Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis okt 12, 2021 7:48 pm

Person skrev:
Härmapan skrev:
PutteA skrev:Julius Nättinen har åkt hem till Finland. Ryktas att kontraktet bryts. Psykisk ohälsa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Måste kommit plötsligt då - han påstås ha gymmat på Vida idag på förmiddagen…
Någon jävel ljuger ju uppenbart när det kommer till era källor.
Jag säger inte att det inte rör sig om psykisk ohälsa men det låter samtidigt osannolikt. Jobbar nämligen med personer som lider av det och min erfarenhet är att det är nästintill omöjligt att prestera på den nivå som Nättinen gjort hittills. Att hitta kraften att vara en bärande spelare ska typ inte gå.
Det är möjligt att det inte stämmer, men det kom från flera håll idag på lunchen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis okt 12, 2021 8:12 pm

StenhårtSlagskott skrev:https://www.eliteprospects.com/player/15372/erik-gustafsson
Om han floppar lite i nhl. Vad tror ni om oddsen i att han kan tänka sig Växjö nu. Chanserna måste ändå ökat från obefintliga till minimala. :clap:
Var väldigt nära DIF inför säsongen så tror det är dit han går om SHL är aktuellt.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis okt 12, 2021 8:21 pm

Person skrev:
StenhårtSlagskott skrev:https://www.eliteprospects.com/player/15372/erik-gustafsson
Om han floppar lite i nhl. Vad tror ni om oddsen i att han kan tänka sig Växjö nu. Chanserna måste ändå ökat från obefintliga till minimala. :clap:
Var väldigt nära DIF inför säsongen så tror det är dit han går om SHL är aktuellt.


Tror du inte han vill spela med sin bror om möjlighet finns?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis okt 12, 2021 9:20 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Person skrev:
StenhårtSlagskott skrev:https://www.eliteprospects.com/player/15372/erik-gustafsson
Om han floppar lite i nhl. Vad tror ni om oddsen i att han kan tänka sig Växjö nu. Chanserna måste ändå ökat från obefintliga till minimala. :clap:
Var väldigt nära DIF inför säsongen så tror det är dit han går om SHL är aktuellt.


Tror du inte han vill spela med sin bror om möjlighet finns?
Det vill han säkert göra men tror ändå DIF är enda laget han vill hem till. Det var nämligen snack om långtidskontrakt.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis okt 12, 2021 11:03 pm

Du har säkert rätt. Men ponera att lagen ligger där de ligger om två månader. Är kanske helt roligt att vara med och spela ner Djurgården i allsvenskan mot att kunna komma till en tydligare struktur med chans på slutspel en halv säsong. Sedan kanske signa med Djurgården kommande år. Lite som Folin.

Här kan dyka upp en intressant situation. Frågan är hur bra han är mot vad han kostar. KHL kanske inte har plats för fler utlänningar.
https://www.prohockeyrumors.com/2021/10 ... ivers.html
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » ons okt 13, 2021 8:39 am

PutteA skrev:Julius Nättinen har åkt hem till Finland. Ryktas att kontraktet bryts. Psykisk ohälsa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Han tränade i Vida igår så än har han inte åkt.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » ons okt 13, 2021 4:15 pm

Ärligt talat - varför händer det inget? Stjernborg borta, Nättinen ett frågetecken, dassig backup på målvaktssidan och Pettersson utlånad. Vad är det för agenda som den mediaskygga Henrik Evertssons går efter? Var är de lovade spetsarna som bedyrades innan seriestart?

Är det inte dags för Henrik Evertsson att kliva ut ur Hönsgården och till allmänhetens nyfikenhet och spekulationer förklara tänket och hur fan läget är? Kommer VLH att rekrytera spelare som gör skillnad - som utlovats?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 13, 2021 5:11 pm

Kloker skrev:Ärligt talat - varför händer det inget? Stjernborg borta, Nättinen ett frågetecken, dassig backup på målvaktssidan och Pettersson utlånad. Vad är det för agenda som den mediaskygga Henrik Evertssons går efter? Var är de lovade spetsarna som bedyrades innan seriestart?

Är det inte dags för Henrik Evertsson att kliva ut ur Hönsgården och till allmänhetens nyfikenhet och spekulationer förklara tänket och hur fan läget är? Kommer VLH att rekrytera spelare som gör skillnad - som utlovats?


Hockey per krona. Och det har han väl levererat men spelaren som ska hjälpa laget att vinna samt den utvecklingsbara backen lyser med sin frånvaro.

Kanske har styrelse och VD tvingats dra ner mer på hans budget eller finns inte spelarna som lyfter laget. Är ju inte många andra lag som hittar några spelare som vi vill ha. Färjestads målvakt skulle jag dock inte tackat nej till.
Han sa ju att han ville se laget lite först så det har han ju gjort snart så avstämning två borde väl komma i november.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons okt 13, 2021 5:48 pm

Det här ryktet som florerar kring NÄTTINEN, kan det vara en ren felkälla eller missuppfattning?

Om vårt dyra stjärntroll är svårt psykiskt sjuk, apatisk och i detta nu sitter i tvångsvård på psykiatrisk klinik i Helsingfors - då hade det väl redan läckt ut i någon form via SMP/ Minhockey el senaste Lakerspodden.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons okt 13, 2021 8:45 pm

Fredrik Händemark vore vad vi skulle behöva. Lämnar St Petersburg. Blir väl Mif eller Schweiz. :(
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor okt 14, 2021 10:22 am

Mikko Lehtonen uppges lämna Blue Jackets i NHL. Där har Evertsson en spelare att öppna plånboken för och leverera spetsforwarden som han sa inför säsongen. Men större chans att han hamnar i en klubb som satsar istället för att bantar.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor okt 14, 2021 12:44 pm

Lehtonen är back.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lillen » tor okt 14, 2021 2:52 pm

Något nytt på g in? Lite kryptisk Rahm i intervjun
-Något nytt på spelarfronten ?
-Inget som jag vill tillge dig..
Lillen
Forumamatör
 
Inlägg: 174
Blev medlem: tor okt 04, 2012 2:54 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor okt 14, 2021 3:44 pm

Din tanke är storartad, Lillen. RAHMEN har en räv bakom örat vid frågan om nyheter på spelarfronten.



Sven; fornnordiskt namn i betydelsen - "Han som tämjer puck"; i keltisk kultur också; "Vintersportens och isarnas konung".

# Vi accepterar bara RIKTIGA ishockeyspelare in, 'Chief'.

# Svartis har lovat oss ett SPJUTH.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor okt 14, 2021 5:34 pm

Om ryktet gällande Nättinen skulle stämma, är det inte helt sjukt att ingen kommunikation kommit från Lakershåll? Jag menar, det är tredje matchen han inte är med.
Jag trodde inte på ryktet innan och jag gör verkligen inte det nu heller.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor okt 14, 2021 6:08 pm

Det här hemlighetsmakeriet är skrattretande. Någon journalist (mjukispånkarna på minhockey) kan väl för fan rycka tag i Henrik Evertsson och låta denne redogöra för löften (som lovats) och framtida visioner. Det finns väl även en avlönad kommunikationsansvarig på Vida Arena som borde ha på sitt skrivbord att upplysa och förmedla viktig information till betalande supporters. Även där förbannat bristfälligt.

Det mest patetiska i detta är att Henrik Evertsson verkar ligga under något foliekamouflerat offerkoftatäcke någonstans utan täckning och vägrar att svara på ifrågasättanden och frågor. :oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tor okt 14, 2021 7:41 pm

Jag vet faktiskt inte vad som är sant ärligt talat. Det kommer rykten från olika håll om olika saker gällande Nättinen. Vi får helt enkelt se vad som händer. Men en sak är säkert, HE behöver nog öppna plånboken lite tidigare i år. Vi har skapat oss en bra start, men det går fort utför och då blir det panik istället. Ponera förlust ikväll mot Ske, två raka och lag närmar sig under ifrån. Truppen är alldeles för tunn.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor okt 14, 2021 8:41 pm

Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor okt 14, 2021 9:23 pm



Känns ju inte riktigt som en spelare för vår budget, men hoppas kan man ju alltid!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » tor okt 14, 2021 9:28 pm

Han är klar. Välkommen!

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor okt 14, 2021 9:44 pm

Jag tycker målvaktssidan som helhet inte håller måttet. Där måste vi göra något.

Vi behöver vidare en riktig backgeneral.

Slutligen 2-3 riktigt bra forwards beroende på hur det blir med Nättinen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor okt 14, 2021 10:15 pm

Toby RIEDER verkar kunna gå både vinge och centertank - surprise :lol:

Du kan aldrig ha för många centrar i ett ishockeylag.

Bra ålder. Vid 28 vill man fortfarande något med sin hockey. Tyskungen är ett år yngre än schweizersonen Sven. De ligger som på samma geografiska våglängd med.. ansluter Sven i bara farten?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 14, 2021 10:24 pm

Om the great eight nu är på ingång. Hur formerar vi styrkorna? Går han in med Rosen och Gynge eller ska han centra en lina?

Rosen
Holmberg
Toby
Josen

Lite försmak och känns mer som vinge: https://m.youtube.com/watch?v=e6Bpddc9g7s
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav jahak » fre okt 15, 2021 9:33 am

Nättinen- rosen-gynge
Reider-Holmberg-calof
Glenn-Hugo- marre
Forslund - josen - Nilsson

Ser väl helt ok ut men uppenbart behövs än fler tillskott.
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör
 
Inlägg: 131
Blev medlem: tor apr 21, 2011 2:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 15, 2021 10:25 am

Det tycker jag ser helt okej ut. Sedan får Stjernan kämpa sig tillbaka.

Persson-Arvid
Koivisto-Vainio
Hårde Hardy-Ny(Johansson)
Cleasson-Andersson
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » fre okt 15, 2021 11:13 am

Då var han bekräftad från Lakers sida också.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre okt 15, 2021 11:56 am

Det som inte känns något vidare är ju Nättinens vara eller inte vara kvar i laget. Dessutom så gör verken Holmberg eller Calof så stor skillnad just nu. Poängmässigt alltså. Risken är att Sam slänger in Toby tillsammans med Gynge och Rosen och då har vi ändå bara en lina som levererar. Det är så tydligt. Stänger bara motståndarna ner 1:a linan så är chansen extremt hög att man tar 3 poäng.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre okt 15, 2021 12:28 pm

Jag gillar inte att sätta ihop kedjor i förväg och förvisa några till bänken. De bästa tillgängliga för dagen ska spela, punkt slut. Sen ändrar sig förhållanden under en hel säsong. En trupp bör innehålla 14-15 forwards.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre okt 15, 2021 3:01 pm

Blir det inte någon ny målvakt in kan de värva lite vad de vill på backposition och anfall, något guld blir det ändå inte. Kalnins håller en helt ok nivå inte mer. Blir så uppenbart hur bortskämda vi varit på målvaktsplatsen genom åren, egentligen de senaste 15 åren. Hade Fasth varit i kassen igår hade 3 poäng varit inkasserade. Man kan om prata att han var skymd och allt det där men sanningen är att han gör ett för dåligt arbete för att se pucken. Det är fler mål i början av säsongen där känslan varit att de bara går "rakt igenom". Kalnins måste bli mer aktiv och söka puck, gör han inte det kan vi tacka för oss.

För att vara lite positiv så blir jag förvånad om inte Holmberg kommer igång än mer. Våra förväntningar är höga efter "MVP" men samtidigt har han startat bättre i år än föregående. Om man följer honom under en match så ser man hur dominant han stundtals kan vara. Lite frustrerad kanske då han inte får ut max men det borde komma, och i takt med det mer produktion även från Calof.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre okt 15, 2021 4:27 pm

Aleks skrev:Blir det inte någon ny målvakt in kan de värva lite vad de vill på backposition och anfall, något guld blir det ändå inte. Kalnins håller en helt ok nivå inte mer. Blir så uppenbart hur bortskämda vi varit på målvaktsplatsen genom åren, egentligen de senaste 15 åren. Hade Fasth varit i kassen igår hade 3 poäng varit inkasserade. Man kan om prata att han var skymd och allt det där men sanningen är att han gör ett för dåligt arbete för att se pucken. Det är fler mål i början av säsongen där känslan varit att de bara går "rakt igenom". Kalnins måste bli mer aktiv och söka puck, gör han inte det kan vi tacka för oss.

För att vara lite positiv så blir jag förvånad om inte Holmberg kommer igång än mer. Våra förväntningar är höga efter "MVP" men samtidigt har han startat bättre i år än föregående. Om man följer honom under en match så ser man hur dominant han stundtals kan vara. Lite frustrerad kanske då han inte får ut max men det borde komma, och i takt med det mer produktion även från Calof.
Instämmer till 100 % gällande Kalnins. Hittills har han inte hållit måttet anser jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre okt 15, 2021 8:50 pm

Skall vi vara med på allvar i år behöver vi nog tre nya - en klasspjäs i varje lagdel - utöver redan klara Toby. Annars blir det 5:e - 7:e plats och tvärstopp i kvarten.

Putte, är det inte dags att prata ur skägget - VILKA rykten florerar kring stjärntrollet? Lät på dig som "blandade budskap"..? Det handlar ju ändå om en av våra dyraste och tilltänkt bärande pjäser!
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör okt 16, 2021 6:00 pm

Towen skrev:Skall vi vara med på allvar i år behöver vi nog tre nya - en klasspjäs i varje lagdel - utöver redan klara Toby. Annars blir det 5:e - 7:e plats och tvärstopp i kvarten.

Putte, är det inte dags att prata ur skägget - VILKA rykten florerar kring stjärntrollet? Lät på dig som "blandade budskap"..? Det handlar ju ändå om en av våra dyraste och tilltänkt bärande pjäser!
Tyst som i graven i övrigt efter det jag hörde i tisdags.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » sön okt 17, 2021 11:24 am

#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön okt 17, 2021 3:30 pm

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... m-lofquist
Kan inte hans fysiska status men en spelare jag kan tänka mig att ha där bak.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » mån okt 18, 2021 3:34 pm

Oskar Nilsson?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster