränsen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån mar 20, 2023 9:41 am

Jo det räcker absolut . Vet inte vad som är svårt att fatta i mitt inlägg ovan , kannske uttrycker mig otydligt men det hadde varit kul att få hit en tvätt äkta allsvensk målskytt , en Tambellini . Kostar väll ungefär hälften så mycket som en skade benägen 36 åring från KHL kostar .
Nick Schilkey i Björklöven , jag sätter min balle på att han kommer ösa in poäng i SHL men inte i Växjö för Evertsson tittar inte ens på en sån spelare .

Växjö har hafft många poängstarka spelare genom åren men en sju helvetes målskytt saknas oftast , ett starkt kollektiv med prioritering på deffensiven är viktigast då får vi stå ut med 0-0 , 1-0, 0-1 osv som resultat i många matcher .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån mar 20, 2023 10:33 am

Dysterqvist skrev:Jo det räcker absolut . Vet inte vad som är svårt att fatta i mitt inlägg ovan , kannske uttrycker mig otydligt men det hadde varit kul att få hit en tvätt äkta allsvensk målskytt , en Tambellini . Kostar väll ungefär hälften så mycket som en skade benägen 36 åring från KHL kostar .
Nick Schilkey i Björklöven , jag sätter min balle på att han kommer ösa in poäng i SHL men inte i Växjö för Evertsson tittar inte ens på en sån spelare .

Växjö har hafft många poängstarka spelare genom åren men en sju helvetes målskytt saknas oftast , ett starkt kollektiv med prioritering på deffensiven är viktigast då får vi stå ut med 0-0 , 1-0, 0-1 osv som resultat i många matcher .
Det är nog ingen strategi bakom att inte hitta målskyttar, ibland slår det lite fel bara. En del spelare som man hoppats på blommar inte ut riktigt. Att trots detta ändå vinna serien är en bedrift , som dock inte är värd någonting i kväll då vi möter Luleå. Då gäller bara att behålla spelet men agera mycket resolutare i varje moment. Då ska vi ta detta ikväll.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån mar 20, 2023 12:53 pm

Jag tar hellre fyra seriesegrar och tre SM-guld med ett homogent lag än ett lag utan vinnarkultur men spelare som sprutar in mål. IKO hade en sjuhelvetes förstafemma, inte fan hjälper det dem när de åkt ur. Jag förstår inte heller fixeringen vid att just forwards från HA ska fyndas, viktigaste är att rätt spelare för varje position har rätt roll när säsongen startar.

Sedan är det lika ofta spelare från HA misslyckas i SHL när de ska försöka sig på samma roll. Och är verkligen Everts track record så illa? Dennis Rasmussen, Alexander Johansson, Nicklas Lundgren, Eric Martinsson, Linus Fröberg, Pontus Holmberg, Hardy och Joel Persson är alla spelare som ännu inte slagit sig in i SHL innan de kom till Lakers. Gick rätt hyfsat ändå för de.

Lägg därtill spelare som Philip Holm och Marcus Sylvegård som inte heller fått särskilt mycket uträttat i SHL innan de kom hit.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån mar 20, 2023 1:15 pm

Jag instämmer , det har gått välldigt bra för i stort sätt vart enda HA värvning Evertsson gjort . Hadde varit kul att se hur det gått för någon som även gör massvis med poäng . Kanske hadde funkat det också . Billig lösning dessutom .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån mar 20, 2023 3:08 pm

Dysterqvist skrev:Jag instämmer , det har gått välldigt bra för i stort sätt vart enda HA värvning Evertsson gjort . Hadde varit kul att se hur det gått för någon som även gör massvis med poäng . Kanske hadde funkat det också . Billig lösning dessutom .
Jag tror inte att poängsprutor som vräker in poäng i HA är så billiga heller?

Typ alla SHL-lag är ju såklart med och hugger på toppspelarna som gör 60-70 poäng!

Nu vet jag inte detta men jag tror inte att ex Tambellini är underbetald i Rögle…?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån mar 20, 2023 3:39 pm

Dom bästa i HA kostar såklart en del men jag är helt säker på att dom är billigare än dom som hämtas från bättre ligor.

Tambellini förlängde väll sitt kontrakt , innan dess var han nog ett ekonomiskt kap för bandyklubben .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån mar 20, 2023 4:16 pm

Jag tror personligen inte att det finns en strategi att rata poängsprutor från HA till förmån för dyra föredettingar som passerat bäst föredatum - men jag vet ju lika lite om detta som alla andra…


Jag tror inte att heller att en spelare som Nick Schilkey är alls billig!

Men om det är så att han är en billig budgetlösning och E är den enda som inte har förstått det så håller jag verkligen med dig!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån mar 20, 2023 6:54 pm

Härmapan skrev:Jag tror personligen inte att det finns en strategi att rata poängsprutor från HA till förmån för dyra föredettingar som passerat bäst föredatum - men jag vet ju lika lite om detta som alla andra…


Jag tror inte att heller att en spelare som Nick Schilkey är alls billig!

Men om det är så att han är en billig budgetlösning och E är den enda som inte har förstått det så håller jag verkligen med dig!
Hahaha


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån mar 20, 2023 8:14 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:Jag tror personligen inte att det finns en strategi att rata poängsprutor från HA till förmån för dyra föredettingar som passerat bäst föredatum - men jag vet ju lika lite om detta som alla andra…


Jag tror inte att heller att en spelare som Nick Schilkey är alls billig!

Men om det är så att han är en billig budgetlösning och E är den enda som inte har förstått det så håller jag verkligen med dig!
Hahaha


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Budgetlösning och budgetlösning , Schilkey tjänar 60.000 kr/mån enligt Madhawk . Det är mycket pengar men ändå bara hälften mot vad en del i Växjö tjänar . Det hadde varit kul att få se vad den typen av spelare går för i Växjö , men han kanske är för offensivt lagd , dålig på att prioritera deffensiven . Vad tjänar dansken i månaden ?
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån mar 20, 2023 11:04 pm

Dysterqvist skrev:
vlk skrev:
Härmapan skrev:Jag tror personligen inte att det finns en strategi att rata poängsprutor från HA till förmån för dyra föredettingar som passerat bäst föredatum - men jag vet ju lika lite om detta som alla andra…


Jag tror inte att heller att en spelare som Nick Schilkey är alls billig!

Men om det är så att han är en billig budgetlösning och E är den enda som inte har förstått det så håller jag verkligen med dig!
Hahaha


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Budgetlösning och budgetlösning , Schilkey tjänar 60.000 kr/mån enligt Madhawk . Det är mycket pengar men ändå bara hälften mot vad en del i Växjö tjänar . Det hadde varit kul att få se vad den typen av spelare går för i Växjö , men han kanske är för offensivt lagd , dålig på att prioritera deffensiven . Vad tjänar dansken i månaden ?
I HA ja, men tror du att vi får hit honom för 60 000 i månaden?

I då fall kan jag sälla mig till Kloker/Stupets önskan och byta ut E mot dig! Vilken förhandlare isf…[emoji106]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån mar 20, 2023 11:24 pm

Han lär i alla fall inte erbjudas 200.000 i månadslön , så oavsett skulle han bli en billigare lösning än nån från KHL, AHL osv?
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån mar 20, 2023 11:34 pm

Dysterqvist skrev:Han lär i alla fall inte erbjudas 200.000 i månadslön , så oavsett skulle han bli en billigare lösning än nån från KHL, AHL osv?
Och det vet du att dansken har?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis mar 21, 2023 6:04 pm

Nej jag vet inte dansken tjänar , undrade det bara i ett inlägg ovan . Jag pratar inte om honom , 200.000 kr/mån är nog rimlig lön för en för väntad mål skytt från högre liga .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons mar 22, 2023 11:37 am

Någon som följt TAIF och Filip NORDBERG något? Hur ser han ut? Säger i o f s inte så mycket just nu. Utvecklingskurvan är brant och intermittent i den åldern. Men ändå. Hoppas det är en KILLER till fynd. En ny PERSSON.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons mar 22, 2023 5:45 pm

Towen skrev:Någon som följt TAIF och Filip NORDBERG något? Hur ser han ut? Säger i o f s inte så mycket just nu. Utvecklingskurvan är brant och intermittent i den åldern. Men ändå. Hoppas det är en KILLER till fynd. En ny PERSSON.


Nån Persson lär han inte bli , Nordberg är väl mer en deffensiven back .
1 assist än så länge , plus/minus 0 (varit inne på 2 bakåt och 2 framåt) i matcherna mot Västervik .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor mar 23, 2023 3:58 pm

Jaså? Ok, jag fattade det som att han var en back som - på allsvensk nivå nu - gärna följde med upp och slog en del långa öppnande pass. Jag kan ha fel.

Intressant nästa säsong blir hur SEXTON gör med femton. Vill SEXTON gå med femton, eller kommer femton att bytas mot sexton - ser vi femton SEXTON i VIDA i höst eller blir det sexton SEXTON i samma dress? Time will tell.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor mar 23, 2023 8:05 pm

När HHA var lika gammal gjorde han 6 poäng på 34 matcher i Allsvenskan. Nu fyra år senare är han påväg mot en nhlchans. För tidigt att se om Nordberg har vad som krävs för att bli en ny HHA. Han har en intressant storlek som vi saknar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre mar 24, 2023 1:38 am

"Nordberg flashes playmaking skills. He pulls off passes under pressure that one wouldn’t necessarily expect out of a defenceman with more of a stay-at-home etiquette. His large frame and long range allow him to close down the space of opponents, and his awareness, to do so proactively before they receive passes. He’s also a fierce net-front defender and engager on the walls."

-EliteProspects 2022 NHL Draft Guide


Lite lovande ändå, angående NORDBERG.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor mar 30, 2023 12:26 pm

Claesson till Rögle alltså. Lite synd. Bra defensivt!
Inte så mycket matnyttigt när det kommer till nyförvärv inför kommande säsong. Många SHL klubbar som plockar från HA. Tycker det är synd att inte Evertsson är där och nyper.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor mar 30, 2023 1:13 pm

Jag hade hellre sett honom i IKO, men ingen biggie.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor mar 30, 2023 2:06 pm

Stupet skrev:Claesson till Rögle alltså. Lite synd. Bra defensivt!
Inte så mycket matnyttigt när det kommer till nyförvärv inför kommande säsong. Många SHL klubbar som plockar från HA. Tycker det är synd att inte Evertsson är där och nyper.
Vem skulle han nypt ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor mar 30, 2023 2:56 pm

OLAUSSON vill fortsätta spela. Blir inte Lule'. Nyper vi honom på BILLIGT kontrakt? Vågar han? Vill vi? Förmodligen i senaste laget. Vi vet att han gillar VIDA Arena. Så mycket vet vi. Och där är hälften vunnet.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor mar 30, 2023 3:14 pm

Towen skrev:OLAUSSON vill fortsätta spela. Blir inte Lule'. Nyper vi honom på BILLIGT kontrakt? Vågar han? Vill vi? Förmodligen i senaste laget. Vi vet att han gillar VIDA Arena. Så mycket vet vi. Och där är hälften vunnet.
Nej tack!

Tror dessutom inte att han vare sig vill eller vågar…?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor mar 30, 2023 3:32 pm

Hahaha nä någon Olausson i Växjö blir det inte , det blir bäst så för alla :D
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor mar 30, 2023 4:03 pm

Vi har tillräckligt med veteran-centrar. Det är bara så mycket grå-starr ett lag kan hantera, :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » fre mar 31, 2023 12:03 pm

Marcus Sylvegård verkar vara tillbaka till klubben.
Tankar?
Är det verkligen han vi behöver till nästa säsong?
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav mollers » fre mar 31, 2023 12:46 pm

Gillar värvningen av Marcus starkt. Tror det är precis vad vi behöver. Oöm, attityd och förmåga att sätta dit puckjäveln.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre mar 31, 2023 12:49 pm

teddy skrev:Marcus Sylvegård verkar vara tillbaka till klubben.
Tankar?
Är det verkligen han vi behöver till nästa säsong?
Ja, han gjorde väl fler mål än alla våra anfallare tillsammans den här säsongen.....typ....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre mar 31, 2023 1:21 pm

Ja, vi behöver Sylvegård nästa säsong. Topp5 bland forwards i år i ligan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons apr 05, 2023 1:04 pm

Funderar på nästa säsong. Jag anser att Kellman inte är tillräckligt bra att bygga en första eller andra kedja kring. Möjligen en tredje men han imponerar verkligen inte. En tredjekedja tänkte jag att Rosen skulle leda. Så jag ser inte platsen i Lakers för Kellman.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons apr 05, 2023 2:21 pm

Kellman blir man inte klok på , han avslutade välldigt starkt föras sässongen , innan ock efter det har han inte visat så mycket . Kvällar när det stämmer är han super bra , men det går för långt mellan gångerna .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons apr 05, 2023 7:41 pm

vlk skrev:Funderar på nästa säsong. Jag anser att Kellman inte är tillräckligt bra att bygga en första eller andra kedja kring. Möjligen en tredje men han imponerar verkligen inte. En tredjekedja tänkte jag att Rosen skulle leda. Så jag ser inte platsen i Lakers för Kellman.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Alltid svårt med spelare som kör fast. Vet inte om det kan ligga något bakom det i år men trögt har det gått. Att köpa ut spelare är inte heller drömmen, då känns det nästan bättre att hoppas på att han hittar spelet igen. Uppenbarligen kan han hålla landslagsklass och prestera på hög SHL-nivå, borde gå att locka fram igen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 28 gäster