Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor jan 27, 2022 6:30 pm

Sorry - trodde det var Gustavsson.

Petersson har jag dålig kol på…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jan 27, 2022 9:20 pm

Primeau skrev:Hugo P kan väl kvitta, det märkligaste måste väl ändå vara att Hugo G är tillbaka i SSK?? Där har vi en som verkligen inte gjort bort sig.
Tjänstefel


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor jan 27, 2022 10:06 pm

Jag har en teori. Vad tror ni om denna.

Evertsson och speciellt Patrik Hall var tidiga att kolla siffror och statistik på spelare som dom ville värva, men även moneyball-systemet
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... ta-lakers/

Idag ser man Leksand(Carnbro) och Färstestad(Wilderot) anställa rena statistiker som kan plocka fram all möjlig data om laget och enskilda spelare (advanced statistics).

Oskarshamns Thomas Fröberg sa i en intervju att förut kollade han sällan på den statistik som fanns om spelare men att nu för tiden går väldigt mycket på den underliggande statistik som finns.

Jag skulle säga att Växjö var tidiga med just det här och inte bara gå på magkänsla och enstaka matcher och lovord.

Dom andra har börjat komma ikapp/förbi och Evertsson får konkurrens att hitta spelare som har bra underliggande stats utan att ha fått ögonen på sig, både utomlands men även i de lägre divisionerna.

Statistik är inte allt nej, men det gör nog jobbet väldigt mycket lättare för Evertsson och Co [emoji846]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tor jan 27, 2022 10:24 pm

Säkert en del av förklaringen. Men jag tror fortfarande att det handlar lite om att man jobbat mycket med chansningar de senaste åren. Kanske inte renodlade chansningar utan att det ofta handlar om spelare som kommer från en på nått sätt stukad tillvaro. Eller att man hittar billiga lösningar från lägre nivåer som då kostar gratis, och så hoppas man dom lyfter. SM guldet 2018 är ju ett guld med ett ganska billigt lag. Dom absolut bästa spelarna var dom absolut billigaste.

Dom jobbar fortfarande på samma sätt känns det som, men man lyckas mer sällan nu. I och med att man inte lyckas med den biten så blir man enormt sårbara. Vilket är nått vi ser i år.

Sen är ju frågan om man har ändrat sitt sätt att scouta, eftersom jag inte tycker att man hittar nått bra alls. IKO hittar spelare som Cooper, Brace och bröderna Zohorna. Och sen ska vi ju inte snacka om Karlqvist och Olofsson. Vad fick vi, en glas spelare i Nättinen. Den enda värvningen som jag anser är av yppersta kvalite kom under säsong och är Toby Rieder. En klassvärvning bland idel bedrövelser.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor jan 27, 2022 11:28 pm

Håller helt med Putte. Min uppfattning är att det förr fanns mer hunger och driv vad gäller värvningar, Evert & Co åkte själva över till Nordamerika för att knyta kontakter och se spelare på plats, med egna ögon. I stort sett vartenda jänkare var en succé då. Visst, några floppar, men på det stora hela var ju transatlanter Växjös specialitet, varenda klubb försökte kopiera Växjös framgångsrika recept.
Nu känns det mest som enkla och bekväma lösningar; spelare som varit här förut, Rahm in igen, Jönsson in igen osv. Säger inte att det behöver vara fel, men det blir oftast lite mellanmjölk av alltihop med hemvändare, svårt att upprepa en succé igen. När värvade Evert senast en spelare som fick hela hockey-Sverige att gå bananas? Jag kan i alla fall inte minnas det, nu kommer lite halvskapliga eller ganska anonyma spelare som ska försöka få en nytändning i Växjö. Sen har jag aldrig varit något stort fan av att börja med en tunn/billig trupp, och sedan försöka lappa ihop lagbygget under resans gång. Såklart att det måste värvas under säsong för att täcka upp för skador mm., men det har blivit smått absurt i Växjös fall. Känns som att Evert/Hall har tappat flowet, plus att flera andra klubbar har höjt sig bl a. tack vare sina statistiker.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre jan 28, 2022 12:07 am

Nu tog vi ju guld förra säsongen så vi kan ju inte gnälla ihjäl oss totalt för att det går lite dåligt nu.

Men överlag så har dom andra klubbarna blivi bra på att hitta spelare utomlands och där får vi ändå säga att Evertsson var en pionjär på billig utländsk arbetskraft.

Vill man ha en bra spelare som är frisk och haft en bra säsong bakom sig så är det bara att casha upp och det är väl det som är svårt för Evertsson att acceptera, och att andra lag har lika bra koll på dom spelarna utomlands.

Jag tror fortfarande vi tar guld, bara vi får tillbaka alla.
Jag har aldrig sett Lakers spela ut Frölunda så totalt i 2 perioder i Skandinavium, det tar jag med mig fram tills det är dags för Stortorget igen [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » lör jan 29, 2022 1:59 pm

Vi vann guld förra året men det verkar de flesta vilja förbise. Jag håller inte med om att värvningarna som gjorts varit dåliga rakt igenom. Problemet ligger i gruppens inställning, kvaliteten finns. Men vad gäller inställningen brister det på flera håll och det gäller även flera spelare som var med och vann förra säsongen. Det är alldeles för mjukt och blött överlag. Pådrivare saknas helt enkelt.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör jan 29, 2022 6:38 pm

Enligt SMP är Lakers intresserade av Moras Lucas Wernblom. Från ett mittenlag till ett annat i så fall.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör jan 29, 2022 6:49 pm

Visst vi vann guldet ifjol. Vi vann serien ifjol. Vi fucka*e upp 'Bandyn' med 4-1 i finalserien - MEN - jag hade gärna sett fyra raka på skåningarna, och bredare marginaler i den täta serien mot närkingarna i semin.

Det var tjafs i Ängelholm om att "de var det bättre laget" - jag vill inte ha ambivalens i hockeysverige om vilka som är rikets nummer ett (#1, UNO) - Växjö Lakers Hockey är MER än en klubb; Det är ett sätt att leva. En strävan, en längtan. En utopi, en dröm. Då vill jag se drömhockey under årets vackraste tid.

# I SLUTSPELSTID GÅR VI I STRID

Vi ger oss ALDRIG. Det är mycket hockey kvar.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör jan 29, 2022 7:47 pm

Vi kan alltså till hösten se TVÅ av Elitserien / SHL:s största ikoner genom tiderna vid rinkside i VIDA:

Jörgen "RÖDET" JÖNSSON och Magnus "MR MODO" WERNBLOM (!).

Är Lucas bara hälften så tuff och målkåt som sin far, bådar det gott 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön jan 30, 2022 12:03 am

Det är där VLh befinner sig vad gäller HA-värvningar: istället för att satsa på en riktig jävla toppsniper, en Tambellini, ska det huggas på ännu en Nånstans-runt-topp30-sniper, givetvis för en billigare peng, och sen hoppas på bra utveckling.
Som sagt: från ett mittenlag till ett annat :zzz:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 30, 2022 9:38 am

Det är många andra lag som letar målskyttar i HA ocksã. Vi har Calof, Nättinen och Gynge. Att de inte varit så framgångsrika just nu betyder inte att vi behöver fler av den spelartypen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön jan 30, 2022 11:08 pm

Nu är vi nere på plats 9.
6 poäng ner till ingenmansland.
Och Brynäs är bra just nu...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån jan 31, 2022 1:07 am

Ja topp 6 tror jag inte ett skit på. Eftersom vi aldrig hamnar i ett läge där vi får konstant matchande med full trupp, och tillsammans får hitta ett flow så tror jag i bästa fall att den här säsongen slutar efter play in ifrån en plats kring 9-10. I värsta fall missar vi slutspel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jan 31, 2022 8:21 am

Det känns som vi har för svaga ytterforwards för att hota uppåt. Klarar vi ett play-in är det en framgång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » mån jan 31, 2022 10:53 am

vlk skrev:Det känns som vi har för svaga ytterforwards för att hota uppåt. Klarar vi ett play-in är det en framgång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Jag tycker du kan lägga till en svag backsida och svaga målvakter där också.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jan 31, 2022 12:05 pm

- Och en skör och rådvill centerlinje.

- En svag arenatäckning glest med åskådare.

- Och sett till tabelläget statistiskt svaga chanser till guld.


# Pandemi, LHC-vibbar och allmänt JÄVELSKAP.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jan 31, 2022 1:21 pm

Primeau skrev:
vlk skrev:Det känns som vi har för svaga ytterforwards för att hota uppåt. Klarar vi ett play-in är det en framgång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Jag tycker du kan lägga till en svag backsida och svaga målvakter där också.
Backsidan ser jag inte som svag då vi har alla tillgängliga. Vi saknar en fältherre, men det innebär inte att backsidan är svag. Målvaktssidan ser jag som svag däremot, men mest utmärkande tycker jag vår svaga ytterforwardsida är.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jan 31, 2022 4:25 pm

Och där kom nästa käftsmäll - Dominik EGLI - den lovande schweiziske landslagsback vi var intresserade av, stannar i alplandet.

# JÄVELSKAP
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis feb 01, 2022 1:38 am

Ska bli intressant att se vilka second hand spelare som Evertsson hittar till nästa säsong. Han har en hel del att bevisa med tanke på vilket minimjölk lag han satte ihop i år. Och med tanke på uttalandet att vi skulle både ha en bred trupp och även slåss om SM-Guldet i år.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis feb 01, 2022 2:25 pm

Stupet skrev:Ska bli intressant att se vilka second hand spelare som Evertsson hittar till nästa säsong. Han har en hel del att bevisa med tanke på vilket minimjölk lag han satte ihop i år. Och med tanke på uttalandet att vi skulle både ha en bred trupp och även slåss om SM-Guldet i år.
Ja, vi får hoppas att alla värvningar skadar sig eller floppar nästa år - så vi kan fortsätta spy galla över killen som tog oss upp i SHL, gjort oss till en stormakt i svensk hockey och gett oss 3 SM-guld…
Det senaste i fjol - då det för övrigt lät exakt likadant som nu vid den här tiden…

Han är verkligen totalt värdelös!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis feb 01, 2022 4:36 pm

Haha tack Härmapan!! Så jag tänker med, helt jävla sorgligt vad många ryggradslösa det finns härinne. Noll heder alltså.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav alfax » tis feb 01, 2022 4:44 pm

tack Härmapan !!! Längesen jag läste ett så bra inlägg.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis feb 01, 2022 6:49 pm

Så det var Evertsson som tog upp oss i SHL och gjorde så vi tog 3 SM-guld. Då förstår jag! Varför har vi då hyllat laget eller Sam?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis feb 01, 2022 10:21 pm

Det är väl han som byggt lagen som tagit guld…???

Men om han nu inte ska ha nån cred för gulden så borde du väl rimligen inte (med din logik) håna och skylla säsongens mindre lyckade spel på honom nu heller???

Det blir lite inkonsekvent…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis feb 01, 2022 11:21 pm

Laget består av spelare av kött och blod. Det går inte att förutsäga allt, eftersom det inte är robotar. Tex efter Calofs första 20 matcher i Lakers tröja så lovordades han så mycket , med all rätt, att alla ville skriva långtidskontrakt. Något Lakers också gjorde och alla jublade. Nu blev det inte så bra. Och detta har så klart inget med kontraktet i sig att göra, han vill nog fan själv prestera bättre än vad som varit fallet sista året. Dock kan sådant här hända och det är nästan omöjligt att förutse. Denna säsong har varit lite stolpe ut vad gäller utvecklingen på vissa avgörande spelare, något som kan hända. Förra året fick vi med oss utvecklingen på ett flertal. Det är trots allt lite av charmen, att det inte är 100 % förutsägbart.

Dock tycker jag fortfarande att målvaktslösningen kunde varit lite bättre i år.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Proo
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons feb 02, 2022 3:28 am

Det man kan hoppas på med CALOF är "en EP14 freak change", under två senaste kontraktsåren är Emil tokblek och utskälld år 1 - för att explodera och bli glödhet i topp av poängligan större delen av grundserien år 2. Kanske nästa säsongs tränarrockad är precis vad som ger Andrew nygammal skepnad. #91 och "RÖDET" har dominerat SHL ihop förut. Det sitter inte sällan i de små detaljerna.

# Great things have small beginnings
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre feb 04, 2022 8:37 pm

Vainio borta resten av säsongen. Det märkliga i detta är att jag under förmiddagen fick höra om att han var indisponibel, men att han inte har kvar sin plats i omklädningsrummet. Han har ju gjort klart med en annan klubb nästa säsong, men undra om han gjort något dumt i samband med detta, med tanke på ryktet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre feb 04, 2022 8:44 pm

PutteA skrev:Vainio borta resten av säsongen. Det märkliga i detta är att jag under förmiddagen fick höra om att han var indisponibel, men att han inte har kvar sin plats i omklädningsrummet. Han har ju gjort klart med en annan klubb nästa säsong, men undra om han gjort något dumt i samband med detta, med tanke på ryktet?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det borde komma en back till då. Vill vi och räknar vi med att gå långt i ett slutspel har vi bara spelat halva serien än .


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre feb 04, 2022 10:49 pm

Letar vi en burmurvel eller tror man att ÅHMAN gör en ANDRÉN?

Känns det inte som att 'Chief' förr förlängde fler kontrakt under säsong jämfört med nu, då man håller på det till efter slutspelet? Genomgående trend i SHL eller Karatehockey 2.0?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » lör feb 05, 2022 9:20 am

Var det inte medicinskt strul med Vainio? Om det typ upptäckts hjärtfel, kan det vara så att han det behöver utredas så pass grundligt att säsongen är körd? Spekulationer såklart från min sida men sådär skeppas inte en spelare. Inte efter att man under lång tid sagt att han är skadad/medicinskt indisponibel.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 05, 2022 11:05 am

Är det ödlans pondusback som Chief letar efter eller?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör feb 05, 2022 11:28 am

Jag har för mig att Vainio har sviter av hjärnskakning.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör feb 05, 2022 12:55 pm

Person skrev:Var det inte medicinskt strul med Vainio? Om det typ upptäckts hjärtfel, kan det vara så att han det behöver utredas så pass grundligt att säsongen är körd? Spekulationer såklart från min sida men sådär skeppas inte en spelare. Inte efter att man under lång tid sagt att han är skadad/medicinskt indisponibel.
Men om det nu är medicinska skäl som gör att han inte har kvar sin plats i omklädningsrummet så är det ju i så fall ganska märkligt att han lyckas hitta en ny arbetsgivare med medicinska problem. En tanke bara. Sen kan jag även tycka att det är underligt att man inte kan kommunicera ut vad problemet är eftersom han ändå spelat klart i klubben. Är det hjärnskakningar eller hjärtproblem så är det ju bara att säga det. Nu blir det ju bara 100% öppet för spekulationer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör feb 05, 2022 1:37 pm

PutteA skrev:
Person skrev:Var det inte medicinskt strul med Vainio? Om det typ upptäckts hjärtfel, kan det vara så att han det behöver utredas så pass grundligt att säsongen är körd? Spekulationer såklart från min sida men sådär skeppas inte en spelare. Inte efter att man under lång tid sagt att han är skadad/medicinskt indisponibel.
Men om det nu är medicinska skäl som gör att han inte har kvar sin plats i omklädningsrummet så är det ju i så fall ganska märkligt att han lyckas hitta en ny arbetsgivare med medicinska problem. En tanke bara. Sen kan jag även tycka att det är underligt att man inte kan kommunicera ut vad problemet är eftersom han ändå spelat klart i klubben. Är det hjärnskakningar eller hjärtproblem så är det ju bara att säga det. Nu blir det ju bara 100% öppet för spekulationer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Kommunikation har aldrig varit Lakers adelsmärke precis.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 30 gäster