Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Daniel » lör feb 04, 2023 4:34 pm

[quote="Person"]Jakub Vrana kan hamna i SHL enligt mrmadhawk. LHC är då ett alternativ pga historiken, samtidigt som ett par andra faktorer spelar in som dock talar emot LHC. Dels vill han spela mycket men även i ett lag som kan gå långt. Där bör väl ändå Lakers vara ett hett alternativ? Ett lag som kan ge Vrana oerhört utrymme då det saknas en naturlig samt leder serien. Jag tror inte heller pengar spelar in här. Han har en cap hit på 5,25M USD, det viktiga är att få tillbaka glädjen till hockeyn för hans del.

Ett riktigt långskott, men blir han aktuell för SHL så måste Evert hugga på honom för det kommer nog varenda sportche

Eller inte

Red Wings’ Vrana Placed in NHL/NHLPA Player Assistance Program
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör feb 04, 2023 5:25 pm

Även om Gynge har varit sämre i AIK i år så har han väl ändå gjort typ 18 mål. Dessutom så hade Gynge inte varit kass i Växjö tillsammans med Robban.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » lör feb 04, 2023 5:36 pm

Jag tycker det var rätt att släppa Gynge , tyvärr bara hittade inte Evertsson någonn ersättare :roll:
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön feb 05, 2023 12:54 am

Dysterqvist skrev:Jag tycker det var rätt att släppa Gynge , tyvärr bara hittade inte Evertsson någonn ersättare :roll:

I grunden var det rätt att släppa Gynge, problemet är som du säger att inget ersättare hittats (eller lyckats). Gynge gjord mer mål ensam en hans tilltänka ersättare tillsammans förra säsongen (Dansken, Sexton, Jaden). Sexton har jag lite hopp om och tycker faktiskt han bidrar men de andra kommer inte loss.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön feb 05, 2023 9:35 am

Gynge istället för Dansken så hade vi varit 1a nu
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » sön feb 05, 2023 11:28 am

Expressens sporchefsanalys med samtliga sportchefer om läget inför deadline är rolig att läsa när det kommer till alla sportchefer utom en.
Henrik Evertsson svar.
1. Vad kommer ni förstärka er trupp med innan 15 februari? 

– Ingen aning!

2. Vilken marknad är det mest intressant att titta på för dig? 

– Det vet man aldrig i förväg. Men det kan komma intressanta saker från egentligen alla ligor. 

3. Hur långt fram ligger du i nästa säsongs arbete med truppen?

– Helt okej skulle jag säga.

Det mesta tyder på att Evertsson inte kommer värva någonting innan deadline. Dessutom så vet jag inte hur man ska tolka svaret inför nästa säsong. Kan vara både fågel eller fisk.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön feb 05, 2023 4:41 pm

Samtidigt vet vi att 'Chief' av hävd är medialt fåordig om spelare och värv. "-Jag uttalar mig inte om spelare som inte tillhör oss", är en karate-klassiker.
'Chief' han är kvar i dojon, sitter där och mediterar i sin dôgi-dräkt - och så plötsligt bara [SMACK!] - och så står vi där med en dubbel Stanley Cup-mästare - som ingen av de grå kostymnissarna i kulturbyråkratin visste namnet på..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön feb 05, 2023 11:44 pm

Ingen aning? Vad har hänt med "kan jag göra laget bättre så gör jag det.

Just nu är Glenn utanför och Blichfeld halvt utanför så blir inte lätt att hitta.

Inte ett enda spännande namn av Svensson i dagens pod.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån feb 06, 2023 1:24 pm

StenhårtSlagskott skrev:Ingen aning? Vad har hänt med "kan jag göra laget bättre så gör jag det.

Just nu är Glenn utanför och Blichfeld halvt utanför så blir inte lätt att hitta.

Inte ett enda spännande namn av Svensson i dagens pod.
”Det är den frågan varje år och det är alltid samma svar: Mina planer är alltid att göra laget bättre om jag kan. Det har varit så sedan den 1 maj och det är ingen skillnad denna veckan.”

Kan du säga något om vad för typ av spelare du i så fall kollar efter?

”Ja, det är ju en spelare som i så fall kan göra laget bättre.”
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån feb 06, 2023 1:53 pm

Härmapan skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Ingen aning? Vad har hänt med "kan jag göra laget bättre så gör jag det.

Just nu är Glenn utanför och Blichfeld halvt utanför så blir inte lätt att hitta.

Inte ett enda spännande namn av Svensson i dagens pod.
”Det är den frågan varje år och det är alltid samma svar: Mina planer är alltid att göra laget bättre om jag kan. Det har varit så sedan den 1 maj och det är ingen skillnad denna veckan.”

Kan du säga något om vad för typ av spelare du i så fall kollar efter?

”Ja, det är ju en spelare som i så fall kan göra laget bättre.”
Man kan nästan tro Evertsson har någon slags autism, men iofs, kanske därför han är så bra på det han gör.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån feb 06, 2023 3:10 pm

Jag hade inte heller sagt något. Tråkigt men smart. Varför ska han ge agenterna argument för att höja sina bud? Det enda VLH ska säga innan det blir konkret är att det är en ära att spela för klubben och därför ska alla göra det gratis. Om inte betala för sig. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13979
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån feb 06, 2023 3:33 pm

Jag hoppas verkligen att KOSSILA tänker betala för sig i slutspelet, Varanen.. :P

Filip NORDBERG skall vara klar till nästa säsong. Unga, rejäla utvecklingsbara grabbar gillas. Lex HÄMAN-AKTELL.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån feb 06, 2023 8:32 pm

Krupic och Cleasson tillbaka efter utlåning. Är det Chiefens slutspelsjoker? :D
Bra samarbete med Tingsryd nu. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons feb 08, 2023 8:08 pm

Inget nytt på ingång?
L.Nilsson förlänger två år. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons feb 08, 2023 10:18 pm

Många klubbar förstärker sina lag. Vi behöver också göra det om vi på allvar ska kunna utmana. Det är dock oroväckande signaler som kommer gällande våra ekonomiska möjligheter att locka de mest attraktiva spelarna. Hoppas dom inte stämmer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons feb 08, 2023 10:23 pm

Axel Holmström kanske vi kan väcka till liv?
Borde kunna lägga sina kilon på ett bra sätt i vårat lag.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons feb 08, 2023 10:25 pm

vlk skrev:Många klubbar förstärker sina lag. Vi behöver också göra det om vi på allvar ska kunna utmana. Det är dock oroväckande signaler som kommer gällande våra ekonomiska möjligheter att locka de mest attraktiva spelarna. Hoppas dom inte stämmer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det är väl bara några här inne på forumet som hävdar att ekonomin är dålig.

Vare sig bokslutet eller ledningen har väl pekat på - eller ens antytt det…

Eller har jag missat nåt?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons feb 08, 2023 10:44 pm

bratsson skrev:Axel Holmström kanske vi kan väcka till liv?
Borde kunna lägga sina kilon på ett bra sätt i vårat lag.


Nej! Där lägger jag in mitt veto.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons feb 08, 2023 10:49 pm

StenhårtSlagskott skrev:
bratsson skrev:Axel Holmström kanske vi kan väcka till liv?
Borde kunna lägga sina kilon på ett bra sätt i vårat lag.


Nej! Där lägger jag in mitt veto.
äh han har gjort en bra säsong i Finland [emoji846]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons feb 08, 2023 10:51 pm

Härmapan skrev:
vlk skrev:Många klubbar förstärker sina lag. Vi behöver också göra det om vi på allvar ska kunna utmana. Det är dock oroväckande signaler som kommer gällande våra ekonomiska möjligheter att locka de mest attraktiva spelarna. Hoppas dom inte stämmer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det är väl bara några här inne på forumet som hävdar att ekonomin är dålig.

Vare sig bokslutet eller ledningen har väl pekat på - eller ens antytt det…

Eller har jag missat nåt?
Kan bara instämma, allt tyder på bra ekonomi och inget har antytts om att den skulle vara dålig. Ändå kommer röster från olika håll som drar slutsatsen att den är dålig. På fel grunder hoppas jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor feb 09, 2023 6:55 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:
vlk skrev:Många klubbar förstärker sina lag. Vi behöver också göra det om vi på allvar ska kunna utmana. Det är dock oroväckande signaler som kommer gällande våra ekonomiska möjligheter att locka de mest attraktiva spelarna. Hoppas dom inte stämmer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det är väl bara några här inne på forumet som hävdar att ekonomin är dålig.

Vare sig bokslutet eller ledningen har väl pekat på - eller ens antytt det…

Eller har jag missat nåt?
Kan bara instämma, allt tyder på bra ekonomi och inget har antytts om att den skulle vara dålig. Ändå kommer röster från olika håll som drar slutsatsen att den är dålig. På fel grunder hoppas jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Sen är det väl frågan om hur man väljer att bygga ett lag. Känslan är att vår budget är lite mer utspridd på fler lagdelar och "femmor". Att vi ofta haft SHL:s dyraste "fjärdelina" har varit ett framgångskoncept. Att kalla det fjärdelina i Lakers fall är kanske inte korrekt då de faktiskt ges rikligt med speltid. I år ligger också mycket krut på backarna och därmed lite mindre cash på toppforwards. Man prioriterade Bengtsson och Cooper och fick därför "nöja" sig med Sexton och Blichfeldt. Sexton har gjort det okej men dansken har underpresterat. Samtidigt har vår satsning på försvaret gett oss en topplats i tabellen.

Med den filosofin blir det också svårt att ta in Rasmussen för 350 tusen+ utan att tumma på helheten i lagbygget.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor feb 09, 2023 7:17 pm

Någon med premium som kan läsa mellan raderna: https://www.expressen.se/sport/hockey/d ... i-schweiz/
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor feb 09, 2023 7:37 pm

StenhårtSlagskott skrev:Någon med premium som kan läsa mellan raderna: https://www.expressen.se/sport/hockey/d ... i-schweiz/
"– Vi har väl försökt styra upp det samt att det är mest min agent som har bra kontakt med klubbarna så att jag kan fokusera så mycket som möjligt på att spela. Jag har inte haft jättemycket kontakt personligen med så många klubbar utan det är mer agenten så jag försöker sköta det så att jag kan fokusera på hockeyn."

I en annan intervju säger han att det är 2 parter det handlar om, inte bara han själv. Det ska finnas en roll osv i laget han kommer till, och det var svar på frågan om han ska till Växjö.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor feb 09, 2023 7:56 pm

Jag tycker det känns välldigt konstigt ifall Växjö ger upp Rasmussen , om det nu blir så . Det är klart att mann inte kan betala hur mycket som helst för en spelare , men Örebro är också bara en ishockey klubb , inte en ett multi nationellt holdingbolag med säte på Bahamas , dom har säkert gett ett välldigt bra bud men änndå inte sån fantasi summa att Växjö inte borde kunna vara med i matchen . Om ekonomin är så god som många påpekar att den är borde Växjö verkligen slanta upp , Rasmussen är en franchise spelare , närmare NHL utan att vara en NHL spelare kommer man nog inte . I sammanhanget kan väll nämnas att exempelvis Blichfelt säkert kostar en halv förmögenhet , han lirar i alla fall inte för kaffe pengar . Värva en vettig billig allsvensk ersättare för honom så har halva Rasmussens lön betalat sej ! :)
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor feb 09, 2023 9:12 pm

Jättekonstigt , nästan oförlåtligt om Rasmusen går till Örebro.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor feb 09, 2023 9:45 pm

Plus att FÖRBUNDSKAPTEN bor i Växjö. Ingen nackdel för Dennis att Sam kan se honom live ofta och morsa på stan, när det vankas VM-platser..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » fre feb 10, 2023 10:15 am

Tyvärr är det nog inte svårare än att Moneytalks, säg att vi erbjudit 225 000 i månaden och och Örebro 300 000 i månaden då blir det 900 000 på ett år. Då krävs det ett extremt hjärta för klubben om man ska tacka nej till de pengarna. Vi som klubb betyder nog en hel del för Dennis, men det skiljer nog för mycket helt enkelt och det kan gå snabbt neråt i Dennis ålder, så det kanske känns helt rätt om något år att vi backade i budgivningen.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre feb 10, 2023 10:52 am

steve_saviano_theking skrev:Tyvärr är det nog inte svårare än att Moneytalks, säg att vi erbjudit 225 000 i månaden och och Örebro 300 000 i månaden då blir det 900 000 på ett år. Då krävs det ett extremt hjärta för klubben om man ska tacka nej till de pengarna. Vi som klubb betyder nog en hel del för Dennis, men det skiljer nog för mycket helt enkelt och det kan gå snabbt neråt i Dennis ålder, så det kanske känns helt rätt om något år att vi backade i budgivningen.
Vi har alltså inte muskler att matcha Örebro ? Det är illavarslande. Rasmusen kunde blivit en framtida kulturbärare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre feb 10, 2023 11:37 am

Lite mer pengar och en tydlig stjärnroll kan ju locka.
Det är ju inte så att Rassmusen är en egen produkt med tjocka släkten i Växjö osv. Han hade fina år hos oss.

Det är ju om hans bror kan locka honom till organisationen.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre feb 10, 2023 2:11 pm

Stod det inte något i ingressen till Premium-artikeln i Expressen (som @Slapshot hänvisade till och var för överjäv*a snål för att låsa upp för oss andra att läsa) - om "babylycka"? Då kan det också handla det om vart föräldrar och svärföräldrar bor.. främst brudens.

Fuck. Sillyn blir en nagelbitare.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre feb 10, 2023 5:58 pm

Om Henrik Evertsson inte boostar upp laget inför slutspelet med minst två högkvalitativa spelare så är det pinsam vinballe som utspelas. Då kan han skylla på skral spelarmarknad och dålig ekonomi bäst fan han vill. Hans egna portmonnä är nog du full till bristningsgränsen må du tro. Och styrelsemedlemmarnas också förstås…
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre feb 10, 2023 6:48 pm

Toker? Var det samma Henrik Evertsson som skulle komma sist i SHL om han inte värvade fyra nya superspjut före seriestart :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre feb 10, 2023 7:32 pm

Fast så länge jag kan minnas har Evertsson kryddat laget med minst en spelare , oftast fler,det vore jävligt märklit om det inte kom ett par till nu med tanke på tabellplacering och att laget spel mässigt hafft en nedåt gående spiral sedan nyår ungefär. Kommer det inte ett par hot shots till forwards får i alla fall jag vinballe och blåst på konfekten känsla …
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » fre feb 10, 2023 7:55 pm

Jag tycker dock att vi inte ska värva bara för att, vi ska värva något som tillför laget, annars kan det va. Nackdelen är att i princip alla vill förstärka nu, så prislappen kommer trissas upp och då tror jag att vi backar.

Jag har en liten förhoppning att vi ska hitta en som exempelvis Brendan Gaunce, som inte andra har så bra koll på.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre feb 10, 2023 8:08 pm

Inför säsongen hyllades Nubben i HV för sitt guldtippade lagbygge! Dessutom har han med stenhård ståkuk kryddat laget med ytterligare 5-6 svindyra kvalitetsspelare under säsongen!

Vill man byta trupp med HV? Vill man byta lagbalans med HV? Vill man byta tabellplacering med HV? Vill man byta tränare eller sportchef med HV?

Nääääääääää!

Det handlar om känsla och förmåga att få ihop en balanserad helhet! Precis som E säger så värvar han om det gör laget bättre - annars är det bättre att låta bli!
Sen handlar det självklart om pengar också! I slutändan blir det en avvägning av flera parametrar!

Ni som driver konspirationsteorin att E gör sitt bästa för att försöka förstöra Lakers kan nog lugna ner er par hekto!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster