Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 28, 2022 3:57 pm

Jo, Men Glenn tillhör samma kategori. Alltså som kan försvinna till NHL eller andra ligor.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 28, 2022 9:09 pm

Brendan Gounce till AHL. Nu har han ju vunnit i VLH så kanske inte lockar men Chief måste ju höra sig för om han blir kvar där några veckor. Frågan är om det kommer in en forward innan Stjernan försvinner på jvm.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån nov 28, 2022 10:14 pm

Varanen skrev:Jag håller inte med om att vi kan skita i GlennG. Han skulle jag gärna se i vår stomme även framöver. Vi har viktiga spelare som börjar komma upp i åren, ex RR och Kaptenen. Ibland måste några spelare få kosta en slant för att behålla.

Men ni som följt vad jag skrivit genom åren vet att jag alltid håller på klubben, och det finns givetvis en gräns för vad olika positioner får kosta. Det kan alltså vara så att GlennGs krav är rimliga, men passar inte vår kostnadsstruktur.
Nu byggde resonemanget att göra sig av med honom på att det skulle bli en budkarusell om honom som landade på enorma summor. Ingen sa att man skulle vifta bort honom bara. Tycker du vi ska kasta upp 200-250 tusen i månaden för att behålla ? Det tycker inte jag. Då är det bara att tacka för tjänsterna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis nov 29, 2022 8:30 am

Jag vet alldeles för lite om lönerna i SHÖ gär att kunna ge dig ett välgrundat svar. Men nej, jag gissar att det vore knas, Vad tycker du han ska ha?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis nov 29, 2022 9:03 am

Varanen skrev:Jag vet alldeles för lite om lönerna i SHÖ gär att kunna ge dig ett välgrundat svar. Men nej, jag gissar att det vore knas, Vad tycker du han ska ha?
Inte en krona över 110 00 - 130 000 kr. Han är inte av översta toppen. Skulle kunna vara en nyttig spelare som blev kvar länge, men ska ha vara en riktigt bärande spelare för våra två första kedjor behöver han prestera mer än han hittills gjort.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis nov 29, 2022 9:44 am

Jag hadde hellre gett Glenn 200.000 i månaden i stället för dansken !

På tal om lön : Mario Kempe är klar för Luleå , misstänker att han blir bäst betald i hela ligan. Underbart att Minecraft miljonären fortsätter rulla miljoner rätt ner i ett svart gruvhål , lär inte bli något guld för lapparna den här sässongen heller .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis nov 29, 2022 12:06 pm

Dysterqvist skrev:Jag hadde hellre gett Glenn 200.000 i månaden i stället för dansken !

På tal om lön : Mario Kempe är klar för Luleå , misstänker att han blir bäst betald i hela ligan. Underbart att Minecraft miljonären fortsätter rulla miljoner rätt ner i ett svart gruvhål , lär inte bli något guld för lapparna den här sässongen heller .
Ingen av dom är värd att förlänga för de pengarna


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis nov 29, 2022 1:31 pm

vlk skrev:
Dysterqvist skrev:Jag hadde hellre gett Glenn 200.000 i månaden i stället för dansken !

På tal om lön : Mario Kempe är klar för Luleå , misstänker att han blir bäst betald i hela ligan. Underbart att Minecraft miljonären fortsätter rulla miljoner rätt ner i ett svart gruvhål , lär inte bli något guld för lapparna den här sässongen heller .
Ingen av dom är värd att förlänga för de pengarna


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Med tanke på vad många andra spelare tjänar tycker jag Glenn när han är som bäst är värd dom pengarna , till ock med mer ! Hans problem är jämnheten , många skador har ryckt sönder hans sässonger .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis nov 29, 2022 2:54 pm

Rasmussen ev. påväg hem nästa säsong. Även där är Örebro intresserade. Den ska vi då fan inte tappa till dem!
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis nov 29, 2022 3:39 pm

Person skrev:Rasmussen ev. påväg hem nästa säsong. Även där är Örebro intresserade. Den ska vi då fan inte tappa till dem!
Ja, Rasmusen kan Örebro feteglömma , han ska hem


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis nov 29, 2022 4:45 pm

Har jag förstått rätt i att RASMUSSEN har en bror i Växjö? Om det stämmer vore det ju folkmord att inte välja Lakers. En bror sviker man inte. Det hade COOPER aldrig gjort.

# Brothers in Arms
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis nov 29, 2022 5:49 pm

Om Rasmussen hintar om SHL nästa säsong så är det bara att dra fram feta plånboken. Han är en kulturbärare som kan hålla i fanan när Josen och Rosén steppar åt sidan. Kanske kommer någon av legendarerna göra det redan nästa säsong. Ge honom ett fyraårskontrakt där de två första åren ger en riktig topplön och därefter två år med lite lägre.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tis nov 29, 2022 7:38 pm

Man kan ju hoppas att vi lyckas få hem Rasmussen, men jag tror det kan bli tufft. Örebro betalar sjuka pengar, när de värvade Holm så var det ju i budkrig mot HV, och då hade Holms agent skrattat åt HVs bud på 270 000 kr har jag för mig… Jag är rädd att Evertsson håller för hårt i plånboken för att Rasmussen skall välja oss, tyvärr. Även om han har ett lakers-hjärta så tror jag inte han tackar nej till 50 000-100 000 kr mer i månaden.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 29, 2022 10:16 pm

Men Razz måste ju bara välja Växjö. Han har ju tjänat helt andra pengar än Holm och han kommer knappast bli underbetald i VLH heller.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis nov 29, 2022 10:28 pm

Vårt anbud får inte ligga 50 000 kr lägre än Örebro om det nu är största konkurrenten i ett budkrig. Tror vi kan lägga oss några 10 000 lägre och ändå få hans signatur men att han blir topp 5 mest välbetalda i ligan får vi räkna med. Minst 300 000 kr, förmodligen mer.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 29, 2022 10:56 pm

"Rasmussen har, bortsett en kort vända i Växjö 2018 (som för övrigt slutade med SM-guld), varit på flera nordamerikanska och europeiska äventyr.

Han har spelat AHL- och NHL-hockey, lirat tre säsonger med Metallurg och återfinns numera i NLA, som blir en alltmer populär liga för svenskar att spela och träna i.

I dagsläget finns heller inga planer på att återvända till Sverige. Den Västerås- och Växjö-kopplade Rasmussen har avtal med Davos till 2023.

– Ska jag vara helt ärlig... Sås ett sådant frö i huvudet – och om det inte är i närtid – då försöker jag slå bort det. Jag vill inte fokusera för långt fram. Jag vill bara bli bättre och vinna där jag är, men jag gillar Västerås och Växjö, och jag har bra kontakt med båda.

Och Rasmussen har sina tankar om klubbarna.

Han hoppas att VIK i framtiden ska kunna anamma det lugn som Växjö blivit känt för.

– Jag känner för Västerås, Växjö och även Surahammar, men jag fick nog störst uppskattning i Växjö ändå. Ska jag hylla någon som betytt mycket för min karriär är det Henrik Evertsson, sportchefen där. Hade inte han trott på mig och gett mig de chanserna, då vet jag inte vilken väg det hade tagit. När jag tänker tillbaka var det ett viktigt steg att ta och han trodde på mig.

De har väl ringt och försökt fått hem dig några gånger senaste åren?

– Jo, vi har haft kontakt. Jag har varit tydlig med att jag vill spela på den plats som är bäst för landslaget. Och även att få spela i Schweiz för upplevelsen. Jag är inte en person som måste bo hemma, jag har inga problem med att bo obekvämt. Jag ser det här som ett äventyr. "


Pengar i all ära men bäst för landslaget? Växjö, så läge för Dennis att leta villa i skidsvängen. Ett stenkast från golfbanan och stenkast från Förbundskaptenen. Förresten, sa han obekvämt? Läge att plinga på hos Sam och se om han har ett rum att hyra ut :D
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons nov 30, 2022 5:45 pm

Klart vi vill ha in 'RAZ', men samtidigt är det en "TWO-WAY-STREET" - Skall vi ha en ny ledande franschise-spelare för Växjö Lakers Hockey som arvtagare till #87, måste det vara någon som VILL lira här.
En center som vänder hem för att mjölka ur varenda krona på fetaste kontraktet han kommer över i landet - oavsett klubb - är kanske inte DEN spelaren.

Bättre då att signa upp COOPER på livstid i klubben.

# Being a Laker' is about being a cool..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » tor dec 01, 2022 5:53 pm

StenhårtSlagskott skrev:"Rasmussen har, bortsett en kort vända i Växjö 2018 (som för övrigt slutade med SM-guld), varit på flera nordamerikanska och europeiska äventyr.

Han har spelat AHL- och NHL-hockey, lirat tre säsonger med Metallurg och återfinns numera i NLA, som blir en alltmer populär liga för svenskar att spela och träna i.

I dagsläget finns heller inga planer på att återvända till Sverige. Den Västerås- och Växjö-kopplade Rasmussen har avtal med Davos till 2023.

– Ska jag vara helt ärlig... Sås ett sådant frö i huvudet – och om det inte är i närtid – då försöker jag slå bort det. Jag vill inte fokusera för långt fram. Jag vill bara bli bättre och vinna där jag är, men jag gillar Västerås och Växjö, och jag har bra kontakt med båda.

Och Rasmussen har sina tankar om klubbarna.

Han hoppas att VIK i framtiden ska kunna anamma det lugn som Växjö blivit känt för.

– Jag känner för Västerås, Växjö och även Surahammar, men jag fick nog störst uppskattning i Växjö ändå. Ska jag hylla någon som betytt mycket för min karriär är det Henrik Evertsson, sportchefen där. Hade inte han trott på mig och gett mig de chanserna, då vet jag inte vilken väg det hade tagit. När jag tänker tillbaka var det ett viktigt steg att ta och han trodde på mig.

De har väl ringt och försökt fått hem dig några gånger senaste åren?

– Jo, vi har haft kontakt. Jag har varit tydlig med att jag vill spela på den plats som är bäst för landslaget. Och även att få spela i Schweiz för upplevelsen. Jag är inte en person som måste bo hemma, jag har inga problem med att bo obekvämt. Jag ser det här som ett äventyr. "


Pengar i all ära men bäst för landslaget? Växjö, så läge för Dennis att leta villa i skidsvängen. Ett stenkast från golfbanan och stenkast från Förbundskaptenen. Förresten, sa han obekvämt? Läge att plinga på hos Sam och se om han har ett rum att hyra ut :D
Om han måste bo på den gatan och inte Sam har ett rum kan jag fixa ett [emoji6] bara pma så löser vi det.

Hade gärna sett honom tillbaka om han fortfarande har suget kvar.

Skickat från min SM-S901B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre dec 02, 2022 4:02 pm

Sexton gör sitt första mål på 17 matcher!! , då har man ändå tyckt att han varit bäst av dom tänkta spjuten !
Osannolikt egentligen att vi kann leda serien när 3 av 4 spetts spelare underpresterar så , och den fjärde bara spelat sex matcher ! 8O
Kommer alla igång luktar det total dominans och SM-guld . Fast helst ser jag att två av dom byts ut mot mer tyngd och evilness , fast kännsligt ändra i en trupp som leder serien även om några spelare inte är i nivå verkar kemin i laget vara mycket bra . Jönsson for President :clap:
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör dec 03, 2022 10:56 pm

Jag är nog beredd att ge Dansken ett antal matcher till. Tycker han ser villig ut att göra jobbet, åker mycket skridskor, tar kamperna. Tror och hoppas att det vänder för honom. Syndes hur glad han blev idag när han fick assistera till Marres mål. Tycker han har rätt mindset nu, det tyckte jag inte innan.

Och Halbgewachs vill jag inte byta ut. Han är en virvelvind som skapar mycket oreda för motståndaren. Dessutom vågar han ge sig in i kamperna trots sin storlek. Så just nu vill jag inte att nån skeppas. Dessutom har vi Kellman och GG på frånvarolistan!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör dec 03, 2022 11:02 pm

PutteA skrev:Jag är nog beredd att ge Dansken ett antal matcher till. Tycker han ser villig ut att göra jobbet, åker mycket skridskor, tar kamperna. Tror och hoppas att det vänder för honom. Syndes hur glad han blev idag när han fick assistera till Marres mål. Tycker han har rätt mindset nu, det tyckte jag inte innan.

Och Halbgewachs vill jag inte byta ut. Han är en virvelvind som skapar mycket oreda för motståndaren. Dessutom vågar han ge sig in i kamperna trots sin storlek. Så just nu vill jag inte att nån skeppas. Dessutom har vi Kellman och GG på frånvarolistan!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Amen
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör dec 03, 2022 11:13 pm

Vi har råd att ligga lite lågt. Värva behöver vi bara göra om vi hittar den spets som behövs, och då kan vi lassa på och gå för det då lagbygget har fallit väl ut på det stora hela.

Defensivt har faktiskt laget som helhet sett bra ut. Även våra forwards som är tänkta till högre produktion har tagit jobbet i egen zon. Tack vare sin speed känns det också som att vi checkar fast motståndarna oftare. Dansken är den enda som varit tveksam åt bägge håll. När jag sett honom i landslaget har han visat sig villig att göra skitjobbet också, hoppas det vänder för honom.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 11, 2022 5:01 pm

Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 12, 2022 2:05 pm

Dröm STORT :D Tolvanen på vaiwers.
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... i-tolvanen.

Självklart tackar alla NHL-klubbar nej till att plocka upp honom och han står där redo att signa när Chief bränner förbi med country western på högsta volym. :hbang:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån dec 12, 2022 5:26 pm

Ser ut som en smällkaramell. Kosing bör finnas. Men det som talar emot är att EP säger RW/LW - Vi VET att Amiralen bara sätter "kan-gå-som-center"-matroser i båten. Ett närmast tvångsmässigt tics.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån dec 12, 2022 5:42 pm

Frölunda ska vara och nosa på HHA enligt MrMadhawk. Vi släppte kampen om Glen då priset troligtvis trissades upp, men frågan är om vi kan ge oss här. Ung och redan stabil med erfarenhet från landslag. Men rullar det på såhär hela säsongen lär han testa spel i NA.

https://www.minhockey.se/sport/uppgifte ... an-aktell/
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån dec 12, 2022 6:06 pm

Samtidigt har vi O ENGSUND på väg in från Luleå. Tror ändå inte vi behöver vara oroliga. Finns ingen logik i att HHA skulle gå till FHC i höst. Om det inte handlar om en jättepeng. Då är det FHC:s förlust.

Om vi dröjer oss kvar vid TOLVANEN lite. Är det ens möjligt? Har han inte ett kontrakt som ger miljoner även vid AHL-spel? Det ger han knappast upp. Om han inte kan lånas ut till oss för - småpengar i sammanhanget. NHL-klubben betalar merparten av lönen, mot bättre utbildning hos oss jämfört AHL?
Ingen mening att börja drömma om det ändå är allt annat än realistiskt redan från början..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 12, 2022 6:36 pm

Det är ganska otroligt att han skulle hamna här. Han blir troligen plockad av annat nhl-klubb. 1 in 1000000...

Bild
Senast redigerad av StenhårtSlagskott mån dec 12, 2022 6:37 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån dec 12, 2022 6:36 pm

Towen skrev:Samtidigt har vi O ENGSUND på väg in från Luleå. Tror ändå inte vi behöver vara oroliga. Finns ingen logik i att HHA skulle gå till FHC i höst. Om det inte handlar om en jättepeng. Då är det FHC:s förlust.

Om vi dröjer oss kvar vid TOLVANEN lite. Är det ens möjligt? Har han inte ett kontrakt som ger miljoner även vid AHL-spel? Det ger han knappast upp. Om han inte kan lånas ut till oss för - småpengar i sammanhanget. NHL-klubben betalar merparten av lönen, mot bättre utbildning hos oss jämfört AHL?
Ingen mening att börja drömma om det ändå är allt annat än realistiskt redan från början..
Om han hade kommit till oss så hade han fått tröja 13 eller 11
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 12, 2022 6:44 pm

Frågan är om han känner Kossila. Båda har spelat i Jokerit. Men tyvärr lämnade Tolvanen precis innan Kossila kom dit så de spelade nog aldrig tillsammans vad jag vet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån dec 12, 2022 9:35 pm

Det sistnämnda behöver inte vara ett problem, eftersom vi har den största PLAYER'N på marknaden i vårt team när det kommer till 'who knows who' - Varanen som känner ALLA finska lirare sedan Jari KURRI's dagar :lol:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre dec 16, 2022 5:55 pm

Kraken plockade upp Tolvanen. Men har en ny spaning.
Bjud in omgående på en tour. En framtida målkung.
https://www.eliteprospects.com/player/9 ... mer-kallio

Kan vi skicka ödlan att scouta på plats?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån dec 19, 2022 7:09 pm

Ibland får man uppleva magi inom hockeyn. Jag använder ofta uttrycket för att beskriva ett backpar som synkar perfekt, eller en center och sniper som löst gåtan med hur man gör mål (och den tredje länken, balansforwarden, skiter alla i givetvis).

Men vad är det vi får uppleva med Kossila? Bara för att han gjorde mål i sin debut började vi skoja om att han snittar ett mål per match. Debuten såg också i övrigt väldigt bra ut. Inte minst var jag positiv till att han gav sig in i stöket, exempelvis vid sargerna. Jag är van vid att "producenterna" överlåter de arbetsuppgifterna till "de som ska ta skitgörat". Kossila var sjukskriven när det memot skickades ut.

Nr2 har varit tempot. Han kan tempoväxla, men jag menar främst att allt han gör går lite fortare, passningarna är lite hårdare, platsbytena mer självklara och avsluten har ett syfte större än "förhoppningsvis träffar det ett ben eller två framför kassen".

Nr3
Jag spinner vidare på ämnet- Kossila har idéer om hur man kan lösa upp försvar. Han har ett syfte med det han gör och HugoG och Dan är perfekta i kedjan. De förstår varandra. Jag hade haft en mer fysisk, balanserande. forward i enheten. Men jag är inte coach Jörgen.

15 poäng (10+5) +11 på 10 matcher. Det overkliga kan vara verkligt,
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 19, 2022 8:38 pm

epressen sport. Inget nytt men låter inte bra.

"Dennis Rasmussen väntas vända hem till SHL nästa säsong när kontrakt i Davos går ut.
Det finns två klubbar som slåss om honom, främst. Växjö, där Rasmussen varit tidigare, och Örebro, som ligger nära hemstaden Västerås.

Rasmussen kommer ställas inför två ganska tydliga val. Växjö, men en förmodad större chans att vinna någonting, han vet vad han får, men troligtvis inte bäst betalt. Eller snarare garanterat inte bäst betalt.
Eller Örebro, som kommer satsa vidare nästa säsong. Mina uppgifter säger att man ska lasta ordentligt på sina fyra-fem toppspelare och verkligen erbjuda topplöner. Man har sett vilket utfall man fått på att göra det med Philip Holm, till exempel."
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån dec 19, 2022 8:42 pm

StenhårtSlagskott skrev:epressen sport. Inget nytt men låter inte bra.

"Dennis Rasmussen väntas vända hem till SHL nästa säsong när kontrakt i Davos går ut.
Det finns två klubbar som slåss om honom, främst. Växjö, där Rasmussen varit tidigare, och Örebro, som ligger nära hemstaden Västerås.

Rasmussen kommer ställas inför två ganska tydliga val. Växjö, men en förmodad större chans att vinna någonting, han vet vad han får, men troligtvis inte bäst betalt. Eller snarare garanterat inte bäst betalt.
Eller Örebro, som kommer satsa vidare nästa säsong. Mina uppgifter säger att man ska lasta ordentligt på sina fyra-fem toppspelare och verkligen erbjuda topplöner. Man har sett vilket utfall man fått på att göra det med Philip Holm, till exempel."
Kan Kossila gå ytter? Jag ser det som otänkbart att skicka ut kellman, Josefsson eller rosen på en kant .


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster