PREMIÄR!!! Tisdag 27/11 klockan 21.30

Här kan du läsa och skriva inlägg som berör Lakej Hockey, innebandy och övrig idrottsverksamhet inom LL.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

PREMIÄR!!! Tisdag 27/11 klockan 21.30

Inläggav Coffe #800 » mån nov 26, 2012 1:21 pm

LAKEJ HOCKEY vs Ice Breakers klockan 21.30

Nu på Tisdag efter Växjö Lakers match mot FBK så är det dags för Lakejernas Premiär i Träningshallen.
Så ni är självklart varmt välkomna in och hjälpa oss till en seger i premiären!!

Matchen för Lakejerna börjar klockan 21.30 och vad är inte då bättre än att gå direkt från Vida Arena in i träningshallen och kolla på Topp Hockey av riktigt hög klass?

Inför Matchen så har våran målvakt Daniel Stennert gjort en härlig intervju med lagkapten Christoffer " Coffe " Mattisson

" Då var serien igång igen, och detta år har laget fått in flera förstärkningar! Sportchef, Tränare, Lagkapten och släpande forward , Coffe Mattisson hur har tankarna gått med värvandet under säsongen? "
- Ja tankarna och tankarna, det gäller ju att hitta ett homogent lag där alla gör jobbet helt enkelt.
Vi behöver några Isprinsessor, några snipers, ett par speedkulor ett par passningsskickliga spelare och självklart så behöver vi tyngden i laget ( läs Coffe Mattisson ) som vågar stå upp framför mål. Även kallat Hockey / Krona.

" Du har själv haft en periods intensivträning på barmark enligt ryktet. Betyder dethär att vi kommer få se fler fina handledsskott i år, eller är det konditionen som har vässats till? "
- Ja, man skulle kunna säga att jag lever på mitt handledsskott, det är magiskt bra om du frågar mig själv, konditionen har så klart blivit bättre i år jämfört med tidigare säsong, men som alltid finns det alltid plats för förbättring på den fronten. Men det känns bra!

" Placeringsmässing var ju förra säsongen ingen större hitt.
Var tror du själv att laget bör hamna i år? Vad är målsättningen och hur verkar motståndarna har stärkt sina trupper?"
- Ja förra året var det ingen direkt hitt som du säger, vi tog det lite mer som ett läroår.
Men i år så skall vi vara med och aspirera på en topplacering självklart! Vi har som sagt var ett riktigt bra lag, och ni som kommer och tittar på matcherna kommer få se på ritkigt hockeygodis!
Om man tittar på Motståndarna vilket jag självklart har gjort väldigt mycket, så har dem inte gjort några större förändringar utan jag har bra koll på hur vi i laget skall spela mot motståndarna för att knäcka dem helt enkelt.

" Ditt Schampo... Vem måste man dela suspensoar med för att få tag på ett så ljuvligt doftande schampo?"
- Haha ja, mitt schampo är som man kan kalla det mysigt, och doftar Gudomligt!
Jag har Jerry att tacka för detta, även till viss del Janne Karlsson Lakers Fd. tränare.
När vi efter en träning fick beskedet att Janne K lämnade lakers så blev Jerry så besviken att han gav bort sitt otroligt härliga Hallondoftande schampo till mig vilket jag är EVIGT tacksam för det är magiskt!! ( Finns på The Body Shop )

Och slutligen några snabba:
" Upptäcka under träningen att man glömt ombyte? Eller Upptäcka innan träningen att understället förtfarande är svettigt? "
- Här säger jag nog ombytet, fast det är en svår fråga, att kröa italienare utan kallingar är gansak mysigt!

" Glömma klaffarna på och beträda isen och göra bort sig? eller Göra sjävmål? "
- Självmål LÄTT!! Motiveringen är - ett mål är alltid ett mål -

" Sudden Death eller Straffar?
- Straffar helt klart, här kan man plocka fram sin bästa sida, straffar är bra grejer!

" Taif eller Troja? "
- Finns det gröns/vita hästar eller röd/vita tigrar?

" Efter-matchen-milkshake eller kebab? "
Ja också en riktigt knepig fråga, men brukar eftersvettat något så in i bomben så det bästa är nog en stabil mikshake!

" Jag tackar så mycket för att du tog dig tiden Coffe och önskar både dig och mig själv Daniel Stennert lycka till inför tisdagens match mot Ice Breakers, och så hoppas vi på ett enormt publikstöd! "

- Tack själv alltid kul att man kan ställa upp!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: PREMIÄR!!! Tisdag 27/11 klockan 21.30

Inläggav Daste » mån nov 26, 2012 3:05 pm

Hoppas nu att lite folk hittar från matchen till matchen. ;)
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: PREMIÄR!!! Tisdag 27/11 klockan 21.30

Inläggav Coffe #800 » mån nov 26, 2012 8:03 pm

ja absolut !! det är ju inte så svårt att ta sig direkt från vida och stanna kvar 20 min och få se på skönlir!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad


Återgå till Lakej Sport

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster