Ny målvakt

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Kungen » mån mar 26, 2007 12:47 pm

Beckis skrev:Tycker man skall satsa på Viktor som förste målis, och satsa pengarna som Karjalainen kostar på två riktigt jävla bra svenska backar.


Hur skulle detta gå till, "två riktigt jävla bra svenska backar" är ju inte gratis å är det inte bättre med en bra målis än 2 tveksamma ?!
Kungen
Forumamatör
 
Inlägg: 88
Blev medlem: sön dec 22, 2002 11:47 pm

Inläggav Beckis » mån mar 26, 2007 1:15 pm

Jag tror faktiskt på fullt allvar att Viktor skulle kunna skrälla rejält i Allsvenskan i ett bra lag, som satsar på han och efterson Lakers är och skall vara ett bra lag så skall det inte vara ett hinder. :wink:

Karja är enligt klubbens egna utsago den i särklass dyraste värvning som gjorts i klubbens historia.
Men det som underlag gör jag en bedömmning att man skulle nog ha råd att satsa på två riktigt bra backar från Allsvensk nivå, backar som Daniel Ljunqvist. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=121
el Martin Öhrstedt. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1061

Tror faktiskt att det skulle slå väl ut, för de som sett Viktor inkl jag själv ett flertal ggr i år kan intyga hur jädra bra han är.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs
 
Inlägg: 720
Blev medlem: ons maj 14, 2003 8:57 pm
Ort: Växjö

Inläggav LasseMaja » mån mar 26, 2007 3:06 pm

Ge fan i Viktor!!!! :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Räven » mån mar 26, 2007 6:02 pm

Går ni upp i AS, så blir han med all säkerhet kvar hos er LasseMaja.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Zolen » mån mar 26, 2007 6:12 pm

Behåll Toumo mellan stolparna :D
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: lör jan 14, 2006 8:20 pm
Ort: Zolen

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 27, 2007 1:17 am

Ställ Peter Andersson i Mål och SPARA pengar, han kommer INTE att göra oss besvikna OM Han får förtroende.

Målvakter vet sitt värde och ska det toksatsas på Namn/Rutin så kostar det Kulor(vilket De inte är sena att utnyttja)skillnaden i Kvalitet är ofta marginell om man Scoutar ordentligt (detta bör Evert klara), eftersom en Målvakts framgång oftast stavas FÖRTROENDE.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Loseddos » tis mar 27, 2007 11:13 am

Va? Noterade jag ett aningens positivt inlägg från NEDOMANSKY där Evertsson även nämndes? 8) 8) 8)
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav puff » tis mar 27, 2007 2:57 pm

När det gällde thelin så skulle det istället satsas enbart på kvalitet, det bästa framför allt annat. Gäller då inte samma sak målvakten. eller där behövs inte detta!!!!!!!!! Var finns logiken eller den röda tråden
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav kobe71 » tis mar 27, 2007 7:30 pm

Du ekorren! Såg du inte hur svaga vi blev när saviano och pikkarainen blev skadade?
Vi föll ihop som ett korthus.
Neddo tycker att Andersson är tillräckligt bra för att stå mellan lakers stolpar och vill satsa pengarna på utespelare istället, dock inte fjärdelinespelare som Thelin.
Vi behöver mer kvalité i spelarna över hela linjen om vi ska nå kvalserien, framför allt på utespelarna.
Genom att kanske släppa fram Andersson i målet kan man frigöra kapital och kanske värva ihop lite högklassiga snipers och krigare framför mål, det behöver vi, framför allt i powerplay. Där kan vi vinna många matcher.

Det har varit åt helvetes för många dåliga powerplay under säsongen och sen att någon kommer att säga att vi ligger toppen av statistiken tycker jag inte hör hit.
Jag kräver minst 3 skott på mål under två minuter.
Det var många som inte resulterade ett enda.
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav buck » tis mar 27, 2007 8:28 pm

kobe71 skrev:
Det har varit åt helvetes för många dåliga powerplay under säsongen och sen att någon kommer att säga att vi ligger toppen av statistiken tycker jag inte hör hit.
Jag kräver minst 3 skott på mål under två minuter.
Det var många som inte resulterade ett enda.


Klart tusan det hör hit att Lakers kom 3:a i PP-ligan. Jag ser hellre ETT enda skott som resulterar i mål än 10 som plockas.

Tycker att ditt resonemang är ganska märkligt!

Ty som den gode cyklisten sa: Det jämnar ut sej.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav kobe71 » tis mar 27, 2007 9:02 pm

Och mot vilka lag gjorde mål i powerplay, lagen i botten.
Var det sex mot hammarby i en match?
Vi i alldeles för många powerplay fullkomligt pinsamma.
Framför allt 5 mot 3
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav puff » tis mar 27, 2007 9:40 pm

Det finns också lag som har gått långt på en väldigt bra målvakt. tänker då på Leionen (stavade nog fel) som var målvakt i Oskarshamn. Nybro värvade också en finne som för några år sedan helt stängde igen målet.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav NEDOMANSKY » ons mar 28, 2007 12:32 am

Logiken är följande och tråden Svart Björntråd :

Peter Andersson har den kvalite som krävs, han behöver bara Tränarens förtroende att vara 1:a precis som Tuomo, vilket de för övrigt delar med De flesta Målvakter, Jag hade inte förespråkat Peter Andersson om Jag inte sett att killen har kvalitet.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Loseddos » ons mar 28, 2007 9:21 am

Jag får hålla med. Peter Andersson ÄR mycket bra, men faen vet om han räcker som förste målis i ett Lakers som satsar på Kvalserien... Peter får förstås hemskt gärna slå min tveksamhet på fingrarna under kommande säsong.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Primeau » ons mar 28, 2007 9:49 am

Målvakter verkar vara rätt mysko typer allihop!
Hockey per krona: Andersson sköter sin uppgift sett till vad han kostar. Victor Fasth lär vara kvar i Taif nu när dom går upp (för det gör dom ju?), annars kan jag tänka mej att det skulle bli en mycket positiv konkurrenssituation mellan just Andersson och Fasth, båda skulle sporra varandra till storspel. I jämförelsen Karjalainen - Andersson var ju den sistnämnde slagen på förhand, det skall mycket till för att bänka föreningens dyraste värvning någonsin. Karja var precis så bra som jag hoppats på, egentligen kanske FÖR bra för Lakers :roll: ? Visst vill jag att vi ska ha målisar som håller elitserieklass. Men då skall det vara en som med lite tur visar sig hålla så hög klass, att plocka hit en man vet håller den nivån kostar förmodligen mer än det smakar. Ännu har jag inte sett någon elitserieklass på Andersson, men bortsett från Nybro borta precis innan nyår höll han hygglig allsvensk klass. Fasth kanske är ännu bättre.....
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Loseddos » ons mar 28, 2007 10:46 am

kobe71 skrev:Och mot vilka lag gjorde mål i powerplay, lagen i botten.
Var det sex mot hammarby i en match?
Vi i alldeles för många powerplay fullkomligt pinsamma.
Framför allt 5 mot 3


En sanning med modifikation! Bortsett från Bajen som släppte massa mål i numerärt underläge mot nästan alla lag i serien så var det faktiskt ganska jämn fördelning över hela tabellen i antal mål i pp. Jag kan dock hålla med om att 5 mot 3 spelet var riktigt nervigt då och då.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Varanen » ons mar 28, 2007 1:37 pm

Det finns ingen anledning för oss att göra om tidigare misstag. Målvaktspositionen skall vi inte chansa med. Det kostar, men det får kosta. Hoppas Karjalainen förlänger, annars en målvakt av samma klass. Varje år uppkommer diskussionen kring "stjärnorna" i division 1. Det är stor skillnad mellan divisionerna och det är snarare regel än undantag att de misslyckas i AS. Givetvis går det att hitta spelare som bevisar motsatsen men de är inte många. Från division 1 skall enbart unga spelare värvas som man anser har elitserie-potential och som mellanlandar ett par säsonger i AS. Annars skall vi rikta blickarna åt andra håll.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster