FEL I SMP

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

FEL I SMP

Inläggav tomazzz » tor jul 26, 2007 2:39 pm

Tidigare idag skrev Smålandsposten att Växjö Lakers INTE skulle skriva in en outklausul i D'Arcy McConveys kontrakt. Den klausulen skulle ge klubben rätt att bryta kontraktet om kandensarens höftoperation skulle visa sig hämma honom på isen och att han därför inte skulle komma upp i normal kapacitet. Detta är dock helt fel.

I ett mail till Poseidon berättar sportchefen Henrik Evertsson hur det egentligen ligger till och att Smålandsposten har fått informationen om bakfoten.

- Kontraktförslaget är accpterat av McConvey och innehåller alla tidigare klausuler. Trots detta så väntar vi eftersom vi tycker vi har råd med det med dagens trupp, skriver Evertsson.

Den spännande centern är fortfarande högaktuell för Växjö men ett eventuellt kontrakt skrivs inte på förrän om två veckor.
Användarvisningsbild
tomazzz
Forumamatör
 
Inlägg: 88
Blev medlem: tis nov 29, 2005 4:37 pm
Ort: växjö

Inläggav Svartvadet » tor jul 26, 2007 3:28 pm

Än mer störande var att dom skrev McConley :x
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6435
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Niles » tor jul 26, 2007 3:45 pm

Vi får ha överseende med SMP. Artikeln är troligen gjord med ena halvan av höften då all deras fokus ligger på nåt helt annat. Svårt att göra bra och korrekta hockeyreportage från östers kansli.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » tor jul 26, 2007 4:36 pm

Smålandspostens nyhetsbevakning gällande den kronobergska ishockeyn är för bedrövlig. Jag säger som Niles, vi får ha överseende med SMP's sportredaktion - det kan ju inte vara så lätt att skriva om Växjö Lakers och dess förehavanden om man sitter på Östers kansli och pekfingerpletar.

Åter till McConvey - vad är det som Evertsson anser att man har tid att vänta på? Försiktighetsåtgärd gällande att McHöft kanske bryter benet eller handleden under dessa två veckorna?

Chief Evertsson har gett McHöft ett kontraktsförslag som McHöft nu efter operationen har accepterat. Operationen skall ha gått enligt planerna. Nu väljer VLH att avvakta - av vilken anledning egentligen eftersom att uppsägningsklausulen uppenbarligen kommer att inkluderas i kontraktet. Man lär ju inte ha mer fakta på bordet om två veckor än vad man har idag. Hela den här signingskarusellen gällande McHöft är ju full av en massa 'frågetecken'. Jag hoppas i alla fulla fall att det löser sig.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav InmeDes » tor jul 26, 2007 6:04 pm

Exakt, Volvon, vad gör två veckor i sammanhanget. Därför lutar det starkt åt ett okontrakt. Jag står fast vid mitt tips oavsett klausuler.

Och livet går vidare på Udadandara. Vem vinner och vem försvinner?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
InmeDes
Forumentusiast
 
Inlägg: 308
Blev medlem: fre jan 26, 2007 3:58 pm

Inläggav Lobo » tor jul 26, 2007 7:08 pm

Kan man inte tänka sig att de nästkommande veckorna är kritiska hur snabbt rehabiliteten kommer igång? Kan det vara så att Chiefen kollar hur snabbt det läker? Låter troligt med tanke på att vi har 4 centrar.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Kjellsson » tor jul 26, 2007 8:14 pm

Jag tror nog att Lobo är på rätt spår här.

Är väl ganska vanligt att man har återbesök ett par veckor efter en operation för att se att läkningen går bra och att allt ser ut som det ska. Mycket möjligt att man även tar nya röntgenbilder och ser så att allt ser bra ut, sådant kan nämligen vara svårt att se direkt efter en operation p.g.a svulnader mm...
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav Varanen » tor jul 26, 2007 8:51 pm

Jag anser att man måste se ett lagbygge i sin helhet. Jag tror att Lindhagens fysiska kapacitet har överraskat positivt och man gör nu bedömningen att han kan leda en lina i AS. Därmed minskar givetvis behovet av just en center. De resurserna kan användas till att stärka forwardspositionen istället. Åtminstone hoppas jag att VLH resonerar så.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster