Truppen säsongen 22/23

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » mån aug 08, 2022 12:16 pm

I den perfekta världen har ju alla samma inställning som Shinimin och går all in i varje moment i såväl träning som tävling

…men eftersom alla inte är stöpta i samma form och om jag tvingas välja så tar jag mycket hellre spelare som höjer sig när det gäller som mest - än de som briljerar under försäsongen
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dannedd » mån aug 08, 2022 5:58 pm

vlk skrev:
Dannedd skrev:Håll ett öga på 16 (aka #15) i strafftävlingen!
Någon som vet om det sänds på något vis då jag inte kan vara där?
SMP sänder live


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
[emoji106][emoji120]
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » ons aug 10, 2022 10:48 am

Kellman och Gustafsson lär vara indisponibla ett tag fram, Koivisto kanske inte kommer tillbaka alls.

Men jag tror ändå att vi har möjlighet att kriga oss till 10:de platsen, kommer krävas att Stjernborg & Blichfeld tar ett steg till samt att Joel & Bengtsson loggar mängder med istid.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » ons aug 10, 2022 11:33 am

Svartvadet skrev:Kellman och Gustafsson lär vara indisponibla ett tag fram, Koivisto kanske inte kommer tillbaka alls.

Men jag tror ändå att vi har möjlighet att kriga oss till 10:de platsen, kommer krävas att Stjernborg & Blichfeld tar ett steg till samt att Joel & Bengtsson loggar mängder med istid.


Ja, i bästa fall . Enestubbe bedömde i live chatten på SMP igår truppen som ett mittenlag , varken fisk eller fågel . Ett mittenlag som får skador på nyckelspelare kan snabbt förvandlas till ett botten gäng . Time will tell , dom måste i alla fall få igång spelet . Jönsson kommer få det hett om öronen , var så säkra .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav steve_saviano_theking » ons aug 10, 2022 11:49 am

Det är en jäkla tur vi tog in backfantomen från alpligan som inte gått plus på 3 år. Vi såg igår att han varken kan slå sarg ut eller spela tufft, men hans kvaliteter kanske är något annat? Bra på att bära hockeytrunken kanske?

Jag får ursäkta att jag tjatar om honom. Men om vi gissar att Koivisto missar minst hälften av matcherna, eller kanske till och med alla och att Bengtsson är 100 % först framåt jul, när han hunnit spela lite.

Då kommer mycket hänga på Lowe och det känns inte bra. Det känns som att vi måste få in något där.

Sen är det ju oklart hur allvarligt skadade våra forwards är, men jag är ju tveksam till att åtminstone Kellman eller Gustafsson är krya till premiären och då behöver de ju någon månad på sig att komma igång. Och om det visar sig att det är riktigt illa med Blichfeld och Kossila så behövs ju minst 2 centrar och några forwards till. Det vore skönt med lite lugnade besked om Dansken och finnen.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » ons aug 10, 2022 12:45 pm

Det säger sig självt: harvar man runt i AHL och sen byter ner sig till ett italienskt lag har man nog inga större ambitioner änn att vagabonda runt och få se lite andra kulturer innan karriären över . Nu hade Lowe tur , det fanns en sportchef i SHL som tyckte han var värd att sattsa på trotts allt , måste kännas som att vinna på bingo. Jag ska ge honom några matcher till men att han inte står upp för vare sig Joel eller Hugo känns inte bra det var väll precis det han värvades hit för ?
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » fre aug 12, 2022 3:04 pm

Med tanke på förra säsongen och starten på denna hade det verkligen varit läge för Lakers att diskutera hur man kommunicerar truppens status till supportrar och media. Man behöver inte säga vad det handlar om för skador men tycker faktiskt att uppdateringar med förväntat comeback vore på sin plats.

När jag synade truppen för några veckor sedan kändes det ändå rätt okej. En trupp utan gigantiska stjärnor som skulle kunna bli en maskin om målvakterna tar ett steg till. Nu är det för många frågetecken. Att ha många skador i sig kommer leda till att kvalitén på träningarna sänks samt att kedjor och laget i stort inte kommer kunna spela ihop sig. Med andra ord ligger vi ett steg efter konkurrenterna redan där. Nästa problem är vad skadorna har för karaktär och vilka som är skadade.

Koivisto, kommer han ens tillbaka? Någonstans har jag räknat bort honom ur min mentala karta för att inte bli besviken. Backarna är väl ändå starkaste lagdelen.

Kellman? Hur gick det egentligen? Han är förstacenter och bör denna säsong vara en av SHL:s främsta tvåvägscentrar.

Bengtsson, hur är problemen med handleden? Han är bara toppklass om den funkar.

Kära Lakers, vi hade mått bra av lite svar...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » fre aug 12, 2022 3:22 pm

Aleks skrev:Med tanke på förra säsongen och starten på denna hade det verkligen varit läge för Lakers att diskutera hur man kommunicerar truppens status till supportrar och media. Man behöver inte säga vad det handlar om för skador men tycker faktiskt att uppdateringar med förväntat comeback vore på sin plats.

När jag synade truppen för några veckor sedan kändes det ändå rätt okej. En trupp utan gigantiska stjärnor som skulle kunna bli en maskin om målvakterna tar ett steg till. Nu är det för många frågetecken. Att ha många skador i sig kommer leda till att kvalitén på träningarna sänks samt att kedjor och laget i stort inte kommer kunna spela ihop sig. Med andra ord ligger vi ett steg efter konkurrenterna redan där. Nästa problem är vad skadorna har för karaktär och vilka som är skadade.

Koivisto, kommer han ens tillbaka? Någonstans har jag räknat bort honom ur min mentala karta för att inte bli besviken. Backarna är väl ändå starkaste lagdelen.

Kellman? Hur gick det egentligen? Han är förstacenter och bör denna säsong vara en av SHL:s främsta tvåvägscentrar.

Bengtsson, hur är problemen med handleden? Han är bara toppklass om den funkar.

Kära Lakers, vi hade mått bra av lite svar...
För att inte bli alltför besviken på Lakers kommunikation så räknar jag med att de inte kommer att kommunicera något. Att de är för dåliga på just denna del, eller att det av någon anledning är topphemlig information. Jag jobbar i två myndigheter med sekretess och jag ser Lakers spelares status som kvalificerad sekretess. Även i augusti månad [emoji23][emoji23][emoji1782][emoji1782]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Aleks » fre aug 12, 2022 6:34 pm

vlk skrev:
Aleks skrev:Med tanke på förra säsongen och starten på denna hade det verkligen varit läge för Lakers att diskutera hur man kommunicerar truppens status till supportrar och media. Man behöver inte säga vad det handlar om för skador men tycker faktiskt att uppdateringar med förväntat comeback vore på sin plats.

När jag synade truppen för några veckor sedan kändes det ändå rätt okej. En trupp utan gigantiska stjärnor som skulle kunna bli en maskin om målvakterna tar ett steg till. Nu är det för många frågetecken. Att ha många skador i sig kommer leda till att kvalitén på träningarna sänks samt att kedjor och laget i stort inte kommer kunna spela ihop sig. Med andra ord ligger vi ett steg efter konkurrenterna redan där. Nästa problem är vad skadorna har för karaktär och vilka som är skadade.

Koivisto, kommer han ens tillbaka? Någonstans har jag räknat bort honom ur min mentala karta för att inte bli besviken. Backarna är väl ändå starkaste lagdelen.

Kellman? Hur gick det egentligen? Han är förstacenter och bör denna säsong vara en av SHL:s främsta tvåvägscentrar.

Bengtsson, hur är problemen med handleden? Han är bara toppklass om den funkar.

Kära Lakers, vi hade mått bra av lite svar...
För att inte bli alltför besviken på Lakers kommunikation så räknar jag med att de inte kommer att kommunicera något. Att de är för dåliga på just denna del, eller att det av någon anledning är topphemlig information. Jag jobbar i två myndigheter med sekretess och jag ser Lakers spelares status som kvalificerad sekretess. Även i augusti månad [emoji23][emoji23][emoji1782][emoji1782]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Lakers ovilja att kommunicera skador är väl ingen nyhet för någon. Tidigare har jag överlevt och kanske tom inte brytt mig så mycket då skadorna varit relativt få och truppen tillräckligt bra för att ta sig igenom veckor/månader med lite "otur". Senaste året har det däremot varit kaos på skadesidan och som supporter lägger man tusentals kronor för att stötta laget, då vill man ha lite transparens.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » tis aug 16, 2022 8:49 am

Eftersom att Lakers inte orkar informera…

Är det någon som varit på träningen och sett vilka som är på is?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » tis aug 16, 2022 11:48 am

Härmapan skrev:Eftersom att Lakers inte orkar informera…

Är det någon som varit på träningen och sett vilka som är på is?
Av ett par bilder på sociala medier verkar iaf Larmi vara på is vid ordinarie träning.

Edit:
Kellman, Persson Lundberg och Bengtsson spelar på torsdag. Blichfeld och Larmi är på is och snart i spel. Gustafsson är ”dag till dag”, ev spel denna vecka.

Kossila och Koivisto är borta några veckor till dock... Koivisto har man väl tagit höjd för att det ska dröja men att Kossila är borta mer eller mindre hela försäsongen är inte bra.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » tis aug 16, 2022 1:09 pm

Person skrev:
Härmapan skrev:Eftersom att Lakers inte orkar informera…

Är det någon som varit på träningen och sett vilka som är på is?
Av ett par bilder på sociala medier verkar iaf Larmi vara på is vid ordinarie träning.

Edit:
Kellman, Persson Lundberg och Bengtsson spelar på torsdag. Blichfeld och Larmi är på is och snart i spel. Gustafsson är ”dag till dag”, ev spel denna vecka.

Kossila och Koivisto är borta några veckor till dock... Koivisto har man väl tagit höjd för att det ska dröja men att Kossila är borta mer eller mindre hela försäsongen är inte bra.
Låter ju hyggligt positivt ändå!

Men viktigt att få igångoch se vad Kiossila och Blitchfield går för!

Koivisto vete fan - är det han som blev utbränd (för visst sa E vid något tillfälle att en av fjolårsskadorna berodde på utbrändhet)?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Kloker » tis aug 16, 2022 1:36 pm

Börjar ärligt talat bli aningen less på den här Koivisto. Vad fan är det frågan om, han har ju varit indisponibel nu jättelänge. Kanske dags att säga tack och hej och värva en back som kan spela och göra lite nytta istället.

Någon som vet vad problemet är med Kossila? Det snackas ju flera veckors frånvaro även där.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » tis aug 16, 2022 2:37 pm

Det är Vainio som blev utbränd.
Kossila är oklart vad det rör sig om. Känslan där är väl varken eller gällande hur allvarligt det är/varit. Däremot är Koivistos rehab inte särskilt positiv (vad man kan utläsa). Innan laget gick på is lät det ju som att Koivisto kanske skulle vara redo för matchträning i månadsskiftet augusti/september och att han kanske kunde vara redo till seriestart. Det är ju inte direkt känslan idag.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav bratsson » tis aug 16, 2022 2:42 pm

Kossila fick en smäll mot huvudet under sin NHL-tid(2020?).
Säkert något sådant som spökar.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » tis aug 16, 2022 2:52 pm

bratsson skrev:Kossila fick en smäll mot huvudet under sin NHL-tid(2020?).
Säkert något sådant som spökar.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk


Nä det kann det väll ändå inte vara? Han spelade ju mer än 40 matcher förra sässongen . Är det nåt som kommit till baka och spökar från en smäll han fick för två-tre säsonger sedan kan vi nog räkna bort honom direkt i så fall !
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Kloker » tis aug 16, 2022 2:56 pm

Hur länge har Vainio varit utbränd? Känns som en evighet. Bajs att Vi dras med två finska skadade-/utbrända backar så länge. Snudd på irriterande faktiskt. Får väl hoppas på det bästa men det känns inte optimalt.

Vi måste ha en stabil backsida då jag tycker att målvaktssidan känns lite Hawaii.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » tis aug 16, 2022 3:01 pm

Kloker skrev:Hur länge har Vainio varit utbränd? Känns som en evighet. Bajs att Vi dras med två finska skadade-/utbrända backar så länge. Snudd på irriterande faktiskt. Får väl hoppas på det bästa men det känns inte optimalt.

Vi måste ha en stabil backsida då jag tycker att målvaktssidan känns lite Hawaii.
Vainio har inte tillhört Lakers på ett bra tag nu.
Koivisto är mindre betydelsefull för laget än Kossila. Backar har vi det gott ställt med även om Koivisto saknas, men Kossila är direkt nödvändigt då det är ganska trubbigt framåt. Produktionen kommer behöva spridas ut på fler forwards än vad vi är vana vid.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Dysterqvist » tis aug 16, 2022 3:01 pm

Kloker skrev:Hur länge har Vainio varit utbränd? Känns som en evighet. Bajs att Vi dras med två finska skadade-/utbrända backar så länge. Snudd på irriterande faktiskt. Får väl hoppas på det bästa men det känns inte optimalt.

Vi måste ha en stabil backsida då jag tycker att målvaktssidan känns lite Hawaii.

Det har varit en följetong i flera år nu: Laakso, Andersson, Koivisto säkert någon mer som jag glömt .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Kloker » tis aug 16, 2022 3:08 pm

Jag ska inte älta. Backsidan är inte kattskit hoppas bara att den synkar. Men om Kossila lider av en smäll mot huvudet som han tydligen ska ha fått för två år sedan och därav inte kan spela, låter skumt. Det görs väl läkarundersökningar (utgår jag ifrån) när spelare värvas. Jag saknar fortfarande den fruktade backen med nävar av stål och som knäcker vågen när han väger sig. En fältherre med mord i blicken i egen zon. Vi har ingen sådan och det tror jag skulle behövas för att gå långt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » tis aug 16, 2022 3:27 pm

Kloker skrev:Jag ska inte älta. Backsidan är inte kattskit hoppas bara att den synkar. Men om Kossila lider av en smäll mot huvudet som han tydligen ska ha fått för två år sedan och därav inte kan spela, låter skumt. Det görs väl läkarundersökningar (utgår jag ifrån) när spelare värvas. Jag saknar fortfarande den fruktade backen med nävar av stål och som knäcker vågen när han väger sig. En fältherre med mord i blicken i egen zon. Vi har ingen sådan och det tror jag skulle behövas för att gå långt.
Huvudskada från -20 kan vi nog utesluta.
Angående backen så kommer den behövas framledes. För Lowe känns inte som den backen, jag upplever att han vill ha mer offensiv ådra i sitt spel än vad han är värvad för. Så en RIKTIG försvarsgeneral som bara behöver beträda isen för att inge respekt (läs Rahimi) och en riktigt spetsig forward. Då kan det bli bra.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav StenhårtSlagskott » tis aug 16, 2022 3:59 pm

Angående Koivisto publicerat den 22 juni 2022: https://hockeynews.se/articles/24986/

"– Miika Koivisto är fortfarande inte redo. Vi hoppas att han ska vara redo i augusti. Hade vi lirat idag så spelar han inte, säger Evertsson.

VM- och SM-guldvinnande Koivisto, 31, missade 25 av 52 matcher plus SM-kvartsfinalen. Läget är oklart inför hösten.

– Han dras dels med nån form av nervskada i nacken. Dessutom är han opererad för en lite större meniskskada. Just nu är han dubbeldrabbad, säger Evertsson.

Meniskskador klassas numera som en större skada än tidigare.

– Numera är det inte som det var förr att du sög ut en menisk och så var du med på en och en halv till två veckor utan det är tre till fyra månader alltid. Du syr menisken. Det har gått ifrån en ickeskada till en ganska allvarlig skada idag, säger Evertsson.

Växjö tar inga risker med Miika Koivisto.

– Sopar du ut en menisk när du är 26 år och dessutom ska slita väldigt hårt på den så har du en 100-procentig knäprotes innan du är 50, säger Evertsson."
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Kloker » tis aug 16, 2022 5:06 pm

Jag tror tyvärr att Koivisto blir en Laakso. En konditionscyklande bänkvärmare med sporadiska inhopp men till slut så håller det inte. Han kommer definitivt inte att köra en hel säsong (tror jag inte iaf...). Jag hoppas att ersättare är med i planeringen när lunken drar igång för han kan ju inte vara skadeskjuten en halv säsong till och uppta en plats.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav bratsson » tis aug 16, 2022 6:44 pm

Jag menar att har man en gång fått hjärnskakning så behövs inte så mycket för att få ytterligare en.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Varanen » tis aug 16, 2022 6:51 pm

Alla får göra som de vill, men denna tråd skapades för att laborera med uppställningen. Jag tycker vi kör allmänt snack om laget i Evert-tråden. Alltså att det förblir huvud-tråden, men om man vill göra sin "case" för att RR måste spela med Bichfeld så skriver man det här.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » tis aug 16, 2022 8:32 pm

Håller med!

Denna tråd bör handla om kedjor som fungerar, individuella prestationer från matcher etc.
Silly är i silly - där snackar vi eventuellt nyförvärv
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Towen » tor aug 18, 2022 5:04 pm

Gott, då har vi det utrett. Kristallklart:)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » lör aug 20, 2022 8:03 pm

Efter fyra matcher nu så finns det lite frågetecken från mitt håll:

Är verkligen Kellman-Sexton bättre än Rosén-Sexton?
Tycker Kellman ser allmänt trött ut. Blichfeld likaså. Sistnämnde har ett galet bra skott, men saknar hockey-IQ utan pucken.

Varför spelas rankas Claesson lägre än Krupic & Lowe? Vanvettigt.

Om vi ska spela en PP1 med det som kallas "överbelastning" (två backar och en i slottet) - varför går HÄMAN före Cooper? Cooper har varit överlägset bäst på isen hittills. Otroligt stöld vi gjort där!

Och om vi ska spela PP2 med Paraply - varför kör man diagonala dump istället för att dubbeldroppa innan blå till Bengtsson? Bättre han får styra direkt, istället för att vi chansar på att Lundberg vinner pucken.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Svartvadet » fre aug 26, 2022 7:18 pm

Funderar lite över vad man hade kunnat laborera med för kemi:

Rieder - Kellman - Ågren = Rieder skapar ytorna
Glenn - Hugo - Sexton = bra speed, avvägt med def/off
Stjernborg - Rosén - Blichfeld = två ungtuppar med rutinerade
Nilsson - Josen - Lundberg = ett enda jobb

Kossila lär ju vara indisponibel en bra tag till
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » fre aug 26, 2022 7:21 pm

Sen måste jag ifrågasätt ett 5 mot 3 spel som går ut på en enda sak ; att sätta Herman i läge ??? Va fan tänker dom med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Härmapan » fre aug 26, 2022 7:29 pm

Ja, hur kan Häman vara vårt bästa avslutningsalternativ????
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Stupet » fre aug 26, 2022 11:41 pm

Jag vill gärna ha svar från Evertsson på hur i helvete han tänkte när han tog in Kossila och Blichfeldt? Den ena är långtidsskadad och den andra är totalt osynlig i match efter match efter match. Jag har hela tiden frågat mig vem i helvete Evertsson tänker ska göra målen i år. För jag ser fortfarande ingen. Visst att man trodde på Kellman men han är ju lika trött som en seg åsna. Och sen tänkte man Blichfeldt ändå kunde få en chans. Det har han fått nu 4 matcher i rad. Men inte ett enda mål än. Sen har vi ju då Kossila. Jadu när får vi se Kossila göra mål? Jo kanske när Evertsson inser att det håller inte på SHL nivå att värva spelare från secondhand marknaden om du vill vara med i toppen.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » lör aug 27, 2022 12:12 am

Stupet skrev:Jag vill gärna ha svar från Evertsson på hur i helvete han tänkte när han tog in Kossila och Blichfeldt? Den ena är långtidsskadad och den andra är totalt osynlig i match efter match efter match. Jag har hela tiden frågat mig vem i helvete Evertsson tänker ska göra målen i år. För jag ser fortfarande ingen. Visst att man trodde på Kellman men han är ju lika trött som en seg åsna. Och sen tänkte man Blichfeldt ändå kunde få en chans. Det har han fått nu 4 matcher i rad. Men inte ett enda mål än. Sen har vi ju då Kossila. Jadu när får vi se Kossila göra mål? Jo kanske när Evertsson inser att det håller inte på SHL nivå att värva spelare från secondhand marknaden om du vill vara med i toppen.


Det är inte så komplicerat att byta ett par tre forwards. Jag är mer orolig för centerstommen. Den är vanskligare.

26 är en av våra dyraste spelare och har betalt för att leda vår offensiv i flera år framöver. Han har enormt mycket att bevisa, för just nu leder han inte en förstakedja i div 2. Kellman har sällsynt lågt tempo och hans kedja kommer ingenstans.

Josef ska leda vår defensiv, jag tror det blir ett år för länge på honom.

Rosen blir inte yngre och passningarna kommer med åren att komma någon tiondel för sent förr eller senare. Rosen måste få riktiga lekkamrater runt sig, Rieder är inte en. 86 skulle kunna vara det i en avslutarroll, men han är desorienterad i SHL hittills.

Någon av våra yngre centrar kan få ett genombrott och överraska. Fast inte tillräckligt för att leda Lakers.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav Person » lör aug 27, 2022 10:26 am

Stupet skrev:Jag vill gärna ha svar från Evertsson på hur i helvete han tänkte när han tog in Kossila och Blichfeldt? Den ena är långtidsskadad och den andra är totalt osynlig i match efter match efter match. Jag har hela tiden frågat mig vem i helvete Evertsson tänker ska göra målen i år. För jag ser fortfarande ingen. Visst att man trodde på Kellman men han är ju lika trött som en seg åsna. Och sen tänkte man Blichfeldt ändå kunde få en chans. Det har han fått nu 4 matcher i rad. Men inte ett enda mål än. Sen har vi ju då Kossila. Jadu när får vi se Kossila göra mål? Jo kanske när Evertsson inser att det håller inte på SHL nivå att värva spelare från secondhand marknaden om du vill vara med i toppen.
Blichfeld har väl ändå gjort två mål? Absolut att hans insats kan ifrågasättas men sådant som är konstant fakta bör ju åtminstone vara korrekt för att åsikter ska kunna vara nyanserade.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Truppen säsongen 22/23

Inläggav vlk » lör aug 27, 2022 11:48 am

Person skrev:
Stupet skrev:Jag vill gärna ha svar från Evertsson på hur i helvete han tänkte när han tog in Kossila och Blichfeldt? Den ena är långtidsskadad och den andra är totalt osynlig i match efter match efter match. Jag har hela tiden frågat mig vem i helvete Evertsson tänker ska göra målen i år. För jag ser fortfarande ingen. Visst att man trodde på Kellman men han är ju lika trött som en seg åsna. Och sen tänkte man Blichfeldt ändå kunde få en chans. Det har han fått nu 4 matcher i rad. Men inte ett enda mål än. Sen har vi ju då Kossila. Jadu när får vi se Kossila göra mål? Jo kanske när Evertsson inser att det håller inte på SHL nivå att värva spelare från secondhand marknaden om du vill vara med i toppen.
Blichfeld har väl ändå gjort två mål? Absolut att hans insats kan ifrågasättas men sådant som är konstant fakta bör ju åtminstone vara korrekt för att åsikter ska kunna vara nyanserade.
Vi får se när serien avverkat 15 omgångar


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster