Thelin, vilken kille!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Thelin, vilken kille!

Inläggav H. Nygren » fre mar 23, 2007 8:34 pm

Idag sprang jag av en händelse på Thelin, jag kunde inte låta bli att gå fram och snacka med honom....

Han är MYCKET trevlig, berättade om sin syn på laget, föreningen och sin egen roll...

Nu förstår jag varför man anser att han är VIKTIG för laget!

100% Hockey i den killen. :!:
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör
 
Inlägg: 167
Blev medlem: fre mar 02, 2007 9:34 pm

Inläggav Räven » fre mar 23, 2007 11:47 pm

Är han en god talare, kanske en försäljare. :wink:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav H. Nygren » fre mar 23, 2007 11:56 pm

...nej, han är bara Thelin.
MR 100 % om du frågar mig!
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör
 
Inlägg: 167
Blev medlem: fre mar 02, 2007 9:34 pm

Inläggav Räven » lör mar 24, 2007 12:33 am

Jag skojade bara, som du säkert förstod. Jag har tidigare skrivit att jag gillar hans inställning till hockey och han har dessutom skött sin roll i laget på ett bra sätt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav H. Nygren » lör mar 24, 2007 12:52 am

Vi som har träffat The Man, the myth, the legend vet att du skojar. :D

Han är i alla fall 100% Lakers...

Han är nu nöjd med den roll han har fått och ska köra för fullt...
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör
 
Inlägg: 167
Blev medlem: fre mar 02, 2007 9:34 pm

Inläggav NEDOMANSKY » lör mar 24, 2007 4:38 am

Darinvarning på dylikt inlägg,(gud vad gullig Han är i verkligheten) :oops: :roll: 8O

Vem F-n skulle inte va nöjd med att få pengar för att leka Kåberg Junior.

Gör honom till Ass Tränare om Ledaregenskaper är Hans bästa gren.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav kobe71 » lör mar 24, 2007 9:02 am

Thelin är säkert skittrevlig, men tyvärr räcker inte hans hockeykunnande för att bidra att lakers skall ta nästa steg till kvalserien.
Lakers börjar likna en social inrättning där det sociala vid sidan om väger tyngre än prestationerna på isen.
Kan tex inte tänka mig att Nolan var så otrevlig eller mobbade sina medspelare att det borde bidragit till att han fick lämna laget.
Han var en bra spelare de borde tagit hand om bättre!

Säger bara att lakers borde se till prestationerna mer än den sociala biten när de skickar bort folk från föreningen.
Har de bägge egenskaperna är det bra, men man kan ju inte alltid få allt.

Säger bara prioritera hockeykunnandet vid värvningar och prestationerna på isen och låt tränarna göra gubbarna till ett lag!
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav buck » lör mar 24, 2007 5:17 pm

kobe71 skrev:Säger bara att lakers borde se till prestationerna mer än den sociala biten när de skickar bort folk från föreningen.
Har de bägge egenskaperna är det bra, men man kan ju inte alltid få allt.

Säger bara prioritera hockeykunnandet vid värvningar och prestationerna på isen och låt tränarna göra gubbarna till ett lag!


Men det är ju inte riktigt så det funkar i verkligeheten.
Om du har ett jobb i det civila så borde du veta att hur jävla duktig du än är på ditt arbete så funkar det helt enkelt inte om du vägrar köra under samma förutsättningar som dina kollegor. Missnöje uppstår samt grupperingar o VIPS så har du grava motivationsproblem på arbetsplatsen. Ett semiproffesionellt hockeylag torde inte vara nåt undantag.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav dolitle » lör mar 24, 2007 7:35 pm

kobe71 skrev:Kan tex inte tänka mig att Nolan var så otrevlig eller mobbade sina medspelare att det borde bidragit till att han fick lämna laget.
Han var en bra spelare de borde tagit hand om bättre!


Nu pratar du väl ändå om något som du inte vet ett dugg om.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav kobe71 » lör mar 24, 2007 8:15 pm

dolitle din vandrande pekpinne!
Har jag skrivit att jag vet något eller??????????
Har endast uttryckt mina åsikter och inget annat!
Bättre du byter nick till pekpinnen, för du gör inget annat än gnäller på andras inlägg.
BLI MODERATOR OCH BESTÄM VAD SOM FÅR SKRIVAS PÅ FORUMET SÅ DU BLIR NÖJD :twisted:
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav dolitle » sön mar 25, 2007 1:23 am

kobe71 du är för rolig.

Du har rätt jag har skrivit 3685 inlägg som endast går ut på att gnälla på andras inlägg :P

Du har inte hört talas om diskussion någon gång?

Ta och läs igenom ditt inlägg som jag citerade och prata med dig själv en stund om vad du skrev.

Du verkar ha väldigt svårt för när någon säger emot dig eller har andra åsikter, du vill visst bara bli ryggdunkad.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav puff » sön mar 25, 2007 11:39 pm

Kobe, du verkar ha en något föråldrad syn på hur man bygger team och hur man genom samverkan och motivation ökar prestationen. Du verkar vilja gå i Percys fotspår och bygga ett nytt MIF redhawks..
Jag förmodar att det du skrev bara var ett utfall för att ryggdunka Nedomansky ( ni brukar ju göra det) för du kan väl knappast mena det du skrev..
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav kobe71 » mån mar 26, 2007 8:57 pm

Nä du din lille ekorre min syn är inte ett skit föråldrad, däremot skall en arbetsgivare/klubb skita i vad man gör på sin fritid så länge man sköter sitt jobb!
Det för mig som supporter som intresserar mig, är resultaten på isen och inte om spelarna gullar sinsemellan på fritiden.
Det skiter jag fullständigt i!
Det är således kvalitet som gäller i första hand när man värvar, inte det man är en hyvens kille vid sidan om.

Ja du ekorren, det vore väl fantastiskt om vi gick i Percys fotspår, för då dröjer det ju inte länge innan vi är svenska mästare :D

Till sist, jag menar ALLT jag skriver.
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav puff » mån mar 26, 2007 9:46 pm

Ja du inte bara menar det du skriver utan du verkar också tro på det. Du kanske också känner till att det är en stark sammankoppling mellan fritiden, det sociala och arbetet när det gäller vad man uträttar i arbetslivet. Det är helheten som gäller. Du får nog vara lite mera påläst innan du yttrar dig så självsäkert.
Det Malmö är mest känt för är att köpa spelare, och hänga på gärdsgården mellan allsvenskan och elitserien. Ett lag med stjärnspelare som inte fungerar som ett team.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav PP » mån mar 26, 2007 10:34 pm

Måste hålla med Kobe71.

Thelin är säkert en hel-ylle-kille.
Men det gör honom inte snabbare på skridskorna för det.
Han kommer att ha problems med att hänga med i svängarna även kommande säsong.

Har sagt det innan och säger det igen. Den roll Thelin har skulle absolut Erik Yngwe klara av!

...såvida inte Evertsson har en annan roll för honom....vilken nu det skulle vara.
Heja Lakers!!
PP
Forumamatör
 
Inlägg: 156
Blev medlem: fre aug 22, 2003 8:34 am

Inläggav ruppo » mån mar 26, 2007 11:09 pm

Du har verkligen hängt med i svängarna på sistone... Yngwe spelar numera i Troja...
Användarvisningsbild
ruppo
Forumdemon
 
Inlägg: 1867
Blev medlem: mån aug 02, 2004 9:04 pm
Ort: Vettet

Inläggav puff » tis mar 27, 2007 12:21 am

Ni vill tydligen inte alls förstå att prestationen på isen sett över helheten (laget) blir bättre om det är harmoni i laget. För att få harmoni så är jag övertygad om att den sociala biten har en stor betydelse.
Thelin glöder för sitt lag, sådant smittar av sig på övriga.
Dessutom så tillhör ju Yngve troja (ej A-laget) så den jämförelsen kan vi väl skippa. Möjligtvis ett tilägg. Thelin sitter inte speciellt många minuter i utvisningsbåset trots sin roll i laget. Om du jämför detta med Yngve så har han från pojklagshockyn och uppåt haft ganska lätt för att dra på sig utvisningar.
Jag är nöjd med att Thelin fortsätter i lakers. Det är hans mentala inställning till att göra det jobb som han tilldelas som jag tycker är värdefull
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 27, 2007 1:51 am

Håller med Puff, nu när Jag också träffat Thelin, Han är Jättetrevlig :oops: ,
nu tycker jag att Han ska krypa innanför Pungskyddet i 1:A Linen.

Sen tycker Jag att Lakers ska värva De trevligaste spelarna som finns så stämningen blir så bra att Laget inte ens behöver ta poäng för att trivas tillsammans 8O :roll:

Döp sen om Lakejerna till Gulliganer 8) , så är Lakers charmoffensiv total.

Märkligt att Thelins tidigare Klubbar inte upptäckt Hans oehörda potential, Nej som Ni säkert förstår så väljer Jag Kvalitet före en spelare som är gladast av alla när Han åker in efter Matchen utan att spelat ett byte i sista perren, detta tyder på att Han mycket gärna vill vara kvar trots uppenbara brister som Spelare, vilket oftast leder till problem med nytt kontrakt. Om Lakers lagmoral ska ha sin urkraft från en Brunkare från 4:Linan så befarar Jag bekymmer framöver.

Dessutom så pratar en del om Intern stämning, undrar om inte stämningen kan påverkas negativt OM Lakers inte ens förmår att ge EGNA UNGA Spelare chansen i enklare roller som tex.Brunkare, någonstans måste Lakers börja att ge egna unga spelare chansen, att BETALA för denna funktion är nästan pinsamt.

Jämförelsen med Malmö stämmer mer på Tränarkarusellen än Spelarvärvningar, dock så är skillnaden hårfin vad gäller epitetet KöpeLag, där håller Lakers hög nivå, dock inte på antalet nollor på sedlarna :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav dolitle » tis mar 27, 2007 7:46 am

Hmm jag tycker mig har hört detta från dig Nedomansky ett antal gånger innan, försöker du tjata hål i huvudet på oss?

Antingen är det målvaktstränaren, tränar cirkus eller juniorer. Eller allra helst alla tre i samma inlägg.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav PP » tis mar 27, 2007 8:41 am

Det är klart att jag vet att Yngwe spelar i Troja. Det vet väl alla som läser på forumet.

Om han hade erbjudits Thelins roll hade han inte spelat där. Och jag är övertygad om att han hade presterat minst lika bra!

Yngwe kanske inte besitter lika sociala egenskaper utanför isen..... Jag vet inte, jag känner varken Yngwe eller Thelin.....men det är oviktigt....förutsatt att man normalpresterar utanför isen.
Heja Lakers!!
PP
Forumamatör
 
Inlägg: 156
Blev medlem: fre aug 22, 2003 8:34 am

Inläggav Loseddos » tis mar 27, 2007 11:11 am

Jag tycker att Thelin höjde sig rejält i slutet av serien, och kan han fortsätta på inslagen väg kan han nog fan göra rätt gott om nytta under kommande säsong.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Hjälmtvång » tis mar 27, 2007 11:15 am

Thelin, vilken kille?
Många tycker han är kass, många tycker han är bra. Så har i alla fall jej tolkat det ett bra tag nu :wink:
Gå vidare i livet Lakejer, Poseidon pekar redan.
Lägg in den högt
Hjälmtvång
Forumamatör
 
Inlägg: 63
Blev medlem: ons mar 14, 2007 11:48 am

Inläggav Loseddos » tis mar 27, 2007 11:18 am

Umm.. va?
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: fre apr 19, 2002 10:48 am
Ort: Åryd

Inläggav Lillklonis » tis mar 27, 2007 4:14 pm

thelin thelin vårat svin!! såna som han behövs i ett lag!
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon
 
Inlägg: 1726
Blev medlem: mån feb 03, 2003 2:52 pm
Ort: Vitteryd

Inläggav Varanen » tis mar 27, 2007 6:08 pm

Problemet är att han inte varit något svin. Nu måste glansen som mr Niceguy tvättas bort. Polis Polis potatisgris bör vara ramsan framöver. Ge honom en DVD-skiva med Best of Honkanen 05/06 och glidmedel i handskarna så kör vi rätt in i kaklet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14064
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster